دریافت اقامت ایتالیا از طریق بلوکارت چگونه است؟

یافتن شغل در اروپا با بلوکارت ایتالیا
دسته بندی : اقامت ایتالیا
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

کیفیت بالای زندگی، وجود فرصت‌های مناسب شغلی، سطح بالای علمی و تنها  چند عامل مهم در انتخاب کشورهای اروپایی برای کار و زندگی است. کمبود نیروی کار جوان و متخصص در سطح اروپا موجب شده تا اتحادیه اروپا قانونی را برای جذب نیروی تحصیلکرده و متخصص تصویب کند. این افراد می‌توانند با اخذ بلوکارت در کشورهای مختلف اروپا زندگی و کار کنند. امکان اخذ اقامت اروپا از طریق بلوکارت برای همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز کشورهای انگلستان، ایرلند و دانمارک وجود دارد. به دلیل مهمان نوازی، طبیعت زیبا، فرهنگ ریشه‌دار و جامعه‌ای مدرن بسیاری از مردم جهان به دنبال کار و زندگی در ایتالیا هستند. در این مقاله راه‌های دستیابی به بلوکارت ایتالیا را توضیح می‌دهیم. با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

بلوکارت ایتالیا چیست؟

این نوع اقامت مجوز ورود متخصصان خارجی به کشور ایتالیا است. این افراد می توانند با این مجوز در ایتالیا کار و زندگی کنند. دارندگان این مجوز باید پیشنهاد شغلی از طرف شرکتی در ایتالیا داشته باشند. بسته به زمان قرارداد این مجوز از ۶ ماه تا ۴ سال اعتبار دارد و قابل تمدید خواهد بود. خانواده متقاضی نیز می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند.

 

اقامت ایتالیا از طریق بلوکارت

روش اخذ بلوکارت ایتالیا چگونه است؟

اتباع خارجی که ساکن اتحادیه اروپا نیستند و تحصیلات دانشگاهی دارند می‌توانند در سایت بلو کارت اروپا ثبت نام کنند. کارفرمایان اروپایی در این سایت، به تمامی رزومه ها دسترسی دارند از طرف کارفرما برای فردی که واجد شرایط است، درخواست بلوکارت داده می شود. پس از درخواست کارفرما به اداره مهاجرت، ویزای شما حداکثر تا نود روز آماده و صادر خواهد شد.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در زمینه راه های اخذ اقامت اروپا برای کشور ایتالیا هستید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به مقاله اقامت تمکن مالی ایتالیا نیز داشته باشید.

مشاغل مورد نیاز برای دریافت بلوکارت ایتالیا

منظور از نیروی متخصص در پروسه کارت آبی اتحادیه اروپا، افرادی هستند که تحصیلات عالی دارند و مدرک دانشگاهی‌ آن‌ها با شغلشان مرتبط است.  سه گروه مختلف در دسته بندی نیروی متخصص قرار می گیرند که عبارتند از:

  1. مدیران
  2. مهندسان، پزشکان، اساتید
  3. تکنسین ها، دستیارهای اجتماعی
بلوکارت ایتالیا ویژه اخذ اقامت متخصصان

نحوه درخواست ویزای بلو کارت ایتالیا

ابتدا با توجه به تخصص خود برای دریافت بلوکارت ثبت نام می‌کنید. پس از اینکه درخواست شما توسط کارفرمایی در این کشور پذیرفته شد و به دنبال صدور اجازه کار، می‌توانید با مراجعه به سفارت ایتالیا در ایران، برای درخواست ویزا اقدام کنید. پس از ورود به ایتالیا، باید به اداره پست مراجعه کرده و درخواست اقامت کنید. بقیه امور در اداره پلیس انجام خواهد شد.

در نظر داشته باشید که کارفرما باید درخواست کار و  قراردادی با حداقل حقوق ۲۵ هزار یورو در سال را به اداره مهاجرت ارسال کرده و نتیجه را اعلام کند.

شرایط تمدید اقامت بلوکارت ایتالیا

مدت زمان اعتبار اقامت موقت به قرارداد شما بستگی دارد که می تواند یکساله و یا چهار ساله صادر شود. متقاضیانی که پنج سال در ایتالیا زندگی کنند، می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

کسب درآمد بالا با بلوکارت ایتالیا

مزایای دریافت اقامت کارت‌آبی ایتالیا

بلوکارت بالاترین سطح مجوز کار و زندگی در اتحادیه اروپا است. افرادی که اقامت ایتالیا را از طریق بلوکارت دریافت می کنند، از مزایای مختلفی بهره‌مند می شوند. در این مقاله تنها به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

  • فرصت های شغلی متنوع با حقوق های بالا
  •  هزینه‌های پایین زندگی
  • امکان استفاده از بیمه
  • امکان افتتاح حساب و تسهیلات بانکی
  • امکان تحصیل فرزندان در مدارس اروپا
  • اخذ اقامت برای همسر و فرزندان
  • زندگی در کشوری با امنیت و سرمایه اجتماعی بالا

 

اقامت دائم ایتالیا با اخذ بلوکارت ایتالیا

پیش از ادامه مطلب پیشنهاد می کنیم به مقاله اقامت خودحمایتی موناکو نیز نگاهی داشته باشید. خصوصا اگر به دنبال زندگی در کشوری با بیشترین رفاه ممکن و زیباترین جاذبه های طبیعی هستید.

برای دریافت بلوکارت چه مدارکی لازم است؟

از آنجایی که اقامت از طریق بلوکارت ایتالیا تنها ویژه افراد متخصص است، لازم است که مدارک تحصیلی و ترجمه آن را در اختیار داشته باشید. همچنین ارائه مدارکی دال بر سوابق کاری نظیر بیمه یا گواهی اشتتغال به کار می‌تواند در تسریع فرآیند اخذ بلوکارت موثر باشد. در مجموع مدارک زیر برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا لازم است:

  • مدرک داشنگاهی معتبر
  • سابقه کاری که با مدرک تحصیلی هماهنگی داشته باشد
  • قرارداد کاری از شرکت معتبر اروپایی با ذکر میزان حقوق (۲۵ هزار یورو در سال)
  • ارائه اسناد برای اثبات محل اقامت

دریافت بلوکارت اروپا که دقیقا مشابه گرین کارت آمریکاست، یک فرصت طلایی و بی‌نظیر را برای زندگی و کار در اروپا فرآهم آورده است. مجوز موسسه بین‌المللی و حقوقی سایرس می‌تواند با صرف کمترین هزینه، زمان و انرژی اقامت اروپا از طریق دریافت بلوکارت را برایتان به ارمغان بیاورد.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید