ثبت شرکت در آلمان و اخذ اقامت اروپا امکان پذیر است؟

ثبت شرکت در آلمان
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

یکی از راه های اخذ اقامت اروپا، ثبت شرکت در یکی از کشورهای قاره سبز است. آلمان با اقتصاد توسعه یافته و صنعتی در کنار فرصت های رشد بسیار بالا یکی از بهترین کشورها برای شروع یک بیزنس است. ثبت شرکت در آلمان علاوه بر سودآوری مناسب می تواند اقامت اروپا را نیز به همراه داشته باشد. در این مقاله به بررسی تمامی شرایط و قوانین ثبت شرکت در آلمان می پردازیم. در ادامه همراه سایرس باشید.

ثبت شرکت در بهترین اقتصاد قاره اروپا

کسانی که قصد اخذ اقامت اروپا را دارند، همیشه نگاهی ویژه ای به آلمان دارند. اقتصاد بسیار با ثبات در کنار قوانین تشویق کننده کسب و کارها، آلمان را به بهشت کارآفرینان تبدیل کرده است. تاسیس و ثبت شرکت در آلمان کاملا واضح و به دور از قوانین دست و پا گیر است. میزان سرمایه و قوانین ثبت شرکت، بسته به نوع شرکت کاملا متفاوت است. در ادامه انواع ثبت شرکت در آلمان را بررسی می کنیم.

انواع ثبت شرکت در آلمان

Gmbh، خرید سهام یک شرکت آلمانی

یکی از انواع ثبت شرکت و سرمایه گذاری در آلمان، خرید سهام یک شرکت آلمانی است. در زبان آلمانی به این نوع ثبت شرکت GesellschaftmitbeschrankterHaftung گفته می شود. در این روش، سرمایه گذار می تواند با حداقل ۲۵۰۰۰ یورو اقدام به سرمایه گذاری و خرید سهام کند. البته در این روش، سرمایه گذار نمی تواند در جلسات مهم شرکت کند. در حقیقت سرمایه گذار مسئولیت اداره شرکت را به هیئت مدیره واگذار می کند.

شرکت سهامداری یا Aktiengesellschaft ، سرمایه گذاری مطمئن

یکی دیگر از روش های ثبت شرکت و سرمایه گذاری و اخذ اقامت آلمان، مشارکت در سهام شرکت های Aktiengesellschaft  است. در این نوع شرکت ها، سرمایه گذار باید حداقل ۵۰۰۰۰ یورو برای خرید سهام، تخصیص دهد. اختیارات اشخاص و سهامداران در این شرکت ها نیز محدود است. هیئت نظارت، هیئت مدیره و بخش حسابرسی شرکت باید صلاحیت سرمایه گذاران و اسناد مالی او را تایید کنند.

اقامت از طریق ثبت شرکت در آلمان

Offenehandelsgesellschaft، مشارکت در برنامه های اقتصادی

یکی دیگر از روش های ثبت شرکت، سرمایه گذاری بر روی برنامه های اقتصادی است. در این روش دست سرمایه گذاران برای مدیریت پروژه بسیار باز است. در حقیقت آن ها می توانند به هر شیوه ای که می خواهند برنامه را مدیریت کنند. اما در صورت ورشکستگی پروژه تمامی هزینه ها بر عهده سرمایه گذار می باشد.

KOMMANDITGESELLSCHAFT، مدیریت کامل یک شرکت

دیگر روش ثبت شرکت در آلمان، شیوه KOMMANDITGESELLSCHAFT است. در این گونه شرکت ها می توان به دو صورت شرکای اصلی و عمومی در سهام مشارکت کرد. بر اساس قوانین تنها شرکای اصلی مسئول تصمیم گیری های شرکت هستند. همچنین در صورت ورشکستگی نیز شرکای اصلی مسئول بازپرداخت بدهی ها و ضررهای وارده هستند.

چگونه از طریق ثبت شرکت اقامت آلمان را به دست آوریم

شرکت مستقل، تمامی هزینه ها به عهده یک نفر

معمولا قوانین آلمان افراد به مشارکت با یکدیگر دعوت می کند. مشارکت ریسک ورشکستگی یک بیزنس را کاهش می دهد. اما می توان شرکت مستقلی را نیز به تنهایی در کشور ژرمن ها به ثبت رساند. البته ریسک این کار بالا است. چراکه در صورت ورشکستگی یا هر اتفاق دیگری تمامی مسئولیت تنها بر عهده مالک شرکت خواهد بود.

تاسیس شعبه در آلمان، گسترش یک بیزنس محلی

یکی دیگر از شیوه های ثبت شرکت در آلما تاسیس یک شعبه است. این وضعیت برای تاجرانی مناسب است که قصد گسترش بازار خود را در کشورهای اروپایی دارند. در صورت تاسیس شعبه، شرکت مادر و شعبه اصلی مسئول تمامی هزینه ها و مخارج در کشور آلمان خواهد بود. اهداف تجاری، تعداد کارمندان و مقدار سرمایه موجود از اصلی ترین علل تاسیس شعبه در آلمان است. همچنین پس از تاسیس شعبه در آلمان و دریافت ویزای شینگن می توان اقدام به تاسیس شعبه در سایر کشورهای اروپایی نیز کرد.

اخذ اقامت آلمان با ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت در آلمان چقدر است؟

همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، بسته به نوع شراکت هزینه ها و قوانین ثبت شرکت متفاوت است. برای مثال در بیشتر شرکت ها سرمایه گذار یا شریک جدید باید حداقل بین ۲۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ یورو، سرمایه جدید به شرکت تزریق کند. همچنین هزینه های ثبت شرکت یا تایید اسناد مالی بنا به نوع شرکت و قوانین کشور آلمان متفاوت است.

قوانین آلمان درباره ثبت شرکت چه می گوید؟

ثبت شرکت در آلمان بسیار ساده است و می توان در مدت زمانی کوتاه شرکت را به ثبت رساند. برای ثبت شرکت در آلمان باید ابتدا نوع سرمایه گذاری مشخص شود. سپس مدارک و اسناد مالی سرمایه گذار توسط وکیل وی به شرکت تحویل داده شود. پس از بررسی و تایید اسناد، نوبت به طی مراحل قانونی می رسد. در شرکت های تازه تاسیس باید تمامی مدارک در دفاتر اسناد رسمی آلمان به ثبت برسد.

قوانین ثبت شرکت در آلمان

اساسنامه و قراردادهای تجاری مابین شرکا نیز باید به تایید همه اعضا برسد. پس از تایید، امکان ایجاد یک حساب بانکی مشترک وجود دارد. تمامی سرمایه گذاران باید پول خود را در این بانک بگذارند. پس از تایید بانک، با ثبت اسناد مربوط در دادگاه منطقه ای شرکت به طور رسمی به ثبت می رسد. تمامی این مراحل برای هر نوع سرمایه گذاری در آلمان ضروری است. در حقیقت بدون تایید دولت و دادگاه، نمی توان هیچ گونه سرمایه گذاری انجام داد.

مالیات سالانه شرکت های آلمانی چقدر است؟

نرخ مالیات به طور میانگین در آلمان نزدیک به ۳۱ درصد است. شرکت های آلمانی دو نوع مالیات پرداخت می کنند؛ مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده شرکت. نرخ مالیات بر درآمد نزدیک به ۱۵ درصد و نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۰٫۸۲۵ است. البته در تمامی مناطق آلمان نرخ مالیات ثابت نیست. در حقیقت بسته به نوع منطقه و شرکت، نرخ مالیات نیز می تواند تغییر پیدا کند.

اقامت از طریق ثبت شرکت در آلمان چه مزایا و معایبی دارد؟

ثبت شرکت در آلمان در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. پس از ثبت شرکت می توان اقامت موقت آلمان را به دست آورد. معمولا پس از چند سال و در صورت رعایت تمامی قوانین تجاری امکان دریافت اقامت دائم وجود دارد. همچنین سرمایه گذار می تواند پس از مهاجرت به آلمان، برای سایر اعضای خانواده نیز دعوت نامه ارسال کند. به این ترتیب متقاضی می تواند اعضا خانواده خود را نیز به آلمان منتقل کند. از طرف دیگر اقتصاد با ثبات کشور ژرمن ها، به کارآفرینان اجازه می دهد در یک محیط آرام به فکر توسعه و کسب سود بیشتر تجاری باشند. از معایب این روش هم می توان به هزینه بالای آن اشاره کرد. در حقیقت این روش برای کسانی مناسب است که واقعا قصد فعالیت اقتصادی در کشور آلمان را دارند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با سایر روش های اخذ اقامت در آلمان به مقاله بلوکارت آلمان مراجعه بفرمایید.

ثبت شرکت در آلمان و زندگی در بهترین کشور اروپا

اقامت در آلمان، کار و زندگی در بهترین کشور دنیا

در این مقاله سعی کردیم به رایج ترین روش های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان را بررسی کنیم. با ثبت شرکت در آلمان می توان در بین ۷ تا ۱۰ ماه اقامت اروپا را به دست آورد. البته در این مسیر چالش های حقوقی و تجاری زیادی وجود دارد. بهترین راه برطرف کردن این ابهامات کمک گرفتن از متخصصین مهاجرت است. موسسه حقوقی سایرس، با سال ها تجربه و تخصص آمادگی دارد به شما در کسب اقامت آلمان کمک کند. پیشنهاد می کنیم برای دریافت اقامت اروپا با همکاران ما در موسسه سایرس در ارتباط باشد.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

4 می 2020

آیا اتباع خارجی امکان ثبت شرکت در آلمان را دارند؟

    4 می 2020

    بله. دولت آلمان بستر مناسبی را برای افراد خلاق فراهم کرده تا کسب و کار خود را المان آغاز کنند. پس از تغییرات قانون مهاجرت در سال ۲۰۱۲ کارآفرینانی که شرایط لازم را دارا باشند، امکان تاسیس شرکت در المان را دارند.

4 می 2020

آیا شرکت باید به صورت فیزیکی در آلمان باشد و فعالیت واقعی داشته باشد؟

    4 می 2020

    بله. شرکت باید آدرس ثبت شده ای در المان داشته باشد. یکی از شروط مهم برای تمدید اقامت کارآفرینی آلمان، سودآوری و فعالیت شرکت منطبق با بیزنس پلن ارائه شده است.

4 می 2020

حداقل سرمایه سهام برای تاسیس شرکت در آلمان چقدر است؟

    4 می 2020

    حداقل سرمایه لازم برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود ۲۵ هزار یورو و شرکت سهامی یا مشارکت محدود ۵۰ هزار یورو است.

4 می 2020

برای ثبت شرکت در آلمان باید چه مدارکی را ارائه کنیم؟

    4 می 2020

    اگر علاقمند به اخذ اقامت کارآفرینی آلمان یا اقامت از طریق ثبت شرکت در آلمان هستید باید مدارک مختلفی را ارائه دهید ولی مهمترین آنها تفاهم نامه و اساسنامه شرکت هستند.

4 می 2020

افتتاح حساب در آلمان چگونه است؟

    4 می 2020

    برای افتتاح حساب در آلمان به کمک و راهنمایی کارشناسان با تجربه نیاز خواهید داشت. ارائه پاسپورت و یا مدارک شناسایی الزامی است.