مامایی در آلمان، شغل جذاب و پرتقاضا

درآمد مامایی در آلمان
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

مامایی یکی از جذاب‌ترین مشاغل دنیا در حوزه پزشکی است. کشور آلمان نیز با توجه به کمبود مامای متخصص شرایط مناسبی را برای مهاجرت ماماها فراهم کرده است. در این مقاله قرار است به بررسی شغل مامایی در آلمان بپردازیم. موارد مختلفی مثل درآمد مامایی، شرح شغل و موارد مختلف مرتبط با شغل مامایی را بررسی کنیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

مراقبت از مادر و نوزاد، مهم‌ترین وظیفه ماماها

آلمان از جمله کشورهایی است که امکان دریافت انواع اقامت اروپا مثل اقامت کاری، اقامت بلوکارت و ویزای تحصیلی را فراهم کرده است. در بحث اقامت بلو کارت و شرایط مشاغل حرفه‌ای و تخصصی بی‌راه نیست اگر بگوییم که آلمان بهترین شرایط ممکن را فراهم کرده است.

ماماها در آلمان بیشتر برای حفظ سلامتی و مراقبت از مادر و نوزاد فعالیت می‌کنند. در حقیقت ماماها برای مراقبت از مادران باردار حین و پس از زایمان فعالیت می‌کنند. در این میان بیشتر فعالیت ماماها در ۶ هفته اول بارداری و زمان به دنیا آمدن نوزاد خلاصه می‌شود.

یک ماما در حال کار در آلمان

مامایی در آلمان یک شغل تخصصی است که افراد باید دوره‌های ویژه‌ای برای آن بگذرانند. دقت داشته باشید که مامایی به صورت ویژه با مادر و نوزاد مرتبط است و برقراری ارتباط درست با یک زن باردار و مراقبت از او هنگام بارداری و زایمان اهمیت فراوانی دارد. به همین دلیل برخورداری از مهارت‌های ارتباطی و دانش لازم برای موفقیت در رشته مامایی امری ضروری است.

آشنایی با انواع ماماها؛ وظایف مختلف و متفاوت

ماماها در یک سطح نیستند. در حقیقت دانش تخصصی، تجربه و البته مهارت یک فرد در مامایی مرتبه شغلی او را مشخص می‌کند. یکی از مراتب مامایی، مامای پرستار است. مامای پرستار هم در رشته پرستاری تحصیل کرده و هم دانش تخصصی مامایی را دارد. این ماماها عموما در بیمارستان‌ها مشغول به کار هستند.

مامای غیرپرستار، صرفا دانش مامایی را دارد. به همین دلیل در بیمارستان ها و مراکز درمانی تخصصی کمتر چنین مامایی را مشاهده می‌کنیم. این ماماها در منزل یا مراکز آزاد زایمان در آلمان فعالیت می‌کنند.  هر دو ماما وظیفه مراقبت از مادر و نوزاد را بر عهده دارند. در زمانی که عموما حال مادر وخیم است حتما باید پزشک متخصص در بالین بیمار حضور داشته باشد اما به صورت کلی وظیفه مراقبت از مادر و نوزاد بر عهده ماما است. پیش از ادامه مقاله پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با انواع روش‌های دریافت اقامت اروپا در کشورهای مختلف حتما مقاله تمکن مالی یونان را در سایرس مطالعه کنید.

مامایی در آلمان

چه فرصت‌های شغلی برای ماماها وجود دارد؟

بهترین فرصت‌های شغلی برای ماماها در بیمارستان‌هاست. علاوه بر بیمارستان‌ها، مراکز خصوصی درمانی یا حتی زایمان در منزل نیز فرصت‌های شغلی مناسبی برای ماماها فراهم کرده است. با توجه به کمبود نیروی تخصصی مامایی در آلمان، این تخصص این مهارت و شغل ارزشمند به حساب می‌آید.

چه دوره‌های تخصصی برای مامایی در آلمان وجود دارد؟

در حال حاضر اکثر دوره‌های مامایی خارج از فضای بیمارستان و در قالب کلاس‌های آموزشی در مدارس وابسته به بیمارستان‌ها اجرایی می‌شود. به عبارت بهتر در خود دانشگاه‌ها رشته تخصصی مامایی وجود ندارد اما آلمانی‌ها در تلاش هستند در طی سال‌های آتی این رشته را به عنوان یک رشته تخصصی در برنامه‌ها و رشته‌های تخصصی پزشکی کشور وارد کنند.

ما در سایرس با ارائه مقالات تخصصی سعی می‌کنیم دانش علاقه‌مندان به اخذ اقامت اروپا را افزایش دهیم. برای آشنایی با مقالات مختلف پیشنهاد می‌کنیم مقاله مزایای خرید ملک در یونان را در وبلاگ سایرس مطالعه کنید.

درآمد ماماها در آلمان چقدر است؟ آلمان بهشتی برای ماماها

وقتی تقاضا برای نیروی کار بالا و عرضه نیروی کار پایین باشد، طبیعتا درآمد افراد افزایش می‌یابد. این مساله در رابطه با تخصص مامایی در آلمان صدق می‌کند. در حال حاضر درآمد یک ماما در آلمان نزدیک به ۲۷ هزار یورو در سال است. این درآمد نسبت به میانگین هزینه‌ها در آلمان یک عدد کاملا منطقی و مناسب است. به عبارت بهتر با این درآمد می‌توان زندگی مناسبی را در آلمان ساخت.

آیا امکان مهاجرت ماماها در قالب ویزای کاری وجود دارد؟

اگر شما یک متخصص مامایی هستید احتمالا تا اینجا مقاله به فکر استفاده از فرصت‌های آلمان برای کار و زندگی افتاده‌اید. متخصصان مامایی از دو طریق می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند. در روش اول، اقامت از طریق کار مطرح می‌شود. به عبارت بهتر افراد با داشتن ویزای تخصصی کاری به راحتی می‌توانند در آلمان مشغول به کار شوند. البته قبل از آن باید مدرک خود را معادل سازی کرده و در دروه‌های ویژه معادل سازی شرکت کنند. دومین راه مهاجرت ماماها به آلمان، مهاجرت از طریق شرکت‌ در دوره‌های تخصصی آموزشی است. برای آشنایی با انواع شیوه‌های مهاجرت به اروپا پیشنهاد می‌کنیم سایر مقالات و محتواهای ارزشمند ما مثل اقامت تمکن مالی اروپا و اقامت سرمایه‌گذاری اروپا را در وب‌سایت سایرس مطالعه کنید.

درآمد مامایی در آلمان

 

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و ویزای کار جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

23 می 2021

در رابطه با ویزای کار المان توضیح بدین.

    23 می 2021

    برای دریافت ویزای کاری آلمان می توانید از دو طریق اقدام کنید:
    ۱٫ ویزای پیشنهاد شغلی: در این روش باید از طرف کارفرمایی در آلمان پذیرفته شوید و قرارداد کاری داشته باشید.
    ۲٫ ویزای جستجوی کار: در این روش به المان سفر می کنید و ۶ ماه فرصت دارید تا در شرکتی استخدام شوید.
    در هر دو روش داشتن مدرک تحصیلی و سابقه کاری مرتبط اهمیت زیادی دارد.

23 می 2021

مدارک لازم برای مهاجرت ماماها چیست؟

    23 می 2021

    اگر قصد مهاجرت از طریق مامایی به آلمان را دارید باید پرونده ای کامل و بی نقص را به سفارت المان ارائه کنید. برخی از این مدارک عبارتند از:
    پاسپورت معتبر
    ارائه CV
    ارائه مدارک تحصیلی به ههراه ریزنمرات
    ارائه مدارک لازم برای دوره های گذرانده شده
    ارائه مدرک زبان آلمانی
    فرم درخواست ویزا
    گواهی تمکن مالی و بسیاری موارد دیگر

23 می 2021

سلام

من مامایی خوندم و ۴ سال سابقه کار در این زمینه دارم ولی زبان المانی بلد نیستم. لطفا راهنمایی کنید.

    23 می 2021

    سلام دوست عزیز

    با توجه به سبک کار ماماها و ارتباط مستقیم با افراد، باید بتوانید به راحتی با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید پس به سطح زبان خوبی نیاز دارید. معمولا داشتن مدرک زبان المانی در سطح B2 برای متقاضی الزامی است.

23 می 2021

شرایط کار مامایی در آلمان چیست؟

    23 می 2021

    برای دریافت ویزای کار مامایی در آلمان باید به چند فاکتور توجه کنید:

    داشتن تحصیلات آکادمیک و سابقه شغلی مرتبط
    مدرک زبان B2 آلمانی

    برخی بیمارستان ها نیز برای استخدام ماما به موارد بیشتری مانند شرکت در دوره های آمادگی که ۶ الی ۱۸ ماه صول می کشد و اخذ نمرات خوب در آزمون پایان دوره نیاز دارند.