با بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به آلمان آشنا شویم

بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

آلمان از گذشته تا کنون مقصد بسیاری از دانشجویان ایرانی بوده است. دانشگاه‌های آلمان از مدرن‌ترین مراکز علمی و آموزشی در سراسر دنیا محسوب می‌شوند. معمولا در هر کشور چند رشته محدود بازار کار بهتری دارند. در آلمان نیز برخی رشته‌ها با اقبال بیشتری از سمت دانشجویان مواجه هستند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به آلمان را بررسی کنیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

آلمان، مهد علم و دانشگاه در اروپا

آلمان یکی از کهن‌ترین کشورهای اروپایی است. این کشور همیشه به صنعت پیشرو و دانشگاه‌های معتبرش شناخته می‌شده است. در حقیقت در این کشور علم و صنعت بسیار به هم نزدیک هستند. این مساله بر روی کیفیت بالای آموزش دانشگاهی در آلمان تاثیر مستقیم گذاشته است. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان برای مهاجرت و اخذ اقامت اروپا، آلمان را به عنوان گزینه اصلی در نظر می‌گیرند.

آشنایی با بهترین دانشگاه ها و رشته های تحصیلی در آلمان

 کدام رشته تحصیلی را در آلمان انتخاب کنیم؟

اقامت کارآفرینی اروپا، ویزای کاری و ویزای تحصیلی معمولا از رایج ترین شیوه‌‌های مهاجرت به اروپا است. در این میان نمی‌توان یک نسخه واحد برای همه تجویز کرد. این مساله خصوصا درباره ویزای تحصیلی اهمیت بیشتری دارد. چراکه انتخاب نادرست یک رشته تحصیلی می‌تواند باعث از دست رفتن زمان و سرمایه اشخاص شود. انتخاب رشته تحصیلی باید بر اساس علاقه و استعداد فرد صورت بگیرد. آلمان در اکثر رشته‌های تحصیلی از پیشروترین کشورهای دنیا است. اما برای تصمیم‌گیری بهتر در خصوص انتخاب رشته تحصیلی در ادامه چند مورد از بهترین و محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در آلمان را بررسی می‌کنیم.

رشته‌های مهندسی، آلمان سرزمین نظم آهنین

آلمان در ادبیات دنیا به سرزمین نظم آهنین مشهور است. نظمی که می‌توان آن را در برخی از رشته‌های تحصیلی مانند رشته‌های مهندسی پیدا کرد. دانشگاه‌های آلمان در اکثر رشته‌های مهندسی از قبیل مهندسی برق، عمران و مکانیک برترین کالج‌های آموزشی در سراسر اروپا هستند. وجود صنعت قدرتمند خودروسازی و برندهای معتبری مثل بنز و بی ام دبلیو نشان می‌دهد که آلمان‌ها به خوبی توانسته‌اند از پتاسنیل رشته مهندسی استفاده کنند. مدرک مهندسی آلمان در تمام دنیا معتبر است. همچنین بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته پس از پایان تحصیل می‌توانند به راحتی در آلمان کار پیدا کنند. در کنار جذب نخبگان از طریق ویزای تحصیلی، این کشور در سال های اخیر از طریق بلوکارت آلمان نیز توانسته بهترین نیروهای مهندسی را جذب کند. از مطرح‌ترین دانشگاه‌های رشته مهندسی در آلمان نیز می‌توانیم به مراکز زیر اشاره کنیم:

  • Technic University MÃnchen
  • Technic University Berlin
  • RWTH AACHEN
  • Karlsruhe Institute of Technology
  • University Stuttgart

رشته‌های مدیریت، یادگرفتن مهارت مدیریت در آلمان

در کنار رشته‌های مهندسی، مدیریت نیز یکی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی در آلمان محسوب می‌شود. سابقه درخشان آلمان در بازسازی اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم و ظهور برندهای معتبر در این کشور، خود نشانی از کیفیت بالای کاری در این کشور است. دانشگاه‌های مدیریت این کشور نیز با جذب بهترین افراد سعی در پرورش مدیران نسل بعد را دارند. اکثر دانشگاه‌های مدیریت آلمان مانند Manheim Business School در رشته‌های مدیریت و ام بی ای در لیست ۱۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. البته هزینه مهاجرت به آلمان و تحصیل در رشته‌های مدیریت معمولا هزینه بیشتری نسبت به سایر رشته‌ها دارد. اما سابقه درخشان این کشور در رشته‌های مدیریتی توانسته این رشته را به یکی از بهترین گزینه‌های ادامه تحصیل در آلمان تبدیل کند.

نمای داخلی یکی از بهترین دانشگاه های آلمان برای ادامه تحصیل

رشته‌های علوم انسانی و ارتباطات آلمان، علوم انسانی آلمان پیشرو در اروپا

رشته‌هایی مانند علوم اجتماعی، ارتباطات، خبرنگاری و سایر رشته‌های مرتبط در یک تقسیم بندی کلی در دسته رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی قرار می‌گیرد. معمولا این رشته‌ها در یک دانشگاه تدریس می‌شوند. در این رشته‌ها نیز کالج‌های آلمانی بهترین کیفیت تدریس را ارائه می‌کنند. در کنار کیفیت بالای تدریس، این رشته‌ها بازار کار مناسبی نیز در سراسر اروپا دارند. در حقیقت فرد پس از اخذ مدرک می‌تواند در شغل‌های مرتبطی مانند روزنامه نگاری، فعال اجتماعی و فرهنگی به فعالیت بپردازد.

رشته‌های کامپیوتر، نرم افزار و سخت افزار، مهندسان برتر دنیا در آلمان

رشته‌های کامپیوتر، مهندسی نرم افزار و سخت افزار را باید در زیر مجموعه رشته‌های مهندسی بررسی کرد. اما برای بررسی دقیق‌تر و محبوبیت این رشته‌ها در آلمان، آنها را جداگانه بررسی می‌کنیم. مهندسی نرم افزار یکی از برترین رشته‌ها در آلمان است. در حقیقت این کشور سالانه پذیرای تعداد زیادی دانشجو مرتبط با این رشته است. دانشگاه‌های آلمانی ارائه کننده این رشته، به سادگی می‌توانند با بهترین دانشگاه‌های آمریکا رقابت کنند. از طرف دیگر به دلیل صنعت پیشرو آی تی در آلمان، معمولا تمامی فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند. در حقیقت می‌توان علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار و سخت افزار را با اختلاف پرتقاضا ترین رشته تحصیلی در آلمان دانست.

رشته پزشکی، پرتقاضا ترین رشته در پیشرفته ترین کشور دنیا

رشته پزشکی و رشته های زیرمجموعه آن مانند دندان پزشکی و داروسازی همیشه جزو اولین انتخاب های دانشجویان است. کشور آلمان در رشته پزشکی نیز یکی از پیشروترین کشورها در دنیا است. دانشگاه های مدرن در کنار سیستم بهداشتی و درمانی عالی، آلمان را به یکی از بهترین گزینه ها برای ادامه تحصیل تبدیل کرده است. مدرک پزشکی کشور آلمان نیز در سراسر دنیا مورد تایید است. پزشکی را می توان در کنار رشته های مهندسی یکی از پرتقاضا ترین رشته های تحصیلی در آلمان دانست.

دانشجویان آلمانی، تحصیل در رشته های برتر آلمان

رشته‌های هنری، مشق هنر در پرافتخارترین کشور اروپا

رشته‌های هنری همیشه علاقه مندان به خود را دارد. فضای باز اروپا برای ارائه آثار هنری بهترین فرصت را در اختیار هنرمندان می‌گذارد تا بهترین عملکرد خود را نشان دهند. از طرف دیگر دسترسی به بهترین گالری‌ها، استدیوها و فضای تمرین در کنار استاید بی نظیر رشته‌های هنری را نیز به یکی از گزینه‌های محبوب در آلمان تبدیل کرده است. از طرف دیگر آلمان با تاریخی پرافتخار در زمینه عرضه انواع آثار هنری، همیشه روی بازی نسبت به هنرمندان داشته است. در بین دانشگاه های ارائه کننده رشته‌های هنری مانند نقاشی، طراحی، موسیقی، تئاتر و سایر رشته‌های مرتبط می‌توانیم به کالج‌های زیر اشاره کنیم:

  • Technic University Berlin
  • University der KÃnste Berlin

آیا پس از اتمام تحصیل امکان دریافت اقامت آلمان وجود دارد؟

معمولا پس از اتمام تحصیل در آلمان می‌توان به راحتی در این کشور کار پیدا کرد. متقاضیان دریافت اقامت آلمان نیز پس از چند سال کار و زندگی در آلمان می‌توانند ویزای دائمی این کشور را به دست آورند. البته باید به یک نکته مهم نیز اشاره کنیم. مهاجرت به آلمان در کنار همه دستاوردها و مزایای آن، معایبی هم دارد. هزینه بالای زندگی، یاد گرفتن زبان آلمانی و دوری از خانواده بخشی از این مشکلات است. پیشنهاد می‌کنیم در همین رابطه و جهت آشنایی بیشتر با زندگی در آلمان مقاله مشکلات مهاجرت به آلمان را در وبلاگ سایرس مطالعه بفرمایید.

نمایی یکی از بهترین دانشگاه های آلمان

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید