آشنایی با مشکلات زندگی در اسپانیا برای مهاجران

مشکلات زندگی در اسپانیا
دسته بندی : اقامت اسپانیا
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

در سال‌های گذشته اسپانیا به یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت دانشجویان و سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. ورود پنج میلیون مهاجر به این کشور تاثیر مهمی بر ساختار جمعیتی، اقتصاد و سیستم آموزش اسپانیا گذاشته است. برای داشتن تصویر درست و واقعی از کشور مقصد، باید با مشکلات آن هم آشنا شوید. در این مقاله به بررسی مشکلات و معایب زندگی در اسپانیا برای ایرانیان خواهیم پرداخت. برای آشنایی با شرایط زندگی در اسپانیا همراه ما باشید.

دلایل انتخاب اسپانیا برای مهاجرت و دریافت اقامت اروپا

معمولا اسپانیا و ایتالیا به‌دلیل نزدیکی از نظر آب‌وهوا به ایران و در نظر گرفتن روش‌های مختلف برای ورود مهاجران از گزینه‌های محبوب دریافت اقامت اروپا به‌شمار می‌روند. اگرچه اسپانیا یکی از متنوع‌ترین فرهنگ‌های جهان را دارد، اما فرآیند ادغام با فرهنگ این کشور چندان دشوار نیست. مجموع این عوامل باعث شده است که خیلی از گردشگران و افرادی که به‌دنبال شروع یک زندگی جدید هستند، این کشور ساحلی را به‌عنوان مقصد نهایی برای مهاجرت و دریافت اقامت اروپا انتخاب کنند.

مشکلات زندگی در اسپانیا، معایبی که دیده نمی‌شوند

اکثر متقاضیان اخذ اقامت اروپا، فقط به جنبه‌های مثبت سفر و اقامت در قاره سبز فکر می‌کنند. اما در هر یک از روش‌های مهاجرت، از اقامت تمکن مالی اروپا گرفته تا اخذ ویزای تحصیلی، همیشه زندگی در یک کشور خارجی چالش‌های بسیاری دارد. در اسپانیا، هزینه زندگی، یادگیری زبان، فرهنگ محلی و بروکراسی اداری از جمله این چالش‌هاست. در ادامه این چالش‌ها را به‌طور دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد.

برقراری ارتباط به زبان اسپانیایی از چالش‌های زندگی در اسپانیا

زبان اسپانیایی، چالش تازه واردان در سرزمین ماتادورها

یادگیری زبان یکی از مشکلات زندگی در اسپانیا است. اگرچه در روشی مانند تمکن مالی اسپانیا یا خرید ملک، تسلط به زبان اسپانیایی از شرایط دریافت اقامت نیست، اما برای زندگی و ارتباط با مردم، نیاز داریم که تا حدی به زبان اسپانیایی مسلط باشیم. البته از آنجایی‌که اسپانیا یک کشور توریستی محسوب می‌شود، بسیاری از افراد به زبان انگلیسی مسلط هستند و برای برقراری ارتباط اولیه مشکل چندانی نخواهید داشت؛ اما بهتر است که برای زندگی دائم در این کشور، به‌‌دنبال یادگیری زبان اسپانیایی باشید.

گران بودن خانه، مشکل جدی در اسپانیا

هزینه‌های زندگی در اسپانیا به نسبت کشور انگلیس چندان بالا نیست. گران‌ترین هزینه در این کشور مربوط به اجاره یا خرید خانه می‌شود. در حقیقت قیمت مسکن در پی تورم و مشکلات اقتصادی اسپانیا در سال‌های اخیر، جهش چشم‌گیری داشته است. این موضوع علاوه‌بر خرید خانه، بر قیمت رهن و اجاره واحدهای مسکونی نیز تاثیرگذار بوده است. در واقع یکی از چالش‌های اصلی مهاجرت به اسپانیا، به قیمت مسکن مربوط می‌شود.

البته این مساله برای متقاضیان اخذ اقامت سرمایه‌گذاری در اسپانیا، چالش محسوب نمی‌شود، زیرا ملکی که در ابتدای این پروسه خریداری می‌کنند به آن‌ها تعلق دارد و برای سکونت سرمایه‌گذار قابل استفاده خواهد بود.

قیمت بالای خانه از مشکلات مهم زندگی در اسپانیا

فرهنگ اسپانیایی، کار سخت تازه واردها برای جلب توجه مردم

اسپانیا کشوری توریستی است. هر ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند. اما با همه این سفرها و تنوع فرهنگی، هنوز در برخی مناطق دید مثبتی نسبت به خارجی‌ها وجود ندارد. البته به هیچ عنوان نمی‌توان گفت اسپانیا یک کشور نژادپرست است. اما کسانی که به تازگی وارد اسپانیا شده‌اند، کار سختی در انطباق با فرهنگ اسپانیایی و برقراری ارتباط خوب با مردم دارند.

بروکراسی دولتی، سیستم قدیمی در یک کشور اروپایی

اکثر کشورهای اروپا. در حقیقت از سیستم‌های مدرن برای انجام کارهای دولتی و اداری استفاده می‌کنند. اما اسپانیا هنوز نتوانسته مشکلات بروکراسی خود را حل کند. در حقیقت برای انجام کارهای ساده نیز، مردم و مهاجران به اسپانیا باید کاغذ بازی و زمان زیادی را صرف کنند. این مساله مستقیما بر روی زندگی مردم اسپانیا تاثیر گذاشته است.

چالش کار در اسپانیا، اولویت استخدام با بومی هاست

یکی دیگر از مشکلات کشور اسپانیا برای زندگی مهاجران به اسپانیا پیدا کردن کار است. البته در روش‌هایی مانند کارآفرینی در اسپانیا، با این مسئله روبه‌رو نیستیم. چون در این روش فرد کسب‌وکار شخصی خود را راه‌اندازی خواهد کرد. اما کسانی که از طریق روش‌هایی مثل ادامه تحصیل به اسپانیا مهاجرت می‌کنند، با مشکل پیدا کردن کار مواجه هستند. در حقیقت (مثل همه کشورهای اروپایی) در هنگام پیدا کردن کار، افراد بومی و متولد اسپانیا در اولویت هستند. این مساله پیدا کردن شغل برای مهاجران و خارجی‌ها را دشوار کرده است.

دریافت ویزای اسپانیا در موسسه حقوقی سایرس

آیا اسپانیا کشوری مناسب برای زندگی است؟

بهتر است قبل از ورود به اسپانیا، مزایا و معایب مهاجرت به اسپانیا را به‌طور دقیق و از منابع معتبر بررس کنید. اسپانیا یکی از کشورهایی است که در سال‌های اخیر فرآیند پذیرش متقاضیان اخذ اقامت را تسهیل کرده است. برای مثال با اثبات تمکن مالی یا سرمایه‌گذاری در این کشور که سریع‌ترین روش مهاجرت محسوب می‌شود، در کمترین زمان ممکن می‌توان اقامت اسپانیا را دریافت کرد. بدون شک زندگی در اسپانیا نیز باتوجه‌به شرایط هر فرد می‌تواند معایبی داشته باشد. توصیه ما این است که قبل از اینکه تصمیم خود را برای مهاجرت به این کشور قطعی کنید، با مزایا و معایب زندگی در اسپانیا آشنا شوید.

  • امکان سفر آزادانه به کشورهای حوزه شنگن
  • تسهیل در دریافت ویزای نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا و کانادا و انگلیس
  • افتتاح حساب بانکی بین‌المللی
  • اخذ اقامت برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
  • بهره مندی از مزایای شهروندی مانند تحصیل رایگان و استفاده از خدمات درمانی گسترده و مناسب
  • دریافت پاسپورت دوم از اسپانیا (در صورت رعایت قوانین و شرایط)

اخذ اقامت در اسپانیا مزایای زیادی دارد و این موارد فقط بخش کوچکی از مزایای زندگی در اسپانیا محسوب می‌شوند.

پیدا کردن کار از مشکلات زندگی در اسپانیا

صفر تا صد اقامت اسپانیا در موسسه حقوقی سایرس

در این مقاله به بررسی مشکلات زندگی در اسپانیا پرداختیم. مهاجرت به اسپانیا در کنار مزایای بسیار، مشکلاتی هم دارد. بهتر است قبل از مهاجرت با مزایا و معایب زندگی در اسپانیا آشنا باشید. در این حالت می‌توانید با این مشکلات روبه‌رو شوید و برای رفع آن‌ها راه‌حل مناسبی پیدا کنید. اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور محبوب اروپایی را دارید، کارشناسان موسسه حقوقی سایرس به‌صورت تخصصی در کنار شما خواهند بود. برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۵۷۴۱ تماس بگیرید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید