انواع روش‌های دریافت اقامت بدون سرمایه گذاری

مهاجرت به اروپا بدون نیاز به سرمایه گذاری
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

قاره اروپا با ۵۰ کشور مستقل، قوانین بسیار متنوعی را برای اعطای اقامت به غیر‌اروپاییان در نظر می‌گیرد. در واقع می‌توان گفت درهای اروپا به روی همه افراد با شرایط مختلف باز است. این روش‌ها شامل سرمایه‌گذاری، تمکن مالی، ثبت شرکت، ازدواج و یا تحصیل می‌شود. با‌این‌حال، در بین همه این روش‌ها، اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌های اخذ اقامت اروپا است. اما در صورتی که سرمایه لازم برای این کار را ندارید، روش‌های جایگزین دیگری نیز وجود دارد. در این مقاله شما را برای اخذ اقامت بدون سرمایه گذاری راهنمایی خواهیم کرد.

اقامت تمکن مالی اروپا؛ سریع‌ترین راه برای دریافت اقامت

شهروندان غیر‌اروپایی که از لحاظ اقتصادی مستقل هستند، شرایط لازم برای دریافت اقامت تمکن مالی اروپا را خواهند داشت. در واقع افرادی که درآمد آن‌ها از طریق یکی از روش‌های سود سهام، سود سپرده، حقوق بازنشستگی و اجاره ملک باشد، به‌راحتی می‌توانند برای اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی اقدام کنند. برای اثبات درآمد کافی می‌توانید از یک یا دو روش گفته‌شده را ارائه کنید.

البته همه کشور‌های اروپایی قانون اعطای اقامت خود‌حمایتی را ندارند. کشور‌های ارائه‌دهنده این نوع اقامت شامل یونان، فرانسه، اسپانیا و اتریش هستند.

تمکن مالی؛ روش دریافت اقامت اروپا بدون سرمایه گذاری

کارآفرینی؛ جذب سرمایه و دریافت اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت

پس از اقامت اروپا از طریق تمکن مالی، ثبت شرکت نیز جزو روش‌های دریافت اقامت بدون سرمایه گذاری محسوب می‌شود. با ثبت شرکت متقاضی اجازه کار، تحصیل و زندگی در کشور مقصد را پیدا می‌کند. در این روش می‌توانید کسب و کار خود را در محیطی با ثبات اقتصادی آغاز کرده و به بازارهای جهانی دسترسی پیدا کنید.

در ثبت شرکت اروپا متقاضی باید بیزینس پلنی دقیق، واقع گرایانه و با پشتوانه مالی خوب ارائه دهد. پس از تایید بیزینس‌پلن (برنامه کسب و کار) و طی بقیه مراحل، کارت اقامت موقت شما صادر می‌شود.

در واقع در این روش شما با کمک سرمایه‌گذاران خارجی، فعالیت سودآوری را در کشور مورد‌نظر شروع می‌کنید. در بیزینس پلن باید حتما بازگشت سود سرمایه‌گذاران تضمین شود. در صورت سودآوری، پیشرفت مطابق با بیزینس پلن، پرداخت بیمه و مالیات می‌توانید اقامت خود و خانواده‌تان را تمدید کنید. شرایط کارآفرینی در هر کشور متفاوت است. شما می‌توانید قوانین دریافت اقامت از طریق کارآفرینی آلمان را در مقاله «تمکن کارآفرینی آلمان» مطالعه کنید.

اقامت کاری؛ دریافت پیشنهاد شغلی بدون نیاز به سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از روش‌های دریافت اقامت بدون سرمایه گذاری، ویزای کاری اروپا است. شما می‌توانید از دو طریق برای اخذ اقامت کاری اروپا اقدام کنید. ویزای جستجوی کار اروپا (job seeker) و ویزای نیروی کار متخصص (BlueCard) در این دسته قرار دارند. با آگاهی از شرایط و ضوابط هر کدام می‌توانید بهترین مسیر را انتخاب کنید. در ادامه توضیحات بیشتری در‌خصوص اقامت کاری اروپا داده‌ایم.

ویزای جستجوی کار اروپا؛ بهترین فرصت برای دریافت اقامت

در روش ویزای جستجوی کار اروپا، متقاضی شش ماه فرصت دارد تا شغلی تمام وقت پیدا کند. در پایان شش ماه در صورتی که در شرکتی استخدام شده باشید ویزای کاری می‌گیرد. شما با این ویزا امکان کار و زندگی در کشور مورد نظر را خواهید داشت.

برای اخذ ویزای جستجوی کار حتما باید شرایط لازم برای اشتغال در کشور مورد‌نظر را داشته باشید. این شرایط شامل داشتن گواهی سابقه کاری لازم، نامه تمکن مالی و بیمه پزشکی با سقف پوشش تعیین‌شده است.

ویزای نیروی کار متخصص؛ دریافت اقامت اروپا مخصوص متخصصان

ویزای کاری برای متخصصین، مخصوص شهروندان غیر‌اروپایی است که به‌نام بلو‌کارت نیز شناخته می‌شود. تصمیم صدور یا عدم صدور این ویزا به عهده اداره اتباع خارجی و آژانس کاریابی کشور مورد‌نظر خواهد بود. متقاضیان کارت آبی باید مدرک دانشگاهی معتبر از دانشگاه‌های کشور مقصد یا دانشگاه‌های مورد‌تایید ارائه دهند. اقامت بلو کارت اروپا به افرادی اعطا می‌شود که از طرف کارفرمایی در کشور مورد‌نظر پیشنهاد و قرارداد شغلی داشته باشند.

علاوه‌بر این، درآمد سالیانه فرد باید معادل ۴۶ هزار یورو در سال باشد. کارفرما نیز باید به‌صورت شخصی به استخدام چنین فردی را به اداره امور مهاجرت اعلام کند. متقاضی پس از سفر به کشور مقصد مراحل اداری را طی کرده و مشغول به‌کار می شود. مدت اعتبار بلوکارت به قرارداد شما بستگی دارد. این قرارداد می‌تواند از شش ماه تا چهار سال اعتبار داشته باشد. به‌طور کل، کشور‌هایی مانند آلمان و یونان امکان صدور بلوکارت را برای غیر‌اروپاییان فراهم کرده‌اند.

متقاضیانی که در اتحادیه اروپا ساکن نیستند، باید ابتدا در سایت کاریابی این کشور ثبت‌نام کنند. کارفرمایان اروپایی به کلیه رزومه‌ها دسترسی داشته و در صورت نیاز برای فرد درخواست بلوکارت می‌دهند. متقاضی می‌تواند برای اخذ اقامت همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز در این روش اقامتی، اقدام کند.

پیشنهاد شغلی؛ راهی برای اخذ بلوکارت اروپا

تحصیل در اروپا و دریافت اقامت بدون سرمایه‌گذاری

امکان تحصیل در دانشگاه‌هایی منطبق با استانداردهای جهانی، بهره‌مندی از روش‌های به‌روز تحصیلی و استفاده از امکانات آموزشی متنوع، توجه بسیاری از دانشجویان را از سراسر دنیا به خود جلب کرده است. دانشجویان نه تنها با فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف آشنا می‌شوند، بلکه می‌توانند از بهترین تسهیلات نیز استفاده کنند.

در حال حاضر یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت بدون سرمایه گذاری، اخذ ویزای تحصیلی یک کشور است. برای اخذ ویزای تحصیلی ابتدا باید به سایت دانشگاه مراجعه کرده و شرایط پذیرش را بررسی کنید. سپس مدارک خود را به دانشگاه ارائه دهید. در زمان مشخص‌شده، سفارت لیستی از اسامی پذیرفته‌شدگان را اعلام می‌کند. روز مصاحبه باید مدارک لازم با دقت تهیه و ارائه شوند. مدت زمان اعتبار ویزا به طول دوره آموزشی شما بستگی دارد. پس از اتمام ویزا در صورت تمایل می‌توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید.

مهاجرت تحصیلی؛ بهترین روش برای مهاجرت به اروپا

وکلای اقامتی سایرس برای اخذ اقامت کارآفرینی در کنار شما هستند

در این مقاله به بررسی راه‌های دریافت اقامت بدون سرمایه گذاری پرداختیم. به‌طور کل اگر به‌دنبال یک راه ساده و مطمئن برای دریافت اقامت اروپا هستید، روش سرمایه‌گذاری را پیشنهاد می‌دهیم. با‌این‌حال، در‌صورت نداشتن سرمایه کافی نگران نباشید. زیرا راه‌های دیگری نیز وجود دارد.

در موسسه حقوقی سایرس، وکلای مجرب ما در زمینه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی یا ثبت شرکت در کنار شما خواهند بود. شما می‌توانید برای دریافت تضمینی اقامت کشور‌های اروپایی از طریق کارآفرینی با کارشناسان سایرس در تماس باشید. اگر سوالی نیز در این زمینه دارید، در قسمت نظرات بپرسید تا در اسرع وقت، کارشناسان شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

آیا اخذ تابعیت اروپا بدون سرمایه‌گذاری ممکن است؟

پس از اخذ اقامت اروپا می‌توانید پس از مدتی با آگاهی از زبان و فرهنگ آن کشور برای اخذ تابعیت اقدام کنید. به یاد داشته باشید که مدت زمانی برای تبدیل اقامت موقت به تابعیت و پاسپورت باید طی شود. پیشنهاد می‌شود برای انتخابی آگاهانه با مشاورین مجموعه تماس بگیرید.

بهترین راه اقامت اروپا بدون سرمایه گذاری چیست؟

یکی از بهترین راه‌های اخذ اقامت اروپا بدون سرمایه گذاری اقدام به ثبت شرکت است. البته فرد باید بیزینس پلنی دقیق ارائه دهد تا فرصت جذب سرمایه را داشته باشد.

آیا برای اقامت کاری نیازی به سرمایه‌گذاری نیست؟

خیر؛ در روش اقامت کاری یا ویزای جاب آفر شما نیازی به سرمایه‌گذاری نخواهید داشت. با‌این‌حال، برای صدور ویزا باید تمکن مالی خود را در مقدار تعیین‌شده از سوی سفارت اثبات کنید.

آیا مهاجرت بدون سرمایه امکان‌پذیر است؟

بله؛ روش های مهاجرت تحصیلی، دریافت جاب آفر، ویزای جاب سیکر، اقامت تمکن مالی و کارآفرینی جزو روش‌هایی هستند که نیازی به سرمایه‌گذاری نخواهند داشت.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

12 دسامبر 2019

اقامت از طریق سرمایه گذاری در اروپا فقط از تمکن مالی و ثبت شرکت در اروپا امکان پذیر است؟

    14 دسامبر 2019

    اقامت سرمایه گذاری انواع مختلفی دارد مثلا خرید اوراق قرضه دولتی، مشارکت در پروژه های دولتی، خرید ملک و … محبوب ترین نوع اقامت سرمایه گذاری خرید ملک یا ویزای طلایی است که تنها توسط برخی از کشورهای اروپایی مانند یونان، اسپانیا، پرتغال و … معرفی شده اند.

29 دسامبر 2019

آیا می توان با سرمایه گذاری در شرکت اقامت سرمایه گذاری یونان رو گرفت و سپس بعد از چند سال می تونیم اقامت دائم اروپا و پاسپورت اروپایی بگیریم؟

    1 ژانویه 2020

    یکی از راه های اخذ اقامت یونان، اقامت کارآفرینی این کشور است. در این روش شما شعبه شرکت خود را در یونان به ثبت می رسانید. بعد از ۵ سال اقامت دائم و پس از ۷ سال پاسپورت خود را دریافت می کنید.

29 دسامبر 2019

سرمایه مورد نیاز برای اخذ اقامت یونان از طریق کار آفرینی چقدر است؟

    1 ژانویه 2020

    برای اخذ اقامت کارآفرینی یونان سرمایه ثبتی خاصی مشخص نشده است ولی پیشنهاد می کنیم که با حداقل ۲۰ هزار یورو اقدام به ثبت شعبه کنید. لطفا به این نکته توجه کنید که الزامی به پرداخت این مبلغ وجود ندارد. برای آگاهی از قوانین به روز اقامت کارآفرینی یونان با مشاورین سایرس در تماس باشید.

30 جولای 2020

سلام وقت بخیر
من ۱۰ سال سابقه کار در زمینه آی تی دارم. آیا می تونم با این رزومه به اروپا مهاجرت کنم؟ پیشنهاد شما چیه؟

    4 آگوست 2020

    سلام مصطفی عزیز
    در بسیاری از رشته ها مانند آی تی امکان اپلای وجود دارد. اگر قصد مهاجرت کاری یا سرمایه گذاری را دارید با موسسه تماس حاصل کنید تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

5 آگوست 2020

سلام وقت بخیر
بهترین کشور برای ثبت شرکت و مهاجرت به اروپا، چه کشوریه؟ من درباره المان و فرانسه زیاد شندیم. آیا درسته که بهترین کشورها هستند؟

    6 آگوست 2020

    سلام بهروز عزیز
    نمی توان یک کشور را به عنوان بهترین کشور به همگان معرفی کرد. پیشنهاد می کنیم برای مشورت بهتر و انتخاب کشور با توجه به شرایط خود با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل کنید. همکاران ما اطلاعات بیشتری در اختیار شما می گذارند.

      26 مارس 2021

      من معلولیت دارم و نقاشم میخوام به یکی از کشورهای اروپایی مهاجرت کنم کدام بهتره و راه مهاجرت بهم بگو

        9 می 2021

        اگر قصد داشته باشید از طریق ویزای هنرمندان مهاجرت کنید باید مدارکی مبنی بر اینکه در این زمینه فعالیت دارید و از این طریق درآمد کسب می کنید، نشان دهید. اگر قصد داشته باشید از سایر مسیر های اقامتی، اقدام کنید باید شرایط شما بررسی شود. اگر کمی بیشتر توضیح بدهید، می توانید دقیق تر راهنمایی تان کنیم.