کار در فرانسه برای ایرانیان، راهی برای اخذ اقامت اروپاست

اقامت دائم اروپا با ویزای کاری فرانسه
دسته بندی : اقامت فرانسه
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

فرانسه با صنایع معروفی چون پژو، رنو و سیتروئن، توتال و پوما در دنیای اقتصاد شناخته می‌شود. سیطره شرکت‌های فرانسوی بر بزرگترین بازارهای دنیا موجب شده تا بسیاری از نیروهای متخصص کار در سراسر دنیا علاقه‌مند به زندگی و استخدام در این کشور باشند. کشور شش ضلعی اروپا یکی از ابرقدرت‌های جهان است که بالاترین استانداردهای حقوق شهروندی و صنفی را برای شهروندانش قانونی کرده و بهشت علاقه‌مندان مهاجرت به شمار می‌رود. افرادی که تنها یک بار به این کشور سفر می‌کنند و از نزدیک با فرهنگ و مردم این کشور آشنا می‌شوند، دیگر فرانسه را فراموش نخواهند کرد. در ادامه با بررسی اوضاع کار در فرانسه برای ایرانیان با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

کار در فرانسه برای ایرانیان چگونه است؟

در سال‌های اخیر دولت فرانسه برنامه‌های اقامتی مختلفی مانند اقامت از طریق تمکن مالی و ویزاهایی مانند ویزای تحصیلی، ویزای کاری و اقامت تمکن مالی فرانسه را معرفی کرده تا علاقمندان به کار، زندگی و یا تحصیل در فرانسه بتوانند از امکانات این کشور رویایی استفاده کنند.

مهاجرت و کار در فرانسه برای ایرانی‌ها

انواع ویزای کار در فرانسه چیست؟ کار در فرانسه برای ایرانیان

کارفرما برای شغل مورد نظر سه ماه در فرانسه و سه ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی استخدام می‌دهد. در صورتی که نیروی متخصص پیدا نشد، می‌تواند از کشورهای دیگر نیروی کار بگیرد. دریافت مجوز کار در فرانسه به عهده کارفرما است. شرکت مورد نظر ۲ ماه قبل از ارائه دعوتنامه به نیروی کار، باید برای دریافت مجوز اقدام کند. مراحلی که برای اخذ ویزای کاری لازم است عبارتند از:

  1. آگهی استخدامی در کشور فرانسه
  2. آگهی استخدامی در کل اتحادیه اروپا
  3. ارائه درخواست به سفارت به همراه مدارک
  4. ارسال دعوتنامه به متقاضی
  5. ارائه مدارک به سفارت فرانسه
  6. ارائه تمکن مالی و همچنین ارائه آدرس محل سکونت

آشنایی با شرایط مهاجرت به فرانسه

معرفی انواع ویزای کاری فرانسه و شرایط زندگی در فرانسه برای ایرانیان

با توجه به فرآیندی در بالا توضیح دادیم، پیدا کردن کارفرما و اخذ ویزای پیشنهاد شغلی پروسه‌ای دشوار به نظر می‌رسد. در سال اخیر دولت فرانسه به منظور تسهیل و تسریع امور ویزاهای کاری مختلفی را معرفی کرده است. دارندگان ویزای کار می‌توانند در این کشور کار و زندگی کنند. انواع ویزای کار در فرانسه عبارتند از:

  • فارغ التحصیلان ماهر
  • کارمندان یک شرکت نوآورانه
  • کارگران ماهر
  • کارمندان دارای یک ماموریت کاری با کارفرمای فرانسوی
  • محققان یا دانشمندان
  • سرمایه‌گذاران
  • هنرمندان
  • نمایندگان شرکت‌های معتبر
  • ورزشکاران، هنرمندان و نویسندگان

بررسی شرایط کار در فرانسه و مهاجرت کاری به فرانسه بدون دعوتنامه شغلی

برای مهاجرت به فرانسه و اخذ ویزای کاری این کشور ره های دیگری نیز وجود دارند. در صورتی که از این طریق اقدام کنید دیگر نیازی به ارائه دعوتنامه نخواهید داشت. در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. ویزای کار داوطلبانه: مدت اعتبار این ویزا یکساله است. علاقمندان به شرکت در کارهای بشردوستانه می‌توانند با دریافت مجوز از موسسات خیریه در این کشور به مدت یک سال سکونت داشته باشند.
  2. ویزای جست و جوی کار بعد از اتمام تحصیل: دانشجویانی که در فرانسه تحصیل می‌کنند ویزای تحصیلی دریافت می‌کنند که با پایان دوره، اعتبار آن نیز تمام می شود. برای اینکه بتوانند در این کشور مدت طولانی‌تری اقامت داشته باشند، می‌توانند به استخدام شرکتی در فرانسه در آمده و ویزای کاری این کشور را دریافت کنند.

شرایط اخذ اقامت کار در فرانسه و ویزای کار فرانسه برای ایرانیان

مدت اعتبار ویزای شما به مدت زمان قرارداد بستگی دارد به عنوان مثال اگر قرارداد کاری شما دو ساله باشد، اعتبار ویزای شما نیز ۲ ساله خواهد بود. متقاضیان کار در فرانسه ویزای بلند مدت تایپ D را دریافت می کنند. پس از حضور در کشور فرانسه می‌توانند بسته به قرارداد اقامت خخود را در بازه‌های زمانی مشخصی تمدید کنند.

اقامت دائم فرانسه برای ایرانیان

چه افرادی از اخذ ویزای دائم فرانسه معاف هستند؟

یکی از راه‌های دریافت مجوز کار در اروپا، بلوکارت است. با دریافت کارت آبی اروپا می‌توانید در تمام کشورهای حوزه شنگن از جمله فرانسه کار کنید. البته تبعه برخی از کشورها نیز برای ورود و یا حتی کار در کشور فرانسه نیازی به اخذ ویزای بلند مدت نداشته و تنها باید پاسپورتی معتبر داشته باشند، این افراد عبارتند از:

  • شهروندان اتحادیه اروپا
  • شهروندان کشورهای ایسلند، نروژ، لیخنتن اشتاین، موناکو و آندورا
  • دارندگان اقامت دائم یکی از کشورهای حوزه شنگن
  • دانش آموزانی که از ۱۶ سالگی در مدارس فرانسه بدون وقفه تحصیل کرده‌اند.

چه مدارکی برای اخذ ویزای کار در فرانسه لازم است؟

مهمترین سند قابل اعتنا در پروسه دریافت اقامت کاری فرانسه دعوت‌نامه از سوی شرکتی معتبر در این کشور است. البته برای ارائه دعوتنامه علاوه بر قراردادکاری که از طرف شرکتی معتبر صادر می شود، مدارک دیگری نیز مورد نیاز است که عبارتند از:

  • نامه‌ای با ذکر دلایل استخدام شخص و وظایف وی
  • فرم درخواست مجوز کار
  • کپی پاسپورت
  • روزمه یا CV کارمند به همراه مهارت ها و سوابق کاری
استخدام ایرانیان در فرانسه

امکان اخذ ویزا برای همسر و فرزندان از طریق اقامت کاری فرانسه

پس از ارائه مدارک توسط کارفرما به سفارت و اعلام درخواست کار، متقاضی باید برای اخذ ویزای کاری اقدام کند. پس از دریافت ویزا می تواند به فرانسه سفر کرده و بقیه مراحل اداری را طی کند. ویزای پیشنهاد شغلی یا Job Offer مزایا زیادی دارد که از مهمترین آنها می توان به امکان اخذ ویزا برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال اشاره کرد.

درآمد کار در فرانسه برای ایرانیان چقدر است؟بررسی درآمد مهاجرت کاری به فرانسه

شاید شنیده‌ باشید که فرانسه کشور نسبتا گرانی است. هزینه‌های زندگی در پاریس در مقایسه با سایر شهرها کمی بالاتر است ولی خبر خوب اینجاست که اگر علاقمند به زندگی در این کشور زیبا هستید، می‌توانید شهرهای جنوبی را انتخاب کنید. هزینه‌های زندگی در شهرهایی مانند تولوز، نیس و مونپلیه  مناسب‌تر از پاریس است. بهتر است پیش از مهاجرت به فرانسه از هزینه های زندگی و میانگین درآمد در این کشور آگاهی پیدا کنید، حداقل حقوق در این کشور بسته به شهر محل سکونت شما متفاوت است مثلا در شهری مانند پاریس حقوق بالاتری را دریافت می نمائید. حداقل حقوق در پاریس ۲ هزار یورو و در شهرهای دیگر ۱۵۰۰یورو است.

به یاد داشته باشید که برای مهاجرت کاری به هر کشوری باید در آن شغل تخصص و مهارت کافی داشته باشید. همچنین سن، سابقه کاری، آشنایی با زبان فرانسه و یا انگلیسی و توانایی شما از فاکتورهایی هستند که شانس استخدام شدن شما را افزایش می‌دهند.

موسسه حقوقی سایرس با سابقه ای درخشان در زمینه اخذ اقامت فرانسه، در مسیر اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی با شما خواهد بود. همچنین اگر علاقه‌مند به کار در فرانسه هستید می‌توانید بلوکارت اروپا را دریافت کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

11 ژانویه 2020

وقتی اقامت اروپا از طریق تمکن مالی فرانسه بگیریم، چه جوری در این کشور می تونیم تحصیل کنیم؟ آیای می تونیم در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیل کنیم؟

    8 فوریه 2020

    در صورتی که اقامت تمکن مالی فرانسه را بگیرید، می توانید در دانشگاه های فرانسه ثبت نام کنید. در صورتی که تا حدی که مد نظر دانشگاه است به زبان فرانسه تسلط داشته باشید می توانید به صورت رایگان ادامه تحصیل بدهید.

11 ژانویه 2020

پرداخت مالیات در فرانسه در پکیج اقامت اروپا از طریق تمکن مالی فرانسه چگونه است؟

    8 فوریه 2020

    در پکیج تمکن مالی فرانسه شما معاف از پرداخت مالیات هستید.

11 ژانویه 2020

در تمکن مالی فرانسه بعد از چند سال م یتونیم پاسپورت فرانسوی بگیریم؟

    26 ژانویه 2020

    در پکیج تمکن مالی فرانسه ۲ سال بعد از اخذ اقامت دائم با رعایت کردن شرایط لازم مانند دانستن زبان فرانسوی در حد متوسط، زندگی در فرانسه و …. می توانید برای اخذ پاسپورت اقدام کنید.