چگونه با خرید ملک اقامت ایتالیا را به دست آوریم؟

اقامت ایتالیا با خرید ملک
دسته بندی : اقامت ایتالیا
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

ایتالیا یکی از جذاب ترین مقاصد اقامتی در اروپا است. راه های زیادی برای اخذ اقامت اروپا وجود دارد. سرمایه گذاری، ثبت کشور، تحصیل در ایتالیا و کار در این کشور از جمله این راه ها است. اما بسیاری گمان می کنند با خرید ملک نیز می توان اقامت اروپا را به دست آورد. این یک باور غلط است. در این مقاله تمامی جنبه های اقامت ایتالیا با خرید ملک را بررسی می کنیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایریس باشید.

آیا با خرید ملک می توانیم اقامت ایتالیا را به دست آوریم؟

در برخی کشور ها می توان با خرید ملک، اقامت اروپا را به دست آورد. پرتقال و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که امکان دریافت اقامت از طریق خرید ملک را فراهم کرده اند. اما در ایتالیا نمی توان صرفا به خاطر خرید ملک اقامت این کشور را به دست آورد. بنابراین خرید ملک در ایتالیا به تنهایی نمی تواند منجر به دریافت اقامت شود.

چگونه اقامت ایتالیا را به دست آوریم

چه راه های دیگری برای اخذ اقامت ایتالیا وجود دارد؟

اگرچه ایتالیا امکان دریافت اقامت با خرید ملک را در برنامه های اقامتی خود ندارد. اما سعی کرده با راه های جایگزین امکان دریافت سریع ترین اقامت اروپا را فراهم کند. رایج ترین روش های دریافت اقامت اروپا شامل موارد زیر است:

  • اخذ اقامت از طریق کار
  • اخذ اقامت از طریق ادامه تحصیل
  • اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت از طریق ازدواج

در ادامه هر کدام از این موارد را بررسی می کنیم.

همه چیز درباره اخذ اقامت از طریق کار

ویزای کار را می توان یکی از رویایی ترین و بهترین انواع کسب اقامت ایتالیا دانست. برای دریافت این ویزا باید یک پیشنهاد کار از طرف یک شرکت ایتالیایی داشته باشید. البته همه چیز به همین سادگی هم نیست. شرکت های ایتالیایی ابتدا موظف هستند که به مدت ۳ ماه آگهی خود را در ایتالیا منتشر کنند. اگر نیروی کاری مناسب با شرایط شرکت پیدا نشود، آنها باید ۳ ماه آگهی خود را در سراسر اتحادیه اروپا منتشر کنند. در صورتی که در این مرحله هم نیروی کار پیدا نشود، می توانند از متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا استفاده کنند. در صورت دریافت اقامت از طریق کار می توانیم به کمک وام اقدام به خرید ملک در ایتالیا کنیم.

ایتالیا یکی از جذاب ترین کشورهای دنیا برای زندگی است

کسب اقامت ایتالیا از طریق ادامه تحصیل

یکی دیگر از راه اخذ اقامت ایتالیا، ادامه تحصیل در این کشور است. به دلیل ارائه بورسیه های مختلف تحصیلی و هزینه پایین نسبت به سایر کشور، ایتالیا را می توان یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل دانست. برای ادامه تحصیل لازم است فرد حداقل مدرک زبان B2 ایتالیا را داشته باشد. مدت زمان تحصیلات کارشناسی ۴ ساله و کارشناسی ارشد ۲ ساله است. همچنین دانشجویان دکتری نیز باید حداقل ۴ سال در ایتالیا تحصیل کنند. بنا به مقطع تحصیلی، دولت ایتالیا به دانشجویان اجازه کار می دهد. برای مثال دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند تا ۱۰ ساعت در هفته در ایتالیا کار کنند. معمولا پس از اتمام تحصیلات نیز می توان ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کرد.

سرمایه گذاری و دریافت اقامت ایتالیا

سرمایه گذاری نیز یکی از راه های مطمئن کسب اقامت ایتالیا است. سرمایه گذاری می تواند به دو شیوه ثبت شرکت یا کارآفرینی انجام شود. البته در هر دو مورد متقاضی باید با حداقل ۱۰۰۰۰ یورو کار خود را شروع کند. ایتالیا به دلیل اقتصاد باثبات و جذابیت های فراوان همیشه یکی از گزینه های محبوب سرمایه گذاران بوده است. با ثبت شرکت در ایتالیا و توسعه تجارت نیز می توان به راحتی اقامت این کشور را به دست آورد. در ابتدا متقاضی اقامت موقت ایتالیا را به دست می آورد. پس از گذشت ۵ سال نیز می تواند اقامت دائم ایتالیا را به دست آورد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی و دریافت اقامت سایر کشورها به صفحه ویزای کار و مهارت استرالیا مراجعه بفرمایید.

ایتالیا کشوری تاریخی و فرهنگی

دریافت اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

بر اساس قوانین ایتالیا افرادی که با یک فرد ایتالیایی ازدواج می کنند، می توانند تابعیت این کشور را به دست آورند. معمولا در ابتدا یک اقامت دو ساله به فرد داده می شود و متقاضی می تواند پس از گذشت دو سال تقاضای اقامت دائم کند. البته قانون ایتالیا در مورد ازدواج بسیار سخت گیر است و نمی توان با ازدواج های موقت یا سوری اقامت این کشور را به دست آورد.

بهترین راه دریافت اقامت ایتالیا چیست؟

این سوال پاسخ مشخصی ندارد. در حقیقت شرایط و اهداف فرد می تواند تعیین کننده بهترین نوع اقامت در ایتالیا باشد. برای مثال افرادی که قصد توسعه تجارت خود را دارند، می توانند از طریق ثبت شرکت یا شعبه اقامت این کشور را به دست آورند. اما طبعیتا این نوع سرمایه گذاری خطرات خاص خود را نیز دارد. بنابراین پیشنهاد می کنیم متقاضی بر اساس شرایط خود راه های دریافت اقامت ایتالیا را بررسی کند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با سایر کشورهای اروپایی و دریافت ویزای اروپا مقاله اقامت اتریش را مطالعه بفرمایید.

خرید ملک در ایتالیا و دریافت اقامت دائمی

اقامت ایتالیا چه مزیتی نسبت به سایر کشورها دارد؟

ایتالیا کشوری با ثبات بوده و مردم با فرهنگی دارد. خدمات اجتماعی در کنار فرصت رشد شخصی این کشور را به یک گزینه مناسب برای مهاجرت تبدیل کرده است. از طرف دیگر این کشور از اعضای پیمان شینگن به حساب می آید و با داشتن اقامت ایتالیا می توان به تمامی کشورهای قاره سبز رفت و آمد کرد.

اخذ اقامت در جذاب ترین کشور دنیا

در این مقاله به بررسی موضوع دریافت اقامت ایتالیا با خرید ملک پرداختیم. همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم متضای نمی تواند صرفا به واسطه خرید ملک، اقامت ایتالیا را به دست آورد. در ادامه نیز رایج ترین راه های دریافت اقامت ایتالیا را بررسی کردیم. در انتها پیشنهاد می کنیم برای دریافت اقامت ایتالیا با موسسه حقوقی سایرس تماس حاصل کنید. همکاران ما در سایرس با سال ها تجربه و تخصص می توانند شما را تا دریافت اقامت ایتالیا راهنمایی کننند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

2 می 2020

امکان اخذ اقامت دائم ایتالیا پس از چند سال وجود دارد؟

    2 می 2020

    این زمان با توجه به پکیج انتخابی شما متفاوت است ولی معمولا دارندگان اقامت موقت ایتالیا پس از ۵ سال زندگی در این کشور، می توانند برای اخذ اقامت دائم درخواست بدهند. به علاوه باید در آزمون زبان ایتالیایی شرکت کرده و حداقل در سطح A2 به این زبان مسلط باشند.
    مدارک خود را باید به دفاتر مرکزی پلیس پیش از تاریخ انقضا اقامت خود ارائه کنید. از ویژگی های اقامت دائم ان است که نیازی به تمدید سالیانه ان وجود ندارد.

2 می 2020

اگر فرزندم در ایتالیا متولد شود، پاسپورت ایتالیایی دریافت می کند؟

    2 می 2020

    فرزند شما در صورتی تابعیت ایتالیا را خواهد داشت که والدین شهروند ایتالیا باشند.

2 می 2020

آیا خرید ملک در پروسه اقامت تمکن مالی ایتالیا تاثیرگذار است؟

    2 می 2020

    اگر از طریق تمکن مالی برای اخذ اقامت ایتالیا اقدام می کنید، باید از سال دوم ملکی خریداری کنید. لطفا به این نکته توجه کنید که ارزش ملک در این نوع اقامت بر خلاف ویزای طلایی اهمیتی ندارد.