رفع ریجکت ویزای شینگن در چند گام ساده

دلایل ریجکت ویزای شینگن
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

چرا کنسول یا سفارت یک کشور درخواست ویزای شنگن شما را ریجکت کند؟ این سوالی است که در ذهن بسیاری از متقاضیان سفر به اروپا ایجاد می‌شود. بسیاری از متقاضیان هرگز متوجه دلیل ریجکت شدن تقاضای نمی‌شوند، بنابراین در این مقاله به برخی از دلایل اشاره می‌کنیم. پرهیز از خطاهای پیش بینی شده  شانس ریجکت شدن ویزا را کاهش می‌دهد. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید تا به بررسی راه های رفع ریجکت ویزای شینگن بپردازیم.

ریجکت شدن ویزا با اطلاعات نادرست

زمانی که اطلاعات ناکافی درباره دلایل سفر خود به حوزه شنگن ارائه دهید که نتواند کنسول را متقاعد کند، درخواست ویزای شما ریجکت خواهد شد. در صورتی که اطلاعات و مدارک ارائه شده در پرونده ناکافی باشند از دیدگاه کنسول فرد واجد شرایط نبوده و ویزا را صادر نمی‌کند. از طرف دیگر ممکن است اطلاعاتی که به کنسول می‌دهید نیز قابل قبول نبوده و یا فراتر از روند خاصی باشد و گیج کننده شود. برخی اوقات نیز متقاضی مدارک نامعتبر ارائه می‌دهد. کلیه دلایل فوق باعث می شوند تا دلایل رائه شده برای سفر شما به این حوزه ناکافی بوده و یا صحت اطلاعات مندج در پرونده زیر سوال برود و در نتیجه کنسول درخواست شما را رد کند. توصیه می کنیم پیش از پرداختن به ادامه مقاله نگاهی به ویزای شینگن چیست داشته باشید و اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

چرا ویزای شینگن رد می شود؟

عدم بازگشت موجب ریجکت ویزا می‌شود!

یکی از اصلی‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزا نداشتن دلیل محکم و قانونی برای برگشت به کشور است. اگر نتوانیم با مدارک معتبری که در پرونده به سفارت ارائه می‌دهیم ثابت کنیم که سفر ما برای کشور مقصد سود نخواهد داشت، احتمال ریجکت شدن ویزای ما بالا می‌رود. دلایل ریجکت شدن ویزای شنگن طی نامه‌ای مکتوب به متقاضی اطلاع داده می‌شود در این نامه چند مورد وجود دارد و گزینه‌هایی که علامت‌دار هستند، نشان دهنده دلیل ریجکت درخواست ویزا است.

جلوگیری از ریجکت ویزا با تضمین بازگشت

پیش از پرداختن به ادامه مقاله پیشنهاد می کنیم نگاهی به مقاله ویزای خودحمایتی فرانسه داشته باشید.

۱۵ دلیل در ریجکت ویزای شینگن، چرا ویزای شینگن رد می شود؟

مورد تایید نبودن محل اقامت یا شرایط اقامت و همچنین مورد تایید نبودن سفر و یا احتمال عدم بازگشت به ایران و یا نداشتن ویزاهای قبلی شنگن از جمله مواردی است که بر اساس آن ویزای شما رد می‌شود. در ادامه به برخی دلایل معمول ریجکت شدن ویزای اشاره می‌کنیم:

  1. داشتن سابقه کیفری: یکی از دلایلی کنسول سفارت اصلا از آن چشم پوشی نخواهد کرد داشتن سوءسابقه است
  2. ارائه مدارک سفر جعلی:ارائه حتی یک مدرک جعلی به سفارت موجب ریجکت شدن ویزای شما خواهد شد. سفارت با افرادی که مدارک جعلی ارائه می‌دهند به شدت برخورد خواهد کرد. حتی امکان درج این نکته در پرونده شما وجود دارد.
  3. ارائه مدارک ناکامل که نشان دهنده هدف شما از سفر به این محدوده باشد: ارائه توضیحات ناکافی و یا مدارکی که هدف شما از سفر را به خوبی توضیح ندهد و ارائه برنامه ناصحیح سفرتان منجر به ریجکت شدن شما خواهد شد. به عنوان مثال ارائه تاریخ نادرست رزرو هتل، برنامه سفر، مدارک مالی ضعیف و مدارک شغلی ناکافی ، نداشتن بیمه و ….
  4. پاسپورت آسیب دیده: در صورتی که پاسپورت شما ظاهر سالمی نداشته باشدبه عنوان مثال صفحات پاسپورت ناسالم باشند یا جلد بیرونی مشکل داشته باشد احتمال ریجکت شدن ویزای شما بالا خواهد رفت.
  5. پاسپورت نامعتبر:پاسپورت نامعتبر به معنای آن است که گذرنامه شما کمتر از ۳ تا ۶ ماه اعتبار دارد. همچنین ارائه پاسپورتی که صفحات خالی کافی نداشته باشد نیز مود قبول نبود و احتمال ریجکت ویزای شما را بالا می برد.
  6. ارائه برنامه سفر نامناسب که برای کنسول قانع کننده، نباشد: در صورتی که برنامه و زمان بندی سفر شما ناکامل باشد، احتمال ریجکتی ویزا وجود خواهد داشت. منظور از برنامه سفر مشخص نکردن کشور یا کشورها مقصد، عدم ارائه وچر هتل برای کلیه مقاصد و تمامی شب ها، عدم ارائه رزرو بلیط پرواز و ….
  7. ارائه نامه مرجع نامعتبر: ارائه مدارکی که تاییدات لازم را ندارد به عنوان مثال ارائه مدارک شغلی بدون داشتن سربرگ یا مدارکی باید مهر تایید داشته باشند و … باعث نامعتبر بودن آن مدرک می شود وبرای کنسول قانع کننده نخواهد بود.
  8. ارائه مدارک مالی ناکافی: در صورتی که متقاضی نتواند ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه های سفر را ندارد ریجکت خواهد شد. منظور مدارک ناکافی عدم ارائه گزارش های مالی در چهارچوب زمانی مشخص و به میزانی که هر سفارت مشخص کرده است.
  9. شناسنامه یا گواهی ازدواج نامعتبر: به عنوان مثال مدرکی که توسط دارالترجمه مجاز ترجمه نشده باشد و مهر نداشته باشد.
  10. بیمه مسافرتی نامعتبر: به این نکته توجه کنید که تاریخ بیمه نامه شما باید کاملا زمتنی کهدر این حوزه هستیدرا پوشش دهد و تا سقفی که سفارت مشخص کرده باشد.
  11. عدم ارائه مدارک اقامت در مدت زمان سفر: به عنوان مثال عدم ارائه مدارکی مانند رزرو هتل یا دعوتنامه رسمی از میزبان و …
  12. دارا بودن شرایط خاصی که منطبق با اصول صدور ویزا نباشد: مثلا درخواست اقامت در این حوزه در مدت زمان طولانی تر معمول به عنوان مثال بیش از یک یا ۳ ماه
  13. ارائه پاسپورتی با ویزای شنگن معتبر: در صورتی که ویزای فرد معتبر باشد و مجددا برای درخواست ویزا درخواست بدهد، ویزای وی ریکت خواهد شد.
  14. ارائه دلایل ناکافی رای بازگشت به ایران: با مدارکی محکمی که ارائه می دهید مانند سند ملکی، نامه اشتغال به کار، روزنامه رسمی، سابقه بیمه و …. می توانید ثابت کنید دلایل خوبی برای بازگشت به کشور خود دارید.
  15. سن: این گزینه در اصل زیرمجموعه گزینه ۱۴ به حساب می آید زیرا بسیاری از سفارت ها تصور می کنند متقاضی زیر ۳۰ سال قصد ماندن در آن کشور را دارد بنابراین ممکن است ویزای شما ریجکت شود.
مهمترین دلایل رد ویزای شنگن

با رعایت موارد عنوان شده می توانید احتمال ریجکت شدن ویزای شینگن راه تا حد زیادی کاهش دهید. برای کشب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم نگاهی به مقاله اقامت تمکن مالی ایتالیا داشته باشید.

بعد از ریجکت ویزا آیا شانس مجددی هست؟

در صورتی که برای اخذ ویزای شنگن درخواست کرده باشد و رد شده باشید باید شش ماه صبر کنید و بعد مجدد برای اخذ ویزای شنگن اقدام کنید. در صورتی که کمتر از شش ماه از ریجکت شدن ویزای شما گذشته باشد، ممکن است بدون هیچ دلیلی مجددا ویزای شما ریجکت شود. به یاد داشته باشید که داشتن دو یا چند مهر ریجکتی در پاسپورت شما کارتان را برای اخذ ویزای مجدد بسیار سخت و هزینه بر خواهد کرد.

در نهایت همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم ریجکت شدن ویزای شنگن باعث اطلاف وقت و هزینه می شود برای جلوگیری از این مشکل بهترین گزینه مشاوره گرفتن از کارشناسان باتجربه است که مسیر اخذ ویزای شنگن را به خوبی می‌دانند. در پایان توصیه می کنیم که برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اخذ اقامت اروپا و اقامت از طریق تمکن مالی با شماره های اعلام شده تماس حاصل نموده و مشاوره تخصصی کارشناسان ما در سایرس را مورد استفاده قرار دهید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

28 اکتبر 2019

برای اخذ اقامت اروپا اگر بخواهیم اقدام کنیم آیا با ویزای ریجکتی اروپا هم می تونیم این کار رو انجام دهیم و آیا سایرس می تواند ریجکتی ویزا شنگن رو بر طرف کند؟