بررسی اقامت لیتوانی از طریق ثبت شرکت

دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

لیتوانی مانند گوهر کشف نشده اروپاست. با وجود سواحل زیبا، معماری جالب و طبیعت سبز می توانید از زندگی در لیتوانی لذت ببرید. اگر به دنبال زندگی پرهیجان، پر از ماجراجویی، تفریحات و یا بر عکس زندگی آرام هستید، می توانید در لیتوانی زندگی خوبی داشته باشید. لیتوانی ترکیبی از زیبایی طبیعی و پویایی عصر مدرن است. در این مقاله به مراحل مختلف ثبت شرکت اشاره خواهیم کرد.

انواع شرکت در لیتوانی برای ثبت و اخذ اقامت اروپا

تاسیس شرکت در لیتوانی پروسه ای آسان و راحت کسب اقامت اروپا است ولی بعد از ثبت شرکت باید نشان دهید که شرکت شما فعالیت واقعی داشته و سودآور است. همچنین باید بیمه و مالیات را نیز پرداخت کنید. برای موارد مختلفی مالیات در نظر گرفته شده که پرداخت همه آنها ضروری نیست. مواردی که بر فعالیت شرکت تاثیر دارند را باید پرداخت کنید. سیستم مالیات شرکت ها نیز سخت نیست. مالیات حقوق کارمندان حدود ۱۵۰ یورو است.

شرکت های زیر از معمول ترین نوع شرکت ها در لیتوانی می باشند:

  • موسسه انفرادی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی عام
  • شعبه یا نمایندگی

 اقامت لیتوانی با حداقل سرمایه برای ثبت شرکت

برای ثبت این نوع شرکت به یک سهامدار و حداقل سرمایه ۲۵۰۰ یورو نیاز دارید ولی بهتر است که شرکتی با ارزش سهام ۳۰ هزار یورو  ثبت کنید. پس از ثبت این نوع شرکت در لیتوانی ، متقاضی که مدیر عامل شرکت نیز هست می تواند ارزش سهام شرکت را از حساب شرکت برداشت کند. این نوع شرکت ساختاری ساده دارد و یکی از مناسب ترین گزینه ها برای اتباع خارجی است.

شرکت های با مسئولیت محدود در لیتوانی اجازه انجام کلیه فعالیت های تجاری ، بازرگانی و اقتصادی که نیازی به اخذ مجوزهای جداگانه ندارند را دارا هستند. اگر گردش حساب سالیانه بیش از ۱٫۴ میلیون یورو باشد به حسابرسی سالیانه نیازمندید. در راستای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم در بررسی اقامت بدون سرمایه گذاری اسپانیا نیز در موسسه حقوقی سایرس با ما همراه باشید.

ثبت شرکت مسئولیت محدود عمومی مناسب برای اخذ اقامت لیتوانی

برای ثبت شرکت سهامی عام به حداقل یک سهامدار و سرمایه ۴۵ هزار یورو نیازمندید. برای ثبت این نوع شرکت قوانین متعددی در نظر گرفته شده است و شما به عنوان موسس فعالیت تجاری خود را باید بر اساس استانداردهای معین انجام دهید. می‌توانید کلیه فعالیت های تجاری، بازرگانی و اقتصادی که نیازی به اخذ مجوزهای جداگانه ندارد را در این نوع شرکت انجام دهید.

یکی از آسان ترین انواع ثبت شرکت در لیتوانی، موسسه انفرادی است. یکی از مزایای این نوع شرکت آن است که برای ثبت آن به سرمایه اولیه خاصی نیاز ندارید. شرکت‌های بین‌الملی ممکن است به ثبت نمایندگی یا شعبه خود در لیتوانی تمایل داشته باشند. حداقل یک مدیر باید در لیتوانی اقامت داشته باشد. دفتر اصلی که در خارج از کشور قرار دارد مسئولیت کلیه امور مربوط به شعبه یا نمایندگی را به عهده دارد. همچنین بر خلاف روش های اقامت بدون سرمایه گذاری اروپا، ثبت شرکت یکی از راه هایی است که باید با سرمایه گذاری انجام شود.

مراحل ثبت شرکت برای اخذ اقامت لیتوانی به زبان ساده

در صورتی که اقدام به اخذ اقامت کارآفرینی لیتوانی می کنید در نظر داشته باشید که صرف نظر از ملیت، سهامداران و مدیران شرکت لیتوانیایی می توانند شخصیت حقیقی یا حقوقی باشند. نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید آن است که سهامدار و مدیر عامل شرکت می تواند یک نفر باشد.

برای ثبت شرکت در لیتوانی باید مراحل مختلفی را طی کنید. این مراحل شامل موارد زیر هستند.

  • ابتدا باید حساب بانکی شرکتی افتتاح کنید تا بتوانید مقداری از سرمایه اولیه را به حساب شرکت واریز کنید.
  • انتخاب نام مد نظر نیز اهمیت دارد. چنانچه نام مد نظر وجود داشته باشد، آن اسم باید رزرو شود.
  • ارائه پیش نویس اساسنامه همکاری که به مهر و امضای دفتر سناد رسمی رسیده است.
  • دریافت مدارک شرکت و یا شعبه و تاسیس آن حدود یک ماه
  • ارائه آدرس قانونی شرکت یکی از موارد ضروری و مهم در ثبت شرکت لیتوانی است.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت  لیتوانی با ثبت شرکت

پیشنهاد می‌شود که قبل از راه اندازی کسب و کار خود در لیتوانی با انواع شرکت ها و سرمایه لازم برای راه اندازی آنها آشنا باشید. برای ثبت شرکت در لیتوانی باید مدارک متعددی را ارائه کنید. به صورت کلی این موارد عبارتند از:

  • اطلاعات کامل اعضای هیات مدیره، سهامداران و …
  • آدرس قانونی شرکت در لیتوانی
  • اطلاعات حساب بانکی
  • اساسنامه
  • تصمیمات موسسین
  • گواهی بانکی راجع به سود سهام

شرایط تمدید اقامت لیتوانی از طریق ثبت شرکت

با ثبت شرکت در لیتوانی اقامت موقت یکساله دریافت می کنید که تا ۵ سال قابل تمدید است. در صورت پرداخت بیمه و مالیات و سودآوری شرکت این اقامت تمدید می وشد. پس از ۵ سال می توانید برای اخذ اقامت دائم درخواست بدهید.

آشنایی با بهترین شهرهای  لیتوانی برای اقامت و ثبت شرکت

سه شهر بزرگ لیتوانی که برای آغاز کسب و کار شما بستر مناسبی را فراهم کرده اند عبارتند از ویلنیوس، کاوناس، کلایپدا. ویلنیوس پایتخت لیتوانی شهر ویلنیوس است که حدود ۵۶۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر در سال ۲۰۰۹ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شد که به آتن لیتوانی نیز مشهور است. کاوناس دومین شهر بزرگ لیتوانی است که بین دو رودخانه نریس و نمان قرار گرفته است. کلایپدا شهری در غرب کشور لیتوانی است که  در دهانه خلیج لاگون یعنی محل اتصال  این خلیج با دریای بالتیکاست. این شهر  به خاطر بندرش شهرت دارد.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید