آشنایی با شرایط ویزای خوداشتغالی ایتالیا

ساده ترین راه اخذ اقامت خوداشتغالی ایتالیا
دسته بندی : اقامت ایتالیا
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

شاید هیچکس در جهان نباشد که ایتالیا را نشناسد. کشور دوست داشتنی اروپا با موتور وسپا، لاموگینی و پیتزای مشهور خود افکار عمومی جهان را فتح کرده است. بسیاری از مردم جهان عاشق فرهنگ ایتالیایی ها و زندگی در کشور آتزوری هستند. اما شهروندان کشورهای ثالث که قصد اقامت ایتالیا را دارند با گزینه های زیادی مواجه خواهند شد. ولی یک از بهترین گزینه ها، ویزایی است که برای خارجی ها اجازه کار و آغاز کسب و کار را به صورت همزمان فراهم می کند. پیش از آنکه اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای خود اشتغالی ایتالیا در اختیار شما قرار داهیم باید بدانید که تعداد محدودی از این ویزا سالیانه صادر می شود. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بیشتر و بهتر شرایط کار در ایتالیا را بدانید.

پیشنهاد طلایی اخد اقامت خود اشتغالی ایتالیا

 شرایط اخذ ویزای خود اشتغالی ایتالیا

قانون اساسی ایتالیا به افرادی که از طریق ویزای خود اشتغالی اقدام به اخذ اقامت اروپا می کنند اجازه تاسیس شرکت، یا ثبت شرکت با شرکای تجاری را می دهد ولی به یاد داشته باشید که در برخی حوزه ها می توانید از این طریق اقدام کنید. بنابراین فهرست مشاغل و یا صنایع مورد نظر را مطالعه کنید. اگر با ویزای دانشجویی وارد کشور می شوید نیز می توانید پس از فارغ التحصیلی ویزای خود را به ویزای خوداشتغالی تبدیل کنید.

برای اخذ ویزای خود اشتغالی باید شرایطی را داشته باشید. شرایط کلی عبارتند از:

  • داشتن محل سکونت در ایتالیا
  • گواهی عدم سوئ پیشینه
  • ارائه مدارک مالی لازم

بر اساس قانون مهاجرت ایتالیا، افردای که فعالیت های زیر را انجام می دهد در زیر مجموعه خود اشتغالی قرار می گیرند:

  • افرادی که قصد آغاز کسب و کار کوچک در زمینه هنرهای دستی را دارند.
  • کارآفرینانی که قصد تاسیس شرکت خود را داشته باشند
  • تجارت هایی که امکات تاسیس چند شرکت در زمینه های مختلف رافراهم کند
  • مشاغل تخصصی مانند پزشکی، حسابداری یا وکالت
  • مدیران شرکت های ایتالیایی که ۳ سال در زمینه مدیریت سابقه دارند نیز می توانند با مجوز خوداشتغالی فعالیت کنند.
چند گام ساده برای اخذ اقامت کارآفرینی ایتالیا

آیا ویزای خود اشتغالی ایتالیا به شما تعلق می گیرد؟

کلیه شهروندان کشورهای ثالث که قصد ورود و کار در ایتالیا را دارند باید برای ویزای خود شتغالی ایتالیا اقدام کنند. به این نکته توجه کنید که اگر با ویزای توریستی ایتالیا وارد خاک ایتالیا شده اید و می خواید برای ویزای خود اشتغالی اقدام کنید، باید به ایران بازگردید و برای ویزای بلند مدت و اقامت این کشور درخواست بدهید. شهروندان اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ، لینخنشتاین و ایسلند می توانند آزدانه وارد خاک ایتالیا شده و تنها با ارائه پاسپورت خود کار کنند ولی اگر قصد سکونت بیش از ۹۰ روز را در ایتالیا دارند باید برای دریافت کارت اقامت خود اقدام کنند. پیشنهاد می کنیم به منظور کسب اطلاعات بیشتری زمانی را برای بررسی اقامت خودحمایتی ایتالیا نیز اختصاص دهید.

انواع ویزای خود اشتغالی ایتالیا

بر اساس قانون تجارت ایتالیا مهاجران خارجی زمانی می توانند فعالیت خوداشتغالی را دراین کشور شروع کنند که مجوز کار خوداشتغالی خود را دریافت کرده باشند. هر سال دولت ایتالیا برای مشاغل و مهارت خاص، ویزای خود اشتغالی صادر می کند. این ویزا به سه زیر مجموعه تقسیم می شود:

ویزای استارت آپ ایتالیا

این ویزا برای اتباع خارجی که ایده های نوآورانه داشته و قصد آغاز کسب و کاری جدید در ایتالیا را دارند صادر می شود. همچنین اگر فردی بخواهد مدیریت شرکت استارت آپی که از قبل در ایتالیا مشغول فعالیت تجاری بوده را به عهده بگیرد.

ویزای ایتالیا برای مشاغل آزاد

این ویزا برای افرادی است که در شرکتی مشغول به کار نمی شوند و قصد دارند مشاغل آزاد داشته باشند.

ویزای کارآفرینی ایتالیا

این ویزا برای افرادی است که قصد سرمایه گذاری در تجارت و کاری به مبلغ حداقل ۵۰۰ هزار یورو را دارند. این کار باید در اقتصاد منطقه تاثیر مثبت داشته باشد.

حال که تصمیم به زندگی در ایتالیا دارید خالی از لطف نیست اگر زمانی را برای بررسی مشکلات زندگی ایرانیان در ایتالیا نیز اختصاص دهید.

مراحل اخذ ویزای خوداشتغالی ایتالیا

درخواست کار باید به اداره کار و یا ورای تجارت ارائه شود. در مرحله بعدی باید به پلیس محلی مراجعه کرده و مراحل قانونی را کنید. پس از صدور مجوز کار، می توانید با ارائه مدارک لازم به کنسولگری کشور محل سکونت خود مراجعه کرده و برای اقامت درخواست بدهید. در صورتی که پرونده نقص نداشته باشد ویزای شما صادر خواهد شد در غیر این صورت ریجکت می شوید و باید به رفع ریجکت ویزا بپردازید. پس از ورود به خاک ایتالیا ۸ روز زمان دارید تا به پلیس محلی مراجعه کرده و برای دریافت مجوز اقامت اقدام کنید. پس از صدور مجوز اقامت فرآیند به پایان می رسد. اعتبار این اقامت موقت ۲ سال است که برای تمدید آن باید بیمه و مالیات خود را پرداخت کرده باشید. باید ۶۰ روز قبل از تاریخ انقضای کارت برای تمدید اقامت اقدام کنید.

نخستین گام برای اخذ اقامت ایتالیا از طریق خود اشتغالی

به یاد داشته باشید که این ویزا نوعی ویزای تایپ D است. ویزای خوداشتغالی ایتالیا ویزای ورود شما به خاک کشور ایتالیا محسوب می شود. با این ویزا می توانید به کشور وارد شوید ولی برای کار و زندگی به اخذ اقامت و مجوزات لازم از مقامات نیاز خواهید داشت. باید اجازه کار و مدارک لازم برای کار در این کشور را اخذ کنید که این مدارک بر حسب شغل شما متفاوت خواهد بود. فراموش نکند که کلیه مجوزهای لازم را در زمان حضور در ایران باید اخذ کنید. ویزای خود اشتغالی ایتالیا مسیر پیچیده است بنابراین بهتر است که برای اخذ ویزا و اقامت از وکلا و متخصصان در زمینه مهاجرت مشاوره بگیرید تا در مسیر صحیح گام بردارید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

21 مارس 2023

با درود
من متخصص تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر هستم، ایا شرایط گرفتن ویزای خوداشتغالی ایتالیا را دارم؟

    3 آوریل 2023

    علیرضا عزیز سلام
    سال نو مبارک
    موسسه حقوقی ما به صورت تخصصی در زمینه اقامت تمکن مالی، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی فعالیت می‌کند و متاسفانه در خصوص ویزای خوداشتغالی نمی‌تونیم شما رو راهنمایی کنیم.