اقامت فرانسه

زندگی در فرانسه

فرانسه در شمال غربی قاره اروپا، کشوری است که طی سال‌های متمادی در لیست 10 کشور برتر برای مهاجرت قرار می‌گیرد. زیبایی‌های طبیعی و غنای فرهنگی این کشور باعث شده تا سالانه افراد بسیاری از سراسر دنیا به آن سفر کنند. طی آمار به‌دست آمده، حدود 78 درصد از مهاجرین از زندگی در فرانسه راضی هستند. این کشور پس از آلمان، از نظر جمعیت در رتبه دوم قرار دارد. این کشور به‌دلیل موقعیت جغرافیایی، به‌عنوان پل اقتصادی و فرهنگی بین شمال و جنوب اروپا است.

کشور فرانسه چگونه کشوری است؟

پایتخت جمهوری فرانسه پاریس است. فرانسوی‌ها از بالاترین سطح اقتصادی، درمانی و آموزشی برخودار هستند. واحد پول رایج در این کشور یورو است. این کشور در سازمان ملل متحد، جامعه اروپا، پیمان آتلانتیک شمالی، اتحادیه اروپای غربی، گروه 7، سازمان همکاری اقتصادی و شورای عالی اروپا نقش فعالی دارد. سایر اطلاعات مربوط به این کشور در ادامه آورده شده است:

  • مساحت فرانسه: 547 هزار کیلومترمربع
  • نژاد مردم فرانسه: ژرمنی
  • معروف‌ترین شهرهای فرانسه: پاریس (Paris)، مارسی (Marseille)، لیون (Lyon)
  • دین رسمی کشور فرانسه: بدون دین رسمی

فرانسه با کشور‌های بلژیک، لوکزامبورگ، ایتالیا، سوئیس، اسپانیا، آلمان، دریای مدیترانه و آب‌های اقیانوس اطلس شمالی مرز مشترک دارد. برای زندگی در فرانسه باید با آب‌و‌هوای آن نیز آشنا باشید. به‌دلیل مجاورت با آب‌های آزاد، فرانسه آب‌و‌هوایی مدیترانه‌ای دارد. در زمستان‌ها سرد و تابستان‌های گرم و مرطبو دارد.

امکانات زندگی در فرانسه؛ حمل‌و‌نقل ارزان و نامحدود

سیستم حمل‌و‌نقل عمومی فرانسه گسترده، مدرن، با بازدهی بالا و مقرون‌به‌صرفه است. ساکنین کشور فرانسه برای سفر به شهرهای مختلف می‌توانند از قطار یا هواپیما استفاده کنند. سیستم ریلی این کشور نسبتاً گسترده است و جایگزین مناسبی برای سفر با خودرو شخصی محسوب می‌شود.

از سال 2017 این کشور قوانینی را به نفع جوانان وضع کرد. افرادی که بین 16 تا 27 سال سن دارند، امکان استفاده از بلیط ماهیانه به‌صورت نامحدود و فقط با قیمت 79 یورو را دارند. از این بلیط می‌توان در اکثر مسیرها با قطار سریع‌السیر سفر کنید.

بالاترین خدمات اجتماعی اروپا در فرانسه

فرانسه، به‌عنوان قدرت اقتصادی در بازار اروپا، درهایش را به روی مهارت‌ها، ایده‌های جدید و کسب‌و‌کارها گشوده است. فرانسه در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در رتبه هفتم قرار دارد. به‌همین دلیل فرصت‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری و تجارت را برای صاحبان کسب‌و‌کار فراهم کرده است. از‌این‌رو، افراد بسیاری برای اخذ اقامت اروپا از طریق فرانسه اقدام می‌کنند.

صنعت فرانسه؛ بررسی میزان تولید ناخالصی

فرانسه نهمین اقتصاد جهان بر‌اساس قدرت خرید است. حدود یک پنجم تولید ناخالص داخلی حوزه اروپا به این کشور تعلق دارد. بخش خدمات با بیش از 70 درصد سهم، مهم‌ترین بخش اقتصاد این کشور را به خود اختصاص می‌دهد. این کشور در حوزه‌های مختلف اعم از انرژی، سـاخت‌و‌سـاز، ارتباطات، خودروسازی (شرکتهای رنو، نیسان و گروه خودروسازی پژو سیتروئن)، داروسـازی، آرایشی و بهداشتی، محصولات شیمیایی در بین کشورهای صنعتی و پیشرو در جهان قرار دارد.

مقایسه اقتصاد آلمان و فرانسه؛ سومین صادرکننده بزرگ اروپا

فرانسه از نظر اقتصادی در رتبه 6 جهانی و سوم اروپا را دارد. سیستم اقتصاد فرانسه از دو بخش دولتی و خصوصی تشکیل شده است. سه بخش مهم خدمات (حمل و نقل، گردشگری، انرژی و ارتباطات)، کشاورزی و صنعت در اقتصاد این کشور بسیار اهمیت دارند.

مهم‌ترین صادرات فرانسه عبارتند‌از ماشین‌آلات، تجهیزات حمل‌ونقل و پلاستیک. در رابطه با ایجاد اشتغال، دولت فرانسه توانسته درسال 2018 حدودا 182 هزار شغل ایجاد کند که 92 هزار شغل به حوزه تجارت مرتبط است.

فرانسه توسعه یاقته‌ترین دموکراسی جهان

مردم در کشور فرانسه به علت بالا بودن سطح سواد، فرهنگ غنی، برخورداری از وضع مطلوب اقتصادی و بهداشتی، تنوع خدمات رفاهی و بیمه‌های دولتی مختلف برای پوشش حدود 75 %هزینه‌ها، در وضعیت خوبی به‌سر می‌برند.

مردم فرانسه چگونه هستند؟

فرانسوی ها بسیار پرانرژی و شاداب هستند. در تعطیلات به شهرهای ساحل یا کوهستانی  سفر می‌کنند و از تک تک لحظات خود لذت می‌برند. اعتقاد مردم فرانسه، لذت بردن از زندگی است. به‌همین دلیل در ساعات کاری سختگیری کمتری نشان می‌دهند.

عضویت فرانسه در اتحادیه شنگن و پیمان آتلانتیک

دانش‌آموزان معمولا 24 الی 28 ساعت را در 4 تا 5 روز با‌توجه‌به ناحیه‌ای که در آن تحصیل می‌کنند، در مدرسه می‌گذرانند. فرانسویان به تغذیه دانش‌آموزان اهمیت خاصی نشان می‌دهند. آموزش سالم غذا خوردن به دانش‌آموزان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است. این نکته باعث شده تا کودکان فرانسوی اضافه وزن نداشته باشند و به دیابت یا انواع بیماری‌های مختلف مبتلا نشوند.

بررسی سیستم آموزشی فرانسه

در فرانسه، آموزش تا سن 16 سالگی اجباری و البته رایگان است. بر‌اساس آمار منتشر‌شده در سال 2012 هزینه‌های مربوط به آموزش در سراسر این کشور به مرز 136.9 میلیارد یورو رسید که حدود 7 درصد از تولید ناخالص ملی را شامل می‌شود. در این کشور بیش از 650 هزار مرکز آموزشی وجود دارد. اکثر این مراکز زیر‌نظر وزارت آموزش‌و‌پرورش هستند. به‌طور‌کل حدود 15میلیون دانش‌آموز و دانشجو در فرانسه تحصیل می‌کنند. این رقم یک‌چهارم از جمعیت کل کشور فرانسه را تشکیل می‌دهد.

شرایط سنی تحصیل در فرانسه

تحصیل در مدارس فرانسه مشابه با ایران تا قبل از 18 سالگی است. افراد بالای 18 سال می‌توانند برای ورود به مقطع کارشناسی اقدام کنند. شرایط سنی تحصیل در فرانسه محدودیتی ندارد. با‌این‌حال، افرادی که کمتر از 23 سال سن دارند، شانس بیشتری برای ورود به دانشگاه‌ها خواهند داشت.

هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه بستگی به نوع دانشگاه دارد. دانشگاه‌های دولتی هزینه‌ای به‌مراتب پایین‌تر از دانشگاه‌های خصوصی خواهند داشت. برای مثال، شهریه تحصیل در مراکز خصوصی فرانسه از 1500 یورو آغاز شده و حداکثر به 20000 یورو در سال می‌رسد.

در دانشگاه‌های دولتی نیز بسته به نوع رشته، شهریه دانشگاه متفاوت خواهد بود. هزینه تحصیل در رشته‌های پر‌طرفدار مهندسی سالی 170 یورو و رشته‌های پزشکی 620 یورو خواهد بود. در مقطع ارشد شهریه به 260 یورو و در دکتری به 396 یورو افزایش می‌یابد.

شرایط تحصیل در فرانسه در مقطع لیسانس

تحصیل در فرانسه در مقطع لیسانس مستلزم شرایط خاصی است. مهم‌ترین شرط تحصیل در فرانسه، داشتن مدرک زبان فرانسوی است. تدریس در دانشگاه‌های فرانسه در مقطع لیسانس اکثرا به زبان فرانسوی است و شما برای تحصیل در این کشور باید به زبان فرانسوی مسلط باشید.

از دیگر شرایط تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ارائه مدارک دیپلم و پیش‌دانشگاهی با ترجمه رسمی به زبان فرانسوی، ارائه فرم پر‌شده درخواست برای دانشگاه مورد‌نظر، ارائه پاسپورت و فیش بانکی که نشان دهنده تمکن مالی شما برای یک سال تحصیلی باشد.

دانشجویان مقطع کارشناسی می‌توانند در حین تحصیل، حدود 10 ساعت در هفته کار کنند و برای هر ساعت کار در هفته حدود 7 الی 12 یورو دریافت کنند. این مبلغ بخش اعظمی از هزینه‌های زندگی تحصیل دانشجویان را پوشش می‌دهد.

شرایط تحصیل در فرانسه در مقطع فوق‌لیسانس

اگر قصد ادامه ی تحصیل در فرانسه در مقطع بالاتر یعنی فوق‌لیسانس را دارید باید با شرایط آن آشنا باشید. یکی  از شرایط آن مکاتبه متقاضی با دانشگاه مورد‌نظر در فرانسه است. در این مکاتبه متقاضی باید شخصا درخواست پذیرش کند. در صورت قبول شدن و گرفتن اپلای با مسئولین تحصیلی در سفارت مصاحبه‌ای انجام خواهد داد و پس از گذشتن از این مرحله نیز باید مدارک لازم را برای دانشگاه مورد نظر تهیه و ارسال کند تا صدور ویزای تحصیلی انجام شود.

یک نکته جالب در‌مورد گرفتن مدرک فوق لیسانس در فرانسه این است که بنا‌به هدفی که فرد دانشجو دارد، نوع مدرک نیز متفاوت خواهد بود. مثلا اگر فرد دانشجو قصد کار بعد از تحصیل را داشته باشد، به او مدرک DESS اهدا می‌شود. اگر قصد ادامه تحصیل برای مقاطع بالاتر یعنی دکترا را نیز داشته باشد به او مدرک DEA اعطا خواهد شد.

شرایط تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری

طول دوره مقطع دکتری در دانشگاه‌های فرانسه ۳ سال است. دکترا در فرانسه پژوهش‌محور خواهد بود. به‌همین دلیل فعالیت‌های تحقیقاتی بسیار اهمیت دارد.

دانشجویان فارغ‌التحصیل از مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند برای مقطع دکترا در فرانسه اقدام کنند. تسلط به زبان فرانسوی در گرفتن پذیرش مقطع دکتری از اهمیت بالایی برخوردار است. فرد متقاضی باید در امتحان TCF شرکت کند. معمولا این آزمون در سفارت برگزار می‌شود و برای مشخص شدن سطح زبان فرد متقاضی است. حداقل نمره قبولی در این آزمون باید تا سطح ۲ باشد.

فرانسه باوجود برخورداری از یک اقتصاد توسعه‌یافته، کشور نسبتا گرانی به‌حساب می‌آید. هزینه‌های زندگی در سال 2023 برای خانواده 4 نفره  3,402.8 دلار و برای یک نفر 949.2 دلار بدون احتساب اجاره خانه است. جدول زیر، جزئیات هزینه زندگی در فرانسه را به شما نشان می‌دهد:

فعالیت‌های مختلف در فرانسه

هزینه ماهانه (یورو)

آب

1.86

غذای رستورانی برای دو نفر در یک رستوران عادی

60.00

شیر یک لیتر

1.04

تخم مرغ 12 عددی

3.14

فیله مرغ یک کیلوگرم

10.79

نان سفید فرانسوی (500 گرم)

1.56

بلیت حمل‌و‌نقل عمومی ماهیانه

66.40

هزینه آب و برق و گاز برای یک خانه 85 متر‌مربع

163.01

اینترنت ماهیانه

29.61

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

735.58

هزینه خرید هر متر مربع خانه در مرکز شهر

6,089.47

میانگین درآمد ماهانه خالص پس از کسر مالیات

2,283.77

جدول بالا البته بخشی از هزینه های زندگی در فرانسه را نشان می‌دهد. اما آمارها نشان می دهد هزینه متوسط زندگی یک فرد در پاریس برابر با نزدیک به 1200 یورو است. در شهرهای دیگر فرانسه، مانند لیون و نیس نیز هزینه زندگی برابر با 700 تا 900 یورو برآورد می‌شود.

فرانسه در سال‌های اخیر پذیرای مهاجران بسیاری بوده است. کشور متمول اروپایی انواع روش‌های اقامتی را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده. اقامت تمکن مالی، اقامت سرمایه گذاری و اقامت کارآفرینی از جمله راه‌های اخذ اقامت فرانسه محسوب می‌شود.

اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی؛ ساده‌ترین روش برای اقامت اروپا

در بین روش‌های اخذ اقامت فرانسه، روش تمکن مالی یا خود‌حمایتی بهترین شرایط را برای داوطلبین فراهم می‌کند. در این شیوه متقاضی با اثبات درآمد بالا در کشور خود می‌تواند اقامت فرانسه را کسب کند. منظور از تمکن مالی، اثبات دریافت درآمد بالا مانند سود حساب بانکی یا درآمد املاک و مستغلات است. این شیوه را می‌توان سریع‌ترین راه دریافت بلیت پاریس دانست. از مزایای تمکن مالی فرانسه می‌توانیم به عدم نیاز به مدرک تحصیلی یا تسلط بر زبان فرانسوی دانست.

اقامت فرانسه از طریق خرید خانه؛ واقعیت یا دروغ؟

خرید ملک و اخذ اقامت سرمایه‌گذاری در فرانسه افسانه‌ای بیش نیست. در‌واقع خرید ملک نوعی سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در‌خصوص سرمایه‌گذاری در فرانسه و اخذ اقامت این کشور با کارشناسان سایرس در تماس باشید تا از کلاهبرداری افراد سودجو در امان بمانید.

اقامت فرانسه از طریق کارآفرینی؛ فرصت پیشرفت در کشور پیشرفته اروپایی

فرانسه را باید سرزمین فرصت‌ها دانست. جایی که بیشترین فرصت رشد را در اختیار افراد قرار می‌دهند. اقامت کارآفرینی فرانسه یکی از انواع اقامت در این کشور زیباست. فرانسه امکان دریافت ویزای کارآفرینی را برای کسانی که به دنبال ایجاد کسب‌و‌کار با ایده های جدید هستند، فراهم کرده است.

بیزنس پلن، مدارک هویتی، مدرک تمکن مالی، رزومه، سوابق کاری و تحصیلی در زمینه فعالیت مورد‌نظر، از جمله مهم‌ترین مدارک مورد‌نیاز برای این روش اقامتی محسوب می‌شود.

سایرس همراه شما در اخذ اقامت فرانسه

موسسه حقوقی سایرس با بیش از 15 سال تجربه در زمینه دریافت اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت فرانسه می‌توانید با شماره 25741-021 تماس حاصل کنید. همکاران ما پاسخگوی سوالات شما هستند.

کشور فرانسه همیشه با بنای مشهورش یعنی برج ایفل شناخته می‌شود؛ اما این کشور سابقه تاریخی و فرهنگی درخشانی دارد. سابقه‌ای که باعث شده آثار تاریخی و فرهنگی غنی داشته باشد. در ادامه نگاهی به مهم ترین آثار تاریخی و فرهنگی کشور فرانسه داریم.

قلعه چنانسی؛ یادگار قرن 16 فرانسه

قلعه چنانسی یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری فرانسه است. این قلعه زیبا در قرن شانزده میلادی روی رودخانه چر ساخته شد. در اطراف این قلعه، باغ های زیبایی وجود دارد که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. این قلعه در جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های شدیدی شد که پس از جنگ و با هزینه دولت فرانسه مرمت آن انجام شد.

محله Le Puy-en-Velay؛ کلیسای مریم مقدس

در محله Le Puy-en-Velay کلیسایی قرار دارد که به معبد مریم مقدس معروف است. این کلیسا در بالای کوه مونس آنیسیوس قرار دارد که قبل از قرون وسطی، مذهبیان بی‌شماری برای عبادت به آن‌جا می‌رفتند. علاوه‌بر کلیسا و معبد، خوراکی‌ها و صنعت ساخت بند کفش باعث مراجعه توریست‌ها به این منطقه می‌شود.

کلیسای جامع ریمز؛ کلیسای سلطنتی فرانسه

کلیسای جامع ریمز تا قبل از انقلاب کبیر فرانسه، محل تاجگذاری همه پادشاهان سرزمین فرانسه بود. این بنای با شکوه که ساختن آن 200 سال طول کشید، سالانه پذیرای یک میلیون بازدید‌کننده است.

کارکازون؛ پایتخت قدیمی نساجی دنیا

کارکازون یکی از قدیمی‌ترین شهرهای فرانسه است که قدمتی نزدیک به 2500 سال دارد. این شهر جذاب و دیدنی در قرن نوزدهم و با تشکیل یک شهر جدید، خالی از سکنه شد. اما به‌دلیل معماری بسیار جذاب و جاذبه‌های توریستی به‌عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری فرانسه معرفی شده است.

قلعه چمبورد؛ عظمت هنر رنسانس در فرانسه

فرانسه قلعه‌های تاریخی فراوانی دارد. یکی از جذاب‌ترین و با شکوه‌ترین قلعه‌های فرانسه، چمبورد است. این قلعه در سال 1519 میلادی ساخته شد. قلعه عظیم چمبورد 441 اتاق دارد. البته کمتر پادشاه فرانسوی در این قلعه زندگی کرده و از همان زمان ساخت در اکثر اوقات متروکه بوده است. این قلعه نیز مقصد جذاب مساقران سرزمین فرانسه به شمار می رود.

کاخ ورسای؛ مهم‌ترین کاخ سیاسی دنیا

ورسای یکی از مهم‌ترین کاخ‌های سیاسی و تاریخی دنیا است. این مجموعه با‌شکوه در خارج از شهر پاریس قرار گرفته و محل برگزاری دیدارهای مهم سیاسی و فرهنگی مقامات دولت فرانسه است. قدمت این کاخ به قرن 16 میلادی برمی‌گردد و همیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین بناهای سیاسی کشور فرانسه شناخته می‌شود.

سوالات متداول

هزینه زندگی در فرانسه چقدر است؟

بررسی میزان هزینه‌های زندگی در یک کشور کاملا وابسته به شخصیت و سبک زندگی افراد می‌باشد. به طور متوسط برای زندگی در شهر پاریس ماهانه 1200 تا 1800 یورو پول لازم است، این مبلغ برای سایر شهرها از جمله نیس، لیون و نانت می‌تواند بین 800 تا 1200 یورو متغیر باشد.

از چه راه‌هایی میتوان اقامت فرانسه را به دست آورد؟

روش های زیر از جمله راه های دریافت اقامت فرانسه محسوب می‌شود:

اقامت از طریق تمکن‌مالی

اقامت از طریق تحصیل

اقامت از طریق ازدواج

مقرون به‌صرفه‌ترین روش اخذ اقامت فرانسه کدام است؟

بسته به شرایط هر فرد یا خانواده، پاسخ به این سوال متفاوت خواهد بود، معمولا برای خانواده‌هایی که قصد زندگی در فرانسه دارند، اقامت تمکن مالی و افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند، اقامت تحصیلی به این کشور از کم‌هزینه‌ترین روش‌های اخذ اقامت فرانسه می‌باشد.

آیا با خرید ملک، امکان اخذ اقامت این کشور وجود دارد؟

خیر، با خرید ملک امکان اخذ اقامت کشور فرانسه وجود ندارد و بايد به اين نکته توجه داشت كه صرف خرید ملک هیچوقت به‌تنهایی منجر به اخذ مجوز اقامت فرانسه نخواهد شد، با خرید ملک و داشتن شرایط لازم اقامت تمکن مالی، امکان اخذ اقامت یکساله را خواهید داشت.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه چقدر است؟

شهریه دانشگاهی در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های دولتی فرانسه حدود ۱۷۰ یورو در هر سال تحصیلی است. میانگین هزینه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های دولتی فرانسه حدود ۲۶۰ یورو و‌ در مقطع دکتری حدود ۳۹۶ یورو در هر سال تحصیلی‌ است. البته باید به این نکته توجه داشت که ممکن است برای تحصیل در برخی از رشته‌ها هزینه‌ی بیشتر یا کمتری را پرداخت کنید.

آیا از طریق دوره‌های زبان می‌توان اقامت کشور فرانسه را دریافت کرد؟

دوره زبان فرانسه از متداول‌ترین روش‌های اخذ اقامت فرانسه بدون مدرک زبان است. با اخذ ویزای زبان فرانسه، متقاضیان می‌توانند در فرانسه زبان یاد بگیرند و پس از دریافت مدرک وارد دانشگاه شوند. همچنین تحصیل در مقطع لیسانس و فوق‌لیسانس به زبان فرانسه در این کشور رایگان است، اما جهت ادامه تحصیل در این کشور نیاز به ارائه مدرک معتبر زبان فرانسه می‌باشد.

آیا برای اخذ اقامت در این کشور داشتن مدرک زبان انگلیسی ضروری است؟

خیر، روش‌هایی مثل اخذ اقامت تمکن مالی، نیازمند داشتن دانش زبان نیستند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

6 اکتبر 2019

آیا امکان استخدام شدن در شرکتی با اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه برای ما وجود دارد؟

    6 اکتبر 2019

    در اقامت تمکن مالی امکان استخدام شدن در شرکت وجود ندارد ولی در این نوع اقامت شما می توانید کسب و کار خود را در کشور فرانسه راه اندازی نموده و از این طریق کسب درآمد کنید.

25 نوامبر 2019

سلام.ممنون از مطالب مفیدتون. سوالی که داشتم این هستش که آیا میتونیم با گرفتن این نوع از اقامت در اونجا تحصیل هم بطور رایگان ادامه بدیم و یا کار کنیم؟؟

    26 نوامبر 2019

    در صورتی که زبان آن کشور را بلد باشید می توانید به صورت رایگان در دانشگاه تحصیل کنید.

12 دسامبر 2019

ممنون از اطلاعات خوبتون
اگر این اقامت رو بگیریم حتما باید فرانسه زندگی کنیم؟
چون من در طول سال سفر زیاد میرم و نمیتونم در فرانسه زندگی کنم علاوه بر اینکه کار اصلیم و شرکتم ایران هست.
ممنون میشم راهنمایی کنید

    24 دسامبر 2019

    با تغییراتی که در قوانین تمکن مالی فرانسه ایجاد شده، شرط حضور برای تمدید این اقامت اهمیت پیدا کرده در نتیجه باید در این کشور زندگی کنید و در صورتی که فرزندی داشته باشید فرزندتان باید در مدرسه تحصیل کند.

      25 فوریه 2020

      سلام وقت شما بخیر
      من استاد دانشگاه هستم درآمد من حدود ۱۵۰۰۰۰۰۰ در ماه هست چون نمیتونم در فرانسه حضور داشته باشم میتونم از طریق تمکن مالی فرانسه اقامت بگیرم ممنونم؟

        25 فوریه 2020

        ببخشید سوال ۲
        اگه از طریق تمکن مالی فرانسه نتوانم بهترین و اسانترین راه برای من با توجه به شرایط فعلی من در ایران چی هست؟
        متشکرم

          10 مارس 2020

          سلام و وقت بخیر

          برای داشتن انتخابی آگاهانه و صحیح باید با مشاورین سایرس در تماس باشید تا با توجه به پرونده شما بهترین گزینه ها به شما معرفی شود.

        10 مارس 2020

        سلام و وقت بخیر

        درآمدی که برای پکیج های تمکن مالی باید نشان دهید باید از طریق سود سهام، اجاره ملک، حقوق بازنشستگی و یا سود بانکی باشد. به علاوه شرط حضور برای کشوری مانند فرانسه در این روش پررنگ است. ولی مسیرهای دیگر اقامتی وجود دارند که شرط حضور کم رنگی دارند برای کسب اطلاعات دقیق تر از پکیج های مختلف با سایرس در تماس باشید.

3 مارس 2020

با سلام وعرض ادب
اینجانب بهمراه همسر و دو فرزند پسرم بسنین ۷و۱۲ ساله متقاضی ویزای خود حمایتی فرانسه از طریق اثبات تمکن مالی بوسیله املاک و مستغلات در ایران میباشیم. لطفا چنانچه در این خصوص خدماتی ارائه میفرمایید خوشحال میشویم که از آن بهرمند گردیم.
با تشکر و سپاس فراوان.
وحید زوار
۰۹۱۴۲۲۲۹۵۳۵

23 ژوئن 2020

ببخشید کدوم با این روش اقامت شرط حضور نداره؟ اینطور که من خوندم میگن فقط فرانسه هست که شرط حضور نداره ولی شما اینجا نوشتین که داره؟ و سوال بعدی اینکه این روش به گرفتن پاسپورت منتهی میشه یا نه؟ و آیا برای اون زبان فرانسه لازم هست؟

    21 اکتبر 2020

    برای کسب اطلاعات دقیق و بروز در رابطه با اقامت تمکن مالی فرانسه با سایرس تماس بگیرید.

25 ژوئن 2020

سلام خسته نباشید من ۲۳ سالمه و دانشجوی کارشناسی هستم زبان انگلیسی نسبتا قوی دارم میخواستم این روش اقامت را انتخاب کنم و درامدم تا اندازه ی مورد نظر نیست ولی اسناد ملکی دارم , میخواستم بپرشم منم امکان داره بتونم ازین روش استفاده کنم؟ هزینه ها ی این روش اقامت چقدر است

    21 اکتبر 2020

    برای اقامت تمکن مالی به درآمد دریافتی ماهیانه از شرکت نیازی ندارید بلکه این درآمد را باید از طرق مختلف مانند اجاره ملک، سود سهام و … باید نشان بدهید. پاسخ به این سوال به بررسی شرایط شما نیاز دارد، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر
با تمکن مالی فرانسه از همه امکانات و تجهیزات رفاهی این کشور برخوردار میشیم؟ یعنی این نوع اقامت محدودیت خاصی نداره؟

    10 جولای 2020

    سلام دوست گرامی
    پس از اخذ ویزای تمکن مالی فرانسه ، شما از تمامی حقوق شهروندی این کشور برخوردار می شوید و می توانید به راحتی به تمامی امکانات رفاهی دسترسی پیدا کنید.

10 جولای 2020

سلام
ممنون برای مقاله خیلی خوب و کاملتون. یک سوال داشتم. در این شیوه اقامتی نیاز به تسلط به زبان فرانسه هست یا نه؟ خیلی سوال مهمیه ممنون میشم پاسخ بدید.

    10 جولای 2020

    سلام دوست گرامی
    در شیوه اقامت تمکن مالی فرانسه نیازی به تسلط بر زبان فرانسوی نیست. در حقیقت این موضوع یکی از مزایای اخذ اقامت تمکن مالی است.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر
مقاله بسیار کامل بود. یک سوال داشتم فقط اینکه موسسه سایرس چه مقدار هزینه برای وکالت اقامت تمکن مالی فرانسه دریافت می کند؟

    10 جولای 2020

    سلام دوست عزیز
    برای اطلاع از هزینه اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه با شماره های اعلام شده در سایت سایرس تماس حاصل کنید. همکاران ما اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار می دهند.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر
پس از اخذ اقامت حتما باید در فرانسه زندگی کنیم؟ می تونیم اقامت فرانسه را داشته باشیم اما در یک کشور دیگر اروپایی زندگی کنیم؟

    10 جولای 2020

    سلام دوست عزیز
    معمولا برای اخذ ویزای دائم باید حداقل مدت زمانی را در کشور مورد نظر زندگی کنید. این شرایط در خصوص ویزای تمکن مالی فرانسه نیز وجود دارد. پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره اعلام شده در سایت سایرس تماس حاصل کنید.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر
من یک سال پیش از طریق موسسه سایرس ویزای تمکن مالی فرانسه را دریافت کردم. می خاستم تشکر کنم از خدمات سایرس و تیم بسیار حرفه ای شون. اگر می تونید ویزای تمکن مالی فرانسه رو دریافت کنید، شک نکنید. یکی از راحت ترین و بهترین راه های اخذ اقامت اروپاست.

    10 جولای 2020

    سلام جواد عزیز
    خوشحالیم که در کنار موسسه حقوقی سایرس توانسته اید به اهداف خود دست پیدا کنید و اقامت تمکن مالی فرانسه را به دست آورید. همان طور که شما هم به درستی اشاره کردید، اخذ ویزای تمکن مالی فرانسه یکی از بهترین راه های دریافت اقامت اروپا است. روزهای خوشی را برای شما همراه گرامی سایرس آرزومند هستم.

6 اکتبر 2020

سلام ، ممكنه لطفا بفرماييد براى خانواده دونفرى شامل زن و شوهرى كه فرزند ندارند، اين تمكن مالى ماهيانه چقدر هست ، وسوال دوم هم اينكه املاكى كه به رهن داده ميشوند ، مبلغ رهن را چطور ميتوان به عنوان تمكن مالى حساب كرد؟ ممنونم

    13 اکتبر 2020

    چنانچه برای دریافت اقامت تمکن مالی فرانسه اقدام می کنید، برای خانواده ۲ نفری باید مبلغ ۳ هزار یورو برای سرپرست و همسر ۱۵۰۰ یورو نشان بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با سایرس در تماس باشید.

15 اکتبر 2020

سلام.وقت بخیر
در مورد خود حمایتی فرانسه.ایا باید در آنجا حضور داشته باشیم یا خیر؟

    21 اکتبر 2020

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با اقامت تمکن مالی فرانسه با سایرس در تماس باشید.

1 نوامبر 2020

سلام،ممنون از اطلاعات مفیدتون.من و همسرم به خاطر آینده ی دخترمون که ۱۳ سالشه.میخوایم اقامت تمکن مالی یه کشور اروپایی رو داشته باشیم از طرفی به خاطر کسب و کارم میخوام تو ایران حضور داشته باشم و به کشور مقصد رفت و آمد کنم.شما چه پکیجی رو پیشنهاد می کنین؟ممنون میشم راهنماییم کنین

    17 نوامبر 2020

    وقت بخیر

    برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید، ابتدا باید شرایط شما توسط همکاران ما بررسی بشه تا بتونیم بهترین گزینه را به شما معرفی کنیم. لطفا با ما در تماس باشید.

20 ژوئن 2021

با سلام احترام سوالي كه در مورد تمكن مالي فرانسه دارم ؟ ايا شرط حضور دارد ؟ يا من كه فرزند ٤ ساله دارم ايا در تمديد بايد حتما مدركي جهت تحصيل فرزندم به اداره مهاجرت بايد داشته باشم ؟

    14 آگوست 2022

    مینا عزیز سلام
    بله، اقامت فرانسه شرط حضور دارد، مخصوصا برای فرزندانی که در سن تحصیل هستند، این مورد بیشتر و حساس‌تر چک میشه.

2 آگوست 2021

با سلام پزشک هستم و سرمایه اصلی بصورت مستغلات می‌باشد و در آمد ماهیانه ۶-۷هزار دلار ماهیانه را دارا می‌باشم آیا مسیر اقامت بعنوان تومن مالی برای اینجانب مناسب می‌باشد آیا مسیر دیگری مناسب اینجانب قابل دسترس می‌باشد با تشکر

    14 آگوست 2022

    جناب سپهری عزیز سلام
    با توجه به شرایط شما هم اقامت تمکن مالی و هم اقامت سرمایه‌گذاری در اروپا رو پیشنهاد می‌کنیم.
    اگر تمایل دارید که در یک جلسه مشاوره در خدمتتون باشیم، می‌تونید هم از طریق اینستاگرام موسسه و هم از طریق فرم درخواست مشاوره، شماره خودتون رو برای ما ارسال بفرمایید.

6 سپتامبر 2022

سلام اگر کسی با سابقه شنگن در سال ۱۴۰۰ و ریجکتی از فرانسه و اسپانیا در سال ۱۴۰۱ بخواهد برای تمکن مالی اقامت بگیرد امکانش هست؟ کدوم کشور و چقدر زمان میبره تا گرفتن اقامت

    7 سپتامبر 2022

    جناب ناصری عزیز سلام
    با توجه به شرایط مطرح شده، جزییات بیشتری برای بررسی مورد نیاز هست.
    در صورتی که تمایل داشته باشید، می‌تونیم برای مشاوره به صورت رایگان میزبان شما باشیم.

    (فرم درخواست مشاوره به جهت ارسال اطلاعات)