همه چیز درباره بورسیه تحصیلی اتریش

بورسیه تحصیلی اتریش
دسته بندی : اقامت اتریش
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

اتریش یکی از جذاب‌ترین کشورهای دنیا برای کار و زندگی است. این کشور کوچک اما ثروتمند در شمال اروپا واقع شده است. بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل کشور اتریش را انتخاب می‌کنند. اما هزینه‌های تحصیل و زندگی در اتریش نسبتا بالا است. امری که باعث شده بسیاری به دنبال بورسیه تحصیلی اتریش باشند. در این مقاله با بورسیه تحصیلی در اتریش در مقاطع مختلف و شرایط دریافت آن آشنا می‌شویم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

بورسیه تحصیلی اتریش، بهترین انتخاب را انجام دهید

زمانی که پای انتخاب یک کشور دیگر برای زندگی از هر طریقی مثل مهاجرت تحصیلی یا اقامت سرمایه گذاری اروپا به میان می‌آید، هزینه‌ها حرف اول را می‌زنند. در این بین اتریش کشور نسبتا گرانی به حساب می‌آید. به همین دلیل دریافت بورسیه تحصیلی در اتریش اهمیت زیادی دارد. در ادامه مقاله دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف را بررسی می‌کنیم.

بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی، سخت ترین بورسیه اتریش

معمولا کمتر افرادی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی به اتریش سفر می‌کنند. از یک طرف دریافت ویزای تحصیلی در این مقطع دشوار است و از طرف دیگر کمتر پیش می‌آید متقاضی بتواند بورسیه تحصیلی اخذ کند. شرایطی مثل داشتن اختراع، معدل ممتاز و نمره زبان بالا و از طرف دیگر تعداد کم بورسیه‌ها به پیچیدگی دریافت بورسیه تحصیلی کارشناسی می‌افزاید. همچنین برخی رشته‌ها در این مقطع دارای آزمون حضوری پذیرش هستند.

دریافت بورسیه تحصیلی اتریش

بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد، همه چیز آماده رفتن به اتریش

اتریش در مقطع کارشناسی ارشد بوسیه‌های متنوعی را برای علاقه مندان در نظر گرفته است. از جمله این بورسیه‌ها می توان به بورسیه نهاد ریاست جمهوری، بورسیه ارنست ماخ و همچنین دانشگاه‌های خصوصی اتریش اشاره کرد. داوطلبانی که قصد دریافت بورسیه مقطع کارشناسی ارشد اتریش را دارند باید سطح زبان B2 آلمانی را مسلط باشند. از طرف دیگر داشتن یک رزومه تحصیلی قوی به همراه انتشار مقالات جهانی در ژورنال های معتبر شانس پذیرش دانشجو را در این مقطع بیشتر می‌کند.

بورسیه تحصیلی دکتری، سخت اما ممکن

بسیاری از افراد به قصد دریافت مدرک دکتری و تحصیل در عالی ترین سطح آموزش به اتریش سفر می‌کنند. در این میان دولت اتریش نیز برای جذب بهترین استعدادها سخت‌گیری‌های خاصی برای اعطای بورسیه دکتری دارد. مهارت بالا در زبان، رزومه قوی، توصیه‌نامه از اساتید قبلی متقاضی از جمله شروط پذیرش و دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری از اتریش است. بد نیست بدانید دولت اتریش در رشته‌هایی مثل روابط بین‌الملل اقدام به اعطای بورسیه‌های ویژه می‌کند.

چطور می‌توان بورسیه تحصیلی اتریش را به دست آورد؟

همان‌طور که در تمامی مقاطع اشاره کردیم، توانمندی‌های فردی،عامل اصلی دریافت بورسیه تحصیلی اتریش است. در حقیقت فرد بایستی ثابت کند از نظر علمی و رفتاری شایستگی دریافت بورسیه را دارد. معمولا داشتن یک رزومه علمی قوی به همراه چند مقاله معتبر می‌تواند شانس پذیرش متقاضی را بسیار بالاتر ببرد. همچنین در کشورهای اروپایی انگیزه نامه نیز اهمیت بسیاری دارد. در انگیزه نامه داوطلب باید دلایل خود از انتخاب کشور اتریش برای تحصیل را بیان کند.

دریافت بورسیه کامل تحصیلی اتریش

آیا می‌توان پس از اتمام تحصیلات در اتریش زندگی کرد؟

اتریش را نمی‌توان راحت‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان دانست. در حقیقت شرایط مناسب اقتصادی و اجتماعی باعث شده است بسیاری اتریش را برای ادامه زندگی انتخاب کنند. خبر خوب برای دانشجویان و متقاضیان ویزای تحصیلی اتریش این است که این افراد می‌توانند پس از اتمام دوران تحصیل در اتریش زندگی کنند.

در حقیقت پس از اتمام تحصیلات، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری وجود دارد. به این ترتیب متقاضی حتی می تواند خانواده و اقوام درجه یک خود را نیز به اتریش منتقل کند.

آیا اتریش بهترین گزینه برای ادامه تحصیل است؟

زمانی که به سراغ اشنایی با کشورهای اروپایی و ادامه تحصیل در آن‌ها می‌رویم باید به یک نکته مهم توجه کنیم. هیچ کشوری برای همه افراد مناسب نیست. در حقیقت شاید فرد نتواند از اتریش ویزای تحصیلی بگیرد اما همین فرد ممکن است بتواند از کشورهایی مانند ایتالیا یا اسپانیا ویزای تحصیلی دریافت کند. به این ترتیب همیشه باید بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود متقاضی سنجید و بهترین گزینه را به فرد پیشنهاد داد.

چگونه بورسیه تحصیلی اتریش را به دست آوریم

مهاجرت به اتریش با موسسه حقوقی سایرس

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

9 ژانویه 2023

سلام وقت بخیر
در مورد گلدن ویزا میشه راهنمایی بفرمایید؟

    15 ژانویه 2023

    ندا عزیز سلام
    در مورد گلدن ویزا می‌تونید از طریق این صفحات اطلاعات بیشتر کسب کنید.

    گلدن ویزا در اروپا
    گلدن ویزا یونان

    به صورت کلی، گلدن ویزا اروپا یکی از روش‌های اخذ اقامت موقت یا دائم در اروپاست که برخی کشورها با ارائه پلن‌های سرمایه‌گذاری مشخص، اقدام به ارائه این نوع از اقامت می‌کنند.