آیا می توان از طریق ازدواج اقامت آلمان را به دست آورد؟

اقامت آلمان از طریق ازدواج
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

تصمیم به ازدواج و آغاز زندگی مشترک یکی از مهم ترین لحظات زندگی است. در بسیاری از مواقع افراد از ملیت های مختلف با یکدیگر ازدواج می کنند. دولت ها نیز در این شرایط امکان دریافت اقامت کشور برای زوج فراهم می کند. آلمان یکی از کشورهای توسعه یافته دنیا نیز شرایط اخذ اقامت از طریق ازدواج را فراهم کرده است. در این مقاله از موسسه حقوقی سایرس می خواهیم جنبه های قانونی و مهاجرتی اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج را بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

آلمان کشوری رویایی برای شروع زندگی مشترک

آلمان یکی از کهن ترین کشورهای اروپایی است. این کشور کهن عضو پیمان شینگن است. به عبارت بهتر اخذ اقامت آلمان به معنی اجازه سفر به کل قاره سبز و دریافت اقامت اروپا است. اقتصاد رو به رشد آلمان در کنار روابط گسترده این کشور با تمامی کشورهای دنیا، آلمان را به یک مقصد جذاب برای زندگی و کار تبدیل کرده است. این مساله خصوصا برای زوج هایی که می خواهند زندگی مشترک خود را آغاز کنند،یک فرصت طلایی به حساب می آید.

اقامت آلمان از طریق ازدواج

از اقامت موقت تا دریافت پاسپورت آلمانی، قوانین مهاجرتی آلمان در یک نگاه

پیش از آنکه اقامت آلمان از طریق ازدواج را بررسی کنیم، لازم است با قوانین کلی آلمان آشنا شویم. کشور آلمان امکان اعطای دو نوع اقامت را فراهم کرده است. در ابتدا کسانی که وارد خاک آلمان می شوند، اقامت موقت را دریافت می کنند. این اقامت به معنی اخذ پاسپورت نیست. بلکه مهاجر می تواند مدت زمان معینی را در خاک آلمان زندگی کند. پس از انقضای مدت زمان اقامت، متقاضی می تواند اقامت خود را تمدید کند. پس از گذشت چند سال نیز می توان درخواست اعطای اقامت دائم را به دولت آلمان ارائه کرد. معمولا اگر فرد در طول اقامت موقت قوانین و مقررات را رعایت کرده باشد، دولت آلمان با درخواست موافقت می کند.

آیا در همه روش های مهاجرت به آلمان این قوانین یکسان است؟

بله، فرقی نمی کند متقاضی از چه روشی وارد خاک آلمان شود. در هیچ کدام از شیوه های مهاجرت امکان دریافت اقامت دائم بلافاصله پس از ورود وجود ندارد. این قوانین برای همه افراد و مشاغل یکسان است. حتی زمانی که پای مهاجرت دندان پزشکان یا دیگر حرفه های تخصصی نیز در میان باشد، آلمان و سایر کشورهای اروپایی از قوانین خود کوتاه نمی آیند.

اقامت آلمان با ویزای ازدواج

دریافت اقامت آلمان از طریق ازدواج، همه چیزهایی که باید بدانیم

پس از آشنایی کلی با قوانین مهاجرتی آلمان، می توانیم به طور دقیق تر به دریافت اقامت آلمان از طریق ازدواج بپردازیم. در این شیوه مرد یا زنی که با یک تبعه آلمانی ازدواج کرده باشد، می تواند از طریق همسرش درخواست دریافت اقامت را ارئه کند. در این شیوه ازدواج باید به صورت رسمی ثبت شده باشد. همچنین متقاضی بایستی حداقل مدرک A1 زبان آلمانی را اخذ کرده باشد. طبق قوانین آلمان همسر بایستی ثابت کند که توان پرداخت هزینه زندگی یک زوج در آلمان را دارد.

آیا در شیوه اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج محدودیت سنی وجود دارد؟

دریافت اقامت آلمان از طریق ازدواج، بر خلاف شیوه هایی مانند مهاجرت کاری آلمان سن خاصی ندارد. در مهاجرت کاری معمولا شانس پذیرش نیروهای ۲۰ تا ۴۰ ساله بیشتر است. اما در قوانین ازدواج چنین محدودیت هایی وجود ندارد. طبق قوانین آلمان هر فرد ۱۸ ساله می تواند همسر خود را انتخاب و ازدواج رسمی را ثبت کند. از آنجا که این قانون در بیشتر در کشورهای دنیا رایج است، بنابراین محدودیت سنی خاصی برای دریافت اقامت آلمان از طریق ازدواج وجود ندارد.

اخذ اقامت آلمان با ازدواج

فرآیند اخذ ویزای آلمان از طریق ازدواج به چه صورت است؟

در ابتدا ازدواج بایستی به صورت رسمی ثبت شود. ازدواج در کشور آلمان را می توان در مراجع قانونی این کشور به ثبت رساند. اما اگر ازدواج در کشور ثالثی ( خارج از خاک آلمان) اتفاق افتاده باید مدارک ازدواج را سفارت آلمان تحویل داد. در ادامه نیز سفارت آلمان با بررسی صحت اسناد و در صورت اثبات توانایی مالی فرد برای زندگی در آلمان، ویزای یکساله اقامتی را صادر می کند. به طور میانگین دریافت ویزای موقت نزدیک به ۶ ماه طول می کشد.

پس از اتمام ویزای یکساله موقت می توان ویزا را به صورت دوره ای و یک ساله تمدید کرد. پس از گذشت ۳ سال از تاریخ ازدواج نیز می توان درخواست دریافت اقامت دائم آلمان را به دولت این کشور ارائه کرد.

اخذ ویزای آلمان از طریق ازدواج چه مزایا و معایبی دارد؟

زمانی که درباره مزیت های یک شیوه اقامتی صحبت می کنیم باید آن روش را در مقایسه با دیگر شیوه بسنجیم. اقامت آلمان از طریق ازدواج به نسبت روش هایی مانند اقامت بدون سرمایه گذاری یا کارآفرینی سریع تر است. از طرف دیگر با این روش فرد بلافاصله می تواند از تمامی مزیت های زندگی در آلمان و خدمات اجتماعی استفاده کند. اما برای زوج هایی که فعلا قصد اقامت در آلمان را ندارند، این شیوه چندان مناسب نیست. چراکه طبق قوانین مهاجرتی زوج باید حداقل ۱۸ ماه اول ازدواج خود را در خاک آلمان زندگی کنند. از طرف دیگر شاید درآمد بالا و امکان زندگی طولانی مدت در آلمان برای همه افراد امکان پذیر نباشد.

چگونه از طریق ازدواج اقامت آلمان را به دست آوریم

برای اخذ اقامت آلمان راه های مختلفی وجود دارد

در این مقاله به بررسی جنبه های قانونی و مهاجرتی دریافت ویزای آلمان از طریق ازدواج پرداختیم. در انتهای مقاله باید بر این نکته تاکید کنیم که ازدواج تنها یکی از شیوه های رایج اخذ مهاجرت آلمان است. دولت آلمان امکان دریافت اقامت از طریق کارآفرینی، سرمایه گذاری و ویزای کاری را نیز فراهم کرده است. موسسه حقوقی سایرس از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه گذاری اروپا، اقامت اروپا از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت و همچنین اقامت از طریق مجوز کار اقدام به اخذ اقامت آلمان می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دریافت اقامت آلمان از طریق شیوه های فوق می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. همکاران ما تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

6 ژوئن 2020

اقامت آلمان از طریق ازدواج به چه معناست؟

    10 ژوئن 2020

    اقامت آلمان از طریق ازدواج یعنی اخذ ویزای آلمان و در نهایت تابعیت آن برای شخصی که با یک تبعه آلمانی ازدواج کند.

6 ژوئن 2020

اگر در ایران با یک المانی ازدواج کنم، قابل قبول هست؟

    10 ژوئن 2020

    بله. هر نوع ازدواج رسمی که ثبت شده باشد قابل قبول است ولی باید مراحل لازم برای اخذ ویزای همسر را طی کنید.

6 ژوئن 2020

تمدید اقامت المان از طریق ازدواج به چه صورت هست؟

    10 ژوئن 2020

    یکی از شروط مهم در تمدید اقامت المان از طریق ازدواج، پابرجا بودن ازدواج شماست. در صورتی که همچنان ازدواج شما پابرجا باشد و در صحت ان شبهه ای ایجاد نشود، ویزای شما تمدید خواهد شد.

6 ژوئن 2020

با ویزای ازدواج آلمان می تونم اقامت دائم المان یا پاسپورت آلمان رو بگیرم؟

    10 ژوئن 2020

    بله بعد از ۳ سال تمدید ویزای ازدواج می توانید برای تابعیت اقدام کنید.

9 ژانویه 2021

سلام خسته نباشید .
من از طریق ازدواج وارد آلمان شدم ‌ الان یکساله که در آلمان زندگی میکنم و کارت اقامت Aufenthaltstitel سه ساله دارم . میخواستم بدونم بعد از پایان این سه سال من تابعیت آلمان را کسب میکنم ؟ و اینکه چه زمانی باید درخواست تابعیت بدم؟

    12 ژانویه 2021

    چنانچه ازدواجتان کماکان پابرجا باشد و شرایط دیگر مانند مدارک شغلی مناسب همسر و … را داشته باشید می توانید برای دریافت تابعیت آلمان اقدام کنید.