اقامت یونان از طریق تحصیل برای چه رشته هایی ممکن است؟

اخذ اقامت اروپا با ویزای طلایی یونان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

حتما تا کنون به ادامه تحصیل در یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان فکر کردید. سیستم آموزش عالی یونان دولتی است و تحصیل در اکثر رشته ها و مقاطع آنها رایگان است. دانشکده‌هایی زیر مجموعه دانشگاه های بین المللی مانند دانشگاه‌های آمریکایی یا انگلیسی در این کشور وجود دارند که برای تحصیل در آنها باید شهریه پرداخت کنید. زبان تدریس در دانشگاه‌های یونان به دو زبان انگلیسی و یونانی امکان‌پذیر است. رشته‌هایی وجود دارند که به زبان انگلیسی هم در مقاطع مختلف تدریس می‌شوند. بنابراین پیش از هر اقدامی به سایت دانشگاه مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید. می‌توانید در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های یونان تحصیل کنید. یک سال تحصیلی شامل دو ترم پاییز و زمستان است و هر ترم ۱۳ هفته طول می‌کشد. در این مقاله بیشتر با دانشگاه‌های یونان و شرایط تحصیل و اخذ اقامت در این کشور آشنا خواهیم شد. با موسسه حقوقی سایرس به عنوان معتبرترین موسسه حقوقی اخذ اقامت اروپا همراه باشید.

ادامه تحصیل آسان در یونان

بررسی راه های تحصیل در یونان، دریافت مدرک لیسانس تا دکترا از دانشگاه‌های یونان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید ۱۹ ساله باشید. ارائه مدرک پیش دانشگاهی با تاییدیه وزارت آموزش و پرورش کشور الزامی است. این مقطع ۳ الی ۴ سال طول می‌کشد. دانشجویان می‌توانند از خدمات درمانی رایگان بهره مند شوند. زبان تدریس در این مقطع بسته به رشته‌ای که انتخاب می کنید، انگلیسی یا یونانی است. بر خلاف بسیاری از کشورها که فاصله بین مقاطع تحصیلی از اهمیت زیادی برخوردار است دانشگاه های یونان به این مورد و شرایط سنی اهمیت کمتری می دهند. معمولا دوره تحصیلی در مقطع کارشناشی ارشد ۲ سال طول می کشد. در صورتی که زبان آموزش زبان یونانی بوده و دانشجو تسلط کافی به این زبان را نداشته باشد باید در کلاس های زبان یونانی شرکت کند.

مقطع تحصیلی دکتری ۳ الی ۵ سال به طول می‌انجامد. محدودیت سنی برای این مقطع وجود ندارد. دانشجویان این مقطع باید موضوعی برای پایان نامه خود انتخاب نمایند و روی موضوع خود تحقیق کرده و از موضوع رساله خود دفاع کنند. پیشنهاد می کنیم در این بخش زمانی را برای بررسی مشکلات زندگی در یونان برای ایرانیان نیز اختصاص دهید.

شرایط ثبت نام، شهریه و هزینه‌های آموزش عالی یونان

کلیه درخواست‌ها برای ورود به دانشگاه های یونان توسط وزارت آموزش ملی بررسی می شود. دانشجویان باید درخواست های خود را تا قبل از اول جولای ارسال کنند. دانشجویانی که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا هستند برای تحصیل در مقطع کارشناسی شهریه ای پرداخت نمی کنند ولی برای مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و یا دکترا باید شهریه کمی پرداخت کنند. دانشجویان بین المللی  بسته به رشته خود، سالیانه حداقل ۱۵۰۰ یورو شهریه دانشگاه و هزینه کتب آموزشی پرداخت می‌کنند. هزینه های زندگی حدودا ۷۵۰ یورو در ماه خواهد بود. به علاوه سازمان بورسیه ملی کمک های مالی و یا بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان در نظر گرفته است.

ادامه تحصیل در زیباترین شهرهای یونان

اگر در زمینه راه های اخذ اقامت یونان نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، مقاله اقامت خودحمایتی یونان می تواند راهگشای شما در این زمینه باشد.

آشنایی با دانشگاه‌های برتر یونان

یونان یکی از توسعه یافته‌ترین سیستم‌های آموزشی را در اختیار دارد. ارتباط مستمر و سازنده با برترین دانشگاه‌های جهان موجب شده تا دانشگاه‌های یونان در رتبه بندی جهانی جایگاه خوبی داشته باشند و از نظر سطح علمی در سطح خوبی قرار بگیرند. برخی از دانشگاه‌های برتر عبارتند از:

  • دانشگاه ملی آتن در زمینه تاریخ و باستان شناسی شهرت دارد.
  • دانشگاه اقتصاد و کسب و کار آتن که در همین زمینه ها شهرت دارد.
  • دانشگاه ACG یونان
  • دانشگاه فنی کرت که در زمینه مهندسی، علوم، کسب و کار و مالی عملکرد بسیار خوبی داشته است.
  • دانشگاه ارسطو که در زمینه اقتصاد و علوم سیاسی عملکرد خوبی داشته است.

بورسیه دانشجویان خارجی در یونان

در صورتی که مایلید از بورسیه تحصیلی استفاده کنید باید از طریق سفارت یونان در ایران مراحل لازم را طی کنید. باید فرم ب را پر کرده و ارسال کنید. درخواست شما بررسی می‌شود و در صورتی که شرایط لازم را داشتید از بورسیه ای مناسب بهره مند خواهید شد. بورسیه‌ای به شما اعطا می‌شود بر اساس شایستگی و دانش علمی شما است. این بورسیه شامل غذا، آموزش و دستمزد ماهیانه است. دستمزد ماهیانه حدود ۶۰۰ یورو است. دوره‌های آموزش زبان یونانی و برخی از دروس کارشناسی ارشد برای برخی از دانشجویان خارجی رایگان است.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع راه های اخذ اقامت اروپا، بررسی اقامت سرمایه گذاری یونان بیشترین اطلاعات ممکن را در اختیار شما قرار می دهد.

شرایط لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاه‌های یونان

ارائه مدارک معتبر بدون مخدوش بودن و یا تصاویر ناخوانا از اهمیت بسیار بالایی برخور دار است. بویژه آنکه مدارک تحصیلی باید قابل استعلام از واحد صادر کننده باشد. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های یونان به مدارک زیر نیازمندید:

  • شناسنامه ترجمه شده به همراه تاییدات لازم از وزارت امور خارجه
  • ریز نمرات سال تحصیلی آخر با تائید وزارت آموزش و پرورش ایران
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه تائید وزارت آموزش و پرورش ایران
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه بهمراه تائید وزارت امور خارجه
  • کپی پاسپورت
  • ارائه ۲ قطعه عکس جدید
  • گواهی سلامت
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا یونانی
  • نامه تمکن مالی
تفاوت مدت زمان ویزا و پاسپورت

مهاجرت به اروپا با اخذ اقامت تحصیلی یونان

تمدید اقامت در یونان پس از فارغ‌التحصیلی

ویزای تحصیلی بسته به طول دوره شما صادر می شود که تا اتمام دوره اعتبار خواهد داشت. در صورتی که بتوانید در شرکتی استخدام شوید، می‌توانید ویزای کاری یونان را دریافت کنید. مادامی که قرارداد شما معتبر باشد می توانید از طریق ویزای کاری در یونان زندگی و کار کنید. اگر پنج سال اقامت کاری و مالیات را به صورت منظم  پرداخت کنید می توانید درخواست اقامت دائم بدهید.

موسسه حقوقی سایرس با چند صد پرونده موفق در زمینه اخذ اقامت تمکن مالی، کارآفرینی و سرمایه گذاری در کلیه مراحل اخذ اقامت شما را همراهی خواهد کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اقامتاروپا،  از طریق شماره ۰۲۱۲۵۷۴۱ با ما تماس بگیرید یا فرم درخواست مشاوره را در سایت پر کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

29 دسامبر 2019

با اخذ اقامت یونان و داشتن اقامت اروپا آیا می تونیم به همراه کار تحصیل هم کنبم؟

    1 ژانویه 2020

    در صورتی که اقامت سرمایه گذاری یا تمکن مالی یونان را دریافت کنید می توانید از امکانات دانشگاهی عالی منطبق با استانداردهای بین المللی بهره مند شوید.