در مورد اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری چه می دانید؟

سرمایه‌گذاری کنید و اقامت آلمان بگیرید
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

بزرگترین بازار اروپا متعلق به آلمان است در نتیجه این کشور بهترین و محبوب‌ترین مقصد برای سرمایه‌گذاران خارجی است. آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا را دارد. از میان تمام نقاط قوت این کشور؛ صنعت، نیروی کار متخصص و موقعیت جغرافیایی این کشور که در قلب اروپا قرار دارد بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران است. راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در آلمان وجود دارد که یکی از آنها ثبت شرکت و کارآفرینی است. در این مقاله به انواع مختلف شرکت و پروسه کلی ثبت شرکت آلمان اشاره می‌کنیم تا با راه‌های سرمایه‌گذاری در سرزمین ژرمن‌ها بیشتر آشنا شوید. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

با سرمایه گذاری علاوه بر کسب سود اقامت آلمان بگیرید

متقاضیان اخذ اقامت آلمان می‌توانند با سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت، اقامت این کشور را اخذ کنند. بسته به میزان هزینه‌ای که برای سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرید، می‌توانید شرکت سهامی عام، خاص و شرکت مسئولیت محدود را راه‌اندازی کنید. سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در آلمان برای سرمایه‌گذاران خارجی طبق قوانین امکان‌پذیر است. بسیاری از تجار و صاحبان کسب و کار برای ورود به بازارهای جهانی در آلمان سرمایه‌گذاری می‌کنند و علاوه بر کسب سود و رونق بیزنس خود از اقامت در قلب اروپا و بهره‌مندی از حقوق شهروندی آلمان لذت می برند.

مهاجرت به اروپا با سرمایه‌گذاری در آلمان

انواع سرمایه گذاری برای دریافت اقامت آلمان

بسته به نوع کسب و کار و تجارت شما انواع مختلفی از روش‌های سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در آلمان پیش‌بینی شده است. بهتر است در ابتدا حجم سرمایه‌گذاری مورد نظر خود را مشخص و پیش‌بینی دقیقی از میزان اعتبارات بانکی لازم برای فعالیت‌های خود را تعریف کنید. سپس با مشاوره وکلای آشنا به این حوزه و انجام کاغذبازی های اداری شرکت متناسب با فعالیت‌های خود را ثبت کنید. توجه داشته باشید که پرداخت مالیات شرکت شما تا حد زیادی بسته به نوع آن است. انواع روش های اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری عبارتند از:

  • فعالیت حرفه‌ای فردی
  • ثبت شرکت‌های تضامنی
  • شرکت با مسئولیت محدودیت
  • ثبت شرکت سهامی
  • دفتر نمایندگی
  • شعبه مستقل یا وابسته
روش‌های سرمایه‌گذاری در اروپا و آلمان

 آشنایی با شیوه‌های مختلف سرمایه‌گذاری برای اخذ اقامت آلمان

می‌توانید انواع مختلف شرکت را در آلمان به ثبت برسانید و فعالیت تجاری خود را آغاز کنید. در ادامه به روش های متداول ثبت شرکت در آلمان اشاره خواهیم کرد.

  1. آغاز یک کسب و کار: اگر می خواهید کسب و کاری مانند سوپرمارکت و رستوران را راه اندازی کنید با دریافت مجوز‌های صنفی لازم می‌توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.
  2. شرکت با مسئولیت محدود: یکی از متداول‌ترین روش های سرمایه‌گذاری در آلمان ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. این نوع شرکت کمترین ریسک را در بین انواع دیگر دارد. برای ثبت شرکت به حداقل ۲ نفر نیازدارید.
  3. شرکت تضامنی: این شرکت نیز بسیار شبیه به مسئولیت محدود است با این تفاوت که میزان اعتبار، مسئولیت شرکت و تعداد سهامداران متفاوت است.
  4. دفتر نمایندگی یا شعبه: اگر شرکتی در ایران داشته باشید می توانید نسبت به تاسیس شعبه و یا دفتر نمایندگی اقدام کنید.
با سرمایه‌گذاری در آلمان زندگی کنید

میزان سرمایه اولیه برای ثبت شرکت بسته به نوع شرکت متفاوت است ولی بهتر است که سرمایه اولیه حداقل ۲۵ هزار یورو باشد. البته به غیر از سرمایه اولیه، هزینه‌هایی دیگر مانند اجاره دفتر و حقوق کارکنان را نیز در نظر بگیرید. در صورتی که برای اخذ اقامت اروپا نیاز به اطلاعات بیشتری دارید و به دنبال راه دیگری می گردید پیشنهاد می کنیم نگاهی به مقاله اقامت تمکن مالی یونان، که با اقامت خودحمایتی یونان نیز شناخته می شود نگاهی بیاندازید.

مراحل دریافت اقامت از طریق سرمایه‌گذاری آلمان و ثبت شرکت

ابتدا مدارک ترجمه رسمی شده و به تایید سفارت آلمان می‌رسد. پس از تایید بیزنس پلن در اداره ثبت شرکت‌ها در ایالت مد نظر، اجازه فعالیت اقتصادی شما صادر می‌شود. در نهایت مدارک لازم به ایران ارسال خواهد شد. در این مرحله می‌توانید به سفارت آلمان در ایران درخواست دهید. از مزایای اقامت سرمایه‌گذاری آلمان، امکان اخذ اقامت برای همسر و فرزندان نیز هست.

امکان تمدید اقامت از طریق سرمایه‌گذاری آلمان 

در صورتی که عملکرد شرکت منطبق با بیزنس‌پلن باشد، بیمه و مالیات نیز پرداخت شود، متقاضی می‌تواند برای تمدید اقدام کند و بعد از ۳ سال برای اخذ اقامت دائم درخواست دهد.

چند پیشنهاد سرمایه‌گذاری برای دریافت اقامت آلمان

سرمایه گذاران خارجی امکان سرمایه گذاری در بسیاری از بخش ها را دارند. برخی از این بخش ها عبارتند از:

کالای مصرفی: آلمان بیشترین جمعیت را در بین کشورهای اتحادیه اروپا دارد بنابراین سرمایه گذاری در صنعت غذا یا ماشین آلات سودآور خواهد بود.

توریسم: آلمان با طبیعت زیبا، بناهای تاریخی و مدرنیته مقصد محبوب گردشگران سراسر دنیاست پس سرمایه گذاری در این حوزه ارائه خدمات به گردشگران و یا اقامتگاه های گردشگری برای توریست ها گزینه خوبی خواهد بود.

آموزش: وجود نیروی کار تحصیلکرده در آلمان شهرت عام و خاص است در نتیجه سرمایه گذاری در مدارس، کالج ها و … فرصت بزرگی برای سرمایه گذاران خارجی خواهد بود.

چرا اقامت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری جذاب است؟

به عنوان پیشنهادی برای مطالعه بیشتر می توانید اقامت خودخمایتی فرانسه را به عنوان یکی دیگر از راه های اخذ اقامت اروپا مطالعه کنید.

جذابیت‌های سرمایه‌گذاری برای اخذ اقامت آلمان

دولت آلمان با معرفی قوانین مالیاتی جذاب، وام های بانکی مختص شرکت های تحقیقاتی و یا شرکت هایی که در بخش های مختلف در زمینه توسعه کسب و کار فعالیت می‌کنند، شرایطی را فراهم کرده تا سرمایه‌گذاران خارجی را جذب بازارهای کند. آلمان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری دوجانبه را با بسیاری از کشورها امضا کرده است.

برای اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت باید بیزنس پلنی ارائه دهید که واقع بینانه بوده و در اقتصاد آلمان تاثیر مثبتی داشته باشد. همچنین باید با توجه به شرایط خود، مناسب‌ترین نوع شرکت را انتخاب کنید. بنابراین برای پایین‌آوردن خطر ریجکتی بهتر است که از منابع موثقی که به پروسه اخذ اقامت آلمان آشنایی کامل دارند، اطلاعات صحیحی کسب کنید و سپس تصمیم بگیرید.

اگر برای اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت در آلمان به تصمیم گیری رسیده اید و به دنبال یک مرجع معتبر برای انجام امور حقوقی خود می گردید می توانید با شماره های اعلام شده در تماس باشید و از مشاوره رایگان متخصصین ما در موسسه حقوقی سایرس بهره مند شوید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

14 نوامبر 2019

در اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری در آلمان، از چند وقت بعد از گرفتن کارت اقامت میشه در دانشگاه های آلمان درس خوند؟

    19 نوامبر 2019

    در اخذ اقامت سرمایه گذاری آلمان پس از اخذ اقامت از همان ابتدا می توانید در دانشگاه های آلمان تحصیل کنید.

14 نوامبر 2019

با گرفتن اقامت اروپا می توانیم در این کشور کار کنیم یا باید حتما اقامت آلمان را داشته باشیم؟

12 دسامبر 2019

آلمان اصلا از طریق سرمایه گذاری اقامت اروپا نمیده؟ اینجور که شما گفتید اول باید اقامت المان بگیریم بعد ملک در آلمان بخریم. درسته؟

    14 دسامبر 2019

    امکان اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری وجود ندارد. برای اخذ اقامت آلمان از طریق بلوکارت و یا کارآفرینی و … می توانید اقدام کنید.