اقامت تمکن مالی یونان

اقامت یونان از طریق تمکن مالی

تقریبا در بین همه افرادی که قصد اخذ اقامت اروپا و آغاز زندگی در این قاره سرسبز را دارند، یونان یکی از ۵ کشور برتر برای زندگی است. کشور یونان با داشتن فرهنگی غنی، آب و هوایی بسیار عالی و صنعتی رو به رشد در سال‌های اخیر یکی از محبوب‌ترین مقاصد اروپا برای اخذ اقامت محسوب می‌شود. در بین همه روش‌های موجود، اقامت یونان از طریق تمکن مالی یکی از بهترین راه‌های ممکن شناخته شده است. برای شروع مسیر اخذ اقامت، باید با شرایط اقامت در یونان، هزینه‌ها و مدارک مورد‌نیاز برای تمکن مالی آشنا شوید.

اقامت تمکن مالی در کشور یونان

اقامت تمکن مالی یا خود‌حمایتی که در یونان به اختصار FIP شناخته می شود، نوعی از انواع اقامت اروپا است و که فرد در آن می تواند با ارائه مدارک لازم اقدام به اخذ ویزای اقامت در یونان کند. این راه به‌عنوان یکی از ساده‌ترین روش‌های اخذ اقامت در اروپا است و معمولا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیز به نتیجه می رسد. اقامت تمکن مالی به‌طور‌کامل با اقامت سرمایه‌گذاری فرق دارد. فرقی هم ندارد که اقامت تمکن مالی در یونان باشد یا اسپانیا؛ شرایط اخذ آن کاملاً با اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری متفاوت است. هر ساله نیز قوانین جدیدی از سوی دولت تعیین می‌شود. از‌این‌رو بهتر است برای آگاهی بیشتر با موسسه حقوقی سایرس تماس بگیرید.

اقامت خودحمایتی یونان چیست؟

مدارک مورد نیاز برای اقامت یونان از طریق تمکن مالی

برای اخذ اقامت تمکن مالی در یونان، فرد متقاضی باید مدارک کاملی مبتنی بر داشتن درآمد ثابت ماهیانه در ایران (یا کشور فعلی محل سکونت) را ارائه کنند. منبع این درآمد می‌تواند از سه طریق زیر باشد:

  1. سود سپرده بانکی
  2. اجاره دریافتی از املاک
  3. حقوق بازنشستگی

ارائه مدارک اثبات تمکن مالی به‌کمک یکی از سه روش گفته‌شده کافی است و نیازی به ارائه هر سه نیست. برخی از کشور‌های اروپایی مانند آلمان، امکان دریافت اقامت از طریق تمکن مالی را ندارند. در مقابل شما می‌توانید درباره راه‌های دریافت ویزای بلوکارت آلمان آگاهی خود را افزایش دهید.

هزینه تمکن مالی یونان چقدر است؟

با‌توجه به جدیدترین قوانین برای دریافت اقامت تمکن مالی، درآمد مورد‌نیاز برای اقامت خود‌حمایتی در یونان برای سرپرست و فرزندان بالای ۱۸ سال مبلغی معادل با ۲۰۰۰ یورو در هر ماه است. همچنین، این هزینه برای همسر فرد متقاضی معادل با ۵۰۰ یورو بوده و به‌طور مشابه برای فرزندان کمتر از ۱۸ سال نیز مبلغی برابر با ۵۰۰ یورو است.

این مبالغ معمولا هر سال با تغییر همراه خواهد بود. از‌این‌رو برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سایرس تماس بگیرید تا اطلاعات مورد نیاز در اختیار شما قرار بگیرد.

اقامت یونان، اقامت یونان از طریق تمکن مالی

مدت زمان مورد نیاز برای تمدید تمکن مالی یونان چقدر است؟

اقامت تمکن مالی یونان به‌طور موقت صادر می‌شود. ابتدا نوع اقامت شما به‌صورت موقت خواهد بود. شرط تمدید اقامت تمکن مالی در هر سال وابسته به فاکتور حفظ درآمد ثابت ماهیانه، که در زمان تمدید جمع سالانه آن باید اثبات شود.

شرایط اقامت یونان از طریق تمکن مالی

مسلما تمکن مالی یونان به عنوان یک فرایند بین‌المللی قوانین سختگیرانه‌‌ای دارد. برای دریافت اقامت خود‌حمایتی یونان باید مدارکی بسیار دقیق و معتبر به سازمان‌های ذی‌ربط ارائه کنید. اثبات تمکن مالی هر سال و در ابتدای اقدام برای اخذ اقامت یونان بسیار اهمیت دارد. همه مدارک مالی، با دقت و جزئیات بالایی مورد بررسی قرار می‌گیرند و در‌صورتی‌که مشکلی در فرایند کار شما وجود نداشته باشد، موفق به دریافت اقامت تمکن مالی یونان می‌شوید. یکی از قوانین اقامت تمکن مالی یونان، کار نکردن در کشور یونان است. کار کردن و کارمند بودن با مفهوم تمکن مالی مغایرت دارد؛ ولی می‌توانید به‌عنوان مدیر‌عامل و سرمایه‌گذار، اقدام به کسب درآمد کنید.

تمکن مالی یونان

مزایای اقامت خود‌ حمایتی یونان چیست؟

سه کشور فرانسه، اسپانیا و یونان با هدف تقویت چرخه اقتصاد کشور، اقدام به جذب مهاجر از طریق تمکن مالی می‌کنند. اقامت تمکن مالی فرانسه، اسپانیا و یونان قوانین مختلفی دارد. به همین دلیل، ابتدا باید درمورد قوانین کشور مقصد اطمینان حاصل کنید. بررسی مزایا یکی دیگر از راه‌های اطمینان از مسیر است. اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

  • تسهیل در دریافت ویزای نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا و کانادا و انگلیس
  • امکان برخورداری از بیمه‌‌های پزشکی و درمانی معتبر در عرصه بین‌‌المللی
  • سریع‌ترین روش گرفتن مجوز اقامت شنگن در اتحادیه اروپا
  • عدم نیاز به هیچگونه سرمایه‌‌گذاری و یا ثبت شرکت در اتحادیه اروپا
  • آسان بودن تمدید مجوز اقامت
  • عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی یا یونانی
  • امکان تردد آزادانه و زندگی در همه کشورهای حوزه شینگن
  • معاف بودن از پرداخت مالیات سالانه
  • وجود نداشتن محدودیت سنی

البته مسلما موارد مذکور تنها مزایای اخذ اقامت یونان نیست، اما در این موارد فقط به ذکر مهم‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم.

مراحل دریافت ویزای تمکن مالی یونان

مراحل درخواست و دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی

اقامت تمکن مالی یونان، یک اقامت موقت محسوب می‌شود که تمدید آن نیاز به داشتن شرایط مشخص‌شده از سوی دولت دارد.

  • بررسی مدارک و شرایط خانواده
  • عقد قرارداد با موسسه حقوقی
  • تکمیل مدارک
  • ترجمه و تایید مدارک
  • تهیه و تنظیم مدارک مورد نیاز از طرف وکیل یونانی
  • مراجعه به سفارت و ارائه درخواست
  • صدور و دریافت ویزای تایپ D
  • سفر به کشور یونان و دریافت Blue Paper
  • دریافت کارت اقامت اروپا برای تمامی اعضای خانواده
  • اقامت یونان از طریق تمکن مالی

مدت زمان لازم برای انجام تمام پروسه کاری مذکور به طور میانگین نیز در حدود ۳ ماه است. ولی می‌تواند با توجه به شرایط هر خانواده، این زمان متغیر باشد.

اقامت یونان از طریق تمکن مالی

موسسه حقوقی سایرس؛ راهنمای شما در مسیر اقامت تمکن مالی یونان

برخی از کشور‌های اروپایی برای رشد اقتصادی خود، امکان دریافت اقامت تمکن مالی را برای مهاجران متمول فراهم کرده‌اند. ولی متاسفانه قوانین تمدید اقامت، مدارک مورد‌نیاز و هزینه‌ها هر سال متناسب با شرایط اقتصادی کشور تغییر می‌کند. به‌همین دلیل دریافت راهنمایی از کارشناس و وکیل‌های مهاجرتی اهمیت بسیار بالایی دارد. موسسه حقوقی سایرس در‌مورد قوانین جدید یونان و سایر کشور‌ها در جریان است و شما را به‌طور کامل راهنمایی خواهد کرد. همین حالا می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۵۷۴۱ تماس بگیرید.

سوالات متداول

منظور از اقامت خود حمایتی یونان چیست؟

اقامت خود حمایتی یونان که با نام اقامت تمکن مالی یونان نیز شناخته می‌شود به معنی ارائه مدارک و مستنداتی است که نشان‌دهنده توانایی مالی شما حتی بدون نیاز به کار کردن در یونان باشد.

اقامت یونان از طریق خود حمایتی چه زمانی تبدیل به اقامت دائم می شود؟

با داشتن شرایط و قوانین مشخص‌شده، امکان تمدید اقامت موقت تمکن مالی را پیدا خواهید کرد. سپس، می‌توانید پس از چند سال تمدید اقامت دائم را دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که زمان تمدید و انقضای اقامت شما کاملاً بستگی به قوانینی دارد که هر ساله تغییر می‌کند.

آیا اسناد و حساب‌های ارائه شده برای اخذ اقامت تمکن مالی یونان به عنوان وثیقه نزد شرکت یا کشور مقصد می‌ماند؟

خیر، ترجمه‌های تایید‌شده اسناد و حساب‌ها به سفارت ارائه می‌شود و اصل آن‌ها نزد متقاضی باقی می ماند. در پروسه های اقامت چون هدف شما زندگی بیش از ٩٠ روز در كشور مقصد است چیزی به اسم ضمانت یا وثیقه وجود ندارد. اما در پروسه‌های ویزای توریستی چون ویزا حداکثر برای تردد ۹۰ روزه متقاضی صادر می‌شود، کارگزاران مبلغی به عنوان وثیقه دریافت می‌کنند که این ضمانت بازگشت متقاضی از سفر توریستی است.

اقامت تمکن مالی یونان با نام ویزای خودحمایتی یونان نیز شناخته می شود یکی از محبوب ترین روش های اخذ اقامت یونان است. این اقامت به افرادی اعطا می‌شود که توان مالی خوبی داشته و نیاز به اشتغال در کشور مقصد را ندارند. در این روش با ارائه اسنادی که نشان دهنده توانایی مالی شماست بدون نیاز به خارج کردن سرمایه خود از ایران می توانید به اقامت این کشور دست پیدا کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

5 آگوست 2019

سلام. آیا برای گرفتن پاسپورت شرط زبان لازم هست؟

    18 آگوست 2019

    سلام، روزتون بخیر
    بله. یکی از مهمترین شروط در اخذ پاسپورت هر کشور، داشتن دانش زبان آن کشور هست. برای اطلاع از سایر شرایط اخذ پاسپورت می توانید بر روی لینک کلیک کنید.
    این شرایط به صورت کلی بر اقامت تمکن مالی یونان نیز حاکم هست.

22 نوامبر 2019

با سلام بنده ۲۱ سالم هست ایا با این روش اونجا میتونم کار کنم یا تحصیل ؟ شرایط کار چگونه هست؟
شرایط تحصیل چگونه هست ؟
میتونم دانشگاه دولتی بصورت رایگان برم ؟
درصورت رایکان نبودن هزینه های تحصیل چقدر هست ؟

    26 نوامبر 2019

    در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید می توانید برای اخذ اقامت اقدام کنید. با اقامت تمکن مالی یونان امکان استخدام شدن در شرکتی را ندارید ولی می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.
    در صورتی که زبان یونانی بلد باشید می توانید در دانشگاه های آنجا رایگان تحصیل کنید.

10 ژانویه 2020

میتونیم از یونان اقامت بگیریم ولی تو کشور دیگه ای زندگی کنیم یا تحصیل؟!
ممنون

    7 آوریل 2020

    در صورتی که در دانشگاهی از کشور دیگر در اروپا پذیرش بگیرید، می توانید در کشور دیگری تحصیل کنید و قانونا می توانید ۳ ماه در کشور دیگری زندگی کنید. برای کسب اطلاعات دقیق تر با سایرس در تماس باشید.

10 مارس 2020

سلام لطفا هزینه اخذ اقامت یونان با تمکن مالی را بفرض کامل بودن مدارک لازمه بفرمایید

    4 آوریل 2020

    سلام
    برای آگاهی از هزینه ها و شرایط اخذ اقامت تمکن مالی با سایرس تماس بگیرید.

29 مارس 2020

سلام ایا برای تمکن مالی یونان نیاز هست این مبلغ تمکن رو از حساب ایرانی خارج کنیم و وقتی میریم یونان اونجا حساب بانکی باز کنیم و اونجا تو اون حساب بزاریم؟

    7 آوریل 2020

    سلام و وقت بخیر
    مبلغ تمکن را باید میزانی در ایران و میزانی در کشور مقصد نشان دهید.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر. به نظرم یونان بهترین گزینه برای ایرانی هاست. من نزدیک به یک سال پیش از طریق موسسه سایرس اقامت این کشور رو به دست آوردم. نمی خام بگم بهترین کشور اروپا است. اما به نظرم در دسترس ترین کشوره. خصوصا اقامت سرمایه گذاری در یونان گزینه خیلی خوبیه. ممنون از مقاله و خدمات عالی سایرس

    10 جولای 2020

    سلام دوست گرامی
    خوشحالیم که در کنار سایرس توانسته اید اقامت یونان را به دست آورید. این اقامت یکی از بهترین انواع اقامتی است که موسسه حقوقی سایرس ارائه می دهد. برای شما همراه گرامی سایرس روزهای خوشی را آرزومندیم.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر
ممنون از مقاله خوبتون. خیلی کامل و جامع بود. فقط هزینه دریافت اقامت یونان رو هم میشه بفرمایید؟ موسسه سایرس حدودا چه مبلغی را برای خدمات خودش دریافت می کند؟

    10 جولای 2020

    سلام وقت بخیر دوست عزیز
    برای کسب اطلاعات دقیق درباره هزینه و خدمات سایرس با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر
با اقامت مالی یونان امکان انتقال اعضای خانواده هم به این کشور هست؟پس از چند وقت میشه خانواده را هم به یونان منتقل کرد؟

    10 جولای 2020

    سلام دوست عزیز
    بله امکان دریافت ویزا برای سایر افراد خانواده نیز میسر است. برای کسب اطلاعات دقیق تر با شماره های اعلام شده در سایت سایرس تماس بگیرید.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر
ممنون از توضیحات شما درباره اقامت تمکن مالی یونان. سوالی که داشتم این هست که ما باید کل دارایی مون رو به یونان منتقل کنیم؟ یا صرفا بحث اثبات تمکن مالی مطرح هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    10 جولای 2020

    سلام وقت بخیر
    در این شیوه اقامتی، متقاضی باید از طریق اسناد و مدارک مالی ثابت کند که شرایط اقامت تمکن مالی را دارد و نیازی به انتقال اموال به یونان نیست.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر
متشکرم از مقاله بسیار کاملتون. یک سوال داشتم در این شیوه و در هنگام اقامت در یونان چقدر مالیات از فرد اخذ میشه؟ و اینکه موسسه سایرس دقیقا چه خدماتی در زمینه اخذ اقامت یونان ارائه می کند؟

    10 جولای 2020

    سلام دوست عزیز
    یکی از مزایای شیوه اخذ اقامت تمکن مالی یونان، معافیت از پرداخت سالانه مالیات است. برای اطلاع از هزینه و خدمات موسسه حقوقی سایرس نیز می توانید با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید تا همکاران ما اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهند.

29 آگوست 2020

سلام وقت بخیر.بعد از گرفتن خودحمایتی یونان ایا امکانش هست بریم در اتریش زندگی کنیم؟ و فقط مثلا سالی دو هفته در یونان زندگی کنیم بقیش در اتریش؟

    13 اکتبر 2020

    برای کسب اطلاعات دقیق و به روز در رابطه با اقامت تمکن مالی یونان با سایرس در تماس باشید.

4 سپتامبر 2020

با سلام. اگر زن خانواده از لحاظ مالی و شغلی بهتر از مرد خانواده باشه می‌تونه اقدام کنه و برای بقیه خانواده نیز اقامت بگیره؟

    13 اکتبر 2020

    بله ایشون می توانند به عنوان سرپرست برای دریافت اقامت اقدام کنند.

4 سپتامبر 2020

سلام مگر در قانون جدید یونان برای اقامت خودحمایتی شرط حضور الزامی نشده؟ ایا راهی برای عدم حضور وجود داره؟ دستمزد وکالت موسسه چه میزان هست برای پرونده خودحمایتی برای هر تفر

    13 اکتبر 2020

    برای کسب اطلاعات بروز در رابطه با اقامت تمکن مالی یونان و … با مشاورین سایرس در تماس باشید.