آیا اقامت فرانسه از طریق خرید ملک امکان پذیر است؟

راه‌های طلایی خرید ملک در فرانسه
دسته بندی : اقامت فرانسه
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

اخذ اقامت فرانسه از راه های مختلفی مانند تمکن مالی، کارآفرینی و ثبت شرکت، سرمایه گذاری، ویزای تحصیلی، ویزای پیشنهاد کاری و ازدواج امکان پذیر است. همانطور که می دانید یکی از روش های سرمایه گذاری، خرید ملک است. در این مقاله با سایرس، معتبرترین شرکت حقوقی در زمینه اخذ اقامت اروپا همراه باشید تا امکان رسیدن به اقامت فرانسه از طریق خرید ملک را بررسی کنیم.

خرید ملک در فرانسه، اوضاع ملک در فرانسه چگونه است؟

قیمت ملک با شیب متوسط در فرانسه در حال رشد است. در ۳ ماهه اول سال ۲۰۱۹،  قیمت ملک رشد ۳ درصدی داشته است. بیشترین میزان رشد با ۶٫۵ درصد در پاریس دیده شده است. چنانچه به دنبال  سرمایه گذاری بلند مدت از طریق خرید ملک در فرانسه هستید، می توانید سرمایه گذاری نسبتا خوب و سودآوری داشته باشید زیرا بازار ملک فرانسه به اندازه کافی پایدار است. به علاوه بازار ملک فرانسه یکی از منظم ترین بازارها در جهان است بنابراین چشم انداز سرمایه گذاری در املاک در سال ۲۰۲۰ به نظر مثبت می رسد. پیش ادامه مطلب از شما دعوت می کنیم در بررسی اقامت تمکن مالی با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

راه‌های خرید خانه در فرانسه و گرفتن اقامت

خرید خانه در فرانسه، اقامت فرانسه از طریق خرید ملک امکان پذیر است؟

پروسه خرید خانه در فرانسه برای شهروندان غیر اروپایی با پروسه خرید ملک در فرانسه برای فرانسوی ها یکسان است. در فرانسه شما باید همیشه برای خرید یا فروش ملک به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم که یک کارگزار با تجربه پیدا کنید و مراحل خرید ملک و حتی انجام کارهای اداری را به همرای وی انجام دهید. آنها به شما کمک می کنند در وقت و هزینه ها صرفه جویی کنید. اگر تسلط کافی به زبان انگلیسی یا فرانسوی را ندارید حتما برای انجام قراردادهای قانونی به مترجم نیاز خواهید داشت. در گذشته با خرید ملک می توانستید به اقامت فرانسه دست پیدا کنید ولی امروزه با تغییر در قوانین اقامتی این امکان دیگر وجود ندارد. پیش از ادامه مطلب اگر در زمینه انواع راه های اقامت فرانسه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید در بررسی اقامت تمکن مالی فرانسه نیز همراه ما باشید.

مراحل خرید ملک در فرانسه و اقامت

خرید ملک در فرانسه حدودا ۳ ماه طول می کشد که باید مراحل مختلفی را به ترتیب پشت سر بگذارید. در ادامه به بررسی این مراحل می پردازیم.

۱-ارائه پیشنهاد خرید خانه در فرانسه

بعد از بازدید از املاک مختلف و یافتن ملک مورد نظر، سریعا پیشنهاد خود را با مشاور املاک در میان بگذارید. بعد از آن مشاور با شما در تماس است و سر قیمت با شما توافق می کند. در این زمان هیچ مبلغی مبادله نمی شود و قراردادی امضا نمی شود.

تا پیش از امضای پیش قرارداد ۱۰ روز فرصت دارید. در این مدت مالک پیشنهاد خریدار دیگری را نخواهد پذیرفت.

۲-امضای توافق نامه خرید ملک در فرانسه

این قراردادچنانچه خریدار و فروشنده این قرارداد را امضا کنند، معامله صورت می گیرد. در این مرحله نیز ۱۰ روز فرصت دارید تا از خرید خود صرف نظر کنید.

خرید ملک در فرانسه در چند گام ساده

۳- پرداخت بیعانه خرید خانه در فرانسه

پس از امضای قرارداد باید مبلغی را به عنوان بیعانه ( معمولا ۱۰% از کل قیمت ) پرداخت کنید. مبلغ بیعانه معمولا۱۰ درصد از کل قیمت ملک است. برای استفاده بهینه تر از وقت می توانید در طول این مدت برای افتتاح حساب اقدام کنید. برای افتتاح حساب به مدارک شناسایی معتبر مانند پاسپورت، مجوز اقامت و یا مدارکی که نشان دهنده سکونت شما در این کشور است را نشان دهید.

بعد از فرجه ۱۰ روزه، اگر هر کدام از طرفین معامله به هر دلیلی از انجام معامله اجتناب کند، طرف مقابل می تواند اقدامات قانونی را انجام دهد و ادعای خسارت کند. در این قسمت از مقاله از شما دعوت می کنیم در بررسی اقامت تمکن مالی ایتالیا نیز با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

۴- امضای قرارداد خرید خانه در فرانسه

معمولا ۶ الی ۱۲ هفته زمان لازم دارید تا کلیه مدارک لازم برای خرید ملک آماده شود سپس به دفتر اسناد رسمی برای امضای قرارداد مراجعه می کنید. این قراداد تضمین انتقال سند ملک است. تنها یک پله با تکمیل با فرآیند خرید فاصله دارید. آن هم قرارداد بیمه ملک است. برای اینکه بتوانید با قیمت مناسب ملک را خریداری کنید بهتر است از طریق آژانس املاک اقدام کنید. اگر برای خرید ملک از مستقیما اقدام کنید قیمت ملک دو یا چند برابر بیشتر خواهد بود.

خرید ملک در فرانسه اقامت

مدارک لازم برای خرید ملک در فرانسه

مهمترین مدارکی که برای خرید ملک در فرانسه نیاز دارید عبارتند از:

  • ارائه گواهی شناسایی معتبر مانند شناسنامه
  • گواهی ازدواج، طلاق یا فوت همسر

آژانس املاک و مستغلات که برای اولین بار ملکی را به شما معرفی کند، کمیسیون دریافت خواهد کرد بنابراین مطمئن شوید که اگر چند بار ملکی به شما نشان داده شد، یک بار کمیسیون پرداخت کنید.

چند نکته طلایی درباره  خرید ملک در فرانسه و اخذ پاسپورت 

در نظر داشته باشید که امکان اخذ پاسپورت از طریق خرید ملک به طور مستقیم وجود ندارد ولی این کار در روند اخذ پاسپورت تاثیر مثبت دارد. برای اینکه بتوانید اقامت طولانی تری در فرانسه داشته باشید باید از یکی از راه های اخذ اقامت فرانسه مانند تمکن مالی فرانسه یا ثبت شرکت اقدام به اخذ اقامت موقت این کشور که به اقامت دائم و نهایتا تابعیت ختم می شود، اقدام کنید. برای تمدید مجوز اقامت خود، باید نشان دهید که در جامعه فرانسه، مشغول به کار، تحصیل و یا  مشارکت در سازمان های خیریه هستید.

خرید ملک در فرانسه و گرفتن اقامت با وام بانکی

اگر برای خرید ملک با مشکلات مالی مواجه هستید، می توانید برای دریافت وام اقدام کنید. شرایط بازپرداخت پول عبارت است از:

  • وام ۸۵ % با بازپرداخت ۲۵ ساله
  • وام ۷۵% با بازپرداخت ۱۵ ساله
  • نرخ ثابت به طور میانگین بین ۱٫۵ % تا ۲٫۵ % است.

AIP یک توافق نامه بانکی بر اساس سوابق مالی شما است. سوابق مالی شما مشخص می کنند که حداکثر به چه میزان می توانید وام بگیرید و در چه بازه ای امکان بازپرداخت آن را دارید.

همه چیز دباره خرید ملک در فرانسه

میزان مالیات پرداختی برای خرید خانه در فرانسه

مالیات در فرانسه بر حسب متر مربع محاسبه می شود و با توجه به متراژ ملک متفاوت است. شهروندان اتحادیه اروپا ۱۹ درصد مالیات بر دارایی پرداخت می کنند. شهروندانی که عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز ۳۳ درصد مالیات بر دارایی پرداخت می کنند. همچنین مالیات زمین و موارد دیگر را باید پرداخت کنید. بنابراین مبلغی را برای هزینه های پیش بینی نشده کنار بگذارید. پیش از آنکه به انتهای مطلب برسید پیشنهاد می کنیم زمانی را برای بررسی اقامت تمکن مالی اسپانیا نیز اختصاص دهید.

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم روند خرید ملک در فرانسه برای خارجی ها کمی دشوار است بنابراین بهترین کار مشاوره گرفتن از متخصصین این کار می باشد. برای آگاهی از قوانین به روز اقامت فرانسه با مشاورین سایرس در ارتباط باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

30 جولای 2020

سلام وقت بخیر
با خرید ملک در فرانسه می تونیم ویزای شینگن رو هم به دست بیاریم؟

    4 آگوست 2020

    سلام دوست عزیز
    بله با دریافت اقامت فرانسه می توان ویزای شینگن را نیز به دست آورد.

5 آگوست 2020

سلام وقت بخیر
ممنون از مقاله کامل شما، آیا برای خرید ملک امکان وام گرفتن هم وجود داره؟ یعنی از یکی از بانک های فرانسه وام بگیریم؟

    6 آگوست 2020

    سلام دوست عزیز
    بله در قسمت نهایی مقاله می توانید اطلاعات دقیق تری در این خصوص به دست آورید. پیشنهاد می کنیم یک بار دیگر این قسمت را مطالعه بفرمایید.

11 آگوست 2020

سلام وقت بخیر
به همه دوستانم در سایرس سلام می کنم. من چند وقت پیش و بعد از مشورت با موسسه سایرس از خدمات این موسسه استفاده کردم و تونستم بعد از چند ماه اقامت فرانسه را به دست بیارم. خرید ملک در فرانسه یکی از بهترین راه های مهاجرت و دریافت اقامته. باز هم از راهنمایی های سایرس ممنونم.

    11 آگوست 2020

    سلام دوست گرامی
    از اینکه تجربه خوبی با موسسه سایرس داشته اید، بسیار خوشحالیم. برای شما در ادامه مراحل زندگی آرزوی موفقیت و شادکامی داریم.

24 آگوست 2020

سلام وقت بخیر
ایا با خرید سرقفلی مغازه در فرانسه می توان اقامت گرفت ؟؟

    21 اکتبر 2020

    خرید ملک در فرانسه به اقامت این کشور منجر نمی شود.

23 مارس 2021

متوجه نشدم، بالاخره با خرید ملک میشه اقامت فرانسه رو گرفت یا نه؟!

    1 می 2021

    در حال حاضر لاین اقامتی برای کشور فرانسه که از طریق خرید ملک بتوانید اقامت بگیرید فعال نیست شما مثل کشور یونان که با خرید ملکی به ارزش ۲۵۰ هزار یورو می توانید اقامت یونان و اروپا را داشته باشید، را در کشور فرانسه ندارید.