بررسی مراحل ثبت شرکت در بلژیک

ثبت شرکت در بلژیک تضمینی
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

بلژیک کشوری کوچک ولی پیشرفته است. اقتصاد این کشور بر پایه فعالیت های تجاری مختلف استوار است. ثبت شرکت در بلژیک پروسه ای مستقیم و آسان  است. سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار خود با گزینه های مختلفی رو برو هستند. کارآفرینان می توانند شرکت مسئولیت محدود، شعبه، دفتر نمایندگی و یا شرکت جدیدی تاسیس کنند. سرمایه گذاران خارجی می‌توانند از حقوق یکسان با کارآفرینان بلژیکی بهره‌مند شوند. امکان مالکیت صد در صدی شرکت در بلژیک امکان‌پذیر است.دولت به شرکت هایی که فعالیت های خلاقانه و نوآورانه و یا علمی و تحقیقاتی دارند کمک های مالی و مالیاتی می کند به عنوان مثال اگر شرکتی که در زمینه تحقیق و توسعه تاسیس کنید، حدود ۵ تا ۸ درصد تخفیف مالیاتی خواهید داشت. در این مقاله با شرایط و مراحل ثبت شرکت در بلژیک آشنا خواهید شد.

راه های ثبت شرکت در بلژیک در کوتاه ترین زمان

شرایط عمومی ثبت شرکت در بلژیک برای اخذ اقامت

به طور کلی اگر قصد ثبت شرکت در بلژیک برای اخذ اقامت اروپا را دارید باید اساسنامه شرکت، فرم های مخصوص  ثبت شرکت، کپی پاسپورت، نمونه امضا را به دفتر ثبت ارائه دهید. همچنین باید حساب شرکتی در بلژیک افتتاح کنید. آگاهی از قوانین مالی و اخذ کد مالیاتی بلژیک اهمیت زیادی دارد.

اخذ اقامت بلژیک با ثبت شرکت مسئولیت محدود

یکی از پر طرفدارترین نوع شرکت در کلیه کشورها، شرکت با مسئولیت محدود است بلژیک نیز از این مسئله مستثنی نیست. برخلاف اقامت بدون سرمایه گذاری اروپا، برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به حداقل یک سهامدار نیاز دارید. ابتدا باید مبلغی مشخص به حساب شرکت واریز کنید تا سهام مورد نظر منتقل شود. سهام اولیه با توجه به سرمایه شما تقسیم‌بندی و البته امکان عرضه سهام به مردم نیز وجود دارد. برای عرضه عمومی سهام‌ها باید ۵۰ درصد از سهامداران اصلی شرکت رضایت خود را اعلام کنند.

مهاجرت به اروپا با ثبت شرکت بلژیک

ثبت شرکت در بلژیک با سهامی عام و مشارکت محدود

برای ثبت این نوع شرکت به حداقل ۲ سهامدار نیاز دارید. سرمایه موجود تبدیل به سهم های قابل انتقال شده و در بازار سهام معتبر عرضه می شود. در این نوع شرکت حداقل سه شخص حقیقی و حقوقی با سرمایه‌ای مشخص شرکتی را تاسیس می کنند. میزان مشارکت بین افراد می‌تواند در طول شش ماه اول سال مالیاتی کاهش و یا افزایش یابد. ثبت این نوع شرکت پیچیدگی ها و دشواری های خاص خود را دارد، بنابراین سرمایه گذاران خارجی چنین ریسکی نمی‌کنند.

مهاجرت به بلژیک با ثبت شرکت از نوع پارتنرشیپ

اگر سرمایه کافی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت را ندارید، می توانید به سراغ روابط پارتنرشیپ بروید.  شخص یا اشخاص می توانند یک پارتنرشیپ را در صورتی که دارای هدف اقتصادی مشترکی است راه بیاندازند. تمامی تصمیم های تجاری می تواند توسط هر کدام از اعضا اخذ شود. در ثبت شرکت در بلژیک با نوع پارتنرشیپ عادی نیاز به هیچ حداقل سرمایه ای نیست و در صورتی که شرکت انحلال یافت هر کدام از اعضای سهامداران می توانند سرمایه عرضه شده خود را ادعا کنند.

چند نکته طلایی برای ثبت شرکت در بلژیک

ثبت شرکت در بلژیک با پارتنرشیپ محدود نیز یکی دیگر از راه های پیش رو است. این گروه به دو زیر مجموعه پارتنرهای فعال و غیر فعال تقسیم می شود. در گروه اول قدرت تصمیم گیری به عهده کلیه افراد است. در گروه دوم هر یک از اعضا به میزان مشارکت و سهم خود می توانند در تصمیم گیری تاثیرگذار باشند.

ایجاد شعبه شرکت برای مهاجرت به بلژیک

سرمایه گذاران خارجی اقدام به راه اندازی شعبات و یا نمایندگی های شرکت تجاری می کنند. در بلژیک فعالیت های اقتصادی نمایندگی ها از طرف  شرکت اصلی بارها مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت نزول در فعالیت اقتصادی، شعبه یا نمایندگی بسته خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در بلژیک

برای ثبت شرکت در بلژیک با توجه به نوع شرکتی که انتخاب می کنید باید مدارک مختلفی را ارائه دهید ولی به صورت کلی مدارک لازم عبارتند از:

  • انتخاب نام شرکت
  • تعیین نوع شرکت
  • تکميل فرم درخواست ثبت شرکت در بلژيک
  • پاسپورت معتبر برای سهامدارن و مدير عامل شرکت
  • ارائه بیزنس پلن دقیق و منطقی
  • سند مالکيت
  • پرينت حساب بانکي
  • نامه تمکن مالی
  • کپي آخرين مدارک تحصيلي
مدارک لازم برای ثبت شرکت در بلژیک و اقامت اروپا

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع روش های ثبت شرکت در اروپا پیشنهاد میکنیم در بررسی اقامت کارآفرینی اسلواکی نیز همراه ما باشید.

تمام شرايط لازم برای ثبت شرکت در بلژيک

براي ثبت شرکت در بلژيک، به طور کلي مديران شرکت بايد داراي مدرک تحصیلی مرتبط با فعالیت تجاری منتخب خود داشته باشند. برای ثبت شرکت باید مراحل زیر را طی کنید.

  • ارائه مدارک لازم برای ثبت شرکت مانند اساسنامه که شامل اطلاعات دقیق راجع به شرکت است.
  • ارائه طرح توجیهی: بیزنس پلن شامل پروژها (محصول، خدمات، بررسی بازار، منابع انسانی و مالی و سایر موارد است)
  • افتتاح حساب بانکی: باید حساب شرکتی و به نام شرکت افتتاح کنید که برای سپرده کردن سرمایه اولیه ضروری است.
  • مدارک ثبت شرکت: اساسنامه
  • اخذ شماره مالیاتی
  • ثبت نام در سازمان تامین اجتماعی
  • برخی شرکت ها باید بر اساس نوع فعالیت خود برخی مجوزها را اخذ کنند.

مراحل ثبت شرکت به صورت کلی توضیح داده شدند. توصیه می کنیم پیش از اقدام اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

چند گام اصلی برای ثبت شرکت در بلژیک

هزينه ثبت شرکت در بلژيک برای مهاجرت

براي تأسيس شرکت مسئولیت محدود در بلژیک به حداقل سرمايه ۶۱۵۰۰ يورو نیاز خواهید داشت. براي تأسيس شرکت خصوصي با اعتبارات محدود نيز  به حداقل سرمايه ۱۸۶۰۰ نیاز خواهید داشت.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید