راهنمای اخذ اقامت تمکن مالی موناکو

راهنمای اخذ اقامت تمکن مالی موناکو
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

موناکو یکی از کشورهای اروپایی است که در گذشته برای دریافت اقامت آن نیازمند خرید ملک، سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت بودید. اما در سال های اخیر برای اخذ اقامت موناکو می توانید اقدام به دریافت اقامت تمکن مالی موناکو کنید و در کوتاهترین زمان ممکن اقامت اروپا را به دست بیاورید. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه اقامت خودحمایتی موناکو در اختیار شما قرار دهیم.

اقامت در موناکو از طریق تمکن مالی

اقامت تمکن مالی اروپا به عنوان یکی از پر مزایا ترین روش های اخذ اقامت است و برای کشور موناکو نیز با اخذ اقامت تمکن مالی، دیگر نیازی به سرمایه گذاری و کارآرفرینی نیست. متقاضیان می توانند با ارائه مدارک مبنی بر داشتن درآمد ثابت ماهیانه در ایران، اقدام به اخذ این اقامت نمایند. این درآمد می تواند از طریق سود سپرده بانکی، اجاره دریافتی از املاک و حقوق بازنشستگی نشان داده شود. باید در نظر داشت که ارائه یکی از این مدارک در صورتی که درآمد مورد نیاز برای تمکن مالی را اثبات کند کافی است و نیازی به ارائه هر سه مورد نیست.

اقامت تمکن مالی موناکو

این درآمد با توجه به قوانین کشور موناکو ، برای سرپرست و فرزندان بالای ۱۸ سال معادل ماهانه ۳۰۰۰ یورو، همسر ۱۵۰۰ یورو و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز هرکدام ۷۵۰ یورو میباشد. به طور مثال؛ یک خانواده ۳ نفر با فرزند ۱۴ ساله، باید درآمد ۵۲۵۰ یورو را به صورتی ریالی در ایران از روش های ذکر شده نشان دهد.

مدت زمان اخذ اقامت تمکن مالی موناکو

مشابه با بسیاری از انواع اقامت اروپا؛ ابتدا نوع اقامت شما موقت خواهد بود. اقامت تمکن مالی موناکو برای سرپرست، همسر و فرزندان بالای ۱۸ سال تا ۵ سال به صورت سال به سال تمدید میشود. شرط تمدید اقامت در هر سال وابسته به ۳ فاکتور حفظ درآمد ثابت ماهیانه که در زمان تمدید جمع سالانه آن باید اثبات شود یعنی سرپرست و فرزندان بالای ۱۸ سال سالانه ۳۶ هزار یورو همسر ۱۸ هزار یورو و فرزندان هرکدام ۹ هزار یورو، به طور واضح تر یک خانواده ۳ نفره با فرزندان زیر ۱۸ سال در زمان تمدید ملزم به نشان دادن درامد سالانه ۶۳ هزار یورو هستند.

علاوه بر آن داشتن آدرس معتبر در کشور موناکو و داشتن بیمه پزشکی معتبر در آن کشوراز شروط الزامی برای تمدید اقامت میباشد. باید در نظر داشت که شرط حضور در پروسه تمکن مالی موناکو بسیار پررنگ است و  تحصیل فرزندان در موناکو اجباری است. قانونی که بطور مشابه برای اقامت خودحمایتی یونان نیز وجود دارد.

ویزای خودحمایتی موناکو

شرایط اقامت خودحمایتی موناکو

اقامت تمکن مالی موناکو که با اقامت خودحمایتی موناکو نیز شناخته می شود، یکی از ساده ترین و سریعترین راه های اخذ اقامت اروپا است. همچنین شرایط دریافت این نوع از انواع اقامت اروپا بسیار آسان نیز هست. در ادامه مهمترین شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای خودحمایتی موناکو را برای شما آورده ایم:

  • اثبات وجود درآمد ثابت ماهیانه در ایران
  • بدون نیاز به داشتن دانش زبان (فرانسوی و انگلیسی و…) در آغاز پروسه
  • بدون نیاز به ارائه مدرک تحصیلی
  • بدون نیاز به سرمایه‌گذاری یا راه‌اندازی کسب‌وکار
  • نیاز به حضور و زندگی در کشور موناکو به جهت تمدید اقامت اروپای شنگن

مزایای اقامت تمکن مالی موناکو

اقامت تمکن مالی موناکو دارای مزایای بسیاری است و یکی از بهترین مزایای آن برای افرادی است که تمایلی به اقدام از طریق سرمایه گذاری و یا اقامت اروپا از طریق کار ندارد. با گرفتن اقامت خودحمایتی موناکو علاوه بر اینکه اقامت اروپا را به دست می آورید، دیگر ملزم به پرداخت مالیات هم نیستید. از دیگر مزایای ویزای خودحمایتی موناکو می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اقامت اروپای شنگن برای سرپرست، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
  • استفاده از این اقامت برای فرزندان بالای ۱۸ سال به همراه خانواده
  • بهره‌مندی از خدمات بیمه پزشکی، حساب بانکی و تحصیل رایگان فرزندان
  • امکان اخذ پاسپورت موناکو دو سال بعد از اقامت دائم اروپای شنگن
  • تردد به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • امکان استقرار ۹۰ روزه در دیگر کشورهای حوزه اروپای شنگن
  • سهولت در اخذ ویزای کشورهای انگلیس و کانادا

در موسسه سایرس یه عنوان یکی از بهترین شرکت های فعال در زمینه اخذ اقامت اروپا می توانید برای گرفتن اقامت تمکن مالی در بسیاری از کشور های اروپایی اقدام نمائید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم نگاهی به مقاله اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا نیز داشته باشید.

اقامت موناکو از طریق تمکن مالی

نکات ویزای خودحمایتی موناکو

مهمترین نکاتی که در حین اقدام به دریافت ویزای خودحمایتی یونان باید به آن توجه داشته باشید عبارتند از:

  • این اقامت تا ۵ سال به صورت سال به سال تمدید می‌شود.
  • بر اساس اعلام سایت رسمی اتحادیه اروپا آرتیکل ۴، بعد از گذشت ۵ سال از صدور مجوز اقامت اروپای شنگن و در صورت رعایت شرایط لازم، امکان دریافت اقامت دائم مجود دارد.
  • کشور موناکو دو تابعتی را نمی‌پذیرد.
  • مدت زمان انجام پروسه ۶ ماه کاری می‌باشد.

مراحل درخواست و دریافت اقامت تمکن مالی موناکو

همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم، اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی یکی از ساده ترین راه های گرفتن ویزای اروپا است. مهمترین مراحلی که برای دریافت ویزای تمکن مالی موناکو پیش ریو شماست عبارتند از:

  1. بررسی مدارک و شرایط خانواده
  2. عقد قرارداد با موسسه حقوقی
  3. تکمیل مدارک
  4. ترجمه و تایید مدارک
  5. تهیه و تنظیم مدارک مورد نیاز از طرف وکیل
  6. مراجعه به سفارت و ارائه درخواست
  7. صدور و دریافت ویزای تایپ D
  8. سفر به کشور موناکو و ثبت درخواست اقامت اروپا برای تمامی اعضای خانواده
اقامت موناکو از طریق تمکن مالی

 

در پایان برای اطلاع از شرایط اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی، ثبت شرکت، کارآفرینی و یا بلوکارت آلمان با شماره های اعلام شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما در موسسه حقوقی سایرس پاسخگوی سوالات شما باشند.

سوالات متداول

شرط حضور در اقامت تمکن مالی موناکو اهمیت دارد؟

شرط حضور در پروسه تمکن مالی موناکو بسیار پررنگ است و تحصیل فرزندان در موناکو اجباری است. مسلما در صورت رعایت نکردن این نکته با مشکلات احتمالی در اخذ و یا تمدید اقامت روبرو می شوید.

اثبات تمکن مالی از چه راه هایی امکان پذیر است؟

برای اثبات توانایی مالی می توانید از سود سپرده بانکی، اجاره دریافتی از املاک و حقوق بازنشستگی تمکن مالی خود را به اثبات برسانید.

مهمترین شرایط تمدید اقامت خودحمایتی موناکو چیست؟

علاوه بر داشتن آدرس معتبر در کشور موناکو، داشتن بیمه پزشکی معتبر از شروط الزامی برای تمدید اقامت می باشد.

آیا اسناد و حساب های ارائه شده برای اخذ اقامت خودحمایتی موناکو به عنوان وثیقه نزد شرکت یا کشور مقصد می ماند؟

خير، ترجمه هاي تاييد شده اسناد و حساب ها به سفارت ارائه ميشود و اصل آنها نزد متقاضي باقي ميماند. در پروسه هاي اقامت چون هدف شما زندگي بيش از ٩٠ روز در كشور مقصد است چيزي به اسم ضمانت يا وثيقه وجود ندارد. اما در پروسه هاي ويزاي توريستي چون ویزا حداکثر برای تردد 90 روزه متقاضی صادر میشود، کارگزاران مبلغی به عنوان وثیقه دریافت میکنند که این ضمانت بازگشت متقاضی از سفر توریستی میباشد.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

25 دسامبر 2022

سلام ، اینکه کشور موناکو دو تابعیتی قبول نمی کند .
اگر کسی اقامت دائم موناکو‌ بگیرد ، باید یعنی اینکه باید تابعیت ایران لغو کند ؟
مگر شدنی است ؟
ممنون

    28 دسامبر 2022

    رضا عزیز سلام
    بله، همونطور که فرمودید اگر کسی تابعیت موناکو رو بگیرد، باید تابعیت اول خودش رو لغو کند.
    فقط این مورد رو در نظر داشته باشیم که اقامت دائم با تابعیت متفاوت هست.