بورسیه تحصیلی آلمان بهترین راه اخذ اقامت اروپا است

دریافت اقامت اروپا با ویزای دانش آموزی آلمان
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

آلمان به عنوان توسعه یافته ترین کشور اروپا دومین مقصد محبوب مهاجران بعد از آمریکا به شمار می رود. بازار کار عالی و پیشرفته ترین متد های آموزشی این کشور را به بهشت علاقه مندان دریافت اقامت دوم تبدیل کرده است. مهم نیست که در چه رشته ای تحصیل می کنید، در دانشگاه های آلمان همیشه فرصت مناسبی را برای ادامه تحصیل و اخذ اقامت اروپا خواهید یافت. اگر علاقه مند به کسب اطلاع درباره چگونگی پذیرش در دانشگاه های آلمان هستید شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کنیم. در ادامه به نحوه دریافت بورسیه اشاره خواهیم کرد.

با ویزای دانش آموزی به آلمان مهاجرت کنید

تحصیل رایگان با اخذ ویزای دانش آموزی آلمان

به دلایل مختلف مانند کیفیت آموزش، امکانات تحصیلی، رفاه و امنیت اجتماعی دانشجویان بسیاری تمایل به تحصیل در کشور آلمان دارند. همانطور که می دانید دانشگاه های آلمان رایگان هستند، بنابراین اگر سابقه تحصیلی خوبی دارید، می توانید برای اخذ بورسیه تحصیلی اقدام کنید. منظور ما از سوابق تحصیلی، معدل بالا در مقطع دبیرستان یا پیش دانشگاهی، ارائه مقالات علمی که در مجلات معتبر به چاپ رسیده اند و دانش علمی بالا است.

با توجه به آمار ارائه شده در سال ۲۰۱۸، از هر ۱۰ دانشجوی بین المللی یک نفر در دانشگاه های آلمان مشغول به تحصیل است. همچنین در طی ۱۰ سال تعداد  متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آلمان رشدی ۵۰% داشته که این بیانگر عملکرد موفقیت آمیز این آلمان در زمینه آموزش عالی است. هشت موسسه در آلمان به دانشجویان با سوابق تحصیلی خوب بورسیه تحصیلی اعطا می کنند که یکی از راه های اخذ اقامت آلمان است. به عنوان یکی از بهترین راه های اخذ اقامت آلمان پیشنهاد می کنیم به بررسی اقامت بلوکارت آلمان نیز بپردازید.

مهاجرت به آلمان با بورسیه تحصیلی

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی با ویزای دانش آموزی

انواع بورسیه های تحصیلی که توسط دولت آلمان در اختیار افراد قرار می گیرد به شرح زیر هستند:

  • بورسیه DAAD : حتما نام این بورسیه را شنیده اید. این بورسیه در کلیه مقاطع تحصیلی و مختص دانشجویان بین المللی است. اکثر بورسیه های تحصیلی آلمان در این سایت اعلام می شود.
  • بورسیه اراسموس این بورسیه به دانشجویان بین المللی در اتحادیه اروپا از طرف کمیسیون اروپا ارائه می شود و برای کمک هزینه زندگی و تحصیل در اروپا به دانشجویان بین المللی اعطا خواهد شد.

متقاضیان تحصیل در آلمان می توانند از ۲ طریق اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی آلمان کنند. این بورسیه توسط موسسات دولتی و خصوصی اعطا می شود که به شرح زیر هستند:

  • بورسیه تحصیلی هاینریش بلاین بورسیه مختص دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است.
  • بورسیه تحصیلی کنراد آدناور دانشجویانی که سطح علمی بالایی دارند و در سمینارها و کنفرانس های مختلف شرکت کرده اند، می توانند برای اخذ این بورسیه اقدام کنند. همچنین برای اخذ این بورسیه با محدودیت سنی مواجه خواهید شد.
  • بورسیه تحصیلی کورت هانسن: این نوع بورسیه توسط بنیاد بایر و برای رشته های علوم پایه ارائه می شود.
  • بورسیه تحصیلی ماویستا: متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که فرزندی دارند می توانند بیشترین استفاده را از آن کنند.
  • بورسیه تحصیلی اشتیپندیوم : این نوع از بورسیه تحصیلی آلمان، سنجشی بر لیاقت های دانشجو صرف نظر از ملیت و درآمد دارد و زمانی اعطا می‌شود که استعدادسنجی در داخل آلمان انجام پذیرفته شده باشد.
  • بورسیه انجمن هلمهولتز این  بورسه توسط موسسه هلمهولتز آلمان به دانشجویان مقاطع دکترا و فوق دکترا تعلق می گیرد.
  • فرصت مطالعاتی هومبولتاین بورسیه به دانشمندان و پژوهشگران در مقطع فوق دکترا تعلق می گیرد.
  • فرصت مطالعاتی بین المللی ماری کوری: این بورسیه بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی در مقطع دکتری است.
  • بورسیه دوره فوق دکترا فلوشیپ انیشتین: یکی از معروف ترین بورسیه های کشور آلمان فلوشیپ انیشتین است که مختص دانشجویان فوق دکترا است.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری برای انواع راه های اخذ اقامت آلمان هستید، می توانید به بررسی نحوه اخذ ویزای کار آلمان نیز بپردازید.

دریافت اسکالرشیپ با ویزای دانش آموزی آلمان

با ویزای دانش آموزی آلمان چه دانشگاه هایی پذیرش می دهند؟

برای ادامه تحصیل شرایط دانشگاه بسیار مهم است. اینکه مرکز تحصیلی شما در کدام ناحیه قرار دارد، با چه سازمان هایی مرتبط است و چه تسهیلات و شرایطی را به شما اعطا می کند، می تواند زمینه شکوفایی هر چه بیشتر شما را پدید آورد. هشت دانشگاه معتبر و بین المللی آلمان به خارجی ها بورسیه تحصیلی اعطا می کنند که عبارتند از:

  • دانشگاه فرایبورگ
  • دانشگاه اشتوتگارت
  • دانشگاه پوپراشت هایدلبرگ
  • دانشگاه کونزتانس
  • موسسه علوم
  • دانشگاه مانهایم
  • دانشگاه کارل ابارهارد
  • دانشگاه اولم

دریافت تسهیلات از آلمان با اخذ اقامت دانش آموزی

پرداخت هزینه های زندگی و تحصیلی به نرخ یورو برای بسیاری از علاقه مندان تحصیل در آلمان دشوار است. بویژه اینکه ممکن است در ابتدا با محدودیت هایی برای کسب درآمد در این کشور رو برو شوید. اما دانشجویانی که شرایط زیر را داشته باشند از پرداخت شهریه معاف خواهند شد:

  • دانشجویان بین المللی که معدل بالا دارند و برای تحصیل در مقاطع بالاتر اقدام می کنند.
  • دانشجویانی که اجازه اقامت دائمی اروپا را اخذ کرده اند.

راه های اخذ ویزای دانش آموزی آلمان

ویزای دانش آموزی آلمان به چه افرادی تعلق می گیرد؟

بورسیه سازمان DAAD معمولا به فارغ التحصیلان و محققانی است که مشغول انجام پروژه های علمی پژوهشی هستند. دانشجویانی که سوابق علمی پژوهشی خوبی دارند و روی پروژه های نوآورانه کار کرده باشند همچنین از نظر علمی در سطح بالاتری از بقیه دانشجویان باشند، شانس بیشتری برای اخذ بورسیه دارند. پس برای کسب بورسیه تحصیلی به ثبت سوابق پژوهشی در پرونده خود فکر کنید. ارائه مستندات معتبر در این زمینه بسیار مهم است. پیش از پایان مطلب می توانید اطلاعات خود در زمینه مهاجرت کاری آلمان را هم کامل تر کنید.

آیا در آلمان محدودیت سنی برای اخذ ویزای دانش آموزی وجود دارد؟

افراد بالای ۱۸ سال می توانند اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی کنند. یکی دیگر از نکات مهم نداشتن گپ تحصیلی است. اگر بیش از ۶ سال از فارق التحصیلی شما گذشته باشد، نمی توانید از بورسیه استفاده کنید. دانشجویان دکتری ۳ سال بعد از شروع دوره و دانشجویان فوق دکترا ۲ سال بعد از شروع دوره نمی توانند برای اخذ بورسیه اقدام کنند.

از آنجایی که اخذ بورسیه تحصیلی به راحتی امکان پذیر نیست و تنها به دانشجویان واجد شرایط تعلق می گیرد بهتر است اطلاعات کامل در رابطه با شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در آلمان را از موسسات مربوطه کسب کنند. موسسه حقوقی سایرس با پرونده های موفق بسیار در زمینه اخذ اقامت آلمان از طریق کارآفرینی و بلوکارت همراه همیشگی شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اخذ اقامت کارآفرینی و بلوکارت آلمان با مشاورین مجموعه در تماس باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید