بررسی شرایط زندگی در نروژ برای ایرانیان

امنیت در نروژ
دسته بندی : اقامت نروژ
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

نروژ یکی از جذاب‌ترین کشورهای دنیا برای کار و زندگی است. در سال‌های اخیر که بسیاری از افراد به فکر کسب اقامت اروپا افتاده‌اند، نروژ توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند. طبیعتا همه کسانی که قصد اقامت طولانی مدت در نروژ را دارند با سوالاتی درباره امنیت نروژ، شرایط اقتصادی و سیاسی این کشور رو به رو هستند. در این مقاله با بررسی شرایط زندگی در نروژ برای ایرانیان سعی می‌کنیم به تمامی این ابهامات پاسخ دهیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

نروژ، کشوری در شمال اروپا با درآمدی بالاتر از آمریکا

نروژ در شمال اروپا قرار گرفته است. این کشور معمولا کمتر در صدر اخبار دنیا قرار دارد. در حقیقت نروژی ها سعی کرده اند با در پیش گرفتن سیاسیت‌های توسعه اقتصادی به طراحی یک اقتصاد مدرن و جذاب بپردازند. به طوری که در بین متقاضیان اخذ اقامت اروپا، نروژ یکی از بهترین شرایط اقتصادی را دارد. در حقیقت نروژ در سال‌های اخیر توانسته به یکی از کشورهای پیشرفته صنعتی دنیا تبدیل شود.

بررسی شرایط زندگی در نروژ برای ایرانیان

زندگی در نروژ چه مزایایی دارد؟

برای اخذ اقامت اروپا راه‌های متفاوتی وجود دارد. اقامت تمکن مالی اروپا، ویزای تحصیلی و کاری از جمله راه‌های دریافت اقامت اروپا است. اما پیش از انتخاب شیوه اخذ ویزا بایستی اطلاعات کافی درباره مزایا و معایب زندگی در هر کشوری داشته باشیم. در ادامه مزایای زندگی در نروژ برای ایرانیان را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

استانداردهای بالای زندگی، زندگی رویایی در نروژ

مردم نروژ استانداردهایی بالایی برای زندگی دارند. معمولا در شهرها و نواحی مختلف نروژ فضاهای متفاوت آموزشی، بهداشتی و فرهنگی در نظر گرفته شده است. از طرف دیگر فرهنگ عمومی در این کشور بالا است. همه این موارد به معنی تجربه یک زندگی بی دغدغه در این کشور حوزه اسکاندیناوی است.

نروژ، بهترین کشور برای شروع کسب و کار

نروژ در اکثر شاخص‌های کسب و کار در بین بهترین کشورهای دنیا قرار گرفته است. این کشور در صنایع دریایی، ارتباطی و تکنولوژی پیشرو قاره اروپا به حساب می‌آید. به همین دلیل به راحتی می‌توان کسب و کاری جدید را در دل کشور نروژ راه اندازی کرد. همچنین می‌توان بر روی کمک نهادهای دولتی و سرمایه گذاران خصوصی نروژ نیز حساب باز کرد.

مزایای زندگی در نروژ

محیط زیست، دغدغه اصلی نروژ

نروژ در زمینه استفاده از انرژی‌های پاک مانند خورشید، آب و باد یکی از پیشروترین کشورهای دنیا است. در بیشتر کشور نروژ و برای تامین انرژی از منابع تجدید‌پذیر استفاده می‌شود. استفاده از انرژی‌های پاک، به زیبایی و سلامت بیشتر مردم نروژ کمک زیادی کرده است.

نروژ، امن‌ترین کشور اروپا

نروژ به عنوان امن ترین کشور در منطقه اسکاندیناوی شناخته می‌شود. در حقیقت باید بگوییم امنیت در نروژ در بالاترین سطح خود است. به طوری که بعد از جنگ جهانی دوم که همه کشورهای اروپایی درگیر آن بودند، نروژ کمتر خطر امنیتی جدی را به خود دیده است.

تحصیل رایگان در نروژ، ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های شمال اروپا

یکی از ویژگی‌های مثبت نروژ سیستم آموزشی رایگان است. سیستم آموزشی رایگان فرصت‌های بی‌نظیری را برای نروژی‌ها فراهم کرده تا تحصیلات خود را تا مقاطع عالی ادامه دهند. ادامه تحصیل رایگان علاوه بر اینکه امکان دریافت ویزای تحصیلی با کمترین هزینه را فراهم می‌کند، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری را نیز فراهم می‌کند. به این ترتیب متقاضی مهاجرت می‌تواند پس از اتمام تحصیل و با تبدیل ویزا، اقامت خود را در نروژ تمدید کند. پیشنهاد می‌کنیم جهت آشنایی بیشتر با شرایط کاری نروژ مقاله شرایط کار در نروژ برای ایرانیان موسسه حقوقی سایرس را مطالعه بفرمایید.

رفاه و امنیت بالای نروژ

آیا نروژ بهترین کشور برای زندگی و کار است؟

معمولا در هنگام اشنایی با کشورهای اروپایی، اکثر این کشورها را بدون عیب می‌بینیم. اما باید به یک نکته توجه کنیم. معمولا شرایط و دغدغه های افراد برای انتخاب کشور مناسب کاملا متفاوت است. به همین دلیل نمی‌توان نروژ یا کشور دیگری را به عنوان بهترین گزینه به همه معرفی کرد. برای مثال در کنار همه مزایای زندگی در نروژ می‌توانیم به یک نکته مهم نیز اشاره کنیم. نروژ در رده کشورهای ثروتمند اروپا قرار می‌گیرد. در حقیقت هزینه زندگی در نروژ به نسبت کشورهایی مانند ایتالیا یا یونان بسیار بالا است. افراد متقاضی دریافت ویزای نروژ باید به این نکته توجه کنند.

مهاجرت به نروژ

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

5 جولای 2020

هزینه اجاره آپارتمان در نروژ چقدره؟

    28 اکتبر 2020

    هزینه اجاره ملک به صورت میانگین در مناطق خوب حدود ۱۹ هزار کرون و در وسط شهر حدود ۱۵ هزار کرون است. البته به این مسئله توجه کنید که این مبلغ با توجه به شهر محل زندگی‌تان متفاوت خواهد بود.

5 جولای 2020

آیا تحصیل در نروژ رایگان است؟

    28 اکتبر 2020

    آموزش عالی برای نروژی ها رایگان است. دانشجویان بین المللی باید هزینه کمی را به عنوان شهریه پرداخت کنند. البته شهریه دانشگاه ها با توجه به نوع دانشگاه با یکدیگر متفاوت است. برای کسب اطلاعات دقیق به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.