ویزای توریستی آلمان چه تفاوتی با ویزای دائم دارد؟ چگونه ویزای توریستی بگیرم؟

اخذ ویزای توریستی آلمان بدون دعوتنامه
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

بر اساس آمار ارائه شده در سال ۲۰۱۸ تعداد مهاجران کاری، تحصیلی و … افزایش پیدا کرده است. دلایل این امر بستر بسیار مناسب این کشور برای کار و زندگی است. آمار مهاجرت سنین ۲۰ الی ۳۰ سال حدود ۷۵ درصد تعداد مهاجران را به خود اختصاص داده است. مهاجرین بالای ۳۰ بیشتر در زمینه سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کرده اند. بالاترین آمار مهاجرت به آلمان در زمینه کاری است زیرا این کشور از نظر امنیت شغلی، امکانات رفاهی و راه رشد و ترقی، میزان حقوق و … در مقایسه با سایر کشورها بهتر است. راه پیشرفت و موفقیت برای نیروی متخصص و باسابقه در آلمان هموار است. در ادامه با بررسی تفاوت ویزای توریستی و اقامت دائم آلمان با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

هزینه ویزای آلمان چقدر است

شرایط زندگی در آلمان برای مهاجران

نود و هشت درصد مهاجران از زندگی در این کشور رضایت کامل دارند که این رقم به خودی خود نشان دهنده شرایط مطلوب کشور آلمان است. البته برای اینکه در آشنایی با جامعه آلمانی و برقراری ارتباط موفق تر باشید، باید تا سطح B1 به زبان آلمانی تسلط داشته باشید. مشاغلی مانند مهندسی برق و راه اندازی خطوط صنعتی، برنامه نویسی و الکترونیک در آلمان  بسیار درآمدزا هستند. این کشور در زمینه اتوماسیون و امور مالی پتانسیل بسیار خوبی دارد. در همین راستا می توانید به بررسی اقامت کارآفرینی آلمان بپردازید.

برای رفتن به آلمان چقدر پول لازم است؟

ویزای توریستی  یا اخذ اقامت آلمان؟

در کل اقامت آلمان به دو صورت اقامت موقت و دائم است. زمانی که اقامت موقت یا دائم کشوری را دریافت می کنید، می توانید از حقوق شهروندی یکسان با شهروندان کشور مقصد بهره مند شوید و در واقع با شهروندان آن کشور تفاوتی ندارید. آلمان نیز از این امر مستثنی نیست. در اصل تفاوت ویزا و اقامت در استفاده از امکانات اجتماعی مانند افتتاح حساب، تحصیل رایگان، استفاده از خدمات درمانی و خرید خودرو است. در صورتی که از طریق بلوکارت و یا ثبت شرکت آلمان اقامت این کشور را اخذ کنید می توانید پس از سال پنجم با رعایت قوانین برای اخذ پاسپورت و تابعیت آلمان درخواست بدهید و از مزایای پاسپورت قدرتمند استفاده کنید.

اخذ اقامت آلمان به معنای آن است که می توانید برای مدتی در آلمان زندگی کنید. این مدت بسته به مسیر اقامتی شما دارد. اگر از طریق بلوکارت یا ثبت شرکت اقدام کنید امکان کار را نیز در این کشور خواهید داشت. اقامت شما در ابتدا به صورت موقت صادر می شود که با رعایت قوانین می توانید برای اخذ اقامت دائم درخواست بدهید. به عنوان مثال در اقامت بلوکارت آلمان بعد از ۲۱ ماه با دانستن زبان آلمانی در حد B1 می توانید برای اقامت دائم درخواست بدهید و در اقامت کارآفرینی یا ثبت شرکت، اقامت ۳ ساله المان را اخذ کنید.

آشنایی با همه شرایط رفتن به آلمان

همانطور که می دانید اقامت با تابعیت نیز تفاوت دارد. دریافت اقامت بدان معناست که شما می توانید در کشور مربوطه زندگی، کار و یا تحصیل کنید. پروسه شما به صورت خودکار به تابعیت ختم نمی شود. برای تابعیت آلمان ابتدا اقامت موقت شما صادر می شود. برای تمدید اقامت باید شرایط لازم را احراز کنید. سپس برای اخذ اقامت دائم درخواست بدهید و در نهایت با تسلط به زبان آلمانی، آگاهی از جغرافیا و فرهنگ کشور و نداشتن سابقه کیفری برای اخذ پاسپورت اقدام کنید.

ویزای آلمان بدون دعوتنامه

ویزای موقت برای کلیه افرادی که قصد اقامت بیش از ۹۰ روز در آلمان را دارند، الزامی است. این مجوز توسط اداره مهاجرت صادر می شود. از سال ۲۰۱۱، اجازه اقامت موقت در کارتی به شکل کارت های بانکی صادر می شود. این کارت حاوی عکس و اطلاعات شما است.

ویزای شنگن امکان تردد آزادانه در مدت زمان محدود را به دارندگان آن می دهد. مدت زمانی که می توانید در این ناحیه حضور داشته باشید در برچسب ویزای شما مشخص شده و به اعتبار ویزا بستگی دارد. اگر برای سفرهای کوتاه مدت کمتر از ۹۰ روز به آلمان سفر می کنید باید درخواست ویزای تایپ C  را از سفارت یا کنسولگری آلمان در ایران اخذ کنید.

هزینه اقامت آلمان برای ایرانیان

شرایط رفتن به آلمان با وقت آنلاین از سفارت

به یاد داشته باشید که می توانید به صورت آنلاین و رایگان از سفارت وقت بگیرید. ارائه مدارک کامل و دقیق طبق جدیدترین لیست اعلام شده در سفارت مهمترین مسئله است. یکی دیگر از مواردی که شانس صدور میزایتان را افزایش می دهد دعوتنامه معتبر است. دعوتنامع معتبر بدان معناست که این دعوتنامه از سوی یک شرکت معتبر و یا اقوام شما ارسال شود. از ارائه دعوتنامه جعلی یا فاقد اعتبار به شدت خودداری کنید زیرا ارائه مدارک جعلی به سفارت آلمان نه تنها باعث ریجکت شدن درخواست شما می شود بلکه تا مدت های طولانی ویزای شینگن از کشورهای دیگر نیز برایتان صادر نخواهد شد.

سختی های زندگی در آلمان برای مهاجران

همچنین اگر به قصد شرکت یا بازدید از نمایشگاه، همایش و یا سمینار خاصی به این کشور سفر می کنید ارائه دعوتنامه از طرف این مقاصد نقطه قوت محسوب می شود ولی تضمین کننده ویزای شما نیست. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های اعلام شده در تماس باشید و سوالات خود را با کارشنسان ما مطرح نمائید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

25 ژانویه 2020

سلام
ویزای توریستی به اقامت ختم میشه؟ یعنی با ویزای توریستی می تونیم اقامت بگیریم؟

    25 ژانویه 2020

    برای اخذ اقامت آلمان باید از روش هایی مانند اقامت کارآفرینی و یا بلوکارت اقدام کنید. ویزای توریستی آلمان به اقامت این کشور منجر نمی شود. همچنین اگر از طریق ویزای کار و یا ویزای تحصیلی اقدام کنید پس از طی مراحل لازم می توانید برای اخذ اقامت المان درخواست بدهید.

25 ژانویه 2020

اقامت بلوکارت آلمان بعد از چند ماه به اقامت دائم اروپا تبدیل میشه؟

    25 ژانویه 2020

    در صورتی که از طریق بلوکارت المان وارد خاک آلمان شوید، با دانستن زبان آلمانی در سطح B1 در طی ۲۱ ماه می توانید اقامت دائم خود را اخذ کنید.

22 فوریه 2020

هزینه بیمه و مالیات در بلوکارت آلمان به صورت سالیانه چقدر است؟

    12 آوریل 2020

    برای کسب اطلاعات دقیق تر در رابطه با اقامت بلوکارت آلمان با کارشناسان سایرس در تاس باشید.

22 فوریه 2020

شرایط حضور و زندگی در کشور آلمان در بلوکارت آلمان چه جوریست؟ یعنی سالی چند ماه باید در اون کشور زندگی کنیم؟

    7 آوریل 2020

    در صورتی که فرزند داشته باشید همسر و فرزند شما باید در ان کشور زندگی کنند ولی سرپرست می تواند هر سه ماه یک بار به کشور ورود و خروج کنید.