بهترین دانشگاه های معماری در آلمان؛ آشنایی با ۴ دانشکده معماری برتر

بهترین دانشگاه های معماری در آلمان
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

رشته معماری یکی از رشته‌های محبوب در آلمان است. رشته‌ای که به دلیل سابقه معماری تاریخی در این کشور، دانشگاه‌های معتبر و اساتید صاحب نام بین المللی نیز دارد. از طرفی با تحصیل در رشته معماری در بهترین دانشگاه‌های آلمان، مسیر شغلی ساده‌تر و در دسترس‌تری برای افراد فراهم است. همه این عوامل در سال‌های اخیر دست به دست هم داده‌اند تا افراد مهاجر، رشته معماری را به یکی از پرتقاضاترین رشته‌های دانشگاهی تبدیل کنند. اگر شما نیز برای مهاجرت به آلمان به فکر تحصیل در رشته مهندسی معماری هستید، لیست زیر را از دست ندهید. در ادامه ۴ دانشگاه بین المللی و معتبر برای تحصیل در رشته معماری را به شما معرفی کرده‌ایم.

دانشگاه فنی درسدن؛ بهترین دانشگاه آلمان برای رشته معماری

اگر نگاهی به ساختمان قدیمی دانشگاه درسدن آلمان بیندازید، به خوبی متوجه قدمت ساخت بنا خواهید شد. این دانشگاه بیش از ۵۰ سال در حوزه تدریس در علوم فنی فعالیت داشته است. اما با وجود قدمت بالا، این روزها از جدیدترین امکانات علمی و آموزشی بهره می‌برد. دانشگاه درسدن رتبه ۱۷۹ را در میان دانشگاه‌های دنیا و رتبه ۱۱ را در لیست بهترین دانشگاه‌های آلمان دارد. رشته معماری یکی از برجسته‌ترین و موفق‌ترین رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه است.

برای دریافت پذیرش در رشته معماری درسدن آلمان، باید مدرک زبان آلمانی با نمره ۴ در همه مهارت‌ها را کسب کنید. طول دوره معماری در مقطع کارشناسی حدود ۳ سال است و برای هر ترم باید حدود ۵۰۰ دلار بپردازید. اما اگر قادر به پرداخت ماهیانه این مبلغ نیستید، پیگیر اخبار بورسیه این دانشگاه باشید. دانشگاه فنی درسدن از جمله دانشگاه‌های آلمان است که شرایط دریافت بورسیه مناسبی را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

بهترین زمان ارسال فرم پذیرش برای دانشگاه درسدن

دانشگاه فنی درسدن از اول اکتبر تا ۱۵ جولای اقدام به پذیرش دانشجو از سراسر دنیا می‌کند. بنابراین کافی است مدارک شناسایی، سوابق تحصیلی و مدارک زبان آلمانی خود را در این تاریخ به دانشگاه ارسال کنید. پس از فارغ التحصیلی در رشته معماری از دانشگاه معتبری مانند درسدن، می‌توانید زمینه دریافت اقامت دائم اروپا را برای خود فراهم کنید.

دانشگاه معماری برلین؛ دانشگاه فنی پر تقاضا و محبوب

دانشگاه معماری برلین؛ دانشگاه فنی پر تقاضا و محبوب

اغلب دانشجویان معماری که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، رویای تحصیل در دانشگاه معماری برلین را در سر می‌پرورانند. دانشگاهی با معماری خارق العاده و فضایی شگفت انگیز که نشان می‌دهد اهمیت معماری در کشور آلمان تنها به معماری کلاسیک محدود نمی‌شود و می‌توان از هنر معماران مدرن نیز در آن بهره برد.

از طرفی یکی از دلایلی که دانشگاه معماری برلین را به یک انتخاب درست تبدیل می‌کند، جذب حداکثری دانشجویان غیراروپایی است. این دانشگاه اگرچه شهریه بالاتر و شرایط دشوارتری نسبت به دیگر دانشگاه‌های معماری آلمان دارد، اما با بورسیه‌های متعدد فرصت‌های تحصیلی بسیاری را برای علاقه‌مندان به معماری ایجاد کرده است.

دانشگاه معماری برلین زیر مجموعه‌ای از دانشگاه فنی برلین است و کالج معماری این دانشگاه از معدود کالج‌هایی است که مدرک معماری با رتبه بین المللی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. مدارک لازم برای پذیرفته شدن در این دانشکده معماری آلمانی یک لیست بلند بالا از مدارک تحصیلی تا مدارک لازم برای اثبات دریافت بیمه را شامل می‌شود. بنابراین قبل از اقدام به تکمیل فرم، به دقت مدارک لازم را از سایت دانشگاه مطالعه کنید.

شرایط بورسیه دانشگاه برلین چیست؟

برای اینکه در لیست بورسیه دانشگاه برلین برای رشته معماری قرار بگیرید، باید پیش زمینه‌های علمی و مدارک ویژه‌ای را برای خود فراهم کنید. بالا بودن معدل، انتشار مقالات علمی در ژورنال‌های معتبر دنیا، وجود مدارک مهم زبان آلمانی و انگلیسی و وجود توصیه نامه از اساتید معتبر رشته معماری در دنیا بخشی از این شرایط هستند. البته دریافت بورسیه از دانشگاه معماری برلین محدودیت سنی نیز دارد.

با گذر از این مرحله و دریافت مدرک از این دانشگاه معتبر می‌توانید به سرعت به بازار کار وارد شوید و با افزایش مهارت، شانس دریافت بلوکارت را برای خود ایجاد کنید.

دانشگاه فنی دورتموند؛ دانشگاه رایگان برای رشته معماری در آلمان

دانشگاه فنی دورتموند؛ دانشگاه رایگان برای رشته معماری در آلمان

یکی از برترین دانشگاه‌های معماری در آلمان، دانشگاه فنی دورتموند است. این دانشگاه در رتبه ۱۰۰ دانشگاه برتر معماری در دنیا قرار دارد و بهترین اساتید معماری آلمانی در آن تدریس می‌کنند. معماری، طراحی شهری و مهندسی عمران سه دانشکده معتبر و مهم دانشگاه دورتموند آلمان هستند. اغلب دوره‌های این دانشگاه به زبان آلمانی تدریس می‌شوند. بنابراین برای پذیرش در این دانشگاه باید مدرک زبان آلمانی با نمره بالا داشته باشید.

اپلای دانشگاه دورتموند؛ اولین گام برای پذیرش چیست؟

برای دریافت پذیرش از دانشگاه دورتموند باید مدارکی مانند سوابق تحصیلی، انگیزه نامه، مدارک زبان آلمانی و انگلیسی را تا تاریخ ۱۵ ژانویه برای ترم تابستانی و تا تاریخ ۱۵ جولای برای ترم زمستانی به سایت دانشگاه دورتموند ارسال کنید.

دانشگاه معماری دورتموند رایگان است و تنها در ابتدای ترم حدود ۱۵۰ یورو برای هزینه‌های جزیی از دانشجویان دریافت می‌کند. بنابراین هنگام برنامه ریزی برای هزینه مهاجرت به آلمان، می‌توانید روی این دانشگاه رایگان و کم هزینه به عنوان یک برگ برنده حساب کنید.

دانشگاه اشتوتگارت آلمان؛ به روزترین دانشگاه معماری

یکی از مهم‌ترین عواملی که هنگام مهاجرت باعث انتخاب یک دانشگاه می‌شود، شهر مقصد است. دانشگاه اشتوتگارت آلمان علاوه بر اهمیت علمی، در یکی از پرجنب و جوش‌ترین شهرهای آلمان و در یک منطقه عالی از نظر اقتصادی قرار گرفته است. از طرفی این دانشگاه را در شمار ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا در رشته معماری می‌شناسند.

شهریه این دانشگاه برای رشته معماری و مهندسی عمران به طور میانگین حدود ۳۰۰ یورو در هر ترم است.

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در این منطقه، بعد از ورود به بازار کار با مدرک معتبر دانشگاه اشتوتگارت آلمان، می‌توانید با برنامه ریزی مالی، شرایط را برای کارآفرینی در آلمان فراهم کنید.

بهترین مشاوره برای مهاجرت در موسسه حقوقی سایرس

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

19 می 2021

بازار کار رشته معماری در المان چطوره؟

    19 می 2021

    برای کار در رشته معماری در آلمان، ابتدا باید در انجمن معماران ایالت محل سکونت خود عضو شوید. یکی از فاکتورهای مهم عضویت، داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته معماری است. درامد معماران به سابقه کاری، شهر مورد نظر، میزان تخصص و … بستگی دارد ولی حداقل درآمد دریافتی ۴ هزار یورو در ماه است.