اقامت اتریش از طریق تحصیل امکان پذیر است؟

ادامه تحصیل در اروپا با اخذ اقامت اتریش
دسته بندی : اقامت اتریش
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

سیستم آموزش عالی اتریش شهرت خوبی در جهان دارد. با توجه به صنایع پیشرفته، فرصت های شغلی گوناگونی نیز در این کشور برای فارغ التحصیلان وجود دارد. می توانید در وین، سالزبورگ، گراتز یا لینز تحصیل کنید. یکی از نقاط قوت دانشگاه های اتریش علاوه بر رایگان بودن آنها، سیستم آموزشی بروز است. منظور ما از تحصیل رایگان پرداخت شهریه نسبتا پایین است. البته فراموش نکنید که برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی باید شهریه پرداخت کنید. یکی دیگر از مزایای تحصیل در اتریش عدم نیاز به ارائه مدرک زبان است. معمولا دانشجو پس از ورود به اتریش در کالج های زبان شرکت می کند و باید نمره قبولی را کسب کنند تا بتوانند در کلاس های اصلی دانشگاه شرکت کنند. در این مقاله همه چیز را درباره ادامه تحصیل در اتریش خواهید یافت. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس، معتبرترین شرکت در زمینه اخذ اقامت اروپا همراه ما باشید.

دریافت اقامت تحصیلی اتریش در کوتاه ترین زمان

آشنایی با پروسه صدور ویزای تحصیلی اتریش

پروسه اخذ ویزا و پذیرش تحصیلی و اقامت اتریش حدودا یک سال و نیم طول می کشد. برای اخذ پذیرش باید تاییدات لازم از اداره کل آموزش و پرورش استان برای کلیه مدارک تحصیلی شامل دیپلم، ریز نمرات و مدارک تحصیلی بالاتر را بگیرید همچنین باید مدارک خود به زبان آلمانی ترجمه کرده و تاییدات لازم را از وزارت امور خارجه و دادگستری اخذ کنید. در مرحله بعدی اسکن مدارک را برای دانشگاه ارسال می کنید. جواب پذیرش معمولا بین ۱۲ تا ۱۶ هفته طول می کشد.

اگر نامه پذیرش برایتان ارسال شد باید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. سپس باید نامه ی پذیرش را همراه با اسکن صفحه ی اول پاسپورت برای سفارت اتریش در ایران ایمیل کرده و درخواست وقت مصاحبه کنید. این پروسه هم حدود ۳ ماه طول خواهد کشید. در صورتی که مدارک کامل باشد و نقصی در پرونده وجود نداشته باشد جواب سفارت در طی ۳ تا ۶ ماه اعلام می شود در نهایت کل پروسه اقامت شما ۱۸ ماه زمان خواهد برد.

اقامت تحصیلی اتریش تضمینی

اقامت اتریش از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی

برای پذیرش در مقطع کارشناسی در اتریش باید در دانشگاه های ایران قبول شده و چند واحد را نیز گذرانده باشید. همچنین ریز نمرات خود را باید ارائه کنید. برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نیز فرد باید حتما اصل پایان نامه کارشناسی خود و ریز نمرات این مقطع را همراه با نامه عدم منع تحصیل اخذ کند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم در بررسی اقامت اتریش از طریق کار نیز با ما همراه باشید.

ادامه تحصیل در مقطع ارشد و دکتری دانشگاه های اتریش

اخذ اقامت تحصیلی اتریش در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در دانشگاه های اتریش رایگان است بنابراین اخذ پذیرش تحصیلی پروسه ای سخت است. برای اخذ پذیرش باید نامه اشتغال به تحصیل در مقطع کارشناسی را از دانشگاه های ایران دریافت کنید. دانشجویان دانشگاه سراسری شانس بیشتری برای اخذ پذیرش تحصیلی دارند زیرا از نظر درجه اعتبار در اولولیت بالاتری هستند. ارائه نامه عدم منع تحصیلی از دانشگاه های ایران از اهمیت زیادی برخوردار است این نامه نشان می دهد که دانشجو برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر هیچ مشکلی ندارد.

اخذ اقامت اتریش با ادامه تحصیل رایگان

ثبت نام در مقطع دکترا و اخذ اقامت تحصیلی اتریش

در صورتی که مدرک کارشناسی ارشد خود را با موفقیتی و پزشکی در نظر گرفته شده است که امکان معادل سازی رشته را برای دانشجو ایجاد می کند. یکی از نقاط قوت تحصیل در دانشگاه های اتریش، کم اهمیت بودن شرط سنی است. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • مدرک تحصیلی دانشگاه های سراسری روزانه ایران
  • مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ترجمه رسمی آلمانی، تایید دادگستری، تایید وزارت امور خارجه و تایید سفارت اتریش در ایران

هزینه اخذ اقامت تحصیلی در اتریش

شهریه دانشگاه های اتریش بسیار پایین است از این رو داشگاه های اتریش رایگان تلقی می شوند. شهریه هر ترم حدودا ۳۰۰ تا ۷۰۰ یورو است که بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. میانگین شهریه هر ترم در دانشگاه های خصوصی سالیانه ۱۰ هزار یورو است.

ارزان ترین اقامت تحصیلی در اتریش

صدور ویزای همراه دانشجو ۶ ماه پس از اخذ اقامت تحصیلی اتریش

از تاریخ ماه مارچ سال ۲۰۱۷ قانون ویزای همراه به صورت همزمان لغو شد و اتریش دیگر به صورت همزمان برای همراهان دانشجو ویزا صادر نمی کند. از سال ۲۰۱۷ به بعد دانشجو پس از ورود به خاک اتریش می تواند امور مربوط به ویزای الحاق خانواده را انجام دهد. به صورت کلی امور اخذ ویزای همراهان ۶ ماه طول می کشد.

گپ تحصیلی مانعی برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش

گپ تحصیلی یکی از موارد برای ریجکت شدن درخواست شماست ولی اتریش معمولا به این مسئله اهمیت کمتری می دهد. البته افرادی که سن کمتری دارند و فاصله بین دو مقطع تحصیلی کمتری نیز دارند شانس بیشتری برای اخذ پذیرش دانشگاه های اتریش خواهند داشت. البته اگر پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار شده باشید و در زمینه مرتبط با مدرک تحصیلی خود فعالیت کرده باشید و بتوانید مدارکی که سفیر را قانع می کند ارائه دهید، مشکلی نخواهید داشت.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

9 مارس 2020

شما برای اقامت اتریش از طریق تحصیلی کار می کنید؟ هزینه اش چقدر است؟

    10 مارس 2020

    موسسه حقوقی سایرس همراه شما در کلیه مراحل اخذ اقامت تمکن مالی،سرمایه گذاری، بلوکارت و کارآفرینی اروپا خواهد بود.

9 مارس 2020

سلام
چه رشته هايى ميشه تحصيل كرد كه از نظر بازار كار مناسب باشه؟
ممنون

    7 آوریل 2020

    رشته های پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی، امور مالی، بازاریابی، بانکداری و … بالاترین حقوق را در اتریش دریافت می کنند.

9 مارس 2020

اقامت اروپا از طریق تمکن مالی اتریش چقدر طول می‌کشه و باید چقدر درآمد نشون بدیم؟

    10 مارس 2020

    برای اخذ اقامت تمکن مالی اتریش باید شرایط خاصی را داشته باشید برای آگاهی از هزینه ها و شرایط اقامت تمکن مالی با موسسه حقوقی سایرس تماس بگیرید.