اقامت اتریش از طریق تمکن مالی

بررسی قوانین اقامت خودحمایتی اتریش در سایرس

اتریش بهترین کشور اروپایی برای زندگی و دریافت اقامت برای ایرانیان است. این کشور با مناظر زیبا و بدیع، به‌همراه سطح رفاه و آرامش بالا، به هدف بسیاری از افراد غیر‌اروپایی برای مهاجرت تبدیل شده. اقامت در اتریش از طریق تمکن مالی ساده‌ترین راه ورود به این کشور زیبا و سرسبز محسوب می‌شود. برای دریافت اقامت تمکن مالی اتریش باید شرایطی را داشته و قوانینی را رعایت کنید. این قوانین هر‌سال با تغییراتی هر‌چند کوچک همراه خواهد بود. به‌همین دلیل است که دریافت مشاوره از کارشناسان و وکلای با‌تجربه سایرس برای مهاجرت، تضمینی برای مسیر آینده شما خواهد بود.

شرایط اقامت اتریش از طریق تمکن مالی

اقامت خود حمایتی اتریش یا تمکن مالی، برای افراد متمول که تمکن مالی خود را از طریق اموال منقول و غیر‌منقول می‌‌توانند اثبات کنند، پیشنهاد می‌شود. متقاضی برای دریافت این اقامت، باید شرایط اقامت تمکن مالی اتریش را داشته باشد. این شرایط به شرح زیر است:

  • داشتن تمکن مالی در کشور محل زندگی، مانند ایران
  • بدون نیاز به تخصص یا سابقه کار
  • بدون نیاز به مدرک زبان
  • بدون نیاز اجازه کار برای متقاضی و خانواده او

شرایط اقامت اتریش از طریق تمکن مالی بسیار ساده است و نیازی به مدارک تحصیلی یا زبان نیست. عموماً برنامه خود حمایتی اتریش برای افرادی مناسب است که به‌دلیل سن و تمول مالی، دیگر نیازی به کار کردن و داشتن کارفرمای خارجی ندارند. به‌کمک برنامه خودحمایتی اتریش می‌توانند اقامت اروپا را به‌صورت موقت برای خود و خانواده‌شان دریافت کنند.

زندگی در اتریش؛ بهره‌مندی از امکانات کشور صنعتی اروپایی

مراحل اخذ اقامت اتریش از طریق تمکن مالی

در روش اخذ اقامت تمکن مالی اتریش، نسبت به سایر روش‌ها، مراحل بسیار ساده و سریع‌تر انجام می‌شود. دو راه برای دریافت این اقامت پیش‌روی شما خواهد بود. در قدم اول می‌توانید ویزای اتریش را دریافت کرده و برای بررسی شرایط یک سفر توریستی به این کشور داشته باشید. در روش دوم که بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر خواهد بود، کمک گرفتن از وکلای مهاجرتی سایرس است. کارشناسان موسسه حقوقی سایرس از ایران به‌کمک نماینده خود در کشور مقصد، همه کار‌های قانونی را با اطمینان‌خاطر انجام می‌دهند. سایر مراحل شامل موارد زیر است:

  • بررسی مدارک متقاضی و خانواده او توسط کارشناسان
  • عقد قرارداد با موسسه حقوقی سایرس
  • تکمیل مدارک
  • ترجمه و تایید مدارک
  • تهیه و تنظیم مدارک مورد نیاز از طرف وکیل اتریشی
  • مراجعه به سفارت و ارائه درخواست
  • صدور و دریافت ویزای تایپ D
  • سفر به کشور اتریش و دریافت کارت اقامت اروپا برای همه اعضای خانواده

ثبت درخواست اقامت اتریش در ابتدای ماه ژانویه و با سهمیه محدود انجام می‌شود. از‌این‌رو، برای دریافت این اقامت باید حتما در زمان مناسب اقدام کنید.

مدارک لازم برای اقامت خود حمایتی اتریش

اقامت خودحمایتی اتریش روشی است که در آن فرد با ارائه مدارک و مستندات لازم توانایی مالی خود را برای زندگی در کشور اتریش، به مقامات و دولت‌مردان این کشور اثبات می‌کند. این درآمد می‌تواند از سه روش زیر اثبات شود:

  1. سود سپرده بانکی
  2. اجاره دریافتی از املاک
  3. حقوق بازنشستگی

این سه مورد برای اقامت تمکن مالی یونان نیز صادق است. باید در نظر داشت که ارائه یکی از این مدارک در‌صورت اثبات درآمد مورد‌نیاز برای تمکن مالی کافی است و نیازی به ارائه هر سه مورد نخواهد بود. علاوه‌بر این، برای اقامت در اتریش از طریق تمکن مالی، دیگر نیازی به سرمایه‌گذاری و کارآفرینی نیست.

برای دریافت اقامت در اتریش از طریق تمکن مالی مدرک زبان آلمانی جزو مدارک اجباری برای ابتدای مسیر مهاجرت نیست؛ ولی برای تمدید این اقامت در سال دوم باید متقاضی و سایر افراد خانواده وی مدرک زبان داشته باشند.

هزینه مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی

هزینه اقامت تمکن مالی اتریش با روش دریافت اقامت سرمایه گذاری اروپا متفاوت است. تنها شباهت اقامت سرمایه‌گذاری اروپا با مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی در امکان ایجاد شغل و استخدام چند فرد مقیم اتریش خواهد بود. در‌غیر‌این‌صورت، متقاضی نمی‌تواند از کارفرمایی حقوق دریافت کند.

در کشور اتریش حداقل هزینه مورد‌نیاز با توجه به قوانین و برای زندگی در این کشور برای سرپرست و فرزندان بالای ۱۸ سال معادل ماهانه ۲۰۰۰ یورو، همسر ۵۰۰ یورو و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز هرکدام ۵۰۰ یورو خواهد بود. به طور مثال؛ یک خانواده ۳ نفره با فرزند ۱۴ ساله، باید درآمد ۳۰۰۰ یورو را به صورت ریالی در ایران از روش‌های ذکر‌شده اثبات کنید.

شرط اقامت تمکن مالی اتریش؛ اثبات توانایی مالی

مزایای اقامت تمکن مالی اتریش

هزینه اقامت تمکن مالی اتریش نسبت به روش سرمایه‌گذاری بسیار کمتر است. امکان همراه کردن خانواده در پرونده مهاجرتی با دریافت اقامت تمکن مالی اتریش امکان‌پذیر خواهد بود و این موضوع را می‌توان مهم‌ترین مزیت این روش برای خانواده‌ها دانست. در ادامه مهم‌ترین مزایای ویزای خود حمایتی اتریش را برای شما عنوان کرده‌ایم:

  • امکان دریافت اقامت اروپای شنگن برای سرپرست، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
  • استفاده از این اقامت برای فرزندان بالای ۱۸ سال به همراه خانواده
  • بهره‌مندی از خدمات بیمه پزشکی، حساب بانکی و تحصیل رایگان فرزندان
  • صدور اقامت ۱ ساله در ابتدای پروسه
  • اخذ اقامت یکی از بهترین کشورهای دنیا از نظر سطح و کیفیت زندگی
  • تردد به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • امکان استقرار ۹۰ روزه در دیگر کشورهای حوزه اروپای شنگن
  • سهولت در اخذ ویزای کشورهای انگلیس و کانادا

نیاز نداشتن به مدرک زبان را نیز می‌توان جزو مزایای این روش دانست. شما می‌توانید پس از یک‌سال زندگی در اتریش، به‌راحتی زبان را در محیط یاد گرفته و برای دریافت مدرک و تمدید اقامت خود اقدام کنید.

نکات مهم برای تمدید اقامت خود حمایتی اتریش

اخذ اقامت اتریش از طریق تمکن مالی یا همان خود حمایتی اتریش، در یکسال اول پس از دریافت ویزا اقامت شما دو ساله تمدید می‌شود. بعد از گذشت این بازه و تمدید مجدد، اقامت سه ساله خواهد شد. در نهایت نیز بر اساس اعلام سایت رسمی اتحادیه اروپا آرتیکل ۴، بعد از گذشت ۵ سال از صدور مجوز اقامت اروپای شنگن و در صورت رعایت شرایط لازم، امکان دریافت اقامت دائم وجود دارد. این نوع اقامت اتریش تا ۵ سال به صورت دو دوره ۱ ساله و سپس یک دوره ۳ ساله تمدید می‌شود. شرط تمدید اقامت وابسته به سه فاکتور اصلی است:

  1.  حفظ درآمد ثابت ماهیانه که در زمان تمدید جمع سالانه آن باید اثبات شود.
  2.  داشتن آدرس واقعی در کشور اتریش
  3. داشتن بیمه پزشکی معتبر

باید در نظر داشت که شرط حضور در پروسه اقامت اتریش از طریق تمکن مالی بسیار پررنگ است و تحصیل فرزندان در اتریش یک فاکتور اجباری برای تمدید اقامت محسوب می‌شود.

اخذ اقامت خود حمایتی اتریش به کمک وکلای مهاجرتی سایرس

اخذ اقامت اتریش از طریق تمکن مالی در بین افرادی که در ایران تمکن مالی دارند، بسیار محبوب است. در این روش متقاضی می‌تواند با خانواده خود برای اقامت بهترین کشور حوزه شنگن اقدام کرده و از مزایای زندگی در آن بهره‌مند شود.  اخذ اقامت خودحمایتی اتریش شرایط و قوانینی دارد که فقط به کمک وکلای قانونی امکان‌پذیر است. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا برای جلوگیری از کلاهبرداری توسط برخی از افراد سود‌جو که خود را به‌عنوان وکیل اتریشی معرفی می‌کنند، از همان ابتدا به موسسات حقوقی قانونی در ایران مراجعه کنید. شما می‌توانید به‌صورت رایگان از مشاوره کارشناسان سایرس بهره‌مند شده و برای آینده خود سرمایه‌گذاری کنید.

سوالات متداول

شرایط اقامت تمکن مالی اتریش با اقامت سرمایه‌گذاری یکسان است؟

خیر؛ در روش اقامت تمکن مالی اتریش نیازی به خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر نیست.

آیا اخذ اقامت خود حمایتی اتریش منجر به اقامت دائم اروپا خواهد شد؟

این نوع اقامت تا ۵ سال به صورت دو دوره ۱ ساله و سپس ۱ دوره ۳ ساله تمدید می‌شود، با این نوع اقامت ابتدا  موقت خواهد بود. اخذ اقامت تمکن مالی اتریش تنها تا زمانی قابل تمدید است که شرایط تمکن هزینه‌های زندگی خود و سایر افراد خانواده‌تان را داشته باشید. به‌همین دلیل، دریافت اقامت دائم بستگی به شرایط متقاضی خواهد داشت.

آیا با اقامت تمکن مالی اتریش اجازه کار برای متقاضی یا خانواده او فراهم می‌شود؟

تمکن مالی یعنی متقاضی توان مالی بالایی دارد تا همه هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش را پرداخت کند. به‌همین دلیل استخدام شدن، کاملاً با مفهوم تمکن مالی در تضاد است و متقاضی یا خانواده وی امکان کار در اتریش را ندارند.

اقامت تمکن مالی اتریش یا ویزای خودحمایتی اتریش یکی از روش های اخذ اقامت اتریش است که دارندگان آن امکان سفر آزادانه و راحت را در کشورهای حوزه شنگن داراند. در این روش فرد می تواند با ارائه مدارک قانونی توانایی مالی خود را اثبات کرده و اقامت این کشور را اخذ نماید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

17 اکتبر 2019

با سلام
آیا اقامت اتریش تمکن مالی اتریش شرط حضور در کشور اتریش را دارد و آیا می شود با داشتن اقامت اتریش در یکی دیگری از کشور های اروپای شنگن زندگی کرد؟

    21 اکتبر 2019

    شرط حضور در اقامت تمکن مالی اتریش پررنگ است یعنی یکی از شروط مهم برای افرادی که می خواهند درخواست اقامت دائم بدهند زندگی در این کشور است.

    18 اکتبر 2022

    سلام.پروسه زمانی اخذ اقامت تمکن مالی اتریش چقدر هست؟ ممنونم از لطف شما.

      23 اکتبر 2022

      جناب خلیل عزیز سلام
      پروسه زمانی اخذ اقامت تمکن مالی اتریش به شرایط هر خانواده، مدارک و زمان اقدام متفاوت است.
      پیشنهاد می‌کنیم که اگر تمایل دارید شرایط شما به صورت دقیق بررسی بشه، از طریق فرم درخواست مشاوره، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

23 اکتبر 2019

سلام خسته نباشید من یک جوان ۳۱ ساله هستم با درآمد ماهیانه ۱۵ میلیون تومان بیمه خود اشتغالی رد میکنم آیا می تونم برای دریافت اقامت تمکن مالی اقدام کنم لطفا راهنمایی کنید

    23 اکتبر 2019

    سلام دوست عزیز

    برای اخذ اقامت تمکن مالی، از درآمد ماهیانه استفاده نمی شود چون به درآمدی نیاز دارد که به حضور شما وابسته نباشد مانند اجاره ملک، سود سپرده و …

10 ژانویه 2020

سلام
با اقامت اتریش میتونیم حساب بانکی به نام خودمون باز کنیم و از ایران هم واریزی داشته باشیم؟

    7 آوریل 2020

    برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط افتتاح حساب بانکی در اتریش با مشاورین ما در تماس باشید.

19 آوریل 2020

با سلام و عرض ادب
ایا میتوان با دریافت سود بانکی ماهانه حدودا ۱۵ میلیونم تومان میتوان اقامت خود حمایتی اتریش یا کشور دیگری را دریافت کرد؟
ممنون

    21 آوریل 2020

    سلام و وقت بخیر

    با توجه به اینکه اقامت خود حمایتی هر یک از کشورهای اروپا با هم متفاوت هستند، برای بررسی شرایط شما با سایرس تماس بگیرید.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر
با اقامت تمکن مالی اتریش پس از چند سال میشه اقامت دائمی اروپا را به دست اورد؟

    10 جولای 2020

    سلام دوست عزیز
    در اکثر کشورها مانند اتریش می تواند پس از گذشت ۵ سال از اخد اقامت، ویزای دائم اروپا را به دست آورد. اما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات دقیق تر با موسسه سایرس تماس حاصل کنید.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر
منظور از درآمد و تمکن مالی در ویزای اتریش چیه؟ یعنی باید درآمد ماهانه و کاری مون در ایران بالا باشه؟

    10 جولای 2020

    سلام دوست گزامی
    منظور از درآمد، درآمد کاری یا ماهانه نیست. بلکه درآمد ثابتی است که در شرایط مختلف ثابت باشد. سود حساب بانکی، اجاره بها زمین یا آپارتمان را می توان از انواع درآمد های مستقل و ثابت به حساب آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با شماره های سایرس تماس بگیرید.

10 جولای 2020

سلام
هزینه اخذ ویزای تمکن مالی اتریش از طریق موسسه حقوقی سایرس چقدر هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    10 جولای 2020

    سلام دوست عزیز
    برای کسب اطلاعات دقیق درباره خدمات سایرس و هزینه اخذ ویزای اتریش می توانید با شماره اعلام شده در سایت تماس بگیرید. همکاران ما اطلاعات کامل تری را در اختیار شما قرار می دهند.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر
من حدود یک سال پیش و پس از کلی تردید بالاخره و با وکالت موسسه حقوقی سایری موفق شدم ویزای تمکن مالی اتریش رو دریافت کنم. این کامنت برای تشکر از موسسه است. همچنین دوستانی که شرایط گرفتن این نوع ویزا رو دارند شک نکنند. یکی از راحت ترین و ساده ترین راه های اخذ اقامت اروپا است و قطعا سایرس هم می تونه بهتون خیلی کمک کنه در این مسیر.

    10 جولای 2020

    سلام دوست عزیز
    خوشحالیم که توانسته ایم رضایت شما را جلب کنیم. از اینکه در کنار سایرس به هدف خود رسیده اید، بسیار خشنود هستیم. همان طور که شما هم به درستی اشاره کردید، اخذ ویزای تمکن مالی اتریش یکی از ساده ترین و آسان ترین راه ها برای اخذ اقامت اروپا است. روزهای خوبی را برای شما همراه گرامی سایرس آرزومندیم.

10 جولای 2020

سلام وقت بخیر
برای اخذ ویزای تمکن مالی اتریش نیاز به تسلط بر زبان اتریش هم داریم یا خیر. ممنون میشم پاسخ بدید.

    10 جولای 2020

    سلام سجاد عزیز
    خیر برای اخذ ویزای تمکن مالی اتریش نیازی به تسلط بر زبان آلمانی یا انگلیسی نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تلفن اعلام شده در سایت با سایرس در ارتباط باشید.

1 سپتامبر 2020

سلام. من در ایران زندگی می کنم. درآمد من از فارکس است که ماهیانه حدود ۷۰۰۰ دلار است. درآمد ماهیانه برای چند ماه باید ثابت باشد که بتوان برای اقامت تمکن مالی اتریش اقدام کرد؟

    2 سپتامبر 2020

    سلام و وقت بخیر

    اقامت تمکن مالی اتریش شرایط و قوانین خاصی دارد. لطف برای اگاهی از اطلاعات دقیق تر و مراحل اخذ ویزای اتریش با سایرس تماس بگیرید.

25 ژوئن 2022

سلام وقت بخیر
برای یک خانواده ی ۴ نفره برای اقامت تمکن مالی باید سالانه حدود ۴۲ هراریورو به کشور اتریش بپردازیم؟و اینکه به غیر از اون باید هزینه های دیگه ی زندگی رو هم تامین کنیم؟ آیا میشه که بعداز گرفتن اقامت تمکن مالی در اتریش کار کنیم و کسب درآمد کنیم؟
تا بتونیم در کشور انریش زندگی کنیم؟
یعنی همسر من اقدام کنه خانواده اش رو ببره.بعد من و همسرم بتونیم درکشور اتریش کارکنیم تا هزینه های زندگی خودمون و بچه هامون رو تامین کنیم؟

    31 جولای 2022

    خانم مریزائی عزیز سلام
    در خصوص اقامت تمکن مالی، مبلغی رو شما باید به دولت اتریش نشون بدید یعنی اون مبلغ رو باید داخل حساب بانکی خودتون داشته باشید، نه اینکه به دولت پرداخت کنید.
    در خصوص اجازه کار که فرمودید، راه‌کارهای متفاوتی وجود داره، اگر تمایل داشته باشید که در خصوص جزئیات راهنماییتون کنیم، می‌تونید در ساعات کاری با شماره ۰۲۱۲۵۷۴۱ تماس بگیرید یا شماره تماس خودتون رو از طریق اینستاگرام موسسه برای ما ارسال کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرن.