چگونه در اروپا سرمایه گذاری کنیم ؟

سرمایه گذاری در اروپا
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

یکی از بهترین راه های اخذ اقامت اروپا، سرمایه گذاری در کشورهای قاره سبز است. البته سرمایه گذاری مانند سایر شیوه های اخذ اقامت پیچیدگی های خاص خود را دارند. علاوه بر قوانین کلی اتحادیه اروپا که تمامی کشورها مجاز به رعایت آن هستند، هر کشوری شرایط خاص خود را دارد. در این مقاله سعی می کنیم به تمام سوالات و ابهامات درباره سرمایه گذاری در اروپا پاسخ دهیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

اقتصاد باثبات، بهترین دلیل برای سرمایه گذاری در اروپا

سرمایه گذاری در اروپا فقط وسیله ای برای اخذ اقامت اروپا نیست. اقتصاد با ثبات و توسعه یافته کشورهای اروپایی نوید یک آینده روشن را می دهد. در حقیقت با سرمایه گذاری در این کشورها علاوه بر اخذ اقامت می توان در دراز مدت سود مالی خوبی نیز به دست آورد. از طرف دیگر معمولا قوانین سرمایه گذاری در اروپا برای افراد مختلف با شرایط گوناگون مثل مهاجرین کار چندان سختی نیست. در حقیقت اروپایی دست تاجرین و سرمایه گذاران را برای توسعه هر چه بیشتر اقتصاد خود کاملا باز گذاشته اند.

اقتصاد با ثبات، بهترین دلیل سرمایه گذاری در اروپا

۵ روش سرمایه گذاری در اروپا و اخذ اقامت

روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در اروپا وجود دارد. در حقیقت نمی توان هر کسی باید با توجه به مقصد مورد نظر و شرایط خود اقدام به سرمایه گذاری در اروپا کند.

۱- سرمایه گذاری در اروپا از طریق ثبت شرکت، توسعه تجارت در بهترین اقتصاد دنیا

یکی از بهترین راه های اخذ اقامت اروپا، ثبت شرکت است. معمولا افرادی که قصد راه اندازی یک بیزنس را دارند به دنبال بهترین شرایط محیطی هستند. در این میان هیچ قاره ای مانند اروپا نمی تواند کارآفرینان را راضی کند. به لحاظ قانونی شرکت را می توان به شیوه های مختلف در اروپا ثبت کرد. شرکت را می توان به صورت مسئولیت محدود، تضامنی یا سهامی عام در اروپا به ثبت رساند. البته باید به خاطر داشته باشیم هر کشوری برای دادن اقامت شرایط خاص خود را دارد. برای مثال در کشور آلمان پس از ۵ سال و در صورت سوددهی مناسب شرکت، می توان اقدام به اخذ اقامت دائم کرد. شرایط سرمایه گذاری برای اخذ اقامت یونان نیز تقریبا مشابه آلمان است.

ثبت شرکت یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری در اروپا

۲- اخذ اقامت از طریق کارآفرینی و استارت آپ، در اروپا کارآفرین شوید

کشورهای اروپایی همیشه از ایده های نو استقبال می کنند. سیاست گذاری این کشورها نیز به گونه ای است که بتواند سهم عمده ای از اقتصاد خلاق جهان را در اختیار داشته باشد. در راستای همین سیاست برخی کشورها اقدام به ارائه اقامت از طریق ویزای استارت آپ کرده اند. البته این برنامه در همه کشورها اجرایی نشده است. برای اخذ ویزای استارت آپ، متقاضی می تواند ایده و بیزنس پلن خود را به شرکت های سرمایه گذار اروپایی معرفی کند. در صورت پذیرش ایده و داشتن شرایط قانونی مورد نظر می تواند به صورت موقت اقامت اروپا در کمتر از دو ماه را به دست آورد.

۳- سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، کلید اروپا در دست شما است

یکی دیگر از روشهایی که اتفاقا برای ایرانی ها در سال های اخیر بسیار جذاب بوده، اقدام به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک است. البته این گزینه سرمایه گذاری در همه کشورها گزینه مناسبی نیست. در حقیقت در برخی کشورها قید خانه ها بسیار بالا است. اما در کشورهای اروپای شرقی و کشورهایی مثل یونان می توان به با قیمت مناسبی خانه تهیه کرد. بسته به قوانین کشورها ابتدا اجازه اقامت موقت و در صورت رعایت کامل قوانین و مقررات نیز می توان اقامت اروپا را به دست آورد.

خرید ملک یکی از راه های سرمایه گذاری در اروپا

۴- اقامت از طریق خودحمایتی، راه میانبر زندگی در اروپا

یکی دیگر از روش هایی که در دسته بندی سرمایه گذاری برای مهاجرت قرار می گیرد، خودحمایتی است. خودحمایتی به این معنی است که شما از طریق اسناد و مدارک به کشور مبدا ثابت کنید، از توانایی مالی برای زندگی در اروپا برخوردار هستید. از طریق خودحمایتی می توان اقامت فرانسه، آلمان یا یونان را به دست آورد. هر کدام از این کشورها البته حداقلی از گردش حساب را مد نظر قرار می دهند. برای مثال در کشور اتریش برای اخذ ویزای خودحمایتی یک خانواده ۳ نفره با فرزندان زیر ۱۸ سال حداقل به ۳۶ هزار یورو درآمد سالانه نیاز است. برای اخذ ویزای خودحمایتی فرد باید با ارسال مدارک و اسناد بانک نشان دهد که به همان میزان از درآمد ریالی در ایران برخوردار است.

۵- سرمایه گذاری از طریق فرانچایزها، صاحب مک دونالد شوید

یکی دیگر از جذاب ترین روش های سرمایه گذاری در اروپا، خرید فرانچایز و حق امتیاز برخی شرکت های زنجیره ای است. برای مثال می توان با خرید امتیاز مک دونالد و تاسیس شعبه در یکی از شهرهای کشور مقصد در اروپا اقدام به اخذ اقامت اروپا کرد. البته بسته به نوع فرانچایز و کشور مقصد، میزان سرمایه گذاری متفاوت است. برای مثال در وین اتریش برای راه اندازی یک شعبه مک دونالد به ۶۰۰ هزار یورو سرمایه نیاز است. البته باید در خرید فرانچایز به قوانین شرکت مادر نیز توجه کنیم. برای مثال متقاضی در صورت خرید امتیاز مک دونالد باید در یک دوره آموزشی ۶ تا ۱ ساله مک دونالد برای آشنایی با نحوه کار، شرکت کند.

خرید حق امتیاز فرانچایزها و سرمایه گذاری در اروپا

چه کشورهایی برای اقامت از طریق سرمایه گذاری شرایط بهتری دارند؟

بسته به شرایط متقاضی پاسخ به این سوال متفاوت است. کسانی که قصد اقامت از طریق خرید ملک را دارند می توانند به کشورهایی مثل یونان فکر کنند. از طرف دیگر کشورهای توسعه یافته تری مثل آلمان یا فرانسه شرایط بهتری برای راه اندازی شرکت در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند. همچنین اقامت خودحمایتی یا پروژه ی استارت آپ نیز فقط در برخی کشورها اجرا می شود. در حقیقت نمی توان راهی یکسان برای سرمایه گذاری در اروپا پیشنهاد کرد.

کشورهای مناسب سرمایه گذاری در اروپا

سرمایه گذاری، یک تیغ برنده و خطرناک

سرمایه گذاری در اروپا علی رغم همه جذابیت های خودش، چالش هایی نیز دارد. اقدام عجولانه در سرمایه گذاری می تواند حاصل سال ها تلاش متقاضی را از بین ببرد. هر کدام از روش هایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم، چالش ها و قوانین ویژه ای دارند. پیشنهاد می کنیم پیش از سرمایه گذاری حتما با متخصصین مهاجرت مشورت کنید. تجربه، دارایی ارزشمندی است که فقط متخصصین می توانند در اختیار شما قرار دهند. پیشنهاد می کنیم برای مشورت و اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری با موسسه حقوقی سایرس تماس حاصل کنید. همکاران ما بهترین راه حل را برای اخذ اقامت اروپا در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

5 می 2020

آیا برای آغاز کسب و کار در آلمان به مدرک یا گواهینامه خاصی نیاز دارم؟

    5 می 2020

    با توجه به فعالیتی که انجام می دهید، ممکن است به مدرک یا گواهینامه نیاز داشته باشید.

5 می 2020

در اقامت سرمایه گذاری یونان تحصیلات فرزندان به چه صورت است؟

    5 می 2020

    در صورتی که اقامت سرمایه گذاری یونان را دریافت کنید، فرزندان می توانند در مدارس دولتی و یا خصوصی به زان های مختلف تحصیل کنند. به علاوه شهروندان می توانند به دانشگاه های کشورهای دیگر بروند.

5 می 2020

آیا می توان با کارت اقامت یکی از کشورهای حوزه شینگن به کشورهای دیگر در اروپا سفر کرد؟

    5 می 2020

    بله. دارندگان کارت اقامت می توانند تا حداکثر ۳ ماه در یکی از کشورهای حوزه شینگن بمانند.