رشته های آوسبیلدونگ المان، کارآموزی در اقتصاد بزرگ اروپا

رشته های آوسبیلدونگ المان
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

کارآموزی اولین تجربه حرفه‌ای هر فردی به حساب می‌آید. کشورهای بزرگ دنیا حساب ویژه‌ای روی دوران کارآموزی باز می‌کنند. آلمان یکی از کشورهایی است که با ایجاد دوره‌های آوسبیلدونگ، امکان حضور علاقه‌مندان در داخل و خارج آلمان در دوره های کارآموزی را فراهم کرده است. در این مقاله به بررسی رشته‌های آوسبیلدونگ المان و نکات مرتبط با آن می‌پردازیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

منظور از آوسبیلدونگ چیست؟ دوره‌های ورود به بازار کار

اقامت تمکن مالی اروپا، سرمایه‌گذاری و ویزای کار از جمله محبوب‌ترین راه‌های اخذ اقامت اروپا است. اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف امکان استفاده از این راه‌ها را برای دریافت اقامت اروپا را ندارند. به همین دلیل وجود دوره‌هایی مثل آوسبیلدونگ در آلمان می‌توان راه دریافت اقامت اروپا را راحت‌تر کند. آوسبیلدونگ به زبان خیلی ساده به معنی دوره کارآموزی است.

برای شروع کار در کشور آلمان، الزما نیازی به مدرک تحصیلی نیست. در حقیقت بسیاری از افراد در داخل یا خارج آلمان حتی با مدرک دیپلم اما با شرکت در دوره‌های کارآموزی این کشور می‌توانند وارد بازار کار شوند. در دوره‌های آوسبیلدونگ تمامی مهارت‌های لازم مختص به هر رشته تدریس می‌شود و متقاضی برای شروع فعالیت حرفه‌ای آماده می‌شود.

آشنایی با رشته های آبسولوینگ در آلمان

۵ تا از محبوب‌ترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان را بشناسید

برگزاری دوره‌های آوسبیلدونگ مختص به رشته خاصی نیست. اما برخی دوره‌ها طرفداران بیشتری در آلمان دارد. در ادامه ۵ تا از محبوب‌ترین دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان را بررسی می‌کنیم:

۱- آوسبیلدونگ تاسیسات، کارآموزی با بازار کاری بزرگ

کارهای مربوط به تاسیسات بازار کار گسترده‌ای در آلمان دارند. به همین دلیل دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان، طرفداران زیادی دارد. طول دوره آوسبیلدونگ تاسیسات در آلمان نزدیک به ۳٫۵ سال است. در این دوره تمامی دانش و مهارت لازم برای شروع فعالیت به عنوان یک تکنسین تاسیسات به مخاطبان ارائه می‌شود.

۲- کارآموزی مراقبت از سالمندان، بازار بزرگ آلمان برای کار

تعداد سالمندان در آلمان رو به افزایش است. به همین دلیل کسب و کارهای مرتبط با سالمندان بازار گسترده‌ای در این کشور دارد. یکی از محبوب‌ترین دوره‌های آوسبیلدونگ، مراقبت از سالمندان است. بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها، دوره آوسبیلدونگ سالمندان را برگزار می‌کنند. مدت زمان این دوره هم ۳ ساله است.

۳- آوسبیلدونگ برق، رشته جذاب در آلمان

نصب، تعمیر و راه اندازی دستگاه‌های برقی در کارخانه ها، اداره‌ها و حتی منازل یکی از پرکاربردترین رشته‌های تحصیلی در آلمان است. مدت دوره آوسبیلدونگ برق نزدیک به ۳٫۵ سال است.

۴- آوسبیلدونگ مکانیکی، پل ورود به بازار کار

یکی دیگر از رشته‌های محبوب آوسبیلدونگ در آلمان، مربوط به رشته مکانیکی است. در دوره آوسبیلدونگ رشته مکانیکی، تمامی دانش و مهارت لازم برای نصب سیستم‌های گرمایشی، تهویه مطبوع، مونتاژ و نصب لوله کشی در ساختمان به متقاضی آموزش داده می‌شود. مانند سایر دوره‌های آوسبیلدونگ طول دوره مکانیکی هم نزدیک به ۳٫۵ سال است.

رشته تاسیسات در آلمان

۵- آوسبیلدونگ قطار، جذاب ترین دوره کارآموزی دنیا

رشته آوسبیلدونگ قطار یکی دیگر از رشته‌های پرطرفدار در دنیا است. کسانی که وارد این دوره کاربردی شوند، مدیریت و کنترل سیستم قطار شهری را یاد می‌گیرند. از طرف دیگر در این دوره کارآموزی فرد تمامی مهارت‌های لازم برای کار در مترو آلمان را نیز فرا می‌گیرد.

چگونه می‌توان در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان شرکت کرد؟

راه‌های بسیار متفاوتی برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ وجود دارد. معمولا فراخوان شروع دوره شش تا یک سال قبل از شروع، در سایت‌های کاریابی آلمان درج می‌شود. همچنین سایت‌هایی مثل سایت اداره کار یا اداره بازرگانی آلمان نیز مرجعی مناسب برای اطلاع از شروع دوره‌های جدید هستند.

شرکت در دوره آبسولوینگ

برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ آلمان به چه مدارکی نیاز داریم؟

اروپایی‌ها قوانین سفت و سختی در روش‌های مختلف مهاجرت مثل اقامت بدون سرمایه گذاری، ویزای کار و حتی دوره‌های کارآموزی برای پذیرش متقاضی دارند. معمولا داشتن رزومه و انگیزه نامه قوی از مهم‌‍ترین پیش شرط‌های شرکت در دوره‌های کارآموزی آلمان است. از طرف دیگر متقاضی باید به زبان آلمانی مسلط باشد. همچنین برخی از دوره‌های کارآموزی در آلمان، محدودیت سنی دارد.

آیا با شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ می‌توان اقامت آلمان را به دست آورد؟

دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان، امکان دریافت اقامت و اخذی ویزای اروپا را فراهم می‌کند. البته فرآیند دریافت ویزای دائمی اروپا زمان بر است و متقاضی باید شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم را به دست اورد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با سایر راه‌های دریافت اقامت اروپا مقاله ویزای جاب سیکر اتریش را مطالعه بفرمایید.

دریافت اقامت اروپا

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت آوسبیلدونگ جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید