چرا سرمایه‌گذاری در اروپا سودآور است؟

چرا سرمایه گذاری در اروپا سودآور است؟
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

سرمایه‌گذاری در اروپا

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی نوعی سرمایه‌گذاری بین‌المللی با هدف کسب سود مالی پایدار و طولانی مدت است. در صورتی که این سرمایه‌گذاری با برنامه و صحیح انجام شود، سود‌آوری بالایی خواهد داشت. یک از قاره‌هایی که به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهد، اروپا است. ادغام ۲۷ کشور موجب شده تا سرمایه‌گذاران تمایل بسیاری برای ورود به این منطقه نشان دهند.

در اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی صرفاً راهی برای جذب درآمد‌ نیست بلکه به عنوان روشی برای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی به آن نگاه می‌شود. این سیاست به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا در محیطی با ثبات، منطبق با قوانین بین‌المللی فعالیت کنند. زیرا همه موانع بر سر راه تجارت آن‌ها برداشته شده است.

نرخ بهره بانکی نزدیک به صفر

امروزه سیاست‌های کلان اقتصادی اتحادیه اروپا، این منطقه را به یکی از بهترین مقاصد تجارت جهان تبدیل کرده و به همین دلیل اروپا بزرگترین واردکننده و صادرکننده جهان است. به علاوه ارز در تمام اروپا یکسان است که خود موجب جذب بسیاری از صاحبان کسب و کار می‌شود. نرخ بهره در اروپا نزدیک به صفر است که این نیز نقطه قوت برای صاحبان کسب و کار به حساب می‌آید.

دسترسی به منابع طبیعی

از دهه ۸۰ به بعد اتحادیه اروپا به سیاست‌ سرمایه‌گذار دوستی شهرت یافته و علاوه بر قوانینی که بستر مناسبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده امکان دسترسی به منابع طبیعی متعددی مانند نفت، گاز و زغال سنگ را نیز فرآهم آورده است.

وجود صنایع متنوع

یکی از مزیت‌های اتحادیه اروپا در مقایسه با سایر مناطق جهان، وجود صنایع متنوع و پررونق است. در اروپا تقریبا نمی‌توان حوزه‌ای را یافت که مناسب سرمایه‌گذاری نباشد. هر بخش صنعتی در اتحادیه اروپا برای رشد و توسعه، فضایی را برای سرمایه‌گذاری خارجی پیش‌بینی کرده است.

یکی از مهمترین بخش‌ها در اقتصاد این منطقه، بخش خدمات است. صنعت هواپیما سازی، خودرو، بیوتکنولوژی، IT، تکنولوژی نانو، مهندسی، لوجستیک، کالاهای لوکس، ملک و … نیز برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند.

فرصت‌های بی‌شمار سرمایه‌گذاری در املاک

اتحادیه اروپا دربرگیرنده کشورهای زیادی است و یکی از بهترین مقاصد برای خرید ملک به حساب می‌آید. فرصت‌های ملکی متنوع در سراسر اتحادیه اروپا و بازارهای با ثبات املاک توجه سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است. از جمله این فرصت های می توان به امکان اخذ اقامت اروپا با اخذ اقامت سرمایه گذاری یونان اشاره کرد.

توسعه روزافزون گردشگری

اروپا یکی از مقاصد کلیدی در صنعت سودآور توریسم است. این صنعت فضای بسیاری برای ایده‌های جدید و عملکرد بهتر دارد.

 

 

در مجموع اتحادیه اروپا یکی از بهترین مقاصد برای سرمایه‌گذارانی است که به دنبال توسعه کسب و کار خود در سطح جهانی هستند. دسترسی به منابع طبیعی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع این منطقه را به بهشت صاحبان کار و تبدیل کرده است.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید