اقامت تمکن مالی فرانسه

اقامت تمکن مالی فرانسه

اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی فرانسه، یکی از مناسب‌ترین راه‌های زندگی در اروپا و شهر رویایی فرانسه است. این روش برای افرادی که از موقعیت مالی مناسبی در کشور خود بهره‌مند هستند، کاربرد دارد. این قانون در یک سری از کشور‌های اروپایی، با هدف بهبود وضعیت اقتصادی آن کشور ایجاد شده است. به‌همین دلیل، هر سال با تغییر وضعیت اقتصادی، مدارک مورد‌نیاز و هزینه‌های آن نیز تغییر خواهد کرد. بهترین راه برای دریافت اقامت تمکن مالی فرانسه، دریافت مشاوره از وکلای مهاجرتی سایرس است.

اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی چیست؟

برخی از کشورهای اروپایی اجازه دریافت اقامت تمکن مالی اروپا را برای علاقه‌مندان به زندگی در کشور‌های حوزه شنگن فراهم می‌کنند. با این‌کار، افراد متمولی را جذب می‌کنند که نیازی به کار یا دریافت حقوق از کشور فرانسه نداشته باشند. افراد باید با ارائه اسناد و مدارک لازم، توانایی مالی بالای خود برای زندگی در کشور فرانسه را اثبات کنند. زمانی که برای اخذ اقامت فرانسه اقدام کنید، از شما مدارک و اسنادی مطالبه می‌شود که به کمک آن می‌توانید میزان ثروت خود را نشان دهید. در صورتی که موفق به اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه شوید اقامت موقت شما صادر می شود و با گذشت زمان لازم و تعریف‌شده از طرف دولت فرانسه، اقامت شما از موقت به دائم تغییر خواهد کرد.

اقامت تمکن مالی فرانسه

مزایا و معایب اقامت تمکن مالی فرانسه

آمار نشان می‌دهد که دریافت اقامت خودحمایتی فرانسه در بین ایرانیان در سال‌های اخیر بسیار محبوب‌تر شده است. اما نه فقط برای فرانسه، بلکه اقامت تمکن مالی یونان، پرتغال و بسیاری دیگر از کشور‌های اروپایی در صدر سایر روش‌ها قرار گرفته‌اند. بهترین مزایا اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه عبارتند از:

  • اقامت اروپای شنگن برای سرپرست، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال او
  • بهره‌مندی از خدمات بیمه پزشکی، حساب بانکی و تحصیل رایگان فرزندان
  • استفاده از یکی از بهترین سیستم آموزشی دنیا به صورت رایگان
  • صدور کارت اقامت ۵ ساله برای فرزندان زیر ۱۸ سال
  • تردد به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • بدون نیاز به داشتن دانش زبان فرانسوی و انگلیسی
  • نیاز نداشتن به ارائه مدرک تحصیلی
  • بدون نیاز به سرمایه‌گذاری یا راه‌اندازی کسب‌وکار
  • بدون نیاز به پرداخت مالیات به دولت فرانسه
  • امکان استقرار ۹۰ روزه در دیگر کشورهای حوزه اروپای شنگن
  • سهولت در اخذ ویزای کشورهای انگلیس و کانادا

از معایب اقامت تمکن مالی فرانسه می‌توان به نداشتن اجازه کار اشاره کرد. در‌واقع دریافت حقوق از فرد دیگر، با مفهوم اصلی اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی مغایرت دارد. همچنین، اگر فرزند محصل داشته باشید، باید در همه دوران تحصیل، به‌جز تعطیلات تابستان، در فرانسه حضور داشته باشید تا اقامت شما قابل تمدید باشد.

شرایط اقامت تمکن مالی فرانسه چیست؟

شرایط اقامت تمکن مالی فرانسه با اقامت اروپا از طریق کار متفاوت است. تنها شباهتی که دارند، در نوع صدور اقامت موقت آن‌ها است. شما باید هر سال تمکن مالی خود را اثبات کنید و شرط حضور در فرانسه را رعایت کرده باشید تا امکان تمدید اقامت برایتان فراهم شود. رعایت قوانین کشور و دوری‌ از جرم، دیگر شرایط تمدید اقامت است. اقامت تمکن مالی فرانسه برای سرپرست، همسر و فرزندان بالای ۱۸ سال تا ۵ سال به صورت سال‌به‌سال تمدید و برای فرزندان زیر ۱۸ سال با توجه به سن، کارت ۵ ساله صادر می‌شود.

مدارک و مستندات لازم برای دریافت اقامت خود حمایتی فرانسه

شما باید با ارائه درآمد یا حقوق بازنشستگی، مستغلات یا سهام در کشور محل زندگی خود، تمکن مالی را به دولت فرانسه اثبات کنید. درآمد ماهیانه به هر یک از روش‌های گفته‌شده مورد‌تایید است و نیازی نیست هر سه مورد را داشته باشید. در فرانسه شما ملزم به راه‌اندازی کسب‌و‌کار نیستید؛ ولی می‌توانید با راه‌اندازی بیزینس، به‌عنوان job owner درآمد بیشتری به‌دست بیاورید.

هزینه اقامت تمکن مالی فرانسه چقدر است؟

در بحث هزینه مورد‌نیاز برای اقامت تمکن مالی فرانسه اعداد و هزینه‌های لازم به صورت حدودی ارائه می شوند. زیرا، در هر سال ممکن است متناسب با نرخ تورم و یا رشد اقتصادی فرانسه متغیر باشد. هزینه‌های لازم را با یک مثال بیان خواهیم کرد. برای یک خانواده ۳ نفره با فرزند ۱۴ ساله، باید درآمد ماهیانه شما در ایران معادل ۵۲۵۰ یورو باشد. این درآمد می تواند از طریق سود سپرده بانکی، اجاره دریافتی از املاک و حقوق بازنشستگی نشان داده شود. باید در نظر داشت که ارائه یکی از این مدارک در صورتی که درآمد مورد نیاز برای تمکن مالی را اثبات کند، کافی است و نیازی به ارائه هر سه مورد نیست.

هزینه‌های اقامت فرانسه از طریق خود حمایتی یه‌طور جزئی‌تر و مطابق با قانون فرانسه، برای سرپرست و فرزندان بالای ۱۸ سال معادل ماهانه ۳۰۰۰ یورو، همسر ۱۵۰۰ یورو و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز هرکدام ۷۵۰ یورو برآورد می‌شود.

اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

مراحل درخواست و دریافت اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

برای دریافت اقامت خود حمایتی فرانسه، باید مراحلی را طی کنید. شروع یک تصمیم بزرگ همیشه دشوار بوده است؛ به‌همین دلیل، مراحل دریافت تمکن مالی فرانسه را قدم‌به‌قدم بیان کرده‌ایم:

  • بررسی مدارک و شرایط خانواده
  • عقد قرارداد با موسسه حقوقی
  • تکمیل مدارک با‌توجه به قوانین جدید
  • ترجمه و تایید مدارک
  • تهیه و تنظیم مدارک مورد‌نیاز از طرف وکیل فرانسوی
  • مراجعه به سفارت و ارائه درخواست
  • صدور و دریافت ویزای تایپ D
  • سفر به کشور فرانسه و ثبت درخواست اقامت اروپا برای همه اعضای خانواده

روش اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی، روشی است که بلافاصله همه اعضای خانواده امکان پیوست به فرد متقاضی را خواهند داشت.

بررسی شرایط تمدید اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

شرط تمدید اقامت در هر سال وابسته به ۳ فاکتور مهم است. حفظ درآمد ثابت ماهیانه یکی از این موارد است که در زمان تمدید جمع سالانه آن باید در حد لازم باشد. علاوه‌بر این، داشتن آدرس معتبر در کشور فرانسه، داشتن بیمه پزشکی معتبر و حضور شرکت در مدارس این کشور برای فرزندان زیر ۱۸ سال، از شروط الزامی برای تمدید اقامت است. از آن‌جایی که اقامت تمکن مالی، یک زندگی دائمی در کشور فرانسه محسوب می‌شود، بهتر است از مزایا و معایب زندگی در فرانسه قبل از هر اقدامی آگاه شوید.

موسسه حقوقی سایرس؛ همراه شما برای دریافت اقامت خود حمایتی فرانسه

در موسسه حقوقی سایرس به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه اخذ اقامت تمکن مالی، اقامت با ثبت شرکت، اقامت بلوکارت آلمان و اقامت کارآفرینی بهترین خدمات ممکن را برای شما فراهم کرده‌ایم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره‌ ۰۲۱۲۵۷۴۱ تماس حاصل بگیرید و سوالات خود را با کارشناسان و وکلای مجرب موسسه حقوقی سایرس مطرح کنید.

سوالات متداول

چگونه اقامت خودحمایتی فرانسه بگیریم؟

متقاضیان می توانند با ارائه مدارک مبنی بر داشتن درآمد ثابت ماهیانه در ایران، اقدام به اخذ این اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی نمایند.

شرایط سنی در تمدید اقامت خودحمایتی فرانسه اثرگذار است؟

اقامت تمکن مالی فرانسه برای سرپرست، همسر و فرزندان بالای ۱۸ سال تا ۵ سال به صورت سال به سال تمدید می شود و برای فرزندان زیر ۱۸ سال با توجه به سن، کارت ۵ ساله صادر می گردد.

با اقامت تمکن مالی فرانسه تا چه مدت در دیگر کشورها اجازه اقامت داریم؟

در صورتی که موفق به اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی شوید، امکان استقرار ۹۰ روزه در دیگر کشورهای حوزه اروپا برای شما فراهم می شود.

آیا اسناد و حساب های ارائه‌شده برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه به عنوان وثیقه نزد شرکت یا کشور مقصد می‌ماند؟

خير، ترجمه های تاييد‌شده اسناد و حساب‌ها به سفارت ارائه مي‌شود و اصل آن‌ها نزد متقاضی باقی می‌ماند. در پروسه‌ دریافت اقامت، چون هدف شما زندگی بيش از ٩٠ روز در كشور مقصد است، مدرکی به‌عنوان ضمانت يا وثيقه وجود ندارد. اما در پروسه ويزای توريستی، چون اقامت شما حداکثر برای تردد ۹۰ روزه صادر خواهد شد، کارگزاران مبلغی به عنوان وثیقه دریافت می‌کنند که ضمانت بازگشت متقاضی از سفر توریستی محسوب می‌شود.

اقامت تمکن مالی فرانسه که به نام ویزای خودحمایتی فرانسه نیز شناخته می شود یکی از پرطرفدارترین ترین روش های اخذ اقامت است. این نوع اقامت به متقاضیانی تعلق می گیرد که از تمکن مالی خوبی در ایران برخوردار باشند. این افراد می توانند بدون خارج کردن سرمایه خود از ایران، اقامت کشوری دیگر را اخذ کنند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

6 اکتبر 2019

آیا امکان استخدام شدن در شرکتی با اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه برای ما وجود دارد؟

    6 اکتبر 2019

    در اقامت تمکن مالی امکان استخدام شدن در شرکت وجود ندارد ولی در این نوع اقامت شما می توانید کسب و کار خود را در کشور فرانسه راه اندازی نموده و از این طریق کسب درآمد کنید.

25 نوامبر 2019

سلام.ممنون از مطالب مفیدتون. سوالی که داشتم این هستش که آیا میتونیم با گرفتن این نوع از اقامت در اونجا تحصیل هم بطور رایگان ادامه بدیم و یا کار کنیم؟؟

    26 نوامبر 2019

    در صورتی که زبان آن کشور را بلد باشید می توانید به صورت رایگان در دانشگاه تحصیل کنید.

12 دسامبر 2019

ممنون از اطلاعات خوبتون
اگر این اقامت رو بگیریم حتما باید فرانسه زندگی کنیم؟
چون من در طول سال سفر زیاد میرم و نمیتونم در فرانسه زندگی کنم علاوه بر اینکه کار اصلیم و شرکتم ایران هست.
ممنون میشم راهنمایی کنید

    24 دسامبر 2019

    با تغییراتی که در قوانین تمکن مالی فرانسه ایجاد شده، شرط حضور برای تمدید این اقامت اهمیت پیدا کرده در نتیجه باید در این کشور زندگی کنید و در صورتی که فرزندی داشته باشید فرزندتان باید در مدرسه تحصیل کند.

      25 فوریه 2020

      سلام وقت شما بخیر
      من استاد دانشگاه هستم درآمد من حدود ۱۵۰۰۰۰۰۰ در ماه هست چون نمیتونم در فرانسه حضور داشته باشم میتونم از طریق تمکن مالی فرانسه اقامت بگیرم ممنونم؟

        25 فوریه 2020

        ببخشید سوال ۲
        اگه از طریق تمکن مالی فرانسه نتوانم بهترین و اسانترین راه برای من با توجه به شرایط فعلی من در ایران چی هست؟
        متشکرم

          10 مارس 2020

          سلام و وقت بخیر

          برای داشتن انتخابی آگاهانه و صحیح باید با مشاورین سایرس در تماس باشید تا با توجه به پرونده شما بهترین گزینه ها به شما معرفی شود.

        10 مارس 2020

        سلام و وقت بخیر

        درآمدی که برای پکیج های تمکن مالی باید نشان دهید باید از طریق سود سهام، اجاره ملک، حقوق بازنشستگی و یا سود بانکی باشد. به علاوه شرط حضور برای کشوری مانند فرانسه در این روش پررنگ است. ولی مسیرهای دیگر اقامتی وجود دارند که شرط حضور کم رنگی دارند برای کسب اطلاعات دقیق تر از پکیج های مختلف با سایرس در تماس باشید.

3 مارس 2020

با سلام وعرض ادب
اینجانب بهمراه همسر و دو فرزند پسرم بسنین ۷و۱۲ ساله متقاضی ویزای خود حمایتی فرانسه از طریق اثبات تمکن مالی بوسیله املاک و مستغلات در ایران میباشیم. لطفا چنانچه در این خصوص خدماتی ارائه میفرمایید خوشحال میشویم که از آن بهرمند گردیم.
با تشکر و سپاس فراوان.
وحید زوار
۰۹۱۴۲۲۲۹۵۳۵

23 ژوئن 2020

ببخشید کدوم با این روش اقامت شرط حضور نداره؟ اینطور که من خوندم میگن فقط فرانسه هست که شرط حضور نداره ولی شما اینجا نوشتین که داره؟ و سوال بعدی اینکه این روش به گرفتن پاسپورت منتهی میشه یا نه؟ و آیا برای اون زبان فرانسه لازم هست؟

    21 اکتبر 2020

    برای کسب اطلاعات دقیق و بروز در رابطه با اقامت تمکن مالی فرانسه با سایرس تماس بگیرید.

25 ژوئن 2020

سلام خسته نباشید من ۲۳ سالمه و دانشجوی کارشناسی هستم زبان انگلیسی نسبتا قوی دارم میخواستم این روش اقامت را انتخاب کنم و درامدم تا اندازه ی مورد نظر نیست ولی اسناد ملکی دارم , میخواستم بپرشم منم امکان داره بتونم ازین روش استفاده کنم؟ هزینه ها ی این روش اقامت چقدر است

    21 اکتبر 2020

    برای اقامت تمکن مالی به درآمد دریافتی ماهیانه از شرکت نیازی ندارید بلکه این درآمد را باید از طرق مختلف مانند اجاره ملک، سود سهام و … باید نشان بدهید. پاسخ به این سوال به بررسی شرایط شما نیاز دارد، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر
با تمکن مالی فرانسه از همه امکانات و تجهیزات رفاهی این کشور برخوردار میشیم؟ یعنی این نوع اقامت محدودیت خاصی نداره؟

    10 جولای 2020

    سلام دوست گرامی
    پس از اخذ ویزای تمکن مالی فرانسه ، شما از تمامی حقوق شهروندی این کشور برخوردار می شوید و می توانید به راحتی به تمامی امکانات رفاهی دسترسی پیدا کنید.

10 جولای 2020

سلام
ممنون برای مقاله خیلی خوب و کاملتون. یک سوال داشتم. در این شیوه اقامتی نیاز به تسلط به زبان فرانسه هست یا نه؟ خیلی سوال مهمیه ممنون میشم پاسخ بدید.

    10 جولای 2020

    سلام دوست گرامی
    در شیوه اقامت تمکن مالی فرانسه نیازی به تسلط بر زبان فرانسوی نیست. در حقیقت این موضوع یکی از مزایای اخذ اقامت تمکن مالی است.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر
مقاله بسیار کامل بود. یک سوال داشتم فقط اینکه موسسه سایرس چه مقدار هزینه برای وکالت اقامت تمکن مالی فرانسه دریافت می کند؟

    10 جولای 2020

    سلام دوست عزیز
    برای اطلاع از هزینه اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه با شماره های اعلام شده در سایت سایرس تماس حاصل کنید. همکاران ما اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار می دهند.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر
پس از اخذ اقامت حتما باید در فرانسه زندگی کنیم؟ می تونیم اقامت فرانسه را داشته باشیم اما در یک کشور دیگر اروپایی زندگی کنیم؟

    10 جولای 2020

    سلام دوست عزیز
    معمولا برای اخذ ویزای دائم باید حداقل مدت زمانی را در کشور مورد نظر زندگی کنید. این شرایط در خصوص ویزای تمکن مالی فرانسه نیز وجود دارد. پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره اعلام شده در سایت سایرس تماس حاصل کنید.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر
من یک سال پیش از طریق موسسه سایرس ویزای تمکن مالی فرانسه را دریافت کردم. می خاستم تشکر کنم از خدمات سایرس و تیم بسیار حرفه ای شون. اگر می تونید ویزای تمکن مالی فرانسه رو دریافت کنید، شک نکنید. یکی از راحت ترین و بهترین راه های اخذ اقامت اروپاست.

    10 جولای 2020

    سلام جواد عزیز
    خوشحالیم که در کنار موسسه حقوقی سایرس توانسته اید به اهداف خود دست پیدا کنید و اقامت تمکن مالی فرانسه را به دست آورید. همان طور که شما هم به درستی اشاره کردید، اخذ ویزای تمکن مالی فرانسه یکی از بهترین راه های دریافت اقامت اروپا است. روزهای خوشی را برای شما همراه گرامی سایرس آرزومند هستم.

6 اکتبر 2020

سلام ، ممكنه لطفا بفرماييد براى خانواده دونفرى شامل زن و شوهرى كه فرزند ندارند، اين تمكن مالى ماهيانه چقدر هست ، وسوال دوم هم اينكه املاكى كه به رهن داده ميشوند ، مبلغ رهن را چطور ميتوان به عنوان تمكن مالى حساب كرد؟ ممنونم

    13 اکتبر 2020

    چنانچه برای دریافت اقامت تمکن مالی فرانسه اقدام می کنید، برای خانواده ۲ نفری باید مبلغ ۳ هزار یورو برای سرپرست و همسر ۱۵۰۰ یورو نشان بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با سایرس در تماس باشید.

15 اکتبر 2020

سلام.وقت بخیر
در مورد خود حمایتی فرانسه.ایا باید در آنجا حضور داشته باشیم یا خیر؟

    21 اکتبر 2020

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با اقامت تمکن مالی فرانسه با سایرس در تماس باشید.

1 نوامبر 2020

سلام،ممنون از اطلاعات مفیدتون.من و همسرم به خاطر آینده ی دخترمون که ۱۳ سالشه.میخوایم اقامت تمکن مالی یه کشور اروپایی رو داشته باشیم از طرفی به خاطر کسب و کارم میخوام تو ایران حضور داشته باشم و به کشور مقصد رفت و آمد کنم.شما چه پکیجی رو پیشنهاد می کنین؟ممنون میشم راهنماییم کنین

    17 نوامبر 2020

    وقت بخیر

    برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید، ابتدا باید شرایط شما توسط همکاران ما بررسی بشه تا بتونیم بهترین گزینه را به شما معرفی کنیم. لطفا با ما در تماس باشید.

20 ژوئن 2021

با سلام احترام سوالي كه در مورد تمكن مالي فرانسه دارم ؟ ايا شرط حضور دارد ؟ يا من كه فرزند ٤ ساله دارم ايا در تمديد بايد حتما مدركي جهت تحصيل فرزندم به اداره مهاجرت بايد داشته باشم ؟

    14 آگوست 2022

    مینا عزیز سلام
    بله، اقامت فرانسه شرط حضور دارد، مخصوصا برای فرزندانی که در سن تحصیل هستند، این مورد بیشتر و حساس‌تر چک میشه.

2 آگوست 2021

با سلام پزشک هستم و سرمایه اصلی بصورت مستغلات می‌باشد و در آمد ماهیانه ۶-۷هزار دلار ماهیانه را دارا می‌باشم آیا مسیر اقامت بعنوان تومن مالی برای اینجانب مناسب می‌باشد آیا مسیر دیگری مناسب اینجانب قابل دسترس می‌باشد با تشکر

    14 آگوست 2022

    جناب سپهری عزیز سلام
    با توجه به شرایط شما هم اقامت تمکن مالی و هم اقامت سرمایه‌گذاری در اروپا رو پیشنهاد می‌کنیم.
    اگر تمایل دارید که در یک جلسه مشاوره در خدمتتون باشیم، می‌تونید هم از طریق اینستاگرام موسسه و هم از طریق فرم درخواست مشاوره، شماره خودتون رو برای ما ارسال بفرمایید.

6 سپتامبر 2022

سلام اگر کسی با سابقه شنگن در سال ۱۴۰۰ و ریجکتی از فرانسه و اسپانیا در سال ۱۴۰۱ بخواهد برای تمکن مالی اقامت بگیرد امکانش هست؟ کدوم کشور و چقدر زمان میبره تا گرفتن اقامت

    7 سپتامبر 2022

    جناب ناصری عزیز سلام
    با توجه به شرایط مطرح شده، جزییات بیشتری برای بررسی مورد نیاز هست.
    در صورتی که تمایل داشته باشید، می‌تونیم برای مشاوره به صورت رایگان میزبان شما باشیم.

    (فرم درخواست مشاوره به جهت ارسال اطلاعات)