اقامت دائم با خرید ملک در یونان

مراحل خرید ملک در یونان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

۱-مراحل خرید ملک در یونان

 

۱-روش انتخاب ملک برای خرید در یونان

روش اول: با داشتن ویزای معتبر تایپ D یا C و یا باداشتن پاسپورت معتبر برای ورود به یونان سفر خواهید کردو درکنار تیم مجرب سایرس می توانید از ملک های موجود در منطقه های مختلف یونان دیدن نمایید

روش دوم: با مراجعه به سایت های خرید ملک در یونان ،نمونه های زیادی را خواهید دید و با ملک های موجود در یونان و قیمت ها و مناطق آشنایی پیدا خواهید کرد.اسم برخی از سایت ها خدمت شما ارائه می گردد :

۱- WWW.tospitimou.gr

۲- www.green-acres.gr

۳-www.spitogatos.gr/en

روش سوم: اگر قصد سفر به یونان ندارید تیم سایرس براساس درخواست شما فیلم و عکس ملک های موجود در بخش های متخلف آتن را خدمت شما ارسال می نمایند و درصورت تایید ملک ،هماهنگی برای دیدن ملک به صورت لایو برای شما انجام خواهد شد.

۲-برگ های اصالت ملک و مالک از دفتر خانه رسمی

قدم اول: مبلغ ۵۰۰۰ هزار یورو بابت دیپوزیت به مالک پرداخت می نمایید.

قدم دوم:وکیل تعیین شده برای شما در یونان توسط موسسه سایرس برای انجام امور اداری ملک و استعلامات  اقدامات ذیل  انجام می گردد:

۱-بررسی اسناد قیمت گذاری صحیح ملک (توسط دادگستری یونان و دفتر مشاور املاک رسمی)

نکته بسیار مهم : متاسفانه الان بعضی از ایراینان مقیم در یونان که کار اقامت گلدن انجام می دهند، ملک انتخاب شده توسط خریدار را از فروشنده خریداری می کنند و با رقم خیلی بالاتر مجدد به خریدار می فروشند و بیشتر درصدد گرفتن وکالتنامه برای انتقال سند به نام خریدار هستند که متاسفانه خریدار متوجه نشود که فروشنده اصلی خود این افراد هستند .بعضا دیده شده مبالغی بالاتر از۶۰ تا ۷۰ هزار یورو گران تر خریداری کرده اند.و اگر در زمان استعلامات ملک به مشکل بخورد باید شما چندین ماه صبر کنید تا این مشکل حل شود چون این افراد به بهانه های مختلف نمی خواهند که شما از خرید همان ملک منصرف شوید چون متضرر می شوند چون سود خیلی بالایی کرده اند البته این مشکلات فقط برای افراد غیر یونانی می باشد چون یونانی ها قیمت واقعی ملک رو می دانند .

۲-بررسی جریمه ها و اخطارهای احتمالی ملک

۳-بررسی وام های اخذ شده احتمالی با سند آن ملک و آگاهی از تسویه حساب کامل آن

۴-بررسی وابستگی ملک به سایر املاک و مستغلات

۵-بررسی سابقه مالیاتی ملک

۶-بررسی دقیق امکانات ملک و سلامت آن

 

۳-عقد مبایعه نامه

بعد از استعلامات فوق ،قولنامه در دفتر اسناد رسمی با مالک تنظیم می گردد،خریدار باید مبلغ ۱۰ درصد ارزش ملک خریداری شده را به مالک پرداخت کند.البته این مبلغ از طریق حساب بانکی یونان خریدار در وجه فروشنده کارسازی خواهد شد.تیم سایرس در زمان انتقال مبلغ ملک از حساب خریدار به فروشنده مشاوره و خدمات ارائه خواهد داد.

 

۴-انتقال سند

انتقال سند از طریق دفتر اسناد رسمی یونان انجام خواهد شد.لذا شما باید زمان انتقال سند چک در وجه مالک به مالک تحویل دهید و ملک مورد نظر در سیستم ثبت املاک یونان به ثبت می رسد.البته وکیل می تواند با وکالتی که از شما دارد به خرید و انتقال سند از فروشنده به شما در دفترخانه اقدام نماید.

 

۲-هزینه های جانبی خرید ملک در یونان

هزینه هایی که در زمان خرید ملک در یونان پرداخت می نمایید شامل موارد ذیل می باشد:

مالیات خرید و یا انتقال : مالیاتی که در ابتدا باید پرداخت شود ،حدود ۳ درصد ارزش ملک است که برای نقل و انتقال سند دریافت می شود.

هزینه دفاتر اسناد رسمی: این هزینه شامل ۲ درصد ارزش مالیاتی زمین است که به دفتر اسناد رسمی پرداخت می گردد.

هزینه مشاور املاک : این هزینه شامل ۲ درصد ارزش ملک  می باشد.

هزینه وکیل : این هزینه  ۳ درصد می شود .

 

۳-مالیات ملک در یونان

بیش از ۲ ملک به نام شخص خردیداری شود.مالک ملزم به پرداخت مالیات است.در غیر اینصورت فقط در پایان هر سال مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو بابت عوارض نوسازی شهرداری بابت ملک ۲۵۰ هزار یورو پرداخت خواهید کرد.

 

۴-اجاره ملک در یونان

ملک خریداری شده را می توانید اجاره بدهید و درآمد یورویی داشته باشید.۴ درصد ارزش ملک در سال می توانید اجاره ملک دریافت نمایید.اگر موقعیت مکانی وظاهری ملک به گونه ای باشد که به صورت کوتاه مدت به توریسم اجاره داده شود که ارزش اجاره ملک معادل تقریبا ۸ درصد ارزش ملک در سال خواهد بود.

 

۵-مالیات بر اجاره ملک در یونان

مالیات ملک  مربوط به مالیات بر درآمد خواهد بود.اگر قصد اجاره ملک خریداری شده را دارید مشمول قانون مالیات بر درآمد خواهد شد(البته یکی از شرایط اخذ پاسپورت ،مالیات بر درآمد می باشد).این مالیات برای اجاره بلند مدت یا کوتاه مدت صدق می کند.مالیات بر درآمد اجاره ۱۵ درصد ارزش اجاره ملک در سال می باشد.

 

۶-محدودیت خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان مانند تمامی کشورهای مشمول برخی از محدودیت های قانونی برای خریداران ملک می باشد که شامل موارد زیر می باشد:

در مناطق جنگلی : تغییر کاربری اراضی جنگل امکان پذیر نمی باشد.

مناطق نزدیک به مرز: در مناطق نزدیک مرز پیش نیازهای خاصی وجود دارد که سرمایه گذاران خارجی می توانند با داشتن مجوزهای ویژه اقدام به تملک اراضی و املاک در این مناطق نمایند.

تملک در خارج از منطقه بندی شهری:املاکی که در خارج از منطقه بندی شهری واقع شده اند به علت ظرفیت توسعه شهری شامل محدودیت هایی هستند .در بعضی موارد امکان تقسیم به اراضی کوچکتر وجود ندارد.

خط ساحلی:املاک و مستغلات که در نزدیکی ساحل واقع شده اند به دستور دولت یونان غیر مجاز می باشد.

مناطق تاریخی

مناطق طبیعی

 

اقامت گلدن ویزای یونان

۶-مزایای زندگی در یونان

  1. هزینه های زندگی
  2. غذاهای یونانی
  3. آب و هوای عالی یونان
  4. خدمات درمانی یونان
  5. امنیت بسیار بالا در یونان
  6. مهمان نوازی
  7. امکان تاریخی ومناظر طبیعی

 

همچنین برای اطلاع از شرایط اخذ اقامت گلدن ویزای یونان   ،درخواست مشاوره خود را از طریق فرم مشاوره ارسال کنید.

با بررسی انواع اقامت اروپا و مشاوره با تیم مجرب سایرس ،شما می تواننید بهترین مدل اقامت را به خانواده ی خود هدیه دهید.

 

سوالات متداول

آیا می توان چند ملک به مجموع 250 هزار یورو برای گرفتن اقامت گلدن ویزای یونان خریداری کرد؟

بله .می توانید به جای یک ملک به جهت ایجاد درآمد یورویی ملک هایی خریداری نمایید که مجموع آنها 250 هزار یورو باشد تا بتوانید اقامت گلدن ویزای یونان را دریافت نمایید که این اقامت طلایی شامل :همسر و فرزندان زیر 21 سال و والدین همسر و والدین سرپرست و والدین همسر.

با خرید چه نوع ملک می توانید اقامت طلایی (دائم) یونان را دریافت نمایید؟

هر نوع ملک خریداری شده مشمول این اقامت می باشد نکته مهم ،ارزش ملک می باشدکه حداقل 250 هزار یورو باشد.ملک تجاری-سرقفلی-آپارتمان-ویلا-زمین -مستغلات-مغازه…..

آیا ملک خریداری شده را می توان اجاره داد؟

بله .مبلغ اجاره ملک ،4درصد ارزش ملک در سال  خواهد بود.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید