مشکلات زندگی در اتریش برای ایرانیان چیست؟

مشکلات زندگی در اتریش برای ایرانیان
دسته بندی : اقامت اتریش
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

مشکلات زندگی در اتریش برای ایرانیان چیست؟ احتمالا باتوجه‌به اینکه در سال‌های اخیر، اتریش همواره در بین کشورهای دارای بالاترین سطح استاندارد زندگی در جهان قرار داشته، کمتر کسی به معایب زندگی در اتریش فکر کند. همه زندگی در این کشور هم مانند هر کشور دیگری با مشکلاتی همچون بالا بودن هزینه‌های زندگی و اجاره خانه همراه است. در این مقاله شما را با مزایا و معایب زندگی در اتریش آشنا خواهیم کرد. برای اطلاع از نحوه رفتار مردم اتریش با ایرانیان و شرایط زندگی در اتریش، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا ایرانی‌ها کشور اتریش را برای زندگی و اقامت انتخاب می‌کنند؟

کشور اتریش یکی از جذاب‌ترین کشورهای اروپایی است. این کشور در سال‌های اخیر راه‌های بسیاری برای مهاجرت و دریافت اقامت اروپا پیش روی متقاضیان قرار داده است. از طرف دیگر اقتصاد پویا و درآمد بالای مشاغل، باعث شده کشور اتریش برای زندگی مورد توجه مهاجران قرار بگیرد. در کنار همه این مزایا، مهاجرت به اتریش چالش‌هایی نیز دارد که می‌تواند زندگی در اتریش را برای مهاجران دشوار کند.

مشکلات زندگی در اتریش

مهم‌ترین مشکلات ایرانیان بعد از دریافت اقامت اتریش

کسانی که در اتریش زندگی می‌کنند باید خود را برای مشکلاتی مثل هزینه‌های بالای زندگی، یادگیری زبان آلمانی، فرهنگ متفاوت اتریش و آب‌ و هوای سرد این کشور آماده کنند. در ادامه هر کدام از این چالش‌ها را به‌طور جداگانه بررسی می‌کنیم.

دشواری یادگیری زبان اتریشی برای مهاجران

مردم کشور اتریش به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. در بین زبان‌های اروپایی، آلمانی یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است. همچنین شهرهای مختلف اتریش، لهجه‌های متفاوتی دارند که تشخیص کلمات را برای مهاجران دشوار می‌کند. این موضوع باتوجه‌به اینکه تقریبا در همه روش‌های اخذ اقامت، به‌جز اقامت تمکن مالی اروپا و اقامت سرمایه‌گذاری اروپا تسلط به زبان کشور مقصد، یک پیش‌نیاز مهم است، اهمیت بالایی دارد.

چالش های زندگی در اتریش برای ایرانیان

قیمت بالای مسکن یکی از مشکلات کشور اتریش برای زندگی

یکی دیگر از مشکلات ایرانیان مقیم اتریش، تهیه مسکن است. در بین تمام کشورهای اروپایی، قیمت خانه در اتریش بالاترین نرخ‌ها را دارد. فرقی نمی‌کند که به دنبال خرید یا اجاره مسکن باشیم. در هر دو صورت قیمت مسکن در این کشور ثروتمند به‌شدت بالا است. کسانی که قصد اقامت در اتریش را دارند، باید خود را برای پرداخت هزینه‌های سنگین مسکن آماده کنند.

طولانی بودن زمستان، یکی از مشکلات زندگی در اتریش

آب و هوای کشور اتریش که در غرب اروپا قرار دارد، در بیشتر روزهای سال سرد و خشک است. به‌همین خاطر زمستان‌های اتریش طولانی و دشوار است. یکی از مشکلات ایرانیان برای مهاجرت به اتریش و به‌طور کل اروپا، سرد بودن هوا است. ایرانی‌ها که در جغرافیای آب‌وهوایی معتدل و خشک زندگی کرده‌اند، به سرمای اتریش عادت ندارند. مهاجران ممکن است برای زندگی در وین اتریش با مشکلات فصلی مواجه شوند. اگرچه زمستان‌های اتریش، زیبایی‌ طبیعی بسیاری را دارد، اما تحمل آن برای همه افراد راحت نیست.

زمستان‌ طولانی از مشکلات زندگی در اتریش

رفتار مردم اتریش با مهاجران چندان گرم نیست

اینکه شما ویزای کاری یا اقامت تمکن مالی اتریش را دریافت کرده‌اید یا پناهنده هستید، در نوع رفتار مردم اتریش با مهاجران هیچ تاثیری ندارد. اتریشی‌ها مردم خون‌سردی هستند و تقریبا سخت با خارجی‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. البته بیشتر در ماه‌ها و شاید سال‌های اول اقامت در اتریش، شاهد این مشکل باشید. در حقیقت در طول زمان می‌توان با اتریشی‌ها دوست شد؛ اما به‌طور کل نباید از فرهنگ غالب مردم اتریش که برقرای ارتباط با آن‌ها را برای مهاجران دشوار می‌کند، غافل شد.

بالا بودن مالیات و هزینه‌های زندگی، از مشکلات زندگی در اتریش

اتریش در کنار فرانسه و انگلیس از گران‌ترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود. علاوه‌بر بالا بودن قیمت مسکن، نرخ مالیات نیز در کشور اتریش بسیار بالا است. شهروندان اتریشی و افرادی که در اتریش کار می‌کنند، بخش عمده‌ای از درآمد خود را به‌عنوان مالیات به دولت پرداخت می‌کنند. در کنار مالیات، هزینه زندگی نیز به مراتب بالاتر از سایر کشور‌های اروپایی برآورد می‌شود. قیمت‌ مواد غذایی و پوشاک در این کشور نسبت به کشورهای فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان بیشتر است. احتمالا دیدن قیمت‌ها در بدو ورود به اتریش، بسیاری از افراد را شگفت‌زده خواهد کرد. به همین دلیل اگر به‌دنبال دریافت اقامت اتریش هستید، باید همه این موارد را در نظر بگیرید.

نکاتی که قبل از مهاجرت به اتریش باید به آن توجه کنیم

ممکن است بعضی افراد بعد از آشنایی با مزایا و معایب مهاجرت به اتریش، در مورد تصمیمی که گرفته‌اند، دچار تردید شوند. اما شناخت چالش‌های زندگی در اتریش یا شرایط کار در نروژ برای ایرانیان یا مشکلات ثبت شرکت در آلمان، برای کسانی‌که قصد مهاجرت دارند، بسیار مهم است. در اغلب موارد فقط روی نقاط مثبت و مزیت‌های زندگی در این کشورها صحبت می‌شود. اما در پاسخ به سوال آیا اتریش برای زندگی مناسب است یا خیر؟ باید به یک نکته مهم اشاره‌ کنیم. همه کشورهای اروپایی چالش‌های جدی برای مهاجران دارند. اگر تصمیم گرفته‌اید که برای تحصیل، کار یا زندگی به اتریش مهاجرت کنید، باید مسائل مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را در نظر بگیرید. با بررسی این موارد و انطباق آن با شرایط خود، تصمیم‌گیری بهتری خواهید داشت.

آشنایی با مشکلات مهاجرت به اتریش

سایرس؛ راهنمایی مطمئن برای دریافت اقامت دائم اروپا

در این مقاله شما را با مشکلات زندگی در اتریش با در نظر گرفتن همه ابعاد اقتصادی، جغرافیایی و فرهنگی آشنا کردیم. هر کشوری در کنار بسیاری از نکات مثبتی که دارد، مشکلاتی هم برای زندگی دارد. افرادی که برنامه مهاجرت دارند و به دلایل تحصیلی یا کاری، می‌خواهد در اتریش زندگی کنند، نباید از این نکات غافل شوند. این نکته را نباید فراموش کنید که اگرچه ممکن است سال‌های ابتدایی زندگی در اتریش کمی دشوار باشد، اما دیر یا زود این مشکلات حل می‌شوند و می‌توانید اقامت دائم اروپا را دریافت کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت برای دریافت اطلاعات کامل از شرایط زندگی در اروپا از طریق شماره ۰۲۱۲۵۷۴۱ با مشاوران سایرس در تماس باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

7 آگوست 2022

شما یا تاحالا اتریش نرفتید، یا این مقاله رو از آلمان کپی کردید و فقط اسم آلمان و اتریش رو عوض کردید! که البته خیلی از گزینه‌هاش نه به آلمان می‌خوره، نه سوئیس، نه اتریش!

    9 آگوست 2022

    آرش عزیز سلام
    ممنون که برای مطالعه مقاله‌ها و نوشته‌های ما وقت میذارید.
    اگر نکته‌ای هست که نیاز به تغییر داره، ممنون میشیم که با ذکر منبع بهمون بگید و اگر هم خودتون تجربه زندگی در اتریش رو دارید، می‌تونید با اینستاگرام ما به اشتراک بذارید تا ما هم این تجربیات رو با بقیه دوستان به اشتراک بگذاریم.

      28 آوریل 2023

      سلام.
      اصلا هم که شما اینهمه تاکید کردید در مورد سرمای هوا اینچنین نیست.
      میانگین سرما در زمستان بین ۱۲ تا ۲۰ درجا سانتیگراد هستش که تو کشور خودمون خیلی جاها هستش که خیلی سردتر از اسنجاست

25 آگوست 2022

لطفا یک مقدار هم از معایب یونان بفرمایید.متشکریم

    28 آگوست 2022

    وحید عزیز سلام
    حتما این سرفصل و سبک از مقالات رو برای کشورهای دیگه اروپا هم خواهیم داشت.
    شما هم اگر تجربه‌ای از زندگی در اروپا دارید، باهامون به اشتراک بگذارید.