هزینه ثبت شرکت در اروپا چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در اروپا
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت، دیگر نیازی به اخذ ویزای کاری ندارید. فقط باید اقامت کشور مورد نظر را دریافت کنید تا امکان آغاز فعالیت تجاری خود را به صورت قانونی داشته باشید. مجوز اقامت شما ابتدا به صورت موقت صادر می شود که قابل تمدید است. به علاوه امکان اخذ اقامت اروپا از طریق کشورهایی که قوانین ساده تر و هزینه های کمتری برای ثبت شرکت دارند امکان پذیر خواهد بود. در این مقاله با همراه باشید تا از شرایط و هزینه های ثبت کشور در برخی کشورهای اروپایی اطلاع پیدا کنید.

هزینه ثبت شرکت در ایتالیا برای اخذ اقامت اروپا

ایتالیا یکی از کشورهای صاحب نام و معتبر در زمینه تجارت و صنعت گردشگری است. بسیاری از برندهای لوکس جهان ریشه در خاک ایتالیا دارند. پس با ثبت شرکت در سرزمین امپراطوری رم می توانید برند خود را در کنار معتبرترین شرکت های جهان به بازار معرفی کنید. برای ثبت شرکت به حسابدار نیز نیاز دارید تا پروسه مالی شما را کنترل کرده  و بر اساس سیستم حسابداری ایتالیا بسنجد. اولین گام برای ثبت شرکت در ایتالیا تهیه مدارک لازم است. این مدارک عبارتند از:

  • افتتاح حساب بانکی برای سپرده کردن سرمایه لازم
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک شناسایی مانند کارت شناسایی یا گذرنامه
  • اسناد تاسیس شرکت
  • نمونه امضاهای مدیران شرکت

به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بررسی ویزای استارتاپ ایتالیا نیز بپردازید.

اخذ اقامت اروپا با ثبت شرکت در ایتالیا

هزینه بالای ثبت یک شرکت اروپایی در ایرلند

ایرلند در همسایگی انگلستان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه حمل و نقل دریایی و صادرات به قاره های مختلف جهان است. چنانچه قصد راه اندازی کسب و کار خود در ایرلند را دارید ابتدا باید مجوزهای لازم را از ساختمان قانون اصلاحات اخذ کنید. برای ثبت شرکت در ایرلند به سرمایه حداقل ۳۰۰ هزار یورو و استخدام ۲ نفر نیاز خواهید داشت. شرکت شما باید فعالیت واقعی داشته و سودآوری داشته باشد.

پرداخت هزینه های مالیاتی پیش شرط ثبت شرکت در آلمان

براساس قانون مهاجرت کشور آلمان، اگر شهروندان کشورهای ثالث که تمایل به راه اندازی کسب و کار و فعالیت اقتصادی در آلمان داشته باشد، می تواند با اثبات سابقه کار مرتبط در ایران و ارائه طرح توجیهی (بیزینس پلان) مورد تایید دولت آلمان، بدون نیاز به داشتن دانش زبان آلمانی، برای اخذ اقامت کارآفرینی آلمان اقدام کنند. لطفا توجه کنید که در این مسیر اقامتی، فعالیت شرکت و سودآوری آن باید واقعی باشد. همچنین  شرکت مستلزم پرداخت مالیات است. میزان مالیات پرداختی با توجه به نوع شرکت متفاوت است.

ثبت شرکت اروپایی در هلند با کمترین هزینه

می توانید به دو صورت که از رایج ترین مسیرهای ثبت شرکت در هلند هستند در این کشور شرکتی را به ثبت برسانید. شرکت مسئولیت محدود عمومی (NV)  که حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در هلند  حدود ۴۵ هزار یورو است. همچنین برای شرکت مسئولیت محدود خصوصی (BV) به حداقل سرمایه اولیه ۵ هزار یورو نیاز دارید. این هزینه در مقایسه با بسیاری از کشورها بسیار جذاب به نظر می رسد.

ثبت شرکت در هلند

فرانسه کشوری با هزینه های معقول برای ثبت یک شرکت اروپایی

اگر به دنبال گسترش کسب و کار خود در فرانسه هستید، می توانید از طریق ثبت شرکت اقدام کنید. یکی از محبوب ترین انواع ثبت شرکت در جهان، شرکت با مسئولیت محدود است. در این روش معمولاً ۲ نفر به عنوان سهامداران اصلی شرکت شناخته می شوند، البته امکان ثبت شرکت به صورت انفرادی نیز وجود دارد. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، سرمایه خاصی مشخص نشده است ولی بهتر است که با سرمایه حداقل ۳۰ هزار یورو اقدام کنید. پس از بررسی بیزنس پلن و پرونده موسس مجوز اقامت ۱ ساله برایتان صادر می شود که قابل تمدید است. در صورتی که شرکت سودآور بوده و فعالیت واقعی داشته باشد بعد از ۳ سال می توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که فرانسه برای کار ایرانیان کشور بسیار مناسبی است.

برآورد هزینه ثبت شرکت اروپایی در دانمارک

دانمارک همواره از کسب و کارهای جدید و نوآورانه حمایت می کند. البته در این کشور قوانین سختگیرانه ای برای رعایت مسائل زیست محیطی برای فعالیت های صنعتی و کارگاهی وجود دارد. اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار کوچک در دانمارک هستید می توانید با سرمایه ۸۰ هزار کرون شرکت مسئولیت محدود ثبت کنید. اگر سرمایه بیشتری دارید می توانید برای ثبت شرکت با مشارکت محدود اقدام کنید. در این نوع شرکت هر سهام دار باید ۵۰ هزار کرون داشته باشد. وجود دو سهامدار نیز کافی خواهد بود.

ثبت شرکت در دانمارک

مزایا اخذ اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت

ثبت یک شرکت در اروپا به منزله ورود شما به بازارهای جهانی است. علاوه بر کسب اعتبار مضاعف به جهت معرفی با یک برند اروپایی در بازار، می توانید از تسهیلات بانکی، نیروی کار مجرب و توسعه یافته ترین سیستم حمل و نقل جهان بهره مند شوید. دارندگان اقامت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا می توانند از مزایای مختلفی استفاده کنند. این مزایا عبارتند از:

  • افتتاح حساب بانکی
  • ورود به بازارهای بین المللی
  • استفاده از معافیت های مالیاتی
  • اخذ اقامت برای همسر و فرزندان
  • استفاده از امکانات شهروندی
  • استفاده از برند تجاری اروپا
  • دسترسی به مشتریان و تامین کنندگان عظیم
  • دسترسی به بستر خوب برای فروش خدمات یا محصولات

برآورد هزینه ها و مدارک لازم برای ثبت شرکت در اروپا

کشورهای مختلف برای ثبت کشور و اعطای اقامت کارآفرینی قوانین مختلفی دارند. اما به صورت کلی برای ثبت یک شرکت اروپایی باید اسناد هویتی و صنفی معتبری در اختیار داشته باشید. بهتر است برآورد کاملی درباره هزینه های ثبت شرکت و اخذ اقامت در کشورهای مختلف انجام دهید و با اطمینان تصمیم بگیرید. هر چه مدارک شما کامل تر باشد، شانس اخذ اقامت و موفقیت پرونده شما بالاتر خواهد کرد. مدارکی که ارائه می کنید به نوع شرکت و کشور مورد نظر بستگی دارد ولی به صورت کلی شامل موارد زیر می شود:

  • فرم لازم برای ثبت شرکت
  • روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقیقی و حقوقی
  • ارائه مدارک شناسایی مانند کارت ملی، شناسنامه و پاسپورت معتبر
  • ارائه اظهار نامه یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری در ایران به همراه کپی
  • رسید پرداخت هزینه های ثبت شرکت
  • اخذ کد مالیاتی
ثبت شرکت در اروپای شنگن

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

18 می 2020

آیا شرکت خارجی در فرانسه می تواند به فعالیت های دیگر نیز بپردازد؟

    18 می 2020

    خیر. شرکت های خارجی نمی توانند به جز فعالیت هایی که مشخص کرده اند در حوزه دیگری فعالیت کنند به عنوان مثال شرکت با مسئولیت محدود خارجی نمی تواند به فعالیت های بانکی بپردازد یا اگر بخواهید در بازار بورس فعالیت کنید باید از وزارت دارای فرانسه مجوزهای لازم را کسب کنید.

18 می 2020

برای انجام کارهای تجاری در فرانسه باید اقامت داشته باشم؟

    18 می 2020

    در صورتی که قصد حضور در خاک فرانسه را بیش از ۳۰ روز دارید، باید برای اخذ اقامت اقدام کنید. برای انجام فعالیت تجاری و صنعتی به صورت قانونی و به عنوان کارآفرین نیز حتما باید برای اقامت این کشور از طریق ثبت شرکت اقدام کنید که در اینصورت کارت اقامتی با کلمه “تجاری” برای شما صادر می شود و امکان فعالیت شما در فراهم می کند. البته برای اخذ کارت اقامت باید شرایط لازم را نیز دارا باشید.

18 می 2020

دستمزد نیروی که در شرکت فرانسه استخدام می کنیم چقدر هست؟

    18 می 2020

    در پروسه ثبت شرکت فرانسه؛ استخدام حداقل یک نیروی فرانسوی الزامی است. میزان دستمزد و حقوق نیروی کار نیز باید منطبق با قوانین و نرخ دستمزد وزارت کار فرانسه باشد.

18 می 2020

برای اقامت ثبت شرکت آلمان باید زبان آلمانی بلد باشم؟

    18 می 2020

    در ابتدای پروسه اقامت المان از طریق ثبت شرکت به دانستن زبان آلمانی نیازی ندارید.

18 می 2020

با ثبت شرکت در آلمان اقامت چند ساله میگیرم؟

    18 می 2020

    اگر از طریق ثبت شرکت برای اخذ اقامت آلمان اقدام کنید، اقامت ۳ ساله این کشور را دریافت می کنید که شامل اعضای خانواده نیز می شود.