تفاوت اقامت دائم و پاسپورت

استودیو سایرس - سارا
دسته بندی : استودیو سایرس
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

اقامت دائم و پاسپورت دو معقوله جدا از هم هستند و کاملا با هم تفاوت دارند. برای درک بهتر تفاوت اقامت دائم و پاسپورت، به تعریف و خصوصیت ها و شرایط هر کدام از این دو مورد می پردازیم.

پاسپورت

شما با داشتن پاسپورت (یا گذرنامه)، یک شهروند اروپایی محسوب می شوید و کلیه حقوق شهروندی از جمله حق رای شامل حال شما خواهد شد. همچنین امکان تردد در کشورهای بیشتری علاوه بر کشورهای حوزه شنگن را خواهید داشت. تا جاییکه حتی می توانید کاندیدای ریاست جمهوری آن کشور شوید.

حوزه شنگن چیست؟

حوزه شنگن به کشورهایی گفته میشود که تردد بین آنها بدون هرگونه ویزا یا مجوز آزاد است و در واقع با داشتن پاسپورت یکی از این کشورها یا ویزای آن میتوان به مابقی کشورهای شنگن نیز سفر کرد. درنظر داشته باشید که تبادلات کالا، اطلاعات و پول در صورتی که در چهارچوب قانونی باشد بلامنع است. این پیمان در سال ۱۹۸۵ در روستایی به نام شنگن از توابع کشور لوکزامبورگ بین ۵ کشور بلژیک، فرانسه، آلمان، هلند و لوکزامبورگ به امضا رسید و به مرور زمان دیگر کشورها نیز به این توافق نامه پیوستند.

کشورهای حوزه شنگن

کشورهای عضو شینگن در بخش اروپای شرقی و شمالی شامل

سوئد (Sweden)، نروژ (Norway)، فنلاند (Finland)، دانمارک (Denmark)، لیتوانی (Lithuania)، لتونی (Latvia)، لهستان (Poland)، مجارستان (Hungary)، اتریش (Austria)، استونی (Estonia)، اسلواکی (Slovakia)، اسلوونی (Slovenia)، ایسلند (Iceland) و یونان (Greece)

کشورهای عضو شینگن در بخش اروپای غربی و جنوبی شامل

لوکزامبورگ (Luxembourg)، آلمان (Germany)، فرانسه (France)، ایتالیا (Italy)، اسپانیا (Spain)، پرتغال (Portugal)، هلند (Netherlands)، بلژیک (Belgium)، چک (Czechia)، لیختن اشتاین (Liechtenstein)، مالت (Malta) و سوئیس (Switzerland)

اقامت دائم

با داشتن اقامت دائم از یکی از کشورهای حوزه شنگن فقط حق تردد و زندگی در کشورهای شنگن را دارید. در عین حال برای سفر به کشورهایی چون کانادا و انگلستان باید ویزا دریافت کنید. البته در هر دو حالت می توانید از مزایایی چون تحصیل رایگان فرزندان، داشتن حساب بانکی شخصی، بیمه پزشکی و … استفاده کنید. برای دریافت مشاوره رایگان اقامت اروپا، می توانید درخواست مشاوره خود را در ساعت و زمان دلخواهتان از طریق فرم مشاوره ثبت کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

20 اکتبر 2020

گرفتن اقامت در کشور ایتالیا لطفا راهنمایی کنید .

    21 اکتبر 2020

    وقت بخیر

    با توجه به اینکه مسیرهای مختلفی برای دریافت اقامت ایتالیا وجود دارد مانند اقامت تمکن مالی، ثبت شرکت و … برای انتخاب آگاهانه و کسب اطلاعات دقیق تر با سایرس در تماس باشید.

4 آگوست 2022

جهت دریافت ویزای خودحمایتی ایتالیا

    6 آگوست 2022

    خانم طباخیان عزیز سلام
    لطفا شماره تماس خودتون رو برای صفحه اینستاگرام مجموعه ما دایرکت کنید
    یا
    از طریق تکمیل فرم درخواست مشاوره، درخواست خودتون رو ثبت کنید تا در اولین فرصت در خدمت شما باشیم.