منظور از اسکیل وورکر چیست؟

اسکیل ورکر چیست
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

کانادا مقصد محبوب بسیاری از ایرانیان بویژه افراد دارای تحصیلات عالی است. در سال‌های اخیر ایرانیان مقیم کانادا از موفق‌ترین جوامع مهاجر به این کشور بویژه در شهرهای تورنتو و ونکوور بوده‌اند. برنامه مهاجرت اسکیلد وورکر یک برنامه مهاجرتی است که کشورهایی مانند کانادا نیروی کاری متخصص می‌پذیرند. نیروی متخصص کسی است که در رشته خود سابقه و مدرک تحصیلی بالایی دارد. اسکیل وورکر یکی از محبوب ترین روش های اخذ اقامت کانادا، است. در سال های اخیر تعداد زیادی از مردم از این طریق به کانادا مهاجرت کرده اند. در این مقاله با شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق اسکیل وورکر آشنا می‌شوید. با موسسه حقوقی سایرس، معتبرترین شرکت حقوقی در زمینه اخذ اقامت اروپا همراه باشید.

مهاجرت به کانادا با اسکیل ورکر

شرایط پذیرش اسکیل ورکر

سابقه کار، مدرک تحصیلی دکتری، تمکن مالی و نداشتن سو سابقه کیفری از جمله موارد مهم برای پذیرش اسکیل ورکر است. به طور کلی برای اینکه متقاضی بتواند اقامت کانادا را از طریق اسکیل ورکرکسب کند باید شش شرط خاص را داشته باشد. این شرایط عبارتند از:

  • یکسال سابقه کار متوالی در رشته خود
  • مدرک دکتری از یکی از دانشگاه‌های معتبر کانادا
  • شرایط اشتغال در بازار کار کشور
  • نامه تمکن مالی
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • نامه سلامت پزشکی
  • نداشتن سوء سابقه کیفری
همه چیز درباره اسکیل وورکر

مراحل لازم برای اخذ ویزای اسکیلد وورکر کانادا

علاقمندان زندگی در کانادا باید از طریق سیستم ورود اکسپرس ثبت نام کنند. اکسپرس انتری کانادا سیستم آنلاین مهاجرتی کانادا است. در صورتی که بتوانید امتیاز بالایی کسب کنید و در سیستم پذیرفته شوید، دعوت نامه‌ای برایتان ارسال می‌شود و بعد  می‌توانند برای دریافت اقامت کانادا درخواست بدهند. در امتیاز بندی به روش اسکیل ورکر کانادا عواملی مانند سن، تحصیلات و سابقه کار اهمیت دارند که برای هر کدام امتیاز خاصی در نظر گرفته شده است. حداقل امتیاز لازم برای متقاضی ۶۷ است. در زمینه انواع راه های اقامت اروپا از طریق کار پیشنهاد می کنیم در بررسی اقامت سرمایه گذاری یونان نیز همراه ما باشید.

شرایط پذیرش اقامت کانادا از طریف اسکیلد وورکر

موارد مهم در امتیازبندی اسکیلد وورکر کانادا

در ابتدا باید گفت که معیار زبان کانادایی (انگلیسی یا فرانسه) استاندارد کانادا برای توصیف سطح زبان افراد است. تسلط به هر یک از این زبان‌ها می‌تواند امتیاز خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. آشنایی به زبان برای دریافت پذیرش کانادا از طریق اسکیلد وورکر یکی از پیش شرط‌های اساسی و تعیین کننده است.

کار در کانادا با اسکیل ورکر

دسته بندی مشاغل برای اخذ اسکیل ورکر

شغل‌های مدیریتی مانند مدیریت رستوران ، معدن و باشگاه ورزشی دارای اولویت هستند. چهار دسته از انواع دیگر شغل‌ها نیز در تعریف اسکیل ورکر وجود دارند که هر یک دارای امتیاز مشخصی است.

  1. نوع  A: مشاغل تخصصی که به تحصیلات دانشگاهی نیاز دارند. مانند پزشکی، دندان پزشک، وکیل و مهندس معماری
  2. نوع B: مشاغل فنی که به مدرک فنی حرفه ای یا کالج نیاز دارند، مانند سرآشپز ، لوله کش و الکترونیک کار
  3. نوع C: مشاغل معمولی که به تحصیلات دبیرستانی یا کارآموزی نیاز دارند، مانند قصاب و راننده کامیون
  4. نوع D: مشاغلی مانند کارگری که عملا نیازمند نیروی جسمانی و ویژگی‌های سنی و فیزیکی مشخص یک کارگر است.
امتیازبندی های اسکیلد ورکر کانادا

راه های پیدا کردن کد و تایپ شغلی در پکیج اسکیل ورکر

برای تشکیل پرونده ابتدا باید کد شغلی خود را دقیق پیدا کنید. این کد را باید دقیق و صحیح وارد کنید زیرا اشتباه وارد کردن اعداد آن باعث رد شدن پرونده شما می شود. بهتر است که با وکلای مهاجرتی کانادا در این زمینه مشورت کنید. سپس باید نام شغل را در کادر وارد کرده و بعد اطلاعات و وظایف شغلی را کامل مطالعه کنید. شرح وظایف شغل مورد نظر باید با سابقه کاری شما مطابقت داشته باشد.

شغل‌های مورد نیاز برای پذیرش کانادا از طریق اسکیل وورکر

کانادا نیز مانند استرالیا و آلمان هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می‌کند. اگر فرصت شغلی شما در فهرست باشد، شانس پیدا کرن کار برایتان بیشتر است. برخی از مشاغلی که در حال حاضر در کشور کانادا مورد تقاضا هستند.

  •  رشته های مدیریت مثل مدیریت اقتصاد ، مدیریت منابع انسانی و مدیریت خرید
  • رشته های مهندسی مثل مهندس شیمی ، مهندس فیزیک و مکانیک و مهندس کامپیوتر
  • رشته های محیط زیستی مثل متخصص محیط زیست ، متخصص کشاورزی و مهندس معدن
  • رشته های هنری مثل معماری و عکاسی
  • دبیران و مشاوران تحصیلی و روان شناس
ویزای دائم کانادا از طریق اسکیل ورکر

سیستم امتیاز بندی اسکیل وورکر کانادا

دارندگان مدرک تحصیلی دکترا بیشترین امتیاز یعنی ۲۵ امتیاز و دیپلم نیز ۵ امتیاز را به خود اختصاص می‌دهند. سایر مدارک تحصیلی نیز به همین ترتیب دارای امتیازهای مشخصی در بازه ۵ الی ۲۵ هستند. مدرک زبان نیز با توجه به دوزبانه بودن کشور کانادا، زبان انگلیسی با حداقلی نمره ۷ در CLB   و زبان فرانسه به عنوان زبان دوم امتیاز خواهد داشت.

سنین بین۱۸ تا ۳۵ بالاترین نمره یعنی ۱۲ امتیاز را به خود اختصاص خواهند داد. همچنین اگر ۶ سال به بالا سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی و فرصت شغلی مورد نظر داشته باشید ۱۵ امتیاز را دریافت خواهید کرد که بالاترین سطح این امتیاز است. این امتیازات برای مرحله اول پذیرش اسکیل ووکر هستند. اگر در این مرحله امتیاز بالایی کسب کنید، وارد مرحله بعدی می‌شوید. در مرحله دوم عواملی مانند سن، تحصیلات، وضعیت تاهل و تجربه کاری خارجی بررسی می شوند و در صورت پذیرش نهایتا ویزای شما صادر خواهد شد. بعد از کسب ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز وارد مرحله دوم خواهید شد. در مرحله دوم باید ۴۷۰ امتیاز از ۱۲۰۰ را کسب کنید. در پایان توصیه می کنیم در بررسی اقامت بلوکارت آلمان، به عنوان بهترین راه اخذ اقامت اروپا از طریق کار نیز با سایرس همراه باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید