بررسی قوانین مهاجرت به اسپانیا

قوانین مهاجرت به اسپانیا را بشناسیم
دسته بندی : اقامت اسپانیا
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

بسیاری از مردم جهان به علت مهمان‌نوازی و خونگرمی اسپانیایی‌ها، رژیم غذایی سالم، آب و هوای خوب  و سبک زندگی خاص ماتادورها تمایل به زندگی در این کشور را دارند. به علاوه وجود ملیت های مختلف با مذاهب و افکار گوناگون به جذابیت این کشور افزوده است. می توانید از راه های متعددی مانند ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، کارآفرینی و ثبت شرکت و ازدواج به اقامت  موقت و در نهایت به پاسپورت و تابعیت این کشور دست پیدا کنید.

آشنایی با قانون کار اسپانیا برای اقامت

برای اینکه مجوز کار و زندگی در این کشور را داشته باشید، باید کارفرمایی به حرفه و تخصص شما نیاز داشته باشد. اخذ اقامت اروپا از این طریق کمی دشوار است زیرا رقابت میان نیروی کار زیاد است. اگر کارفرمایی در اسپانیا موفق به استخدام نیروی کار اسپانیایی یا اروپایی نشد، می تواند از اتباع خارجی استفاده کند. در اینصورت قرارداد کاری را به همراه مدارک مورد نیاز به سفارت ارائه دهد. البته به یاد داشته باشید که نرخ بیکاری در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورها نسبتا بالا است بنابراین ورود به خاک این کشور از طریق ویزای کار کمی دشوار خواهد بود.

قوانین ساده مهاجرتی به اسپانیا

اقامت اسپانیا از طریق ویزای تحصیلی

می توانید برای اخذ پذیرش تحصیلی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام کنید. مقطع کارشناسی در اسپانیا ۴ سال به طول می انجامد. شهریه دانشگاه های دولتی در نقطع کارشناسی بسته به رشته و دانشگاه مورد نظر متفاوت است ولی حدودا از ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو است. برای تحصیل در دانشگاه های دولتی باید به زبان اسپانیایی در سطح لازم تسلط داشته باشید. برخی دانشگاه ها نیز دوره هایی به زبان انگلیسی دارند. اگر بخواهید دا دانشگاه های خصوصی تحصیل کنید، باید از ۵ هزار یورو تا ۲۰ هزار یورو شهریه پرداخت کنید. رشته هایی مانند مدیریت، مهندسی و IT در اسپانیا شهرت دارند.تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا ۲ ساله خواهد بود. اگر بخواهید در انشگاه های خصوصی تحصیل کنید باید شهریه ای حداقل ۶ هزار یورو پرداخت کنید.

اگر بتوانید استاد راهنمایی پیدا کنید می توانید برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام کنید. طول این دوره از ۳ تا ۵ سال طول می کشد. دانشجویانی که از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و مقالات متعددی در مجلات معتبر به چاپ رسانده‌اند، می‌توانند در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برای اخذ بورسه تحصیلی اقدام کنند.دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت کار کنند تا بتوانند از پس هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه بر بیایند.

مرور قوانین مهاجرت به کشور اسپانیا

اقامت سرمایه گذاری اسپانیا بر اساس قانون مهاجرت

سرمایه گذاری و خرید ملک: یکی از محبوب ترین روش های اخذ اقامت اسپانیا، سرمایه گذاری و خرید ملک است. در این روش ملکی به ارزش ۵۰۰ هزار یور خریداری می کنید و اقامت موقت این کشور که قابل تمدید نیز هست را دریافت خواهید کرد. البته به یاد داشته باشید که این روش برای افرادی مناسب است که قصد زندگی در این کشور را داشته باشند زیرا شرط حضور برای دولت سپانیا اهمیت دارد در نتیجه شما باید در این کشور زندگی کنید تا بتوانید برای تمدید اقامت درخواست دهید.

سرمایه گذاری و خرید اوراق قرضه دولتی: چنانچه مبلغ ۲ میلیون یورو در پروژه های عمرانی  و توسعه شهری سرمایه گذاری کنید می توانید اقامت موقت این کشور را اخذ کنید.

اخذ اقامت تمکن مالی طبق قانون مهاجرت اسپانیا

اگر قصد اخذ قامت این کشور از طریق تمکن مالی را دارید باید با ارائه اسناد و مدارک معتبر اثبات کنید که درآمد لازم در ایران به عنوان فردی متمول را دارا هستید. تفاوت اقامت تمکن مالی اسپانیا با کشورهایی مانند یونان در شرط حضور آن است. اگر اقامت خودحمایتی اسپانیا را دریافت کرده باشید، باید در این کشور زندگی کنید.

قانون اسپانیا برای مهاجرت کارآفرینی

چنانچه بتوانید بیزنس پلنی ارائه دهید که بر اساس آن کار و تجارت شما در اقتصاد اسپانیا تاثیر مثبت داشته بشد و باعث اشتغالزایی شود، می توانید در این کشور شرکتی ثبت کنید و فعالیت های تجاری خود را توسعه دهید.

بهترین قانون اخذ اقامت اسپانیا

قانون مهاجرت اسپانیا درباره ازدواج

اگر با تبعه اسپانیایی ازدواج کنید و اثبات کنید که ازدواج شما صوری نبوده و همسر شما توانایی پرداخت هزینه ای دو نفر را دارد می توانید اقامت این کشور را اخذ کنید.

آشنایی با تابعیت اسپانیا طبق قوانین مهاجرت

مدت زمان اخذ اقامت دائم اسپانیا با توجه به پکیجی که انتخاب می کنید، متفاوت است ولی به صورت کلی در طی ۵ سال با رعایت شروط لازم می توانید اقامت دائم اسپانیا را اخذ کنید و در طی ۱۰ سال به پاسپورت و تابعیت اسپانیا دست پیدا کنید.

مهاجرت قانونی به اسپانیا با اخذ شماره مالیاتی افراد خارجی یا NIE

اخذ این کد که مانند کد مالیاتی است برای تمام افرادی که به دنبال کار در این کشور هستند ضروری است. همچنین برای افتتاح حساب بانکی یا انجام معاملات و امضا قرارداد به این شماره نیاز خواهید داشت. برای دریافت این کد باید به کنسولگری مراجعه کرده و مدارک لازم را ارائه دهید.

تمامی شهروندان کشورهای ثالث که قصد سکونت بیش از ۶ ماه را در اسپانیا دارند، باید برای اخذ کارت  TIEیا کد هویتی خود که شامل اطلاعات شخصی، شرایط اقامت و کد مالیاتی است اقدام کنند.

وکیل آشنا به قوانین مهاجرتی اسپانیا

قانون مهاجرت به اسپانیا برای حیوانات خانگی!

ورود حیوانات خانگی به اسپانیا کار دشواری نیست. پیش از ورود حتما باید واکسن هاری را بزنید. اگر حیوان خانگی پاسپورت نداشته باشد باید حتما از دامپزشک رسمی، کواهی بهداشت و سلامت دریافت کنید. همچنین گواهی واکسیناسیون و مدارک هویتی حیوان را ارائه کنید.

اگر قصد زندگی در کشوری با سطح رفاه بالا و مردمی مهربان و صمیمی را دارید، اسپانیا مقصد خوبی برای شما خواهد بود. اسپانیایی ها به خانواده اخخمیت زیادی می دهند و اوقات خود را در کنار دوستان و خانواده به تفریح می پردازند. سرعت زندگی در اسپانیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرفته تر مانند آلمانایین است و مردم در کنار کار کردن از زندگی خود نیز لذت می برند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

9 مارس 2020

سلام براى اين نوع اقامتها دانش زبان اسپانيايى هم لازمه؟؟

    10 مارس 2020

    سلام روش هایی مانند ویزایی تحصیلی یکی از شروط لازم برای پذیرش آشنایی با زبان اسپانیایی است. در مسیر ازدواج نیز برای اخذ پاسپورت باید زبان اسپانیایی بلد باشید. در روش های دیگر نیز در صورتی که برای پاسپورت اقدام کنید باید در سطح مشخصی به این زبان تسلط داشته باشید.