مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری امکان پذیر است؟

اخذ اقامت اروپا با سرمایه گذاری در فنلاند
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

فنلاند در شمال اروپا و در منطقه اسکاندیناوی واقع شده است و با  نروژ، سوئد و روسیه همسایه است. زبان های فنلاندی و هلندی زبان رسمی این کشور هستند. پایتخت این کشور هلسینکی است که در جنوب فنلاند قرار گرفته و پرجمعیت ترین شهر این کشور به حساب می آید. این کشور در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به عنوان شادترین کشور دنیا انتخاب شد. دانمارک، نیوزیلند و فنلاند جزو کشورهایی هستند که کمترین فساد اقتصادی در اروپا را دارند. یکی از مهمترین بخش های اقتصاد فنلاند، صادرات آن است. صادرات در زمینه ماشین آلات، مواد شیمایی، آهن، چوب و کاغذ انجام می شود. با ما همراه باشید تا از شرایط سرمایه گذاری و اخذ اقامت اروپا در فنلاند بیشتر بدانید.

مهاجرت به شادترین کشورجهان از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت فنلاند با سرمایه گذاری و ثبت شرکت

امکان ثبت شرکت به تنهایی یا مشارکتی وجود دارد. یکی از قوانین مهم در ثبت شرکت فنلاند حضور فیزیکی شما در این کشور است. برای ثبت شرکت به خصوص شرکت با مسئولیت محدود، باید شناسه تجاری داشته باشید که این شناسه بعد از اطلاعیه ثبت به اداره ثبت احوال صادر می شود. قبل از شرکت باید حساب بانکی افتتاح کنید. افتتاح حساب در فنلاند پروسه ای زمانبر است. برای ثبت شرکت در اروپا با مسئولیت محدود به حداقل سرمایه ۲۵۰۰ یورو و برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود عمومی به حداقل سرمایه ۸ هزار یوو نیاز خواهید داشت.

نکته مهم برای اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری، ارائه بیزنس پلنی(طرح کسب و کار) قوی و سودآور است. اگر از طریق ثبت شرکت اقدام به احذ اقامت فنلاند کنید، همسر و فرزندان شما می توانند  برای اقامت این کشور اقدام کنند. به سه روش کلی می توانید در فنلاند شرکت ثبت کنید:

  • ثبت شرکت از روش مالکیت: کلیه تصمیم گیری ها و مسئولیت ها در این نوع شرکت به عهده شخص کارآفرین است و تقریبا مشابه با خرید بیزینس در اروپا است.
  • ثبت شرکت از طریق مشارکت: ۲ یا چند نفر می توانند اقدام به بت شرکت در فنلاند کنند. شرکا در کلیه تصمیم گیری ها و مسئولیت ها دارای حقوق یکسان هستند. سود و زیان نیز بر عهده کلیه شرکا خواهد بود.
دریافت اقامت فنلاند با ثبت شرکت تضمینی

انواع شرکت ها برای ثبت شرکت و اخذ اقامت فنلاند

بر اساس قوانین فنلاند شرکت های مختلفی را می توانید در شادترین کشور جهان به ثبت برسانید. برای مثال شرکت با مسئولیت محدود که  برای ثبت این نوع شرکت به حداقل یک نفر و سرمایه ۲۵۰۰ یورو نیازمندید و قدرت رای، سود شرکت و بدهی همگی به میزان سهام، سهامداران بستگی دارد. یکی دیگر از انواع آن شرکت مشارکت محدود است که چند شریک می توانند برای تاسیس این شرکت اقدام کنند. شرکت انجمن تعاونی نیز می تواند چند عضو داشته باشد، البته مسئولیت کلیه اعضا به میزان سرمایه گذاری آنها بستگی دارد.

اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری در شادترین کشور جهان

مهاجرت به فنلاند با سرمایه گذاری در املاک

هیچ محدودیتی برای خرید امکلاک و مستغلات در فنلاند برای اتباع خارجی وجود ندارد. بیشتر املاک ساخته شده در فنلاند متعلق به شهرداری است که از طریق شهرداری و مقامات محلی اداره می شوند. سرمایه گذاری در املاک می تواند برای شما سود آور باشد. همچنین می توانید برای اخذ وام مسکن اقدام کنید. البته این وام تنها به افرادی تعلق می گیرد که اقامت دائم این کشور را اخذ کرده اند. برای اخذ وام بانکی باید اعتبار لازم را داشته باشید.

این اعتبار از طریق درآمد و داشتن شغل ثابت بدست می آید. متقاضی باید ۱۵ تا ۲۰ هزار یورو در حساب خود اعتبار داشته باشد. اگر در مرکز هلسینکی آپارتمان های کوچک خریداری کنید، می توانید بیشترین سود را داشته باشید. البته این منطقه سایر مناطق گران تر است ولی مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. نکته مهمی که در سرمایه گذاری از طریق خرید املاک و مستغلات وجود دارد ان است که کشور فنلاند به خریداران ملک اقامت اعطا نمی کند. دولت فنلاند برنامه گلدن ویزا را معرفی نکرده است.

مهاجرت به اروپا با اخذ گلدن ویزای فنلاند

مزایای سرمایه گذاری و اخذ اقامت فنلاند

برای سرمایه گذاری در هر کشور باید شرایط بازار و توسعه کسب و کار در آن منطقه را به دقت بررسی کنید. همچنین باید با فرصت های تجاری آن کشور به خوبی آشنایی داشته باشید. شاید خیلی از شما به فکر آغاز فعالیت تجاری خود در فنلاند باشید. اگر به فکر سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند هستید، بهتر است بدانید که ثبات اقتصادی،  نرخ تورم پایین و وجود نیروی کار متخصص و تحصیلکرده، اعطای وام های بانکی با بهره پایین از جمله فاکتورهایی مهمی هستند که باعث پیشرفت تجارت شما خواهند شد. همچنین عملکرد دولت به اندازه ای خوب بوده که اقتصاد این کشور در سطح AAA قرار گرفته است. مهاجرت به فنلاند و اخذ اقامت این کشور مزایای زیادی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • استفاده از حقوق و مزایایی مشابه با فنلاندی ها
  • امکان دریافت وام های کم بهره
  • موقعیت جغرافیایی مناسب و دسترسی راحت به بنادر مهم جهانی
  • وجود ریر ساخت های توسعه یافته
  • تجارت در بازاری پررونق و با ثبات
  • کاهش مالیات بسته به نوع سرمایه گذاری و منطقه ای که شرکت در تاسیس شده است
سریع ترین راه اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری

برای ثبت شرکت در فنلاند باید مراحل مختلفی را طی کنید و البته کاغذ بازی های زیادی را نیز باید طی کنید. کشور فنلاند قوانین سختگیرانه ای را برای سرمایه گذاری اتباع خارجی در نظر گرفته است. همچنین پروسه ثبت شرکت در این کشور در مقایسه با سایر کشورها طولانی تر است. اگر قصد ثبت شرکت از طریق پروسه های راحت تر و مطمئن تر در اروپا را دارید با موسسه حقوقی سایرس در تماس باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

12 می 2020

سلام

لطفا مراحل ثبت شرکت در فنلاند رو توضیح بدید.

ممنون

    12 می 2020

    برای ثبت شرکت در فنلاند مراحل مختلفی را باید طی کنید که ما مراحل کلی را برایتان توضیح می دهیم. این مراحل عبارتند از:
    ۱٫ تکمیل فرم های لازم و ارسال آنها به وزارت بازرگانی
    ۲٫ اخذ تاییدات لازم از وزارت امور خارجه
    ۳٫ اخذ تاییدیه بیزنس پلن
    ۴٫ مراجعه به سفارت برای دریافت ویزای بلند مدت سرپرست و همراهان
    ۵٫انجام بقیه مراحل ثبت شرکت در فنلاند

12 می 2020

چه نوع شرکت هایی را می توان در فنلاند ثبت کرد؟

    12 می 2020

    انواع مختلف شرکتها در فنلاند شامل موارد زیر می شوند:
    ۱٫شرکت با مسئولیت محدود عمومی
    ۲٫شرکت با مسئولیت محدود خصوصی
    ۳٫مشارکت عمومی یا محدود
    ۴٫شعبه

12 می 2020

پروسه دریافت پاسپورت فنلاند چند ساله هست؟

    12 می 2020

    در صورتی که شرکت شما سودآور باشد و در فنلاند زندگی کنید؛ پس از سه سال می توانید برای اقامت دائم درخواست بدهید. ۵ سال پس از اخذ اقامت دائم نیز با رعایت شرایط و قوانین می توانید برای تابعیت درخواست بدهید.

12 می 2020

مالیات شرکتی در فنلاند چقدر است؟

    12 می 2020

    نرخ مالیات شرکتی در فنلاند ۲۶% است.