نگاهی به مشکلات زندگی در آلمان برای ایرانیان

آشنایی با مشکلات و فرصت‌های زندگی در آلمان
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

زندگی در یک کشور خارجی می‌تواند با فرصت‌ها و چالش‌های زیادی همراه باشد. آشنایی با شرایط زندگی در خار ج از کشور و آمادگی ذهنی پیرامون شرایط جدید می‌تواند بسیاری از این چالش‌ها را به فرصت تبدیل کند. در این مقاله به برخی از مشکلاتی که به عنوان شهروند کشور ثالث در کشور آلمان با آنها مواجه خواهید شد، اشاره می کنیم. زندگی در آلمان فرصت های بی‌شمار و شانس آغازی دوباره را پیش روی شما قرار می دهد. از طرفی دیگر حرکت به سوی ناشناخته‌ها هم  شرایط خاص خود را خواهد داشت و این شما هستید که بهترین تصمیم را می‌گیرید. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس به عنوان مرجعی معتبر در زمینه اخذ اقامت اروپا همراه باشید.

دوری از خانواده پس از اقامت در آلمان

مشکلات مهاجرت به آلمان، بررسی زندگی در آلمان و جدایی از خانواده و دوستان

یکی از مهمترین مشکلاتی که اتباع خارجی پس از ورود و اخذ اقامت آلمان با آن مواجه می شوند، نبود دوستان و خانواده است. بزرگترین چالش افراد به خصوص افراد مجرد نبود حامیان عاطفی آنها است. حتی افرادی که با همسر و فرزندان خود به آلمان مهاجرت می‌کنند باز هم مشکلات خاص خود را دارند. آنها باید خود را با شرایط و محیط جدید وفق دهند و تلاش کنند تا با جامعه جدید ارتباط برقرار کنند. زمانی که از خانه و خانواده خود حتی برای مدتی کوتاه دور می شوید، برای سرما، گرما، آلودگی هوا، سواحل شمال، مردم و شاید حتی برند بیسکوییت مادر و پفک نمکی دلتنگ شوید.

همه هزینه‌های زندگی در آلمان

تقریبا تمانی افرادی که به کشور دیگری مهاجرت می کنند این حس را تجربه می کنند ولی میزان آن به روحیات و سبک زندگی فرد بستگی دارد. البته بعد از مدت کوتاهی حس پذیرش و تطابق با فرهنگ و جامعه جدید را پیدا می کنید و احساس خیلی بهتری خواهید داشت. اگر به دنبال اطلاعات دقیقی در زمینه بهترین راه مهاجرت به آلمان هستید، پیشنهاد می کنیم در بررسی اقامت بلوکارت آلمان همراه ما باشید.

هزینه مهاجرت به آلمان چقدر است؟

اکثر مواقع اتباع خارجی به دلایل مالی و دریافت حقوق بیشتر به کشور جدیدی مهاجرت می کنند. اکثر مواقع درآمد بیشتر و شرایط کاری بهتر برابر با هزینه های زندگی بالاتر در مقایسه با کشور مقصد است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که آلمان در فهرست کشورهایی است که بین حقوق دریافتی و هزینه های زندگی تناسب وجود دارد و مردم در آرامش به سر می برند و یکی از بهترین کشور های اروپایی است که در آن امکان اقامت اروپا از طریق کار برای افراد فراهم شده است.

مشکلات ایرانیان در آلمان برای کاریابی

مشکلات المان، تفاوت فرهنگی مهمترین زندگی در آلمان برای ایرانیان است

یکی از عواملی که باعث ایجاد استرس می شود مواجه شدن با فرهنگی کاملا متفاوت است. برخی افراد با تفاوت‌های فرهنگی زیادی روبه رو می‌شوند که باعث افسردگی و سردرگمی آنها برای مدتی خواهد شد. بنابراین بهتر است پیش از مهاجرت به کشوری دیگر حتما سفری به کشور مقصد داشته باشید و از نزدیک با محیط آشنا شوید. زندگی در کشوری دیگر در صورتی که بدون آگاهی و تحقیقات قبلی باشد می‌تواند به چالشی سخت تبدیل شود. به همین دلیل توصیه می کنیم پیش از اقدام به مهاجرت اطلاعات خود در زمینه اقامت کارآفرینی آلمان را هم کامل تر کنید.

مهاجرت قانونی به آلمان برای ایرانیان

مشکلات زندگی در آلمان، فراگیری زبان شرط اخذ اقامت در آلمان است

یکی از مواردی که ممکن است برایتان دشوار باشد یادگیری زبان است. حتی اگر شغلی به زبان انگلیسی پیدا کنید باز هم برای برقراری ارتباط با مردم باید تا حدی به این زبان تسلط داشته باشید. می توانید با هر بودجه ای این زبان را فرا بگیرید از معلم خصوصی گرفته تا مدارس زبان یا برنامه‌های یادگیری زبان آلمانی رایگان. فراگیری زبان آلمانی پروسه‌ای زمان بر است. اگر از سطوح مقدماتی شروع کنید حدود ۶ ماه تا یک سال زمان لازم دارید تا مکالمه و گفت و گو را بیاموزید. پس یکی از مهمترین چالش های پیش روی شما در مهاجرت کاری به آلمان یادگیری زبان خواهد بود.

اقامت در آلمان و مشکلات زندگی برای ایرانیان

پیدا کردن شغل مهمترین چالش زندگی در آلمان

افرادی که از طریق ویزای کاری برای ورود به آلمان اقدام می کنند، نگران پیدا کردن فرصت های شغلی مناسب هستند. یافتن شغلی مناسب در آلمان تا چه اندازه آسان است؟ پاسخ این سوال به تخصص، مدرک تحصیلی، سابق کاری سن و دانش شما از زبان آلمانی دارد. برای استخدام شدن در بسیاری از شرکت های بین المللی علاوه بر دانش انگلیسی به سطح متوسط  از زبان المانی نیز نیاز خواهید داشت.

برای سرعت بخضیدن به پروسه یافتن کار می‌توانید از موسسات کاریابی کمک بگیرید. زمان ورود به آلمان می توانید به شعب آژانس کاریابی فدرال مراجعه کنید. این آژانس خدمات رایگان کاریابی را به متقاضیان ارائه می دهد. مدرک تحصیلی در آلمان اهمیت زیادی دارد بنابراین مطمئن شوید که مدرک شما مورد تایید دولت آلمان است.

بررسی هزینه اقامت، اجاره ملک و زندگی در آلمان برای ایرانیان

سالیانه افراد زیادی به این کشور مهاجرت می کنند همین مسئله باعث می شود که تقاضا برای اجاره یا خرید ملک نیز افزایش پیدا کند در نتیجه یافتن ملک مناسب کمی دشوار می شود. این مسئله در شهرهایی مانند برلین، مونیخ و فرانکفورت به مراتب سخت تر نیز می شود. اجاره ملک پایین ولی تقاضا بالا است بنابراین حتی اگر بودجه خوبی را برای ملک کنار گذاشته باشید، یافتن ملک پروسه ای زمان بر  خواهد بود. آلمانی ها برای اجاره یا خرید ملک از سایت های معتبر استفاده می کنند زیرا هزینه آژانس های معاملات ملکی کمی بالا است.

هزینه‌های زندگی و مهاجرت در آلمان

دستمزد وکیل مهاجرت آلمان جهت انجام امور اداری و وکیل ایرانی در آلمان چقدر است؟

یکی از بزرگترین معضلات مهاجرت به آلمان، سیستم کاغذ بازی آن است. راحت ترین کار مثلا برای خرید اینترنت باید پروسه طولانی همراه با کاغذ بازی زیادی را طی کنید. در این زمینه بهره بردن از تخصص وکلای مهاجرت به آلمان می‌تواند راهگشای شما باشد. بهتر است مدارک لازم را قبل از اقدام به مهاجرت آماده کنید تا کارتان سریع تر پیش برود.

زمانی که ملکی را خریداری و یا اجاره کردید، ویزا گرفتید و مشغول به کار شدید دیگر نیازی به کاغذ بازی نخواهید داشت. چالش هایی که با آن مواجه خواهید شد به سبک زندگی و شخصیت فرد بستگی دارد. برخی ممکن است با یادگیری زبان، اجاره ملک و یا اشتغال به کار مشکل داشت باشند ولی برای برخی تجربه زندگی جدید می تواند جالب و هیجان انگیز باشد.

مشکلات مهاجرت به آلمان چیست؟

مهمترین مشکلی که در مهاجرت به آلمان برای ایرانیان به وجود می آید مواردی مربوط به یادگیری زبان آلمانی و البته تفاوت های فرهنگی است.

راه های اقامت در آلمان برای ایرانیان چیست؟

خوشبختانه امروزه راه های بسیاری برای اخذ اقامت آلمان وجود دارد و بهترین راه ممکن نیز اقدام به مهاجرت کاری به آلمان است و البته می توانید از طریق کارآفرینی در آلمان نیز اقامت این کشور را به دست بیاورید.

بهترین راه مهاجرت به آلمان چیست؟

مسلما بهترین راه ممکن برای اخذ اقامت آلمان اقدام به دریافت بلوکارت است که بالاترین سطح ممکن در بین دیگر روش های ممکن را دارد.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید