اقامت طلایی و دائم یونان چه تفاوتی دارند؟

اقامت دائم یونان فقط ظرف 7 سال
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

بسیاری از مردم جهان به دریافت اقامت دائم اروپا برای تشکیل یک زندگی با ثبات فکر می‌کنیم. آیا شما هم به دنبال پایگاهی دائمی در اتحادیه اروپا هستید؟ ویزای طلایی یونان امکان اخذ اقامت اروپا را برای ایرانیان و خانواده‌هایشان فراهم کرده است. با ما در این مقاله همراه باشید تا از مسیر اخذ اقامت دائم و پاسپورت یونان از طریق خرید ملک بیشتر بدانید.

یونان بهترین کشور برای اخذ اقامت دائم اروپا

ویزای طلایی و اقامت دائم یونان در یک نگاه

برنامه گلدن ویزا توسط در سال ۲۰۱۳ دولت یونان معرفی و در زمانی کوتاه به یکی از محبوب‌ترین روش‌های اقامتی اروپا تبدیل شد. ویزای طلایی به سرمایه‌گذاران کشورهای ثالث که با توجه به قانون ۴۱۳۶/ ۲۰۱۳ شرایط لازم برای اخذ اقامت دارند، اعطا می‌شود. در ازای سرمایه‌گذاری به میزان حداقل ۲۵۰ هزار یورو می‌توانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. به یاد داشته باشید که مبلغ ذکر شده باید مستقیما ازحساب شخصی خریدار پرداخت شود. اگر در زمینه ویزای طلایی یونان نیاز به اطلاعات بیشتری دارید پیشنهاد می کنیم نگاهی به مقاله اقامت طلایی یونان نیز داشته باشید.

اقامت دائم اعضای خانواده در یونان

دریافت پاسپورت یونان ۷ سال پس از اقامت طلایی  

این سرمایه‌گذاری می‌تواند روی ملک تجاری یا مسکونی انجام شود. به علاوه سرمایه‌گذار می‌تواند چند ملک را خریداری کند که البته مبلغ کل آنها باید بیش از ۲۵۰ هزار یورو شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید اجازه استخدام شدن در شرکت‌های دولتی یا خصوصی یونان است. دارندگان ویزای طلایی امکان استخدام شدن در شرکتی را ندارند ولی می‌توانند سهامدار شرکتی باشند.

مانند بسیاری از پکیج های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، شرط حضور در این کشور پررنگ نیست. این بدان معنا است که دارندگان ویزای طلایی اجازه زندگی، راه اندازی کسب و کار و تحصیل در یونان را دارند ولی الزامی به سکونت در این کشور را ندارند. سرمایه گذار باید در طول دوره اقامت، مالکیت ملک خود را بصورت قانونی حفظ کرده و ملک را نگهداری کند. سرمایه گذار می‌تواند ملک خود را سالیانه یا به صورت دوره ای به توریست ها اجاره داده و درآمد یورویی کسب کند.  در صورتی که سرمایه‌گذار تصمیم بگیرد ملک خود را به یک تبعه غیر اروپایی دیگر بفروشد، خریدار جدید می تواند برای اخذ اقامت یونان اقدام کند.دریافت پاسپورت یونان با گلدن ویزا

دارندگان ویزای طلایی با رعایت قوانین می توانند پس از ۷ سال برای دریافت پاسپورت درخواست بدهند. پس از دریافت پاسپورت متقاضی می تواند ملک خود را بفروشد یا به نوع دیگری از سرمایه گذاری تبدیل کند. یکی از سریع ترین راه ها برای اخذ پاسپورت و شهروندی اروپا، ویزای طلایی یونان است. اما اصلا ویزای طلایی به طور کلی چیست؟ پاسخ سوال خود را در مقاله ویزای طلایی چیست به دست بیاورید.

اخذ اقامت دائم والدین با گلدن ویزای یونان

همسر و فرزندان متقاضی نیز می توانند از این روش برای اخذ اقامت یونان اقدان کنند. جالب اینجاست که بدانید قوانین ویزای طلایی به صورتی است که سرپرست و همسر می توانند برای اخذ اقامت دائم والدین خود نیز اقدام کنند. با خرید ملکی به ارزش ۲۵۰ هزار یورو ۳ خانواده می توانند اقامت این کشور را در مدتی کوتاه و بدون گذراندن پروسه ای پیچیده و وقت گیر اخذ کرده و از حقوق شهروندی یکسان با یونانی ها بهره مند شوند.

اقامت دائم اروپا با اخذ ویزای طلایی یونان

سفر به ۱۶۹ کشور جهان با اخذ اقامت دائم یونان

با اخذ اقامت دائم یونان می توانید به شهروند جهانی تبدیل شوید. یونان در رتبه بندی جهانی پاسپورت در سال ۲۰۱۹، رتبه ۴ را به خود اختصاص داده است. این بدان معناست که دارندگان پاسپورت یونان می توانند به ۱۶۹ کشور جهان بدون اخذ ویزا سفر کنند. دارندگان پاسپورت یونان می توانند از مزایای زیادی استفاده کنند و در اصل شهروند اروپایی به حساب می آیند. آنها می توانند به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنند و با رعایت قوانین در کشورهای دیگر این حوزه سکونت کنند و از مزایایی که آن کشور در اختیار شهروندانشان قرار می دهد به خوبی استفاده کنند.

شهروندان اروپایی برای انجام امور بانکی خود می توانند از قوانین بانک مرکزی اروپا پیروی کنند. بانک مرکزی اروپا بر سیستم بانکی اروپا نظارت می کند.

شهروندان اروپایی در صورتی که با مشکلات قانونی مواجه شوند می توانند به دادگاه عالی مراجعه کنند. این مجموعه مسئولیت اجرای قوانین یکسان در سطح اروپا از جزیره کرت گرفته تا ناپل و برلین را به عهده دارد.

کارشناسان سایرس پس از ارائه مشاوره و بررسی پرونده متقاضی، پروسه اخذ اقامت را آغاز می کنند و در کلیه مراحل همراه موکل خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای طلایی یونان با کارشناسان سایرس در تماس بگیرید.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

29 دسامبر 2019

با اقامت طلایی یونان چند سال می تونیم پاسپورت اروپایی بگیریم؟

    15 فوریه 2020

    در اقامت طلایی یونان، امکان اخذ پاسپورت یونان بعد از ۷ سال از آغاز پروسه برای متقاضیان وجود دارد.

18 سپتامبر 2021

سلام. در صورتی که مبلغ ۲۵۰ هزار یورو در یونان سرمایه گذاری کنیم و در مدت ۷ سال حتی ۱ روز هم در یونان زندگی نکنیم و زبان یونانی را بلد نباشیم میتوانیم پاسپورت یونانی دریافت کنیم؟

با تشکر از پاسخ دهی شما

    27 نوامبر 2022

    معین عزیز سلام
    متاسفانه خیر. شما باید برای دریافت پاسپورت یونان، تسلط به زبان اون کشور، تاریخ و فرهنگ اون کشور داشته باشید.
    در اکثر کشورهای دنیا (به جز چند کشور با دلایل خاص)، شما نمی‌تونید بدون زندگی کردن اقدام به اخذ پاسپورت کنید.