مراحل و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی آلمان

شرایط دریافت ویزای توریستی آلمان
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

سالانه میلیون ها نفر گردشگر از شهرهای بزرگ و مدرن و روستاهای بکر و زیبای آلمان دیدن می کنند. در دامنه کوه های آلپ سرزمینی است که بسیاری از مردم جهان دوست دارند لااقل برای یکبار هم که شده به آن سفر کنند. اگر تا به حال به آلمان سفر نکرده اید، به آنچه قرار است با آن مواجه شوید، فکر کنید. آلمان کشوری متفاوت است. این تفاوت به خوبی از شهری به شهر دیگر قابل لمس و مشاهده است. برنامه ریزی برای سفر و آنچه قرار است انجام دهید، همیشه حرکتی هوشمندانه به شمار می رود. از پروسه اخذ ویزا گرفته تا برقراری ارتباط و هزینه ها. در این مقاله به اولین و مهمترین مرحله یعنی روند اخذ ویزای توریستی اشاره خواهیم کرد. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس به عنوان معتبرترین شرکت در زمینه اخذ اقامت اروپا همراه باشید.

دریافت فوری ویزای آلمان بدون دعوتنامه

ویزای توریستی آلمان چیست؟

همانطور که از اسم این ویزا مشخص است، ویزای توریستی آلمان مخصوص سفرهای کوتاه مدت با هدف بازدید از آلمان و یا دیدار خانواده یا بستگان صادر می شود. مدت اعتبار این ویزا به نوع درخواست شما و تصمیم سفارت بستگی دارد. گردشگران کشورهای مختلف جهان برای بازدید از اماکن دیدنی و تفریح در تفرج گاه های آلمان با ویزای توریستی وارد خاک ژرمن ها می شوند. در این بخش پیشنهاد می کنیم به بررسی اقامت بلوکارت آلمان نیز بپردازید.

اطلاعات برچسب ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان به صورت برچسب توسط سفارت این کشور در پاسپورت شما نصب می شود و تنها یکی از روش های اخذ اقامت آلمان است. این برچسب شامل تمام اطلاعات ویزا مانند تاریخ اعتبار نوع ویزای صادره و مدت زمان اقامت شما است. با نگاهی به آن می توانید تاریخ مجاز بریا ورود به آلمان، همچنین مدت زمان اقامت قانونی در این کشور و روز دقیق ابطال ویزا را دریابید. ویزای کشور آلمان به انضمام عکس شما صادر می شود و نمی توانید آن را به شخص دیگری واگذار کنید.

اخذ ویزای توریستی آلمان در سریع ترین زمان

وقت سفارت برای اخذ ویزای آلمان بدون دعوتنامه

در مرحله اول باید فرم درخواست ویزای جدید را از سایت سفارت آلمان دانلود کنید و یا حضوری از بخش ویزای سفارت فرم آن را دریافت کنید. فرم درخواست را با اطلاعات کامل و دقیق پر کرده و امضا کنید. سفارت آلمان فقط به صورت آنلاین وقت مصاحبه را تعیین می کند. در تاریخی مقرر باید در محل سفارت برای ارائه مدارک و مصاحبه حاضر باشید. مدارک باید به ترتیب در پرونده قرار بگیرند. نقص در مدارک ممکن است باعث رد درخواست یا ریجکت شدن تقاضای شما شود. در همین راستای می توانید به بررسی دلایل ریچکت ویزا نیز بپردازید.

چنانچه مدارک دقیقا مطابق با لیست سفارت را آماده کنید، در وقت و هزینه ها صرفه جویی کرده و شانس صدور ویزا را افزایش می دهید. صدور ویزا به عواملی مانند مصاحبه حضوری و پرونده بدون نقص شما بستگی خواهد داشت. همچنین برای دسترسی راحت تر می توانید از راه های ارتباطی سفارت آلمان درخواست ویزای خود را دنبال کنید. آدرس بخش حقوقی و کنسولی سفارت آلمان در تهران  به این شرح است» تهران، خیابان بخارست، خیابان هشتم، پلاک ۷، ساختمان آرین. صندوق پستی: خیابان فردوسی، شماره ۳۲۴، صندوق پستی ۱۷۹-۱۱۳۶۵

برای ثبت درخواست در وبسایت سفارت آلمان در تهران باید به آدرس زیر مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های مربوطه تماس بگیرید:

  • www.teheran.diplo.de
  • شماره های تماس: ۷۵۵۱ ۸۸۷۵- ۷۵۵۲ ۸۸۷۵
  • شماره فکس: ۸۴۷۹ ۸۸۷۵

جزئیات استیکر ویزای توریستی کشور آلمان

مدارک لازم برای ویزای توریستی آلمان

ارائه مدارک معتبر و بدوننقص می تواند پروسه اخذ ویزای شما را با سرعت بیشتری دنبال کند. در صورتی که هرگونه نقص در پرونده شما باشد و یا هر یک از مدارک مورد نیاز دارای ایرادی باشند،ممکن است درخواست شما رد شده و یا فرآیند صدور ویزا به تاخیر بیفتد. روز مصاحبه علاوه بر فرم درخواست باید مدارک دیگری را نیز به سفارت ارائه بدهید که عبارتند از:

  • شناسنامه به همراه کپی از صفحات اول و دوم
  • پاسپورت معتبر به همراه کپی از صفحات اول و دوم و صفحاتی که مهر ویزا دارند
  • سه قطعه عکس رنگی، زمینه سفید، تمام‌رخ در ابعاد ۴*۶ که کمتر از سه ماه پیش گرفته شده و کاملا با ظاهر فعلی صاحب عکس همخوانی داشته باشد.
    این عکس روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد.
  • اسنادی مبنی بر وضعیت شغلی متقاضی
  • کارمندان سازمان های دولتی: ترجمه‌ی آخرین حکم کارگزینی و فیش حقوقی
    کارمندان شرکت های خصوصی‌: گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوقی
    صاحبان شرکت‌های خصوصی: ترجمه‌ی روزنامه رسمی شرکت به همراه رزومه‌ی شرکت به زبان انگلیسی، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی
    دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها: کارت دانشجویی و گواهی اشتغال به تحصیل یا کارت عضویت هیئت علمی
    مشاغل آزاد: ترجمه جواز کسب و یا کارت بازرگانی
  • حساب بانکی شخصی:پرینت حساب بانکی ۳ ماهه روی سربرگ رسمی بانک به زبان انگلیسی و اعداد انگلیسی مهرشده
  • ترجمه‌ سند ملکی به همراهدو سری کپی از اصل مدارک فارسی
  • بیمه مسافرتی

این بیمه باید هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی و یا هزینه‌های بیمارستانی اضطراری را پوشش دهد. سقف پوشش بیمه باید حداقل ۳۰ هزار یورو باشد. بیمه باید تا پایان سفر در تمام کشورهای حوزه شینگن اعتبار داشته باشد. شرکت بیمه‌گذار باید نماینده‌ای معتبر در آلمان داشته باشد.بلیط هواپیما یا رزرواسیون نهایی رفت و برگشت به یکی از شهرهای آلمان که با مدت زمان اقامت شما همخوانی داشته باشد. رزرو نهایی هتل در یک یا چند شهر در آلمان برای کل مدت سفر نیز باید به همراه شما باشد. پیش از ادامه مطلب توصیه می کنیم به بررسی اقامت کارآفرینی آلمان نیز بپردازید.

برای اخذ ویزای توریستی آلمان چه مدارکی ببریم؟

نکات ضروری برای اخذ ویزای توریستی آلمان

اگر به همراه خانواده سفر می کنید باید فرم درخواست ویزا را برای هر یک از اعضای خانواده مجزا پر کنید. بقیه مدارک لازم را نیز باید برای هر فرد تهیه کنید. کلیه افراد بالای ۱۲ سال جداگانه انگشت نگاری می شوند. از کلیه مدارک کپی بگیرد در روز مصاحبه حضوری اصل مدارک بازگردانده می شوند و کپی مدارک برای بررسی مدارک در سفارت نگه داشته می شوند.

لطفا توجه کنید که در صورت ارائه مدارک جعلی یا مخدوش سفارت از صدور ویزا خودداری کرده درخواست شما ریجکت خواهد شد. به علاوه کلیه کشورهای حوزه شنگن نیز از صدور ویزا برای مدتی طولانی برای شما خوددداری خواهند کرد.

صدور ویزای توریستی آلمان در چند روز

زمان لازم تا صدور ویزای توریستی آلمان

پس از دریافت مدارک رسیدی با تاریخ و زمان مراجعه به سفارت برای دریافت پاسخ نهایی را دریافت خواهید کرد. صدور ویزا معمولا ۲ هفته طول می کشد. پس از مراجعه مجدد به سفارت ارائه این رسید برای دریافت پاسپورت الزامی است. روز مصاحبه باید مبلغ ۶۰ یورو را به سفارت پرداخت کنید که تحت هیچ شرایطی بازپرداخت نمی شود.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

25 ژانویه 2020

ویزای توریستی آلمان در عرض چند وقت صادر میشه؟ یعنی سریغ ترین حالت ممکن برای گرفتن ویزای توریستی آلمان چیه؟

    25 ژانویه 2020

    برای پیگیری درخواست ویزای توریستی آلمان باید از سایت ویزامتریک استفاده کنید. بعد از وارد کردن شماره پاسپورت و شماره بارکد خود می‌توانید وارد صفحه شخصی درخواست ویزای آلمان خود شوید. معمولا ۴۵ روز بعد از تاریخ اقدام وقت مصاحبه به شما داده خواهد شد. سفارت مدارک لازم را از شما دریافت می کند. بررسی مدارک حدود ۲ هفته طول می کشد.

25 ژانویه 2020

فرق ویزای کاری آلمان و ویزای توریستی آلمان چیه؟ آیا با ویزای کاری آلمان می تونم اقامت آلمان بگیرم؟

    25 ژانویه 2020

    زمانی که ویزای توریستی آلمان را اخذ کردید با هدف بازدید از کشور آلمان و برای مدتی محدود به عنوان مثال ۱۵ روز می توانید در این کشور اقامت داشته باشید. پیش از اتمام تاریخ انقضای ویزا باید از کشور خارج شوید. با ویزای توریستی امکان کار، زندگی و یا تحصیل در آلمان را ندارید. در ویزای کاری آلمان شما در اصل مجوز کار این کشور را دریافت کرده اید و می توانید در این کشور زندگی و کار کنید. در صورتی که قرارداد کاری معتبر داشته باشید، به زبان آلمانی تسلط داشته باشید و بیمه و مالیات پرداخت کنید می توانید برای اخذ اقامت اقدام نمایید. لطفا فراموش نکنید که پروسه اخذ اقامت دائم از طریق ویزای کار زمان بر است.

22 فوریه 2020

برای بلوکارت آلمان پرداخت مالیات به دولت آلمان چقدر است؟

    12 آوریل 2020

    برای آگاهی از اطلاعات بروز در رابطه با اقامت بلوکارت آلمان و هزینه های آن با سایرس در تماس باشید.