بررسی انواع راه های گرفتن ویزای ایتالیا

دسته بندی : اقامت ایتالیا
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

شاید برای شما هم مثل بسیاری از مردم ایران، ایتالیا کشور نوستالژی هایی چون فراری، وسپا و پیتزا باشد. چهره هایی چون اینزاگی در فوتبال یا آلپاچینو در سینما فرهنگ ایتالیا را با مردم جهان پیوند داده اند. از گذشته تا کنون مهاجرت به ایتالیا، دروازه ورود به اروپا و دنیایی بدون مرز بوده است. دولت ایتالیا به عنون یکی از دموکراتیک ترین کشورهای جهان برنامه های اقامتی مختلفی را معرفی کرده که شامل، اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی، ثبت شرکت، ویزای کار، ویزای تحصیلی و ازدواج است. در این مقاله توضیحاتی کلی راجع به اخذ اقامت ایتالیا، یک از کشور های محبوب دنیا برای اخذ اقامت اروپا، خواهیم داد.

چند نکته درباره اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت

اقامت ایتالیا بدون دغدغه با ارائه تمکن مالی

یکی از پر طرفدارترین راه ها برای اخذ اقامت اروپا، پکیج های تمکن مالی هستند. این مسیر اقامتی یکی از سریع ترین راه ها برای دستیابی به اقامت اروپا است. در این روش باید ثابت کنید که درآمد کافی در ایران برای پرداخت هزینه های زندگی در ایتالیا را دارید و نیازی به کار در این کشور ندارید. پکیج اقامت تمکن مالی ایتالیا مختص افرادی است که از توانایی مالی خوبی در ایران برخوردار هستند. یکی از مهمترین تفاوت های پکیج تمکن مالی ایتالیا با سایر کشورها، شرط حضور پررنگ و الزام به خرید ملک در سال دوم در این کشور است.

ویزای خود اشتغالی ایتالیا با ثبت شرکت

اگر شما دارای یک شرکت تجاری، صنعتی یا خدماتی در ایران هستید، می توانید براحتی از امکان ویزای خوداشتغالی ایتالیا بهره مند شوید. در این طرح کافی است یک شعبه از شرکت خود را در ایتالیا ثبت کنید. همچنین صاحبان کسب و کار که به دنبال گسترش تجارت خود هستند، می توانند از ۲ طریق در ایتالیا شرکت ثبت کنند.

  • ثبت شرکت تازه تاسیس
  • خرید شرکت آماده
اقات ایتالیا از راه ثبت شرکت در چند ماه

اقامت ایتالیا از راه ثبت شرکت تازه تاسیس

انواه مختلفی از شرکت ها در قانون کشور ایتالیا پیش بینی شده است. فرقی ندارد که چه نوع شرکتی ثبت می کنید، به هر حال به طی روند اداری می توانید برای خود و سایر اعضای خانواده تان اقامت ایتالیا بگیرید. توجه داشته باشید که فرآیند فعالیت شرکت باید حقیقی باشد و مالیات فعالیت هایتان را نیز پرداخت کنید. در ادامه با انواع شرکت در ایتالیا آشنا خواهید شد:

  • شرکت مسئولیت محدود: برای تاسیس این شرکت به خداقل ۱۰هزار یورو سرمایه نیاز دارید. سهامداران بر اساس سهم خود مسئولیتی را به عهده می گیرند.
  • شرکت تعاونی: برای ثبت این نوع شرکت به حداقل ۲ سهامدار و سرمایه اولیه ۱۲۰ هزار یورو نیاز خواهید داشت. این نوع شرکت برای کسب و کار های بزرگ مناسب است.
  • مشارکت کلی: در این نوع شرکت حداقل دو شخص با یکدیگر شرک شده و قراردادی با نام یک شرکت برای انجام فعالیت های تجاری خود امضا می کنند. همه اعضا مسئولیت کامل دارند.

در همین راستا پیشنهاد می کنیم به منظور کسب اطلاعات بیشتر در بررسی اقامت کارآفرینی آلمان نیز با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

ویزای اروپا با اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ایتالیا

خرید شرکت آماده برای ویزای سرمایه گذاری ایتالیا

با خرید شرکت آماده می توانید در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید. خرید شلف کمپانی یا شرکت آماده  بهترین گزینه برای سرمایه گذارانی است که می خواهند سریعا فعالیت تجاری خود را در این کشوذر آغاز کنند. هنگام خرید شرکت آماده به مواردی مانند سابقه مالی و مالیاتی خوب شرکت توجه کنید. در صورت خرید هر نوع شرکت می توانید نام شرکت را تغییر داده و مجوزهای لازم برای فعالیت تجاری خود را کسب کنید.

مدیران جدید باید اسناد مربوطه را امضا کنند و حساب بانکی افتتاح کنند. در پروسه خرید شرکت آماده، سهام از صاحب اولیه به یهامدار جدید انتقال پیدا می کند. این انتقالات در محضر انجام می شود. ثبت تغییرات نهایی در اداره ثبت ایتالیا اتفاق می افتد. برای خرید شرکت آماده باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. پیشنهاد می کنیم پیش از ادامه مطلب در بررسی اقامت سرمایه گذاری یونان نیز همراه ما باشید.

اخذ اقامت ایتالیا از طریق تحصیل یا ازدواج

کیفیت آموزشی بالا، شهریه رایگان، امکان انجام پروژه های تحقیقاتی در کشورهای مختلف، استفاده از روش های به روز در کنار فرهنگ جالب، هزینه های زندگی نسبتا پایین، آرامش و آب و هوای خوب ایتالیا را به کشور محبوب دانشجویان تبدیل کرده است. برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا به قبولی در آزمون سراسری نیازمندید. بسته به طول دوره ویزای تحصیلی برای شما صادر می شود. پس از اتمام مقطع تحصیلی در صورتی که تمایلی به ادامه تحصیل نداشتید می توانید با استخدام شدن در شرکتی ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید و پس از مدتی برای اخذ اقامت درخواست بدهید.

همچنین چنانچه افراد خارجی با تبعه ایتالیا ازدواج کنند بعد از دوسال زندگی در ایتالیا می‌تواند اقامت و تابعیت این کشور را اخذ کنند. اگر این زوج صاحب فرزندی شوند مدت زمان اخذ اقامت به یک سال و نیم کاهش می یابد.

مدرک ویزای شینگن ایتالیا با ویزای سرمایه گذاری

اخذ اقامت ایتالیا از طریق بلوکارت و کار

فرد متقاضی پس از پیدا کردن کار و پرداخت مالیات به مدت ۴ تا ۵ سال موفق به دریافت اقامت دائم کشور ایتالیا می‌شود. شایان‌ذکر است که دانشجویان در حین تحصیل برای مقطع کارشناسی اجازه کار پاره‌وقت، نیمه‌وقت یا کار دانشجویی حدوداً ۱۰ ساعت و در مقطع کارشناسی ارشد مجاز به ۲۰ ساعت کار هستند.

کشور ایتالیا دارای دو نوع ویزای کار است:

ویزای پیشنهاد کاری ایتالیا

برای اخذ این نوع ویزا ابتدا کارفرمایی آگهی استخدام را به مدت ۳ ماه در کشور ایتالیا منتشر کند و سپس ۳ ماه دیگر در اتحادیه اروپا منتشر شود، چنانچه شخص مناسب برای فرصت شغلی یافت نشد، می تواند برای استخدام اتباع خارجی اقدام کند. در صورت پذیرش، کارفرما قراردادی را با حقوقی مشخص تنظیم کرده و اقدامات لازم برای اخذ ویزای را انجام می دهد. متقاضی پس از ورود به ایتالیا خود را اداره مهاجرت و پلیس محلی معرفی می کند و مراحل لازم را طی می کند. پس از مدتی می تواند برای اخذ اقامت درخواست بدهد.

اقامت بلوکارت ایتالیا

این روش اقامتی مختص افرادی است که مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر دارند. همچنین باید به زبان ایتالیایی تسلط داشته و سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی داشته باشند تا بتوانند برای اخذ ویزای بلوکارت ایتالیا اقدام کنند. با اخذ بلوکارت ایتالیا می توانید به اقامت اروپا دسترسی پیدا کنید.

شرایط و مدارک لازم برای ویزای ایتالیا با بلوکارت

مزایای اخذ اقامت سرمایه گذاری ایتالیا

با اخذ قامت ایتالیا می توانید از حقوق و مزایای اجتماعی مختلفی استفاده کنید. به ۲۶ کشور حوزه شنگن بدون نیاز به ویزا و تنها با در دست داشتن بلیط سفر کنید. زمینه ادامه تحصیل خود و اعضای خانواده تان را در بهترین کالج ها و دانشگاه های اروپا فرآهم آورید. همچنین از امکان داشتن حساب بانکی بین المللی برخوردار خواهید شد و عملا تجارت و کسب و کار خود را با بازارهای جهانی پیوند می دهید. برخی از مهمترین آنها به شرح ذیل هستند:

  • دسترسی به خدمات بهداشت و درمان مانند بیمه پزشکی رایگان
  • امکان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به صورت رایگان
  • امکان تحصیل قرزندان در مدارس ایتالیا
  • خرید ملک
  • توانایی انتقال شهروندی (ایتالیا و اتحادیه اروپا) به فرزندان زیر ۱۸سال
دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید