بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق کار

شرایط دریافت ویزای کار استرالیا
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

استرالیا این جزیره پهناور و زیبا با بهره مندی از نظام اجتماعی پویا و دولتی کارآمد، به یکی از بهترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان برای کار و زندگی بدل شده است. در سال های اخیر کشور کانگروها روش های مهاجرتی مختلفی را معرفی کرده که از آن میان می توان به مهاجرت از طریق کار و تخصص اشاره کرد. محبوب ترین راه اخذ اقامت استرالیا، اقامت از طریق نیروی متخصص است. اگر قصد مهاجرت به استرالیا به همراه خانواده خود را از این راه را دارید، می توانید از طریق ویزای ۱۸۹، ۱۹۰ و ۴۸۹ اقدام کنید. در این مقاله شرایط دریافت انواع ویزای کار استرالیا یکی از بهترین راه های اخذ اقامت اروپا را برررسی می کنیم.

هزینه ویزای کار استرالیا

اقامت کاری استرالیا با ویزای ۱۸۹

این راه یکی از بهترین روش های اخذ اقامت استرالیا است، زیرا متقاضی و خانواده اش از همان ابتدا با اقامت ۵ ساله به خاک استرالیا وارد می شوند. دارندگان اقامت ۱۸۹ اجازه کار و زندگی در این کشور را دارند. با اخذ این ویزا می توانید از مزایای بیمه سلامت ملی استرالیا استفاده کنید. بعد از گذشت مدت زمان لازم و با رعایت قوانین می توانید درخواست پاسپورت و شهروندی استرالیا را بدهید.

برای اخذ این ویزا به کارفرما نیازی ندارید و اگر مهارت شما در فهرست شغل های اعلام شده باشد و تخصص کافی در زمینه مورد نظر را دارا باشید و دانش زبان خوبی داشته و آیلتس ۶ کسب کنید، می توانید برای اخذ اقامت ۱۸۹ اقدام کنید. در این پکیج می توانید خانواده خود را نیز به همراه خود به استرالیا بیاورید. امکان کار  تحصیل در این کشور نیز دارید. این اقامت ۵ ساله صادر می شود که در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانید برای شهروندی و تابعیت استرالیا اقدام کنید. پیش از ادامه مطلب از شما دعوت می کنم در بررسی اقامت تمکن مالی یونان با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

اخذ ویزای ۱۹۰ برای مهاجرت به استرالیا

این روش مختص افراد متخصصی است که یکی از ایالت های استرالیا اسپانسر آنها شده است. برای اخذ اقامت ۱۹۰ شغل مورد نظر شما باید در فهرست مشاغل مورد نیاز باشد. همچنین مهارت شما توسط اداره ارزیابی استرالیا ارزیابی وتایید شده باشد و آیلتس ۷ داشته و سن شما زیر ۴۹ سال باشد. چنانچه بتوانید در یکی از ایالت های استرالیا اسپانسری پیدا کنید ۵ امتیاز را به خود اختصاص می دهید.

می توانید خانواده خود را نیز به همراه بیاورید و در بیمه خدمات درمانی ملی ثبت نام کنید. پس از ۵ سال نیز با دارا بودن شرایط لازم برای اخذ تابعیت درخواست بدهید. در ۲ سال اول حتما باید در ایالتی که اسپانسر شما شده سکونت داشته باشید. بعد از آن می توانید در هر ایالتی که تمایل دارید زندگی کنید.

کار در استرالیا برای ایرانیان

اعزام نیروی کار به استرالیا طبق قانون اقامتی ۴۸۹

اگر نتوانید از دو روشی که در بالا به آن اشاره کردیم، اقامت  ۵ ساله استرالیا را دریافت کنید، راه دیگری نیز پیش روی شماست و آن هم اقامت ۴۸۹ است. این ویزا به متقاضی امکان کار و زندگی در مناطق کم جمعیت را می دهد. برای تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم فرد باید طبق تعهداتش به مدت ۲ سال در مناطق کم جمعیت کار و زندگی کند.

چنانچه اقوامی در یکی از مناطق کم جمعیت استرالیا داشته باشد و یا شغلتان در  لیست مشاغل مناطق کم جمعیت باشد، ۱۰ امتیاز را به خود اختصاص داده اید. تفاوت این اقامت با دو روش دیگر در موقت بودن آن است. این اقامت موقت است و با رعایت شرایط به اقامت دائم تبدیل می شود. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید پیشنهاد می کنیم در بررسی اقامت سرمایه گذاری یونان نیز همراه ما باشید.

قوانین استرالیا درباره شرایط سنی ویزای کار

کشور استرالیا برای اعطای ویزای کار امتیازهایی را بر اسا سن افراد منظور می کند. این امتیازها می تواند در نهایت به بهره مندی بیشتر شما از تسهیلات دریافتی کمک کند. مثلا شرایط کسب اقامت برای سایر اعضای خانواده تان را نیز فرآهم آورد. به صورت کلی می توان گفت بهترین سن مهاجرت به استرالیا تا ۴۵ سال است. جدول امتیاز بندی سن برای مهاجرت کاری به استرالیا عبارت است از:

  • ۱۸ تا ۲۴ سال – ۲۵ امتیاز
  • ۲۵ تا ۳۲ سال – ۳۰ امتیاز
  • ۳۳ تا ۳۹ سال – ۲۵ امتیاز
  • ۴۰ تا ۴۴ سال – ۱۵ امتیاز
پناهندگی به استرالیا با ورود قانونی

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای کار در استرالیا

تخصص گرایی یکی از اولیت های استرالیا برای ارائه ویزای کاری است. در این راستا مدرک تحصیلی شما اهمیت زیادی دارد. تحصیلات شما باید با شغل مورد نظر مرتبط باشد. متقاضیان با مدرک فوق دیپلم ۱۰ امتیاز ، کارشناسی و کارشناسی ارشد ۱۵ امتیاز و دکترا ۲۰ امتیاز را کسب می کنند. پس برای دریافت اقامت کاری استرالیا بهتر است حتما تخصص مرتبط با مدرک تحصیلی تان را ارائه کنید.

  • دانشگاهها و موسسات آموزشی ایران به دو گروه درجه ۱ و درجه ۲ تقسیم میشوند.
  • اگر دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اید درجه ۱ باشد، مدرک شما با مدرک دانشگاه های استرالیا منطبق است.
  • اگر مدرک شما با توجه به لیست جزو دانشگاه های درجه ۲ باشد، ارزشی پایین تر خواهد داشت. مثلا مدرک کارشناسی شما معادل مدرک فوق دیپلم خواهد بود.

اقامت استرالیا از طریق کار با سابقه مشخص

علاوه بر تحصیلات داشتن سابقه کاری موثر نیز می تواند کمک زیادی به کسب ویزای کاری استرالیا کند. در اصل سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی می تواند در کسب امتیاز بالاتر کمک زیادی به شما کند و زمینه برخورداری از تسهیلات بیشتری را برایتان به ارمغان بیاورد. لیست امتیازات سابقه کاری از نظر اداره مهاجرت استرالیا به شرح ذیل است:

  • حداقل ۳ سال – ۵ امتیاز
  • حداقل ۵ سال -۱۰ امتیاز
  • حداقل ۸ سال -۱۵ امتیاز

برای اثبات سابقه کار می توانید نامه اشتغال به کار، فیش حقوقی، فرارداد معتبر و … نیز استفاده کنید. البته مهاجرت به استرالیا بدون سابقه کار برای برخی مشاغل مانند حسابداری و مهندسی  امکانپذیر است به شرطی که امتیاز شما بدون احتساب سابقه کار به حد نصاب رسیده باشد. در بحث انواع راه های مهاجرت کاری به اروپا می توانید به بررسی اقامت کارآفرینی آلمان نیز بپردازید.

لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا و شرایط مورد نیاز

زبان سر لیست مهارت های لازم استرالیا

 در استرالیا زبان رسمی انگلیسی است. برای افرادی که به دنبال ویزای کار هستند، کسب حداقل آیلتس ۶ در کلیه مهارت ها الزامی است که معادل ۱۰ امتیاز محسوب می شود. حتی فکر مهاجرت بدون دانش زبان به استرالیا را از سرتان بیرون کنید زیرا تقریبا تمام مشاغل مورد نیاز در این کشور نیازمند حداقل آشنایی با زبان انگلیسی هستند. اگر نمره بالاتری در آزمون آیلتس کسب کنید، قطعا امتیاز بیشتری نیز برای مهاجرت به این کشور زیبا خواهید داشت.

شرایط دریافت ویزای کار استرالیا برای مجردها و متاهلین

برای کسب ویزای کاری استرالیا به ازای وشعیت تعاهل و تجرد شما امتیازهایی در نظر می گیرند. چنانچه مجرد باشید ۱۰ امتیاز را به خود اختصاص می دهید. برای متاهلین هم با توجه به شرایط همسر، سن و شغل او امتیازها متفاوت خواهد بود.

برای مثال شرایط امتیاز دهی افراد متاهل نیز به صورت زیر است:

  • در صورتی که همسر سرپرست کمتر از ۴۵ سال داشته و در کلیه مهارت ها آیلتس ۶ را کسب کرده باشد، ۵ امتیاز را به خود اختصاص می دهد.
  • اگر علاوه بر شرایط بالا همسر شغلی داشته باشد که در فهرست مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا بوده ۵ امتیاز دیگر دریافت خواهید کرد.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های اعلام شده در تماس باشید و سوالات خود را با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سایرس مطرح نمائید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید