مشکلات زندگی در فرانسه برای ایرانیان

مشکلات زندگی در فرانسه برای ایرانیان
دسته بندی : اقامت فرانسه
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

فرانسه یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین کشورهای اروپایی است. محال است با فرهنگ مردم فرانسه آشنا شویم اما شیفته جذابیت‌های فرهنگی و طبیعی این کشور نشویم. کشوری که در ادبیات دنیا به سرزمین عاشقان معروف است. اما این تمامی فرانسه نیست. فرانسه برای تازه واردان معایب و مشکلاتی هم دارد. به دلیل تقضای زیاد عزیزانی که قصد دریافت اقامت تمکن مالی فرانسه را دارند، در این مقاله قصد داریم مشکلات زندگی در فرانسه برای ایرانیان را بررسی کنیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

فرانسه، نگاهی دیگر به سرزمین عشاق اروپا

فرانسه همشه اولویت کسانی است که قصد دریافت اقامت اروپا را دارند. این کشور به دلیل اقتصاد پویا، صنایع مختلف رو به رشد، جذابیت‌های طبیعی و تاریخ درخشان فرهنگی همیشه یکی از جذاب‌ترین کشورها است. اما همه این مزایا نباید باعث شود معایب و سختی‌های زندگی در فرانسه را فراموش کنیم. اما زندگی در فرانسه برای ایرانیان از چه نظر دشوار است؟

معایب زندگی در پاریس و فرانسه

مشکلات زندگی در پاریس و فرانسه، معایبی که دیده نمی‌شوند

فرانسه در سال‌های اخیر سعی کرده با روش‌های گوناگونی مانند اقامت تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی مستعدترین افراد تمام دنیا را به سمت خود جلب کند. اما پیش از اقدام برای دریافت اقامت این کشور بهتر است با معایب زندگی در فرانسه آشنا شویم:

زبان فرانسوی، چالش اول زندگی در فرانسه

اولین چالش به مهاجرت به فرانسه، یادگیری زبان این کشور است. اگرچه در روش‌هایی مانند تمکن مالی فرانسه الزاما نیازی به تسلط بر زبان فرانسوی نیست. اما به هر حال وقتی قصد اقامت طولانی مدت در یک کشور خارجی را داریم، بایستی بتوانیم به راحتی با مردم این کشور ارتباط برقرار کنیم. زبان فرانسوی علی رغم همه جذابیت‌ها و شیوایی بی‌نظیرش اما برای بسیاری از افراد دشوار است. خصوصا آشنایی با لهجه‌های مختلف فرانسوی و اصطلاحات رایج این کشور کار را برای تازه واردان سخت تر نیز می‌کند. بنابراین افرادی که قصد مهاجرت و دریافت اقامت فرانسه را دارند، باید حتما پیش از رفتن فکری به حال یادگیری زبان فرانسوی کنند.

هزینه‌های بالای زندگی، شب‌های پاریس گران است

پاریس به عنوان قلب فرهنگی اروپا یکی از توریستی‌ترین نقاط فرانسه است. زندگی در پاریس و تمامی شهرهای فرانسه هزینه نسبتا بالایی دارد. به گونه‌ای که هزینه زندگی در فرانسه به نسبت کشوری مثل آلمان گاه به یک و نیم برابر نیز می‌رسد. در مقاله کار در فرانسه برای ایرانیان توضیحاتی درباره هزینه زندگی در فرانسه ارائه کرده بودیم. در حقیقت باید بدانیم هزینه غذا، پوشاک و اجاره خانه در فرانسه بسیار بالا است و افرادی که قصد اقامت در این کشور زیبا را دارند بایستی خود را برای این شرایط آماده کنند. جدای از هزینه‌های بالا، بخش عمده‌ای از درآمد افراد در فرانسه نیز باید به عنوان مالیات به دولت پرداخت شود. اگرچه دولت نیز در ازای دریافت مالیات، امکان تحصیل و خدمات درمانی را به طور رایگان فراهم کرده است. اما پرداخت مالیات بالا باید مورد توجه کسانی که قصد اقامت در این کشور را دارند، قرار بگیرد.

 

زبان فرانسوی، از معایب زندگی در فرانسه

فرهنگ فرانسه، علایقی که ممکن است آزار دهنده باشد

مردم فرانسه فرهنگ خاصی خود را دارند. نمی‌توان انتظار داشت یک تازه وارد و مهاجر به فرانسه در همان ابتدا با همه علایق فرهنگی این کشور انطباق پیدا کند. در حقیقت در برخی شهرهای فرانسه، فرد ممکن است دچار چالش‌های مهاجرتی و فرهنگی شود. بنابراین حتما لازم است پیش از عزیمت به فرانسه با فرهنگ و علایق مردم این کشور آشنا شویم.

آیا فرانسه کشوری مناسبی برای زندگی است؟

تا اینجا مهم‌ترین مشکلات زندگی در فرانسه برای ایرانیان را بررسی کردیم. حال سوالی که وجود دارد این است که این کشور واقعا برای ادامه زندگی مناسب است؟ در پاسخ باید بگوییم همه کشورهای دنیا معایب و سختی های خاص خودشان را دارند. برای انتخاب مقصد زندگی، باید مزایا و معایب را در کنار هم ببینیم. پس از تحلیل و با توجه به شرایط متقاضی می‌توانیم دید بهتری داشته باشیم و تصمیم دقیق‌تری بگیریم. به همین دلیل نباید از مزایای زندگی در فرانسه غافل شویم. مزایایی که برخی از آن ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • امکان سفر آزادانه به کشورهای حوزه شنگن
  • تسهیل در دریافت ویزای نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا، کانادا و انگلیس
  • افتتاح حساب بانکی شخصی
  • اخذ اقامت برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
  • بهره‌مندی از مزایای شهروندی مانند تحصیل رایگان و استفاده از خدمات درمانی گسترده و مناسب
اقامت فرانسه در موسسه حقوقی سایرس

بهترین راه دریافت اقامت فرانسه چیست؟

تا اینجا معایب زندگی در فرانسه و تعدادی از مزایای زندگی در قلب فرهنگی اروپا را بررسی کردیم. به همین دلیل بد نیست درباره شیوه‌های اخذ اقامت فرانسه نیز توضیحاتی ارائه کنیم. در حال حاضر جذاب‌ترین روش اخذ اقامت فرانسه، اقامت تمکن مالی است.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

12 ژوئن 2021

با سلام من مقیم دبی هستم اما می خواهم با خرید خانه در فرانسه و اقامت خودحمایتی در فرانسه نیز اقامت کنم البته کمتر از ۱۸۳ روز در سال در این کشور ساکن خواهم بود آیا بایستی مالیات بر درآمد امارات را در فرانسه پرداخت کنم ؟؟؟
من در امارات مالیات بر درآمد نمی پردازم

    14 آگوست 2022

    آرش عزیز سلام
    در خصوص اقامت تمکن مالی یا خودحمایتی، با توجه به اینکه شما اجازه کار در کشور رو ندارید، مالیات بر درآمدی هم پرداخت نمی‌کنید.
    در عین حال با توجه به اینکه اقامت تمکن مالی فرانسه، شرط حضور داره، پیشنهاد می‌کنیم که از سایر روش‌های اقامتی برای اخذ اقامت اروپا استفاده کنید.