اقامت اسپانیا

حتما تاکنون به زندگی در اسپانیا فکر کردید. البته مهاجرت به کشوری دیگر قدمی بزرگ در زندگی است و شک داشتن در مورد اقامت اسپانیا و زندگی در این کشور مسئله ای کاملا طبیعی است. اگر قصد دارید دوران بازنشستگی خود را در این کشور بگذرانید و از آب و هوا و سبک زندگی عالی اسپانیایی‌ها لذت ببرید، مطمئن باشید این کشور بهشت شما خواهد بود. اگر جوان تر هستید تصمیم گیریتان به شغل، تخصص، تسلط به زبان اسپانیایی، شخصیت و انعطاف پذیری شما بستگی دارد. در نهایت انتخاب مقصد دوم برای زندگی کاملا به شما بستگی دارد. در این مقاله با ما در موسسه حقوقی سایرس همراه باشید تا اطلاعات کاملی راجع به زندگی در کشور زیبای اسپانیا کسب کنید.

سواحل رویایی مدیترانه در شرق اطلس

پایتخت کشور اسپانیا مادرید است و مردم آن به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند و همواره از جمله مقاصد پر طرفدار در بین مردم برای اخذ اقامت اروپا است. واحد پول رایج در آن هم مثل تمام اروپا یورو است. بارسلون، مادرید، والنسیا، سویا، مالاگا و ساراگوسا از شهرهای مهم و مشهور اسپانیا هستند و کد تلفن این کشور میز 0034 است. اسپانیا که در جنوب غربی اروپا قرار گرفته، یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپاست. فرانسه و پرتغال با این کشورهم مرز هستند. سواحل رویایی دریای مدیترانه در شرق و اقیانوس اطلس در شمال گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

چرا در اسپانیا همیشه خوش‌ می‌گذره؟

با وجود خط ساحلی طولانی، چشم انداز زیبا و آب های کریستالی می توانید از زندگی در این کشور لذت ببرید. خوشبختانه روش های متنوعی برای اخذ اقامت اسپانیا نیز در اختیار افراد قرار دارد و اسپانیا از جمله کشور هایی است که امکان اخذ اقامت تمکن مالی اروپا را در اختیار افراد قرار می دهد.

آب‌و هوای بارانی در شمال و 320 روز آفتابی در جنوب، زیبایی زندگی در اسپانیا

اگر دوست دارید هر روز خورشید را در آسمان ببینید، اسپانیا قطعا مقصد محبوب شما خواهد بود. می‌توانید از 320 روز آفتابی در این کشور لذت ببرید مثلا در ماه اکتبر هوا در اسپانیا همچنان گرم است در حالیکه بسیاری از کشورهای اروپایی به دنبال خرید کاپشن و پلیور هستند.

شمال اسپانیا با بارش های زیاد،  آب و هوای معتدل و بخش های مرکزی، جنوبی و شرقی با تابستان های گرم و زمستان های معتدل دارای آب و هوای مدیترانه ای است. در بخش های مرکزی، با وجود تابستان های گرم و زمستان های سرد می توانید تجربه کاملا متفاوتی داشته باشید. در این بخش از مقاله توصیه می کنیم اگر به دنبال اطلاعات کاملی در مورد اقامت اسپانیا هستید، به بررسی نوشتار اقامت تمکن مالی اسپانیا بپردازید.

در‌های باز اسپانیا به سوی مهاجران

با مطالعه این مقاله شما را تا حدودی با زندگی در اسپانیا آشنا کردیم. در ادامه به چند روش اخذ اقامت این کشور اشاره خواهیم کرد. روش های مختلفی برای اخذ اقامت این کشور وجود دارد که عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی
  • اقامت از طریق ازدواج
  • اقامت تمکن مالی
  • گلدن ویزا

در ادامه نیز معرفی های کوتاهی از موارد عنوان شده در اختیار شما می گذاریم.

آرامش در سواحل جنوب اسپانیا

اقامت تمکن مالی اسپانیا

در این روش دیگر نیازی به سرمایه گذاری و یا کارآرفرینی نخواهید داشت. متقاضی با نشان دادن درآمد ماهیانه ثابت از طریق اجاره ملک، سود سپرده و یا حقوق بازنشستگی در ایران میتوانید این اقامت را دریافت کند. این اقامت پس از سال اول، به صورت ۲ ساله تمدید می‌شود و بعد از گذشت ۵ سال در صورت رعایت شرایط لازم، امکان دریافت اقامت دائم وجود دارد.

گلدن ویزای اسپانیا

این نوع اقامت که یکی از روش های اقامت سرمایه گذاری اسپانیا است به ویزای طلایی یا اقامت طلایی نیز معروف است. در  این روش متقاضی با خرید یک یا چند مسکونی یا تجاری به ارزش حداقل 500 هزار یورو  می تواند اقامت این کشور را اخذ کند. این اقامت در ابتدا به صورت ۲ ساله و سپس به صورت ۵ ساله تمدید می‌شود که پس از 10 سال به پاسپورت ختم می شود.

ویزای تحصیلی

در صورتی که مدرک پیش دانشگاهی نداشته باشید باید در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنید. دانشگاه های دولتی رایگان هستند ولی اکثر دوره های خود را به زبان اسپانیایی برگزار می کنند. بهتر برای پیشرفت کار، مدرک زبان اسپانیایی خود را در ایران بگیرید. دوره کارشناسی 4 ساله است و دانشجومی تواند 10 ساعت در هفته کار کند.

مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله و دکترا 5 ساله است. دانشجویان این مقطع می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند. ویزای تحصیلی به این گونه است که پس از اتمام دوره دانشجو باید به کشورش ابزگردد. در صورتی که بتواند در شرکتی استخدام شود می تواند درخواست ویزای کاری مرده و در این کشور زندگی کند.

اقامت از طریق ازدواج

در صورتی که با یک اسپانیایی ازدواج کنید، می توانید اقامت این کشور را اخذ کنید. این اقامت در ابتدا موقت می باشد که پس از 5 سال می توان برای اقامت دائم اقدام کرد. برای تابعیت فرد باید تمکن مالی داشته و بتواند از هزینه های دو نفر را پرداخت کند، سوء سابقه نداشته باشد و اثبات کند که ازدواجی کند که ازدواج حقیقی داشته است. برای آگاهی از اطلاعات دقیق تر در رابطه با مهاجرت به اسپانیا با مشاورین مجموعه تماس بگیرید.

اسپانیا کشوری توسعه یافته با اقتصادی پویا است. کشاورزی، صنایع تولیدی، بانکداری و توریسم در اقتصاد این کشور نقش مهمی دارند. 15% مردم در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند. یکی از مهمترین محصولات کشاورزی زیتون و روغن زیتون است. حدود 40% روغن زیتون جهان توسط این کشور تولید می شود. کشتی سازی، اتومبیل، نساجی، کاغذ سازی، صنایع فلزی مانند آهن، مس، نقره و … از بخش های اصلی در صنایع تولیدی این کشور هستند که در سال های اخیر توسعه پیدا کرده اند.

رشد 29 درصدی اقتصاد اسپانیا در 2020

با معرفی برنامه های اقامت سرمایه گذاری مانند ویزای طلایی، این کشور توانسته در بخش ساخت و ساز و عمران نیز از بسیاری از کشورها پیشی بگیرد. با وجود 7 میلیون و پانصد گردشگر در ماه این کشور در صنعت توریسم نیز عملکرد قابل توجهی داشته است. پیش بینی ها نشان دهنده رشد 29 درصدی اقتصاد این کشور در سال 2020 خواهد بود.

ارزان‌ترین کشور اروپای غربی

اسپانیا، یازدهمین کشور در زمینه رفاه اجتماعی

کشور اسپانیا در زمینه خدمات رتبه دوم در جهان را به خود اختصاص داده است. سهم بزرگی از درآمدزایی این کشور بر خدمات استوار است.  این کشور توانسته در بخش های مختلف رتبه خوبی را به خود اختصاص دهد به عنوان مثال در بخش تحصیلات عالی موفق شده تا با استانداردهای جهانی پیش برود و دانشگاه های این کشور توانسته اند در رتبه بندی جهانی جایگاه نسبتا خوبی را به خود اختصاص دهند به عنوان مثال در سال 2019 دانشگاه خودمختار مادرید رتبه جهانی 159، دانشگاه بارسلون رتبه جهانی 166 و دانشگاه مادرید رتبه 206 را به خود اختصاص داده اند.

خدمات درمانی و بیمه نیز در این کشور از رتبه خوبی برخوردار هستند به طوری که رشد 15 درصدی را دراین بخش می توانیم ببینیم. این کشور توانسته با سیاست هایی که در پیش گرفته سیستم قدرتمند و فراگیری را پایه ریزی نماید. بیمارستان ها در این کشور لوکس و مدرن هستند. می توان گفت که بیمارستان های دولتی و خصوصی هر دو استانداردهای لازم را رعایت کرده و خدمات خوبی به مردم ارائه می دهند. در نهایت اسپانیا توانسته رتبه یازدهم را در زمینه رفاه اجتماعی به خود اختصاص دهد و در مقایسه با 5 سال گذشته رشدی 60 درصدی داشته باشد.

بالاترین استانداردهای بیمه اروپا در اسپانیا

اگر اسپانیا را برای زندگی انتخاب کرده اید باید بدانید که این کشور یکی از بهترین خدمات درمانی دولتی در جهان را ارائه می دهد. سیستم خدمات درمانی این کشور منطبق با استانداردهای جهانی بوده و خدمات با کیفیتی را ارائه می دهد.  اکثر اسپانیایی ها و حتی افرادی که از هر طریقی، اقامت این کشور را اخذ کرده اند تحت پوشش بیمه دولتی هستند. البته این بیمه کلیه هزینه ها را پوشش نمی دهد. اگر می خواهید بیمه هزینه های دندانپزشکی، دارو، آمبولانس و … را پرداخت کند،  باید تحت پوشش بیمه خصوصی قرار بگیرید.

بیمه خصوصی جایگزین مناسبی برای پرداخت هزینه هایی از این قبیل است. کشور اسپانیا در زمینه ارائه خدمات برای درمان بیماری های خاص و مراقبت های ویژه از شهرت خاصی در دنیا برخوردار است.

زندگی در اسپانیا ارزان‌‌تر از دیگر شهرهای اروپا است

هزینه زندگی در اسپانیا در مقایسه با کشورهای دیگر اروپا 20 درصد کمتر است به عنوان مثال هزینه زندگی برای خانواده 4 نفره حدودا 3 هزار یورو و برای خانواده یک نفره هزار و پانصد یورو است که این مقدار با توجه به شهر مورد نظر متغیر است. بارسلون، مادرید، والنسیا ، مالاگا، سویا، گرانادا شهرهایی هستند که هزینه زندگی در آنها مناسب تر است.

اسپانیا به نسبت سایر کشورهای اروپایی، کشور مناسب و ارزانی به شمار می رود. هزینه غذا، پوشاک و مسکن در این کشور به نسبت کشورهای توسعه یافته دیگری مانند انگلیس، فرانسه یا آلمان بسیار کمتر است. برای بررسی بهتر هزینه زندگی در اسپانیا، برخی از مهم ترین هزینه های زندگی در این کشور را بررسی می کنیم:

هزینه اجاره و خرید خانه در اسپانیا

اجاره آپارتمان در اسپانیا
میانگین هزینه های آپارتمان در اسپانیا
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر
611.73 €
آپارتمان 1 خوابه خارج مرکز شهر
456.66 €
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر
987.14 €
آپارتمان 3 خوابه خارج مرکز شهر
715.57 €
قیمت خرید هر متر مربع در مرکز شهر
2.824.05 €
قیمت خرید هر متر مربع خارج مرکز شهر
1.778.98 €
برق،گرمایشی،خنک کننده،آب،زباله برای آپارتمان (85 متری)
114.14 €
اینترنت (60 مگابایت در ثانیه یا بیشتر،دانلود نامحدود)
39.76 €
اینترنت (8 مگابایت در ثانیه یا بیشتر،دانلود نامحدود)
31 €
تلویزیون 40 اینچ صفحه تخت
364 €
ماکروویو 900 وات(همه مارک ها)
80 €

هزینه غذا در اسپانیا

هزینه غذا، صرف وعده غذا در رستوران و به طور کلی خورد و خوارک در اسپانیا نسبتا مناسب و ارزان است. در ادامه جدولی از هزینه غذا در اسپانیا را مشاهده می کنید:

مواد مصرفی رستوران ها در اسپانیا
میانگین هزینه رستوران ها در اسپانیا
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت
10 €
دو وعده غذا در رستوران متوسط
35 €
یک وعده غذا در رستوران مک دونالد
7 €
وعده غذایی در رستوران های دریایی
20 €
دو وعده غذا در رستوران ایتالیایی(همراه شراب و دسر)
46 €
وعده غذا در رستوران های تجاری (به همراه نوشیدنی)
12 €
وعده غذای ترکیبی در فست فود
7 €
وعده غذایی در فست فود انگلیسی
10 €
لقمه کبابی در رستوران ترکیه ای (همراه با نوشابه)
4.50 €
یک پرس کباب در رستوران ترکیه ای (همراه با سالاد و نوشابه)
7.90 €
 یک پرس شش کباب در رستوران ترکیه ای(همراه با سالاد و نوشابه)
9.90 €
دو وعده غذا (شام) در مکان های محلی
31 €

هزینه حمل و نقل در اسپانیا

حمل و نقل در اسپانیا نیز قیمت مناسبی دارد. در جدول زیر لیست هزینه حمل و نقل در اسپانیا را مشاهده می کنید:

حمل و نقل در اسپانیا
میانگین هزینه حمل و نقل در اسپانیا
تاکسی از فرودگاه تا شهر بارسلونا
45 €
تاکسی (هر یک کیلومتر)
1.05 €
تاکسی (1 ساعت انتظار)
20 €
کرایه تاکسی(2 ساعت)
6 €
کرایه تاکسی (4 ساعت)
10 €
کرایه تاکسی (24 ساعت)
15 €
بلیط مترو (یک سفر)
1.40 €
بلیط مترو (ماهانه)
45 €
سفر در حمل و نقل عمومی (1 روز)
8.4 €
اجاره خودرو (opel corsa)
15 €

اسپانیا یکی از امن ترین کشورها است. البته باید توجه داشته باشید که مانند همه کشورها باید از کیف خود در مترو و مناطق شلوغ محافظت کنید. مردم اسپانیا بسیار پر انرژی، شاداب، خونگرم و مهربان هستند. در اسپانیا همه چیز به آرامی انجام می شود و در کل سرعت زندگی در مقایسه با کشورهای پیشرفته مانند آلمان کندتر است.  در طول سال جشن ها و مراسم مختلفی برگزار می شود که اسپانیایی ها در آن به شادی و پایکوبی می پردازند. امید به زندگی در اسپانیا در سال 2019، 83 سال اعلام شده است.

از فوتبال تا فستیوال در بارسلونا و مادرید

فوتبال یکی از محبوب‌ترین ورزش ها در اسپانیا است. تیم های باشگاهی فوتبال اسپانیا نظیر بارسلونا و رئال مادرید هم از محبوب‌ترین تیم‌های حال حاضر جهان هستند. کشور اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نظیر انگلستان دارای رفاه اجتماعی بالاتر و میزان جرم و جنایت کمتر است.

مناسب‌ترین راه مهاجرت به اسپانیا

پرواز‌های بین‌المللی از فرودگاه‌های محلی

سیستم حمل و نقل عمومی اسپانیا گسترده و متنوع است و شامل مترو، قطارهای سریع السیر، اتوبوس و تاکسی است. شهرهای بزرگ مانند بارسلون، مادرید، بیلبائو، سویا، مالاگا و اسپانیا به مترو مجهز هستند. با بلیط برای یکی از وسایل حمل و نقل عمومی می توانید از وسایل دیگر نیز استفاده کنید. سریع ترین راه برای دسترسی به قسمت های مختلف شهر مترو است. خدمات اتوبوس رانی بسیار خوبی در شهرهای بزرگ ارائه می شود. ارزان ترین راه برای سفرهای بین شهری و درون شهری، اتوبوس است.

سیستم حمل‌ و نقل زمینی اسپانیا منعطف، ارزان قیمت و منظم می‌ باشد و جایگزین مناسبی برای سفر با هواپیما یا خودرو شخصی است. اسپانیا دارای فرودگاه‌ های مجهز، پیشرفته و بزرگ است. حتی پروازهای بین المللی در بسیاری از شهرهای کوچک نیز انجام می شود.

کشور گاوبازی و جشنواره گوجه‌فرنگی

یکی از جالبترین و هیجان انگیزترین بخش های سفر به ایپانیا، شرکت در فستیوال های مختلفی است که در طول سال برگزار می شود. یکی از فستیوال های پرهیجان این کشور که در کل دنیا شهرت دارد، فستیوال گوچه فرنگی است. در تاین فستیوال که در آخرین چهارشنبه آگوست برگزار می شود مردم چندید تن گوجه را به سمت یکدیگرپرتاب می کنند و از لحظات خود لذت می برند.

همچنین با وجود 320 روز آفتابی، می توانید از سپری کردن اوقات خود در کنار دریا با طبیعت خارق العاده لذت ببرید. اگر به دنبال هیجان و تفریحات آبی هستید قطعا اسپانیا مقصد محبوب شما خواهد شد. اما اگر به دنبال هیاهوی شهری، بازدید از مراکز خرید زیبا، خوردن غذاهای دریایی، آشنایی با فرهنگ اسپانیایی و تفریحات هیجان انگیز هستید حتما به بارسلون و مادرید سر بزنید. در اینجا برای هر سلیقه و سنی چیزی وجود دارد.

استانداردهای آموزشی طی 25 سال گذشته تغییر کرده است. با توجه به آمار ارائه شده این کشور در فهرست کشورهایی که دانش آموزان به وقت گذراندن در مدرسه علاقمند هستند. تعداد دانش آموزان با توجه به منطقه وسطح آموزش متفاوت است. رابطه معلم با دانش آموزان دوستانه و مهربان است.

آموزش رایگان برای 6 تا 16 ساله‌های اسپانیا

مدارس دولتی رایگان هستند و خدمات نسبتا خوبی را ارائه می دهند در برخی شهرها والدین هزینه کتب درسی را پرداخت می کنند.  بهترین و سریع ترین راه برای یادگیری زبان اسپانیایی برای متقاضیان اخذ اقامت ثبت نام فرزندانشان در این مدارس است. اسپانیایی ها و دارندگان اقامت اسپانیا که 16 تا 6 ساله هستند باید در مدارس این کشور ثبت نام کنند.

مقامات برنامه هایی را برای آموزش زبان اسپانیایی به دانش آموزان خارجی در نظر گرفته اند. ساختار سیستم آموزشی اسپانیا به شرح ذیل است:

  • مهدکودک و پیش دبستانی- اختیاری
  • ابتدایی- اجباری
  • متوسطه مقدماتی- اجباری
  • متوسطه پیشرفته- اختیاری

اسپانیا در زمینه کیفیت آموزش عالی توانسته رتبه یازدهم جهانی را به خود اختصاص دهد. این کشور در زمینه هایی مانند انرژی تجدیدپذیر و زیرساخت های مدیریتی رتبه بالایی را به خود اختصاص داده است.

شرایط تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا به علت دارای مراکز مهم آموزشی در رشته های پزشکی ، اقتصاد و … مورد توجه بسیاری از متقاضیان جهت ادامه تحصیل قرار گرفته است. برای تحصیل در اسپانیا نیاز به آموزش زبان انگلیسی می باشید و حدود ۳۰ دانشگاه دولتی و خصوصی مورد تایید وزارت علوم می باشد.

هزینه تحصیل در اسپانیا نسبت به کشورهای دیگر معقول تر می باشد. علت انتخاب دانشجویان جهت تحصیل در اسپانیا به این دلیل است که کشور اسپانیا تعدادی از معتبرترین دانشگاه ها را دارد و زندگی دانشجویی در آن بسیار سرگرم کننده است و همچنین هزینه تحصیل در اسپانیا بسیار پایین است. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه های اسپانیا را برای شما آورده ایم:

Universidad de Alcala de HenaresUniversidad de ZaragozaUniversidad de SalamancaUniversidad de Extremadura
Universitat Autonoma de BarceloneUniversidad del Pais VascoUniversidad de Santiago de CompostelaUniversidad de Granada
Universidad Complutense de MadridUniversidad Politecnica de MadridUniversidad de sevillaUniversidad de Las Palmas de Gran Canaria
Universitat de BarcelonaUniversitat Politecnica de CatalunyaUniversitat de ValenciaUniversidad de Murcia
Universidad de CantabriaUniversidad Politecnica de ValenciaUniversidad de ValladolidUniversidad Autonoma de Madrid

بررسی تحصیلات عالیه در اسپانیا

تحصیلات تکمیلی در اسپانیا از 2 مقطع تشکیل شده است:

  • کارشناسی ارشد 2-1 سال
  • دکترا 3 سال

به موازات تحصیل کلاسهای رایگان زبان اسپانیایی نیز برای دانشجویان تشکیل می‌گردد. فراگیری زبان اسپانیایی برای افرادی که مایل به دریافت اقامت هستند ضروری نمیباشد ولی بسیار مؤثر است و کمک میکند که شما هر چه سریعتر با محیط جدید و زبان آن آشنا شده، شانس خود برای ورود به بازار کار در این کشور را به حداکثر برسانید.

اسپانیا سال ها به عنوان یک امپراطوری بسیار بزرگ بر بخش وسیعی از اروپا و بخشی هایی از آسیا حکومت می کرد. با توجه به این تاریخ پر افتخار، اسپانیا آثار باستانی، تاریخی و فرهنگی بسیاری را در دل خود جای داده است. در ادامه نگاهی به جذاب ترین مکان های دیدنی اسپانیا داریم:

الحمرا ، یادگار مسلمانان در اسپانیا

اسپانیا در تاریخ خود حکومت های زیادی را تجربه کرده است. جالب است که برای مدتی طولانی مسلمانان بر اسپانیا حکمرانی کرده اند. یکی از بناهای به یادمانده از آن دوران مجموعه الحمرا است. مجموعه الحمرا از یک کاخ باستانی، یک قصر و یک ارگ بزرگ تشکیل شده است. این مجموعه در شهر گرانادا اسپانیا واقع شده است. الحمرا به معنی رنگ قرمز است. در حقیقت به دلیل رنگ قرمز دیوارها به این مجموعه الحمرا اطلاق می شود. این مجموعه در زمان حیات خود یک دژ مستحکم و ایمن بوده است.

الحمرا اسپانیا

کلیسای جامع سویا، عظمت و شکوه یک بنای تاریخی

کلیسای جامع سویا یکی از جذاب ترین و تاریخی ترین مکان های اسپانیا است. این کلیسا با نام مریم مقدس نیز نیز در بین مردم شناخته می شود. کلیسای جامع سویا به عنوان بزرگترین کلیسا با معماری گوتیک شناخته می شود. جالب است بدانید مقبره کریستف کلمب، کاشف قاره آمریکا نیز در این کلیسا واقع شده است. این کلیسا به دلیل معماری منحصر به فرد، فضای زیبا و ارزش تاریخی بالا سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر است.

کلیسای ساگرادا فامیلیا، جذاب ترین کلیسای اسپانیا

اسپانیا در طول دوران امپراطوری خود کلیساها و کاخ های زیادی ساخته است. اما از نظر جذابیت های معماری و بصری، هیچ بنایی به پای کلیسای ساگرادا فامیلیا نمی رسد. ساخت کلیسای ساگرادا در سال 1882 آغاز شد. نکته جالب اینجاست که هنوز کلیسا به طور کامل ساخته نشده است. در حال حاضر دولت اسپانیا در تلاش است تا سال 2026 این کلیسا را تکمیل کند. این کلیسا را می توان یکی از توریستی ترین نقاط اسپانیا دانست. به طوری که سالانه نزدیک به 4.5 میلیون گردشگر از این بنای جذاب و دیدنی بازدید می کنند.

آنتونی گائودی، معمار سرشناس اسپانیایی طراح این کلیسا است. جالب است بدانید گائودی صرفا به خاطر پول این بنا را نساخت. بلکه ساخت این کلیسا را یک ماموریت مقدس می دانست و در زمان کمبود بودجه نیز بخشی از هزینه ساخت کلیسا را شخصا پرداخت کرد. ظرفیت کلیسا برابر با 13 هزار نفر است. برج های اصلی کلیسا نزدیک به 170 متر ارتفاع دارند. این بنا بر اساس معماری مدرن ساخته شده و در طراحی آن هیچ خط صافی استفاده نشده است.

کلیسای ساگرادا فامیلیا - بارسلونا

اسپانیا به دلیل جاذبه های توریستی، قیمت مناسب زندگی و اقتصاد رو به شد یکی از بهترین مناطق برای ادامه زندگی است. موسسه حقوقی سایرس نیز افتخار دارد امکان دریافت اقامت اسپانیا را برای علاقه مندان فراهم کرده است. از رایج ترین راه های اخذ اقامت اسپانیا می توان به اقامت تمکن مالی و اقامت سرمایه گذاری اشاره کرد.

اقامت تمکن مالی، زندگی در جذاب ترین کشور دنیا

اقامت تمکن مالی یکی از بهترین انواع اقامت در کشور اسپانیا است. در این شیوه اقامتی متقاضی باید ثابت کند که در کشور مقصد فرد متمولی است. سود حساب بانکی، اجاره و کسب درآمد از املاک و مستغلات را می توان از جمله راه های اثبات تمکن مالی دانست. با اثبات تمکن مالی، می توان اقامت موقت اسپانیا را به دست آورد. پس از گذشت 5 سال نیز امکان دریافت اقامت دائم اسپانیا و اروپا وجود دارد.

اقامت سرمایه گذاری، سرزمین ماتادورها در انتظار شما

یکی دیگر از انواع روش های دریافت اقامت اروپا و اسپانیا سرمایه گذاری است. در این شیوه متقاضی از طریق سرمایه گذاری می تواند اقامت اسپانیا را اخذ کند. حداقل میزان سرمایه گذاری در اسپانیا 500 هزار یورو است. از مزایای ویزای سرمایه گذاری می توان اخذ ویزای اسپانیا بدون تسلط بر زبان، داشتن مدرک تحصیلی و راه اندازی کسب و کار اشاره کرد.

اقامت اسپانیا با سایرس

سایرس همراه شما در اخذ اقامت اسپانیا

موسسه حقوقی سایرس با بیش از 15 سال سابقه در زمینه ویزای اروپا، همراهی مطمئن برای کسانی است که قصد دریافت اقامت اروپا را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی یا ویزای سرمایه گذاری می توانید با شماره های اعلام شده در سایت سایرس تماس حاصل کنید. همکاران ما پاسخگوی سوالات شما هستند.

سوالات متداول

روش‌های اخذ اقامت در اسپانیا چیست؟

اقامت از طریق تمکن‌مالی
اقامت از طریق سرمایه‌گذاری خرید ملک
اقامت از طریق ثبت شرکت یا کارآفرینی
اقامت از طریق تحصیل
اقامت ازطریق مجوز کار

هزینه‌های تحصیل در این کشور چگونه است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی اسپانیا سالیانه بین 1.280 تا 680 یورو است. در دانشگاه‌های خصوصی دانشجویان لازم است برای تحصیل در مقطع کارشناسی هزینه‌ای بین 5.500 تا 18.000 یورو را پرداخت نمایند.

حداقل سرمایه برای اخذ اقامت سرمایه‌گذاری این کشور به چه میزان است؟

با خرید ملکی به ارزش حداقل 500 هزار یورو می‌توان اقامت اسپانیا از طریق ویزای طلایی 5 ساله را اخذ کرد.

امکان اخذ اقامت دائم اسپانیا با خرید ملک در این کشور وجود دارد؟

بله، پس از دریافت اقامت موقت و حداقل تمدید اقامت موقت به مدت 5 – 7 سال، امکان درخواست برای دریافت اقامت دائم وجود دارد.

با اخذ اقامت سرمایه‌گذاری اجازه کار در اسپانیا وجود دارد؟

افراد دارای این اقامت می‌توانند با ثبت شرکت به فعالیت اقتصادی بپردازند. البته به هیچ عنوان الزامی به اشتغال و یا هرگونه فعالیت اقتصادی برای این افراد وجود ندارد.

هزینه‌های زندگی در اسپانیا چقدر است؟

هزینه زندگی در اسپانیا بسته به سبک زندگی، شرایط هر شخص و در شهرها و مناطق مختلف این کشور متفاوت می‌باشد. اما به طور مثال در شهری مانند مادرید هزینه‌های زندگی برای یک خانواده دارای چهار عضو در صورت در نظر نگرفتن هزینه اجاره خانه ۲,۴۴۶ یورو در ماه و برای یک فرد مجرد مبلغ ۶۹۲ یورو می‌باشد.

آیا برای اخذ اقامت در اسپانیا داشتن مدرک زبان انگلیسی ضروری است؟

بسته به روش اخذ اقامت، پاسخ به این سوال متفاوت است. برخی روش‌ها مانند تمکن مالی نیازی به داشتن دانش زبان ندارند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

30 جولای 2020

سلام وقت بخیر
حدودا هزینه اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری چقدر است؟ این موضوع را در مقاله مطرح نشده،ممنون میشم پاسخ بدید

    4 آگوست 2020

    سلام وقت بخیر
    برای اطلاع دقیق از هزینه های اقامت از طریق سرمایه گذاری با ما تماس حاصل کنید. همکاران ما در سایرس می توانند با بررسی شرایط شما، هزینه دقیق اقامت اسپانیا را برآورد و به شما اطلاع دهند.

5 آگوست 2020

سلام وقت بخیر
حداقل میزان سرمایه گذاری چقدر است؟

    6 آگوست 2020

    سلام وقت بخیر
    حداقل میزان سرمایه گذاری برای دریافت اقامت اسپانیا ۵۰۰ هزار یورو است. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل کنید.

11 آگوست 2020

سلام وقت بخیر، ممنون از مقاله خوبتون
آیا پس از خرید ملک امکان کسب درآمد از ملک وجود داره؟ یعنی حتما باید از ملک استفاده کنیم یا می تونیم اجاره اش بدیم؟

    11 آگوست 2020

    سلام وقت بخیر
    امکان اجاره دادن ملک و کسب درآمد از خانه وجود دارد.

11 آگوست 2020

سلام وقت بخیر
ممنون از مقاله خوبتون. یک سوال داشتم چقدر طول میکشه بتونیم اقامت اسپانیا را به دست بیاریم؟ و اینکه از چه طریقی می تونم بیشتر با شما صحبت کنم درباره شرایط خودم برای اقامت؟

    11 آگوست 2020

    سلام دوست عزیز
    به طور معمول می توان در مدت ۶ ماه اقامت اسپانیا را به دست آورد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل کنید.

11 آگوست 2020

سلام وقت بخیر
آیا برای دریافت این نوع اقامت نیازی به وثیقه داریم یا خیر؟

    11 آگوست 2020

    سلام دوست عزیز
    خیز نیازی به گذاشتن وثیقه در دریافت اقامت سرمایه گذاری اسپانیا نداریم.