بررسی اوضاع کار در نروژ برای ایرانیان

دسته بندی : اقامت نروژ
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

نروژ به خاطر وجود نفت و گاز فراوان شهرت دارد. این سرزمین یکی  از پیشرفته ترین کشورها در زمینه تکنولوژی است. همچنین یک از خلاق ترین کشورها نیز هست. در گذشته ماهیگیری و کشت و زراعت نقش مهمی در اقتصاد این کشور داشتند ولی امروزه نروژ در بسیاری از حوزه ها در جهان پیشرو است.  در این مقاله ابعاد مختلف شرایط کار و اشتغال در نروژ را برای مهاجران از جمله ایرانیان بررسی می‌کنیم. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس، معتبرترین شرکت در زمینه اخذ اقامت اروپا همراه باشید.

شرایط کار و زندگی در نروژ

مهاجرت به نروژ، فرصتی ایده آل برای ایرانیان در نروژ

شرایط  کار در نروژ عالی است. نرخ بیکاری از میانگین اروپا پایین تر است. البته خارجی‌ها ممکن است در پیدا کردن کار با مشکل مواجه شوند. میزان مهاجرت به نروژ کمتر از کشورهای دیگر است به همین علت کارفرمایان نروژی تمایل بیشتری به استخدام مهاجران دارند. نروژ در سال های اخیر در حوزه های مهم مانند توریسم، ماهیگیری، خدمات، نفت و گاز و پتروشیمی نیروی خارجی استخدام کرده است.

مهاجرت به نروژ و اخذ اقامت اروپا

دانش زبان شرط کار در نروژ برای ایرانیان

یکی از مهمترین شروط برای استخدام نیرو، تسلط به زبان نروژی است. البته برای قراردادهای فصلی،مشاغل مرتبط با کشاورزی، مشاغلی که به مهارت خاصی نیاز ندارید. همچنین اگر در شرکت های بین المللی بزرگ استخدام شوید دیگر نیازی به زبان نروژی ندارید.  شرکت هایی که در زمینه پتروشیمی فعالیت می کنند نیز معمولا نیروی انگلیسی زبان استخدام می کنند.

کلاس های زبان نروژی تقریبا در کلیه شهرهای نروژ برگزار می شوند. توجه کنید که شرکت در دوره ها، گاهی اوقات اجباری است. برای تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم به حداقل ۳۰۰ ساعت زبان نروژی نیاز دارید. این نکته برای همراهان سرپرست نیز الزامی است. چنانچه ویزای کار شما به اقامت ختم نشود و فقط برای مدت کوتاهی باشد شرکت در دوره های زبان اختیاری خواهد بود. دوره‌های زبان در گذشته رایگان بودند ولی امروزه باید شهریه پرداخت کنید. پیش از ادامه مطلب توصیه میکنیم به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع اقامت اروپا به بررسی اقامت تمکن مالی یونان نیز بپردازید.

آشنایی با کشور نروژ برای زندگی و کار

بررسی اوضاع کار در نروژ، امنیت شغلی بالا برای دارندگان اقامت نروژ

 اخراج کارکنان ۳ ماه بعد از دوره کارآموزی بسیار سخت خواهد بود. اخراج از کار به خاطر عملکرد ضعیف یا اشتباه در کار رایج نیست. نروژ رتبه اول در زمینه تساوی حقوق را به خود اختصاص دهد. تفاوت درآمد در این کشور بسیار کم است. در مقایسه با آمریکا که فضای کاری رسمی است، روابط میان کارمندان کمی غیر رسمی است. به جر بانکداری و بخش مالی فضای کاری معمولا دوستانه است. ساعت کاری نیز از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر است.

اقامت نروژ در کوتاهترین زمان

تعطیلات شگفت‌انگیز با ویزای کار در نروژ

کارمندان می توانند  ۲۵ روز مرخصی به اضافه تعطیلات رسمی استفاده کنند. همچنین در تابستان ۴ هفته تعطیل هستند. در یک هفته فقط می توانید ۱۰ ساعت اضافه کاری کنید. حقوق دریافتی حداقل ۴۰ درصد بیشتر از ساعات معمولی است. کارفرما موظف است که آرامش روحی، روانی و مالی کارمندان را مهیا کند و به تک تک جزئیات مانند نور، میزان سر و صدا، دمای و محیط توجه کند.

نروژ چندین سال متوالی رتبه اول در زمینه شاخص توسعه انسانی سازمان ملل را به خود اختصاص داده است. کارمندان از تساوی حقوق بین زن و مرد و تناسب ساعت کاری و زندگی شخصی لذت می برند. در همین راستا بررسی اقامت تمکن مالی اتریش نیز به عنوان یکی دیگر از راه های اخذ اقامت اروپا، خالی از لطف نیست.

استخدام در اروپا با ویزای کار نروژ

مشاغل پردرآمد در نروژ برای ایرانیان، شرایط کار در نروژ برای ایرانیان چگونه است؟

نروژ کشوری امن و آرام با سیستم رفاهی عالی و رابطه خوب و سازنده میان کارفرما و کارمند است. ساختار سازمانی مسطح و فرصت های زیاد برای مشارکت در موارد مختلف از ویژگی های محیط کار در نروژ است. نیروی کار تحصیلکرده و متخصص هستند. نروژ هر سال لیستی از مشاغل مورد نیاز را منتشر می کند. رشته های مهندسی به خصوص مشاغل مربوط به حوزه نفت و گاز، عمران و ساخت و ساز، کشاورزی و رشته هایی مانند آشپزی، شیرینی پزی و آرایشگری در فهرست مشاغل پردرآمد کشور نروژ هستند.

مهاجرت به نروژ برای ایرانیان با چند گام طلایی

نروژ سیاست های پذیرش مهاجر را تغییر داده است و برای مهاجران تحصیلکرده و متخصص ویزای کار صادر می کند. شهروندان کشورهای ثالث پیش از ورود به نروژ باید اجازه کار این کشور را دریافت کرده باشند. برای اخذ ویزای کار کشور نروژ ، کارفرمایی از داخل کشور باید قرارداد کاری با شما امضا کند. از دو طریق می توانید برای اخذ ویزای کشور نروژ اقدام کنید:

  • پیشنهاد شغلی
  • تحصیل در نروژ و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری
شرایط کاریابی با مهاجرت به نروژ

شرایط لازم برای اخذ ویزای کار نروژ

برای مهاجرت به نروژ از طریق کاری تنها از طریق پیشنهاد شغلی می توانید اقدام کنید و از سال ۲۰۱۳ ویزای کاریابی در نروژ لغو شد. اگر موفق به پیدا کردن کار شدید ویزای یک ساله ای برای شما صادر می شود که تا ۵ سال قابل تمدید است. در پایان سال پنجم می توانید برا اخذ اقامت دائم نروژ اقدام کنید.  

  • برای اخذ ویزای نروژ از طریق پیشنهاد کاری باید مدارکی که نشان دهنده مهارت و تخصص شماست را به اداره مهاجرت ارائه دهید.
  • سابقه کاری مرتبط با شغل مورد نظر نیز اهمیت زیادی دارد. بهتر است حداقل ۲ سال سابقه کاری مرتبط داشته باشید.
  • حداقل مدرک تحصیلی برای درخواست لیسانس است.
  • ارائه نامه تمکن مالی از بانک؛ متقاضیان باید نشان دهند که امکان پرداخت هزینه های زندگی در نروژ را دارند. این مبلغ معادل ۱۰۰ هزار کرون نروژ است که هزینه های ۶ ماه شما را پوشش خواهد داد.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع روش های اخذ اقامت اروپا می توانید با شماره های اعلام شده در تماس باشید و سوالات خود را با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سایرس مطرح کنید.

شرایط کار در نروژ برای ایرانیان چگونه است؟

باتوجه به اینکه نروژ کشوری سرمایه دار و روبه پیشرفت است، دریافت اقامت نروژ کار دشواری است، اما باتوجه رفاه بالا شرایط کار در نروژ بسیار مطلوب است.

مهاجرت به نروژ از طریق تخصص امکان پذیر است؟

در صورتی که قصد مهاجرت به نروژ از طریق کار را داشته باشید، هرچه تخصص بیشتری داشته باشید، شانس موفقیت بیشتری هم خواهید داشت.

بهترین نوع اقامت نروژ چیست؟

راه های تولد، ازدواج، مهاجرت کاری، تحصیلی و اقامت سرمایه گذاری نروژ بهترین راه های اخذ اقامت در این کشور اروپایی هستند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید