اقامت تمکن مالی اسپانیا

Spain Non Lucrative

برای حضور در اسپانیا به عنوان یکی از کشورهای اروپایی راه‌های بسیاری وجود دارد. تمکن مالی اسپانیا یکی از راه‌های دریافت اقامت اروپا است. این نوع اقامت به افرادی تعلق می‌گیرد که نیازی به منبع درآمد در کشور اسپانیا ندارند. در این روش، متقاضی با نشان دادن درآمد ماهیانه ثابت از طریق اجاره ملک، سود سپرده و یا حقوق بازنشستگی در ایران می‌توانید برای اقامت از طریق تمکن مالی اسپانیا اقدام کند.

شرایط اقامت خود حمایتی اسپانیا

دریافت اقامت تمکن مالی اروپا در هر یک از کشور‌ها شرایط متفاوتی دارد. در اقامت خودحمایتی اسپانیا متقاضی نباید در کشور مقصد و یا ایران سابقه کیفری داشته باشد. همچنین عدم منع ورود به اسپانیا یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای فرد وجود نداشته باشد. در ادامه مهمترین شرایط مورد نیاز برای اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی را آورده‌ایم:

  • اثبات وجود درآمد ثابت ماهیانه در ایران
  • سن بالای ۱۸ سال متقاضی

در حقیقت با اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا دیگر نیازی به سرمایه گذاری و کارآفرینی نیست. باید در نظر داشت که ارائه یکی از مدارک مالی در‌صورتی‌که درآمد مورد نیاز برای تمکن مالی را اثبات کند، کافی است و نیازی به ارائه هر سه مورد نیست. این درآمد با توجه به قوانین کشور اسپانیا، برای سرپرست و فرزندان بالای ۱۸ سال معادل ماهانه ۲۵۰۰ یورو، همسر ۱۲۵۰ یورو و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز هرکدام ۶۲۵ یورو است. علاوه‌بر این، برای تمدید اقامت موقت تمکن مالی، باید شرایطی را داشته باشید.

ویزای خودحمایتی اسپانیا

مزایای اقامت خود حمایتی اسپانیا

اقامت تمکن مالی اسپانیا از روش‌های مناسب اخذ اقامت اروپا برای افراد با دارای تمکن مالی در ایران است. در این نوع اقامت اسپانیا شما از پرداخت مالیات بر درآمد در اسپانیا معاف هستید و هیچ‌گونه شرایط سنی برای فرزندان شما مطرح نخواهد بود. در عین حال با دریافت این اقامت، از مزایای متنوعی بهره خواهید برد:

  • اقامت اروپا برای سرپرست، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
  • استفاده از این اقامت برای فرزندان بالای ۱۸ سال به همراه خانواده
  • ‎بهره‌مندی از خدمات بیمه پزشکی، حساب بانکی و تحصیل رایگان فرزندان
  • ‎صدور اقامت ۱ ساله در ابتدای پروسه و قابل تمدید برای سال‌ها بعد
  • ‎امکان اخذ پاسپورت اسپانیایی پس از ۱۰ سال در صورت دریافت اقامت دائم
  • ‎تردد به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • بدون نیاز به داشتن دانش زبان اسپانیایی، انگلیسی
  • ‎بدون نیاز به ارائه مدرک تحصیلی
  • ‎بدون نیاز به سرمایه‌گذاری یا راه‌اندازی کسب‌وکار
  • ‎سهولت در اخذ ویزای کشورهای انگلیس و کانادا

روش‌های مختلف برای دریافت انواع اقامت اروپا قوانین متفاوتی نیز دارد. در نظر داشته باشید که، برای تمدید این اقامت حتماُ باید در مدت مشخصی که از سوی دولت تعیین شده است، در کشور حضور داشته باشید.

تمدید اقامت تمکن مالی اسپانیا

با اثبات تمکن مالی به دولت اسپانیا، اقامت یک‌ساله برای متقاضی و خانواده او صادر می‌شود. پس از سال اول، تمدید اقامت دو‌ساله خواهد بود. هر کشور اروپایی، شرایط متفاوتی را برای تمدید اقامت خود در‌نظر می‌گیرد. برای مثال، شرایط تمدید اقامت خودحمایتی اتریش کاملاً با اسپانیا متفاوت است. ‎بر اساس اعلام سایت رسمی اتحادیه اروپا آرتیکل ۴، بعد از گذشت ۵ سال از صدور مجوز اقامت اروپای شنگن و در صورت رعایت شرایط لازم، امکان درخواست برای دریافت اقامت دائم وجود دارد. شرایط پایه برای تمدید اقامت خود حمایتی اسپانیا، حضور در این کشور، بیمه پزشکی معتبر، تحصیل فرزندان زیر ۱۸ سال در مدارس و اثبات تمکن مالی برای همه اعضای خانواده است.

هزینه اقامت خود حمایتی اسپانیا

هزینه‌های لازم برای دریافت اقامت تمکن مالی با اقامت سرمایه گذاری اسپانیا متفاوت است. برای متقاضی اصلی، مبلغ ۳۰ هزار یورو، برای همسر قانونی، ۸ هزار و هر یک از فرزندان زیر ۱۸ سال ۸ هزار یورو باید در حساب بانکی شخص درخواست‌دهنده باشد. نیازی به خرج کردن این مبلغ وجود ندارد و فقط برای اثبات تمکن مالی به دولت نشان دهید. البته لازم به ذکر است که این مبالغ متناسب با هر شهر متفاوت خواهد بود. از‌این‌رو، برای اطمینان بیشتر از قوانین شهر‌های مختلف اسپانیا با وکلای اقامتی سایرس در تماس باشید.

اقامت از طریق تمکن مالی اسپانیا

مراحل درخواست و دریافت اقامت از طریق تمکن مالی اسپانیا

در اقامت تمکن مالی اسپانیا که با نام اقامت خودحمایتی اسپانیا نیز شناخته می‌شود، مراحل درخواست و دریافت ویزا سخت و پیچیده نیست. مهم‌ترین مراحلی که برای گرفتن اقامت خود حمایتی اسپانیا پیش روی شما قرار دارد، عبارتند از:

  • بررسی مدارک و شرایط خانواده
  • عقد قرارداد با موسسه حقوقی
  • تکمیل مدارک
  • ترجمه و تایید مدارک
  • تهیه و تنظیم مدارک مورد نیاز از طرف وکیل اسپانیایی
  • مراجعه به سفارت و ارائه درخواست
  • صدور و دریافت ویزای تایپ D
  • سفر به کشور اسپانیا و استقرار در این کشور به جهت دریافت کارت اقامت اروپا برای تمامی اعضای خانواده

سایر مدارک پایه برای هر روش اقامتی، مانند اقامت خود حمایتی فرانسه و اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی یکسان است. این مدارک شامل، پاسپورت، شناسنامه، سند ازدواج (در‌صورت وجود)، فرم درخواست ویزا و عدم سوء پیشینه است.

 اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

مدارک لازم برای اقامت تمکن مالی اسپانیا

برای درخواست اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی نیاز به مدارک مختلفی وجود دارد که باید آن‌ها را در زمان تعیین‌شده به سفارت ارائه کنید. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • مدارک شناسایی همه افراد
  • پاسپورت معتبر
  • سند ازدواج در صورت وجود
  • گواهی تولد فرزندان در صورت وجود
  • اجاره‌نامه یا سند مالکیت محل زندگی در اسپانیا
  • تمکن مالی به مقدار مشخص‌شده
  • بیمه‌نامه پزشکی
  • گواهی پزشکی سلامت

هر متقاضی متناسب با شرایطی که دارد، باید مدارک تکمیلی را به‌علاوه مدارک گفته‌شده به سفارت ارائه دهد. نظم و تکمیل بودن مدارک در روند اخذ اقامت بسیار اهمیت دارد. از‌این‌رو، مشورت با کارشناسان سایرس، مسیری روشن و مطمئن را برای شما ایجاد می‌کند.

اخذ اقامت اسپانیا تمکن مالی به کمک موسسه حقوقی سایرس

اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی یکی از بهترین راه‌های دریافت اقامت در اروپا محسوب می‌شود. در این روش شما باید تمکن مالی خود را از سه طریق سپرده بانکی، حقوق بازنشستگی یا مستغلات به دولت اثبات کنید. همچنین، با داشتن شرایط تعیین‌شده می‌توانید اقامت دائم اسپانیا را به‌دست آورید. برای دریافت مشاوره با وکلای با‌تجربه و کارشناسان متخصص در امور اقامتی از طریق تماس با شماره ۰۲۱۲۵۷۴۱ یا فرم درخواست مشاوره، اطلاعات خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

سوالات متداول

حداقل هزینه لازم برای اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی چقدر است؟

هزینه مورد نیاز برای اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا متناسب با تعداد اعضای خانواده، در هر سال متفاوت است. از‌این‌رو، پیشنهاد می‌کنیم تا برای آگاهی از قوانین به‌روز اسپانیا با شماره ۰۲۱۲۵۷۴۱ تماس بگیرید.

مهمترین شرایط لازم برای دریافت اقامت خودحمایتی اسپانیا چیست؟

مهم‌ترین شرط، داشتن تمکن مالی است. در مرحله دوم، فرد متقاضی نباید در کشور مقصد و یا ایران سابقه کیفری داشته باشد. همچنین عدم منع ورود به اسپانیا یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای فرد وجود نداشته باشد.

مهمترین نکته در فرایند اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا چیست؟

مهمترین نکاتی که برای دریافت اقامت تمکن مالی اسپانیا باید به آن توجه داشته باشید این است که این اقامت پس از سال اول، به صورت 2 ساله تمدید می‌شود. ‎بر اساس اعلام سایت رسمی اتحادیه اروپا آرتیکل 4، بعد از گذشت 5 سال از صدور مجوز اقامت اروپای شنگن و در صورت رعایت شرایط لازم، امکان دریافت اقامت دائم وجود دارد. همچنین تمام مدت زمان مورد نیاز برای انجام این فرایند در حدود 6 ماه است.

آیا اسناد و حساب های ارائه شده برای اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا به عنوان وثیقه نزد شرکت یا کشور مقصد می ماند؟

خير، ترجمه‌های تاییدشده اسناد و حساب‌ها به سفارت ارائه می‌شود و اصل آن‌ها نزد متقاضی باقی می‌ماند. در پروسه‌های اقامت چون هدف شما زندگی بيش از ٩٠ روز در كشور مقصد است، نیازی به ضمانت يا وثيقه وجود ندارد. اما در پروسه‌های ويزای توريستی چون ویزا حداکثر برای تردد ۹۰ روزه صادر می شود، کارگزاران مبلغی به عنوان وثیقه دریافت می‌کنند که ضمانت بازگشت متقاضی از سفر توریستی محسوب می‌شود.

اقامت تمکن مالی اسپانیا با نام ویزای خودحمایتی اسپانیا نیز شناخته می شود یکی از آسان ترین روش های اخذ اقامت اسپانیا است. این اقامت به کسانی اعطا می‌شود که توان مالی خوبی داشته و نیاز به اشتغال در کشور مقصد را ندارند. در این روش با ارائه اسنادی که نشان دهنده توانایی مالی شماست بدون نیاز به خارج کردن سرمایه خو.د از ایران می توانید به اقامت این کشور دست پیدا کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

17 اکتبر 2019

در اقامت تمکن مالی اسپانیا حداقل زمان حضور در حوزه شنگن و حداقل زمان حضور در کشور اسپانیا چقدر است؟

    20 اکتبر 2019

    در صورتی که اقامت تمکن مالی اسپانیا را دریافت کردید، باید ۱۰ ماه در سال در این کشور حضور داشته باشید.

17 اکتبر 2019

هزینه اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا برای یک خانواده سه نفره یا یک خانواده دو نفره چقدر است؟

28 اکتبر 2019

با اقامت تمکن مالی اسپانیا آیا اجازه کار در این کشور را نیز خواهیم داشت؟

    30 اکتبر 2019

    با اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا امکان استخدام شدن در شرکتی را ندارید ولی می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

28 اکتبر 2019

با اخذ اقامنت تمکن مالی اسپانیا آیا می توانیم در این کشور تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه های دولتی داشته باشیم و همچنین سطح آموزشی اسپانیا در سیستم آموزشی چه طور است؟

    2 نوامبر 2019

    با اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا می توانید در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید. دانشگاه های اسپانیا در رتبه بندی جهانی، رتبه خوبی را به خود اختصاص داده اند. به عنوان مثال دانشگاه بارسلون در زمینه علوم و مدیریت رتبه ۱۵۲ در جهان را به خود اختصاص داده است.

10 ژانویه 2020

سلام
اگر تو کشور اسپانیا از طریق تمکن اقامت بگیریم ولی بعد از مدتی بتونیم خرید ملکی انجام بدیم تاثیری در پروسه خواهد داشت؟

    12 آوریل 2020

    اقامت تمکن مالی و گلدن ویزای اسپانیا دو پروسه مختلف هستند.

10 آوریل 2020

سلام و وقتتون بخیر
من خانم۳۲ ساله و متاهل که دو پسر ۵ ساله دارم و دارای مدرک دکترای داروسازی هستم
لطفا در مورد گرفتن اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی راهنماییم کنین‌
ممنونم

    11 آوریل 2020

    سلام و وقت شما هم بخیر

    با توجه به اینکه پروسه تمکن مالی کمی طولانی هست و باید کاملا و با ذکر جزئیات توضیح داده شود، لطفا با موسسه حقوقی سایرس تماس بگیرید.

    با تشکر