ویزای طلایی چیست؟ مراحل دریافت اقامت طلایی اروپا

اقامت طلایی چیست؟
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

اگر پیگیر اخبار اخد اقامت اروپا و یا دیگر مقاصد دنیا باشید، احتمالا اصطلاحی به عنوان ویزای طلایی را شنیده اید. عبارتی که در دنیای مهاجرت و اخذ اقامت معادل با حق اقامت و شهروندی در نظر گرفته می شود. در ادامه قصد داریم توضیحات کاملی در زمینه چیستی ویزای طلایی، تاریخچه و نحوه دریافت آن را در اختیار شما بگذاریم، با سایرس همراه باشید.

ویزای طلایی یا اقامت طلایی چیست؟

حتما در سال های اخیر متوجه شده اید که شاهد رشد بالایی در درخواست اخذ اقامت اروپا بوده ایم و هرساله روش های بهتری برای سهولت در دریافت حق شهروندی اروپا در دسترس افراد قرار می گیرد. اروپا محل بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری است و با داشتن فرهنگی کهن، تاریخی غنی و امکاناتی بسیار عالی در همه زمینه ها، گزینه مناسبی برای محل زندگی دوم است.

ویزای طلایی پرتغال چیست؟

برای اخذ اقامت اروپا راه های بسیار زیادی پیش روی شما وجود دارد، اما یکی از بهترین و جدیدترین راه های اخذ اقامت اروپا به نام ویزای طلایی یا اقامت طلایی شناخته می شود. اما منظور از اقامت طلایی اروپا چیست؟

ویزای طلایی در حقیقت نوع خاصی از انواع روش های دریافت اقامت در اروپا است که با استفاده از آن فرد امکان سرمایه گذاری در کشور مقصد و دریافت امتیازات شهروندی را به دست می آورد. فردی که موفق به ردیافت ویزای طلایی می شود حق زندگی و فعالیت اقتصادی را بر اساس جدول زمان بندی قبول تابعیت کشور مقصد به دست می آورد. امروزه نیز یکی از بهترین کشورهای اروپا برای این نوع ویزا، حق اقامت طلایی یونان است که امکان زندگی در اروپا را در ساده ترین راه ممکن در اختیار شما می گذارد.

مروری کوتاه بر تاریخچه ویزای طلایی، گلدن ویزا اروپا از کجا آمد؟

اصلاح ویزای طلایی اروپا برای اولین بار در ماه امتبر سال ۲۰۱۲ در پرتغال به گوش رسید. در این سال دولت پرتغال نوعی از اقامت را برای اتباع خارجه در نظر گرفت که بر اساس آن امکان سرمایه گذاری در بازار اصلی و مرکزی این کشور برای خارجی ها فراهم می شد. این فرایند به گونه ای بود که در در طی مدت کوتاهی در حدود ۶۰۵۰ ویزای طلایی برای متقاضیان صادر شده بود.

اقامت طلایی و راه های اخذ آن

با ورود چنین حجمی از سرمابه و افراد به کشور پرتغال چیزی بالغ بر ۹۰ درصد از این میزان سرمایه گذاری به چرخه اقتصادی اصلی پرتغال وارد شد که در نوع خود بی نظیر بوده و تاثیر چشمگیری در رشد اقتصاد پرتغال داشت. در حقیقت صدور ویزای طلایی برای اتباع خارجی یک جریان بسیار مناسب در رشد اقتصاد کشور پرتغال به راه انداخت.

دیگر کشورهای اروپایی شاهد تاثیر صدور این نوع اقامت بودند و به زودی تعدادی دیگر از کشورهای میانه اروپا نیز اقدام به صدور روادید طلایی برای مسافران خارجی کردند تا بدین طریق حجم سرمایه گذاری در کشور خود را بالا ببرند. امروزه نیز این نوع سیاست اقامتی یکی از موفق ترین شیوه های دریافت اقامت اروپا و جذب سرمایه گذار شده است و در مقایسه با دیگر انواع روش های اخذ اقامت، یکی از سریع ترین آنهاست.

ویزای طلایی چه تفاوتی با دیگر انواع اقامت اروپا دارد؟

یکی از مهمترین تفاوت هایی که بین ویزای طلایی و دیگر روش های اخذ اقامت اروپا وجود دارد، حذف ملزومات و قوانین دست و پاگیری است که در دیگر ویزا ها وجود دارد. تنها با یک بررسی کوتاه می توانید به مراحل پیچیده و سخت دریافت اقامت اروپا پی ببرید.

اما با دریافت ویزای طلایی، برای مثال دیگر نیازی به داشتن نامه پیشنهاد کاری، تجارت های پیچیده و نیازمند به پرداخت مالیات های سنگین و یا ازدواج با یکی از شهروندان کشور مقصد را ندارید. حتی برای دریافت ویزای طلایی بر خلاف دیگر انواع اقامت های اروپا، حتما نیازی نیست که به زبان کشور مقصد صحبت کنید. برای مثال اگر به دنبال دریافت ویزای طلایی یونان هستید، نیازی نیست که حتما زبان یونانی بلد باشید! در زمینه انواع روش های اخذ اقامت یونان پیشنهاد می کنیم به بررسی اقامت خودحمایتی یونان نیز بپردازید.

سرمایه گذاری برای دریافت ویزای طلایی

دقیقا یکی از دلایل نامگذاری این نوع ویزا نیز همین مورد است. این نوع از اقامت اروپا دقیقا حکم بلیطی طلایی را برای شما دارد که با پرداخت هزینه آن، برای مثال امکان سرمایه گذاری در یونان برای شما به راحتی فراهم می شود.

چه نوع سرمایه گذاری هایی برای اخذ ویزای طلایی مناسب اند؟

ویزای طلایی در ابتدا تنها برای بخش خرید مسکن و خرید ملک اروپا در نظر گرفته می شد اما در طی چند سال و بعد از استقبالی که برای این نوع از سکونت در اروپا به وجود آمده بود، زمینه های دیگری نیز برای این برنامه اقامتی در نظر گرفته شد. بهترین راه های اخذ اقامت طلایی اروپای درحال حاضر عبارتند از:

  • خرید ملک به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار یورو
  • انتقال وجه نقد برای سرمایه گذاری شرکتی و یا فعالیت های تحقیقاتی
  • اقدام به اشتغال زایی در کشور مقصد
اخذ ویزای طلایی اروپا

مدت اعتبار ویزای طلایی چقدر است؟

با توجه به اینکه ویزای مذکور را برای کدام کشور در نظر گرفته باشید، مدت زمان اعتبار آن نیز متفاوت است. اما برای مثال در پرتغال مدت اعتبار ویزا در بازه اول ۵ سال در نظر گرفته می شود و در سال ششم می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید. این فرایند ۵ ساله بدین صورت است که در بازه اول یک سال، و در دو دوره بعدی به صورت دو ساله تمدید می شود.

منظور از ویزای طلایی چیست؟

ویزای طلایی در حقیقت نوع خاصی از انواع روش های دریافت اقامت در اروپا است که با استفاده از آن فرد امکان سرمایه گذاری در کشور مقصد و دریافت امتیازات شهروندی را به دست می آورد.

بهترین راه اخذ اقامت طلایی اروپا چیست؟

بهترین راه های اخذ اقامت طلایی اروپای درحال حاضر عبارتند از:
۱-خرید ملک به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار یورو
۲-انتقال وجه نقد برای سرمایه گذاری شرکتی و یا فعالیت های تحقیقاتی
۳-اقدام به اشتغال زایی در کشور مقصد

مدت اعتبار ویزای طلایی چقدر است؟

با توجه به اینکه ویزای مذکور را برای کدام کشور در نظر گرفته باشید، مدت زمان اعتبار آن نیز متفاوت است. اما برای مثال در پرتغال مدت اعتبار ویزا در بازه اول ۵ سال در نظر گرفته می شود

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

9 اکتبر 2019

آیا با اخذ ویزای طلایی اسپانیا، امکان تردد به کشورهای دیگر حوزه شنگن وجود دارد؟

    9 اکتبر 2019

    بله با اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک، امکان سفر آزادانه به کشورهای دیگر حوزه شنگن یعنی اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبرگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن‏ اشتاین وجود دارد.

9 اکتبر 2019

اگر ویزای طلایی داشته باشم، می توانم در آن کشور کار کنم؟

    9 اکتبر 2019

    دارندگان ویزای طلایی یا همان اقامت از طریق خرید ملک، امکان استخدام شدن در شرکتی را ندارند ولی می توانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

14 اکتبر 2019

ویزای طلایی اسپانیا چیست؟

    14 اکتبر 2019

    ویزای طلایی اسپانیا یا اقامت طلایی اسپانیا امکان زندگی در این کشور را برای فرد فراهم می کند. با توجه به قانون ۱۴ که در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۳ وضع شد، متقاضیان اقامت اسپانیا می توانند با خرید ملکی به ارزش ۵۰۰ هزار یورو، اقامت این کشور را دریافت کنند.

14 اکتبر 2019

اگر ویزای طلایی اسپانیا رو بگیرم، باید در اسپانیا زندگی کنم؟

    14 اکتبر 2019

    دارندگان ویزای طلایی اسپانیا یا همان اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک، باید ۶ ماه در سال یعنی حدود ۱۸۰ روز را در این کشور زندگی کنند در غیر اینصورت برای تمدید اقامت دچار مشکل خواهند شد.

25 نوامبر 2019

salam, roozeton bekheir
yani ba dashtane golden visa niazi be eghamate daem nist?va ya agar bekhahim ke eghamate daem dashte bashim az che tarighi bayad eghdam kard?!

    26 نوامبر 2019

    در صورتی که گلدن ویزای یونان را اخذ کنید از همان ابتدا اقامت دائم این کشور را دریافت می کنید.

12 دسامبر 2019

با داشتن این ویزا می‌تونیم پاسپورت هم بگیریم؟! و اینکه حتما این سرمایه گذاری باید مسکونی باشه!؟

    14 دسامبر 2019

    در پروسه ویزای طلایی یا اقامت طلایی ابتدا اقامت موقت را دریافت می کنید که با رعایت قوانین این اقامت تمدید می شود. بعد از گذشت مدت زمان لازم، می توانید برای اخذ اقامت دائم درخواست بدهید و در نهایت برای اخذ پاسپورت اقدام کنید.
    در ویزای طلایی یا اقامت از طریق خرید ملک می توانید ملکی مسکونی یا تجاری خریداری کنید مثلا در اقامت سرمایه گذاری یونان با خرید یک یا چند ملک مسکونی و یا تجاری به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار یورو و در ویزای طلایی اسپانیا با خرید یک یا چند ملک مسکونی یا تجاری به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار یورو می توانید اقامت این مقاصد را اخذ کنید.

18 فوریه 2023

سلام، ممنونم از مطالب و توضیحات خوبتون
در حال حاضر برای رسیدن به پاسپورت، شما کدوم یکی از روش‌های اقامت طلایی رو بیشتر پیشنهاد می‌کنید؟

    19 فوریه 2023

    جناب طاهریان عزیز سلام
    در حال حاضر و با توجه به اینکه در بین کشورهایی که ویزای طلایی رو پیشنهاد میدن، فقط ویزای طلایی یونان هست که اقامت دائم ارائه میده، پیشنهاد ما برای سریع‌تر رسیدن به پاسپورت، اقامت سرمایه‌گذاری یونان یا همون ویزای طلایی است.