آشنایی با ویزای سرمایه گذاری ایتالیا

راه‌های اخذ اقامت ایتالیا با ثبت شرکت
دسته بندی : اقامت ایتالیا
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

 ایتالیا کشوری اروپایی با سواحل زیبا در دریای مدیترانه، تاثیر بسزایی در فرهنگ و تمدن غرب و آشپزی آنها گذاشته است. پایتخت این کشور رم میزبان کوچک ترین کشور دنیا، واتیکان است. جاذبه های تاریخی رم به اندازه ای زیاد است که برای بازدید از همه آنها باید ۲ هفته در این شهر اقامت داشته باشید. در ادامه قصد داریم به بررسی ویزای سرمایه گذاری ایتالیا بپردازیم. با موسسه حقوقی سایرس، معتبرترین شرکت در زمینه  ارائه اقامت اروپا همراه باشید.

ویزای خود اشتغالی ایتالیا

فرصت های اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا

ایتالیا هشتمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی و مرکز تجارت های مختلفی مانند کشاورزی، مد و لباس و کالاهای لوکس است. همانطور که می دانید نرخ بیکاری در ایتالیا نسبتا بالا است و معادل ۱۰ درصد است. در صورتی که بتوانید از روش های مختلفی که دولت معرفی کرده است برای افراد زیادی به خصوص ایتالیایی ها کار ایجاد کنید، می توانید اقامت موقتی که قابل تمدید است و در نهایت به پاسپورت ختم می شود را اخذ کنید. در همین راستای می توانید در بررسی اقامت تمکن مالی ایتالیا نیز همراه ما باشید.

سریع‌ترین راه اخذ ویزای سرمایه‌گذاری ایتالیا

چرا ویزای سرمایه گذاری ایتالیا؟

ایتالیا دروازه ورود به بازار یکپارچه اروپا و دسترسی به ۵۰۰ میلیون مشتری است. نزدیکی این کشور به آفریقای شمالی و خاورمیانه امکان دست یابی به ۲۷۰ میلیون مشتری را برایتان فراهم می کند. ایتالیا پلی طلایی میان اروپای جنوبی و مرکزی و شرقی است. بیش از ۳۰ سال است که ایتالیا رتبه دوم در اقتصاد تولیدی در اروپا را به خود اختصاص داده و هفتمین تولید کننده بزرگ دنیا است.

سرمایه گذاری در ایتالیا به معنی دسترسی به صادرات در زمینه هایی مانند اتوماسیون، ماشین آلات، مد، طراحی و صنایع غذایی است. شرکت هایی که در ایتالیا سرمایه گذاری می کنند، به گروه های صنعتی مختلف، شرکت هایی در اندازه کوچک و متوسط و محصولات با کیفیت دسترسی پیدا می کنند.

کیفیت بالای آموزش عالی در ایتالیا و وجود ۲۰ دانشگاه درفهرست دانشگاه های برتر جهان باعث شده تا نیروی کار ایتالیا از نظر دانش در سطح بالایی قرار بگیرند به علاوه حقوق کارمندان به نسبت سایر کشورها پایین تر است (۱۸ در صد پاییت از فرانسه و آلمان). در نهایت شرکت های چند ملیتی بخش مهمی از اقتصاد ایتالیا را تشکیل می دهند،  شرکت های خارجی ۱۱% نیروی کار را استخدام کرده اند.

زندگی در اروپا با اقامت سرمایه‌گذاری ایتالیا

پیشنهاد می کنیم در ادامه زمانی برای بررسی اقامت بلوکارت آلمان نیز اختصاص دهید.

شرایط مختلف اخذ اقامت سرمایه گذاری ایتالیا

دولت ایتالیا برنامه های اقامتی مختلفی را برای سرمایه گذاران معرفی کرده است که از آن طریق می توانید به اقامت موقت این کشور دست پیدا کنید. این برنامه ها عبارتند از:

  • سرمایه گذاری به میزان حداقل ۲ میلیون یورو در اوراق قرضه دولت ایتالیا
  • سرمایه گذاری به مبلغ حداقل ۲ میلیون یورو در سهام شرکت های ایتالیایی
  • سرمایه گذاری به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو برای انجام پروژه های تحقیقاتی و خلاقانه
  • سرمایه گذاری غیر قابل بازگشت به مبلغ حداقل ۱ میلیون یورو در پروژه های منافع عمومی به عنوان مثال در حوزه هایی مانند فرهنگ، آموزش، تحقیق و توسعه، هنر و میراث

از ویژگی های اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، امکان اخذ اقامت به صورت همزمان برای اعضای خانواده نیز هست. اعضای خانواده عبارتند از:

  • همسر
  • کودکان زیر ۱۸ سال
  • فرزندان وابستۀ بالای ۱۸ سال که مشکلات جسمی یا روحی داشته و بدون حمایت والدین امکان ادامه زندگی را ندارند
  • والدین وابسته اگر فرزندان دیگری به جز متقاضی ندارند
  • والدین وابستۀ بالای ۶۵ سال
با ثبت شرکت اقامت ایتالیا بگیرید

اقامت ایتالیا از راه ثبت شرکت

در صورتی که بتوانید کسب و کاری در ایتالیا راه اندازی کنید که باعث اشتغال زایی در این کشور بشود، اقامت ۲ ساله ای به شما اعطا می شود که با رعایت قوانین در یک بازه ۳ ساله تمدید می شود و بعد از گذشت ۵ سال با رعایت قوانین به عنوان مثال سودآوری شرکت و پرداخت بیمه و مالیات می توانید برای اخذ اقامت دائم درخواست بدهید.

شهروندان کشورهای ثالث که با توجه به یکی از شرایط بالا ، اقدام به اخذ اقامت سرمایه گذاری ایتالیا کرده اند و با رعایت شروط لازم تمدید، اقامت دائم ایتالیا را کسب کرده اند، می توانند بعد از ۱۰ سال تابعیت خود را اخذ کنند. در همین راستا می توانید به بررسی اقامت سرمایه گذاری یونان نیز بپردازید.

کوتاه‌ترین راه اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت

مزایای اقامت ایتالیا از راه ثبت شرکت

آب و هوای خوب، طبیعت زیبا و فرهنگ خاص مردم ایتالیا، این کشور را به مقصدی محبوب برای زندگی تبدیل کرده است. بسیاری از ثروتمندان به دنبال سرمایه گذاری در این کشور هستند، به خصوص که در سال های اخیر دولت به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی برنامه های اقامتی مختلفی را معرفی کرده است. برخی از دلایلی که این کشور را به مقصدی محبوب تبدیل کرده است عبارتند از:

  • عملکرد عالی در بخش صنعت
  • وجود سیستم صادرات قوی و متنوع
  • وجود شرکت هایی مختلف در زمینه صادرات که عملکردی به شدت رقابتی دارند
  • برگزاری نمایشگاه بزرگ و مهم جهانی مانند اکسپو ۲۰۱۵ در میلان با ۲۰ میلیون بازدید کننده
  • برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مختلف در طول سال مانند هفته مد در میلان
  • وجود زیرساخت های قوی
  • شبکه حمل و نقل گسترده که امکان تردد و دسترسی به سایر شهرها و کشورها را اسان کرده
  • دسترسی به میلیون ها مشتری
  • نیروی کار متخصص با دانش فنی و تجربه در تولید با کیفیت بالا و گردشگری.
  • ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به خصوص برای سرمایه گذاران خارجی
  • ارائه استراتژی های جدید و انجام اصلاحات در بازار کار و سیستم بانکی و بانکداری
فرصت اخذ اقامت سرمایه گذاری ایتالیا و اروپا

در نهایت اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، به هزینه های بالایی نیازمند است. راه های راحت تر، کم هزینه تر و مناسب تری وجود دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ اقامت تمکن مالی ایتالیا با مشاورین سایرس در تماس باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید