صفر تا صد شرایط ثبت شرکت در آلمان برای اخذ اقامت

بررسی شرایط دریافت اقامت آلمان با ثبت شرکت
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

یکی از نقاط قوت اقتصاد در آلمان وجود صنایع مختلف است که هر کدام بخش بزرگی از بازار صنعت جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. تا جایی‌که آلمان به بزرگترین اقتصاد در اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی تبدیل شده است. این مزایا در کنار امکان دریافت اقامت آلمان با ثبت شرکت باعث شده است که بسیاری از مدیران و صاحبان کسب‌وکار به بحث ثبت شرکت در آلمان علاقه‌مند شوند. اگر شما هم به‌دنبال اقدام برای اخذ اقامت از این روش هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با انواع شرکت‌های قابل ثبت در آلمان و شرایط و قوانین راه‌اندازی شرکت آلمانی آشنا کنیم.

ثبت شرکت راهی برای دریافت اقامت آلمان

یکی از راههای مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت اروپا، ثبت شرکت است. یکی دیگر از امتیازاتی که با ثبت شرکت در آلمان می‌توانید به‌دست بیاورید، دریافت اجازه اقامت برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال است. در این شرایط شما می‌توانید از امکانات درمانی آلمانی استفاده کنید و فرزندانتان هم از کلیه خدمات آموزشی آلمان بهره‌مند می‌شوند.

توجه داشته باشید که اگر این روش را به‌عنوان برنامه مهاجرتی خود انتخاب کرده‌اید، قبل از هر چیز باید با قانون اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت به‌طورکامل آشنا باشید. آشنایی با قوانین کمک می‌کند تا در مراحل ثبت شرکت و دریافت اقامت دائم آلمان به مشکلی برنخورید. در ادامه شما را با انواع شرکت‌های قابل ثبت و شرایط اخذ اقامت دائم آلمان آشنا می‌کنیم.

ثبت شرکت در آلمان یکی از راه‌های دریافت اقامت اروپا

آشنایی با انواع روش‌های ثبت شرکت در آلمان؛ نکاتی که باید بدانید!

زمانی‌که به‌دنبال کارآفرینی در آلمان، سرمایه‌گذاری یا تاسیس شرکت می‌رویم باید با تمامی قوانین و مقررات این کشور آشنا باشیم. در گام اول شناخت انواع شرکت‌ها می‌تواند به سرمایه‌گذاری بهتر کمک کند. چراکه هر شرکت از نظر حقوقی و قانونی تفاوت‌های بسیاری با شرکت‌های دیگر دارد. در نتیجه هنگام تاسیس شرکت در آلمان باید به این نکته دقت کنیم. در ادامه برای افزایش اطلاعات شما قبل از اقدام به مهاجرت به معرفی انواع شرکت‌ها در آلمان می‌پردازیم.

شرکت سهام‌داری یا (Gmbh)، مناسب شرکت‌های کوچک

شرکت‌های سهام‌داری Gesellschaft mit beschrankter Haftung- Gmbh مناسب سهامداران کوچک و اقامت کارآفرینی اروپا هستند. در این نوع شرکت‌ها، متقاضی می‌تواند با حداقل سرمایه‌گذاری اقدام به تاسیس شرکت کند. در برنامه ثبت شرکت gmbh در آلمان همه بدهی‌ها توسط شرکت تحت پوشش قرار می‌گیرد و سهامداران مسئولیتی در قبال جبران خسارت‌ها از محل دارایی‌های شخصی خود نخواهند داشت. البته این نکته را فراموش نکنید که سهامداران کوچک نمی‌توانند در تصمیم‌گیری‌های کلان شرکت نقشی ایفا کنند. در نتیجه همه مسئولیت‌ها بر عهده مدیر مسئول است.

شرکت سهامداری AG؛ اهمیت تامین حداقل سرمایه و تنظیم اساسنامه

این نوع شرکت توسط هر شخصی قابل ثبت است؛ اما باید دو شرط اصلی رعایت شود. شرط اول مربوط به رقم سرمایه‌گذاری است. در شرکت‌های AG باید حداقل سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰۰ یورویی انجام شود. شرط دوم به تایید رسیدن اساسنامه شرکت در دفتر اسناد رسمی است. توصیه می‌شود برای تنظیم اساسنامه از یک مشاور حقوقی کمک بگیرید. اختیار سرمایه‌گذاران و سهامداران در این شرکت‌ها بسیار محدود است. در حقیقت حسابرس‌ها و هیات مدیره بیشترین تاثیر را بر روی تصمیمات دارند و همه تصمیمات توسط آن‌ها گرفته می‌شود. در شرکت‌های Aktien Gesellschaft – AG همه چیز کاملا قانونی و تحت نظارت کامل است.

شرکت‌های Offene Handels Gesellschaft – OHG، سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌ها

افراد در شرکت‌های OHG به صورت مشارکتی و روی یک پروژه اقتصادی یا کارآفرینانه سرمایه‌گذاری می‌کنند. در حقیقت این نوع سرمایه‌گذاری نوعی از مشارکت است که سرمایه‌گذار در حین پیشرفت پروژه می‌تواند نظرات خود را به تیم اجرایی منتقل کند. نکته‌ای که درباره این شرکت‌ها وجود دارد، ریسک بالای ضرر و زیان است. در واقع در این نوع سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه در مقابل هزینه‌ها و ضررهای سرمایه گذاری هیچ تعهدی ندارند.

شرکت KOMMANDIT GESELLSCHAFT- KG، شرکای اصلی و عمومی

یکی دیگر از انواع شرکت‌ها در آلمان شرکت kg است. در این نوع شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران به دو نوع شرکای اصلی و عمومی تقسیم می‌شوند. در شرکت‌ KG صرفا شرکای اصلی می‌توانند در تصمیم‌گیری مهم مشارکت داشته باشند. البته به‌خاطر همین مسئولیت، همه ضرر و زیان‌های احتمالی نیز بر عهده شرکای شرکت است.

تاسیس شعبه، راهی برای توسعه بیزینس در آلمان

یکی دیگر از راه‌هایی که از طریق آن می‌توان نسبت به ثبت شرکت در آلمان اقدام کرد، تاسیس شعبه است. بسیاری از بیزنس‌ها برای توسعه کسب‌وکار خود و افزایش سودآوری به‌دنبال ثبت شعبه در آلمان هستند. خبر خوب اینکه دولت آلمان امکان تاسیس شعبه و اخذ اقامت دائم آلمان را برای شهروندان خارجی را فراهم کرده است. البته هزینه ثبت شعبه و میزان سرمایه گذاری باتوجه‌به نوع بیزینس متفاوت است. یکی از ویژگی‌های مثبتی که درباره ثبت شرکت در آلمان از طریق ثبت شعبه می‌توان به آن اشاره کرد پرداخت همه ضرر و زیان‌های احتمالی توسط شرکت مادر است.

تاسیس شعبه یکی از راه‌های مناسب برای دریافت اقامت آلمان

بررسی هزینه اقامت آلمان در روش ثبت شرکت

هزینه تاسیس و ثبت شرکت در آلمان باتوجه‌به نوع شرکت متفاوت است. از طرف دیگر در کنار هزینه‌های تاسیس شرکت باید هزینه‌های اولیه‌ای مثل استفاده از خدمات حقوقی برای دریافت اقامت را نیز لحاظ کرد. باتوجه‌به نوع شرکت حداقل هزینه ثبت شرکت در آلمان از ۱ یورو شروع می‌شود و ممکن است تا چندین هزار یورو متغیر باشد.

مراحل ثبت شرکت در آلمان چگونه است؟

در اولین گام باید مدارک قانونی را تهیه و درخواست و طرح تجاری خود را به سفارت آلمان ارائه کنیم. پس از بررسی و تایید طرح، سرمایه‌گذار باید همه مدارک تکمیلی را برای بررسی به دولت آلمان تحویل دهد. با طی کردن این مراحل و پس از حضور در آلمان امکان ثبت شرکت وجود خواهد داشت.

تهیه طرح تجاری یکی از مدارک اصلی برای ثبت شرکت در آلمان

چطور می‌توان با تاسیس شرکت، اقامت آلمان را به دست آورد؟

پس از تاسیس شرکت، متقاضی اقامت موقت آلمان را به دست می‌آورد. با گذشت زمان لازم و در صورت رعایت همه قوانین و شرایط اقامت در آلمان، فرد واجد شرایط دریافت اقامت دائم می‌شود. معمولا فرآیند اخذ اقامت ۵ سال طول می‌کشد. در سایر روش های اخذ اقامت آلمان نیز این زمان ثابت است. اگر به‌دنبال راهی برای دریافت اقامت سریع هستید، اقامت سرمایهگذاری یونان این امکان را برای متقاضیان فراهم می‌کند.

رعایت قوانین شرکتی و پرداخت مالیات، شرایط موردنیاز برای دریافت اقامت دائم آلمان

تاسیس شرکت در آلمان با موسسه حقوقی سایرس

در این مقاله با انواع ثبت شرکت و شرایط اقامت در آلمان آشنا شدیم. باتوجه‌به اقتصاد پویای آلمان و شرایطی که این کشور برای سرمایه‌گذاری مدیران و گسترش کسب‌وکارشان در نظر گرفته است، آلمان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های مهاجرت و دریافت اقامت اروپا محسوب می‌شود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب و اخذ اقامت، دقت در سرمایه‌گذاری و نوع شرکتی که انتخاب می‌کنید بسیار مهم است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم اگر تجربه‌ای در امر مهاجرت ندارید و با مراحل ثبت شرکت و دریافت اقامت آلمان آشنا نیستید، از یک موسسه مهاجرتی و کارشناسان متخصص کمک بگیرید. کارشناسان موسسه حقوقی سایرس با ارائه مشاوره به‌صورت تخصصی در مسیر مهاجرت به آلمان کنار شما خواهند بود. درصورت‌که تمایل به ثبت شرکت یا اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان را دارید، برای دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۲۵۷۴۱ تماس بگیرید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید