بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان کجاست؟

بررسی شرایط بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان در موسسه سایرس
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

به‌عنوان یک دندانپزشک در کدام کشور آینده شغلی بهتری خواهید داشت؟ چه چیزی باعث می‌شود که یک کشور برای شروع یا ادامه کار دندانپزشکی مناسب باشد؟ برخی از کشورها برای استخدام نیروی کار خارجی شرایط خوبی فراهم کرده‌اند و حقوق بالایی برای متخصصان دندانپزشک در نظر گرفته‌اند. این کشورها نه تنها در زمینه دندانپزشکی بلکه در زمینه خدمات بهداشت و درمان برنامه‌های بسیار خوبی دارند و امکانات فوق العاده‌ای در اختیار نیروی کار متخصص می‌گذارند. اگر می‌خواهید با لیست بهترین کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان آشنا شوید، مطالعه این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان

بسیاری از کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان و دریافت ویزای کار محدودیت سنی دارند؛ بنابراین برای انتخاب کشور موردنظرتان به این فاکتور مهم توجه کنید. دندانپزشکانی که متاهل هستند، باید امکان ورود همراهان را نیز در نظر بگیرند. برخی کشورها مجوز ورود فرزند و همسر را از ابتدا صادر نمی‌کنند و این پروسه معمولا به چند ماه زمان نیاز دارد. این مسئله جذابیت کشور موردنظر برای مهاجرت دندانپزشکان را کم می‌کند. ادامه تحصیل و گرفتن تخصص نیز مورد مهمی است که در برخی کشورها مانند استرالیا، شانس اتباع خارجی برای کار در حوزه دندانپزشکی را پایین می‌آورد. دندانپزشکان باتوجه‌به این نکات می‌توانند بهترین کشور را برای مهاجرت کنند. همچنین با مهاجرت به یک کشور اروپایی و چند سال کار مداوم شما می‌توانید اقامت دائم اروپا را برای خود و اعضای خانواده دریافت کنید.

بررسی شرایط کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان 

بهترین کشور برای دندانپزشکی در قاره اروپا

انتخاب یک کشور در قاره اروپا به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان کار چندان ساده‌ای نیست. عواملی همچون درآمد، شرایط معادل‌سازی مدرک و دریافت مجوز کار، داشتن مدرک زبان و نیاز آن کشور به نیروی کار دندانپزشک، از جمله مواردی هستند که روی انتخاب یک کشور به‌عنوان بهترین مقصد برای مهاجرت دندانپزشکان تاثیر می‌گذارند. باتوجه‌به این عوامل، در بین همه کشورهای اروپایی، کشورهای آلمان، اتریش، اسپانیا، بلژیک، نروژ و سوئد در لیست بهترین کشور برای دندانپزشکان قرار می‌گیرند. در ادامه بیشتر به شرایط مهاجرت دندانپزشکان به این کشورها و درآمد سالانه دندانپزشکان در آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مهاجرت با رشته دندانپزشکی به آلمان و اتریش

یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، دو کشور آلمان و اتریش هستند. اگر در رشته دندانپزشکی تحصیل کرده‌اید و تمایل دارید در آلمان یا اتریش مشغول به کار شوید، ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را برای معادل‌سازی به سازمان‌های مربوطه ارسال کنید. پروسه معادل‌سازی معمولا یک سال طول می‌کشد. همچنین برای کار در این کشورها به دانش زبان آلمانی در حد B2 نیاز دارید. در آلمان باید با مدرک زبان گوته این موضوع را ثابت کنید اما برای مهاجرت دندانپزشکان به اتریش، الزامی به ارائه مدرک زبان نیست و می‌توانید دوره‌های زبان را در کشور اتریش بگذرانید.

درآمد دندانپزشکان در آلمان بسته به تخصص، سابقه‌کاری و شهر محل سکونت، از ماهی ۶ هزار تا ۱۶ هزار یورو متغیر است. یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت پزشکان، دریافت اقامت بلوکارت آلمان است.

اسپانیا بهترین کشور از نظر درآمد برای مهاجرت دندانپزشکان

متوسط ​​حقوق سالانه دندانپزشکان در اسپانیا در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۷۶٫۰۰۰ دلار است. این رقم تفاوت قابل‌توجهی با کشورهای دیگر دارد. به‌همین دلیل شاهد این هستیم که روزبه‌روز به تعداد متخصصان دندانپزشک که به اسپانیا نقل مکان می‌کنند، افزوده می‌شود. علاوه‌بر دو برابر شدن حقوق، هزینه‌های زندگی نیز در این کشور، بسیار پایین‌تر است. وقتی صحبت از درآمد دندانپزشکان می‌شود، از اسپانیا به‌عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان می‌توان نام برد. همین موضوع موجب توجه دندانپزشکان و بازنشستگان به اقامت تمکن مالی اسپانیا شده است.

درآمد بالای دندانپزشکان در اسپانیا

بلژیک، یکی از راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت پزشکان

هر روز تعداد بیشتری از پزشکان و دندانپزشکان وارد بازار کار بلژیک می‌شوند. حقوق بالا، مزایای عالی و آینده روشن از مواردی هستند که پزشکان و دندانپزشکان را به کار و زندگی در بلژیک علاقه‌مند کرده است. درآمد دندانپزشکان در بلژیک باتوجه‌به تخصص، مهارت و شهر محل زندگی متغیر است. افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دندانپزشکی را دریافت کرده‌اند، بعد از پشت سر گذاشتن برنامه تخصصی سه ساله در بلژیک، می‌توانند به‌عنوان متخصص ارتودنسی یا پریودنتیست مشغول به کار شوند.

هلند بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان باتوجه‌به کمبود نیرو

مهاجرت دندانپزشکی به هلند، در سال‌های اخیر افزایش یافته است. چند سالی می‌شود که کشور هلند کمبود نیروی کار در رشته دندانپزشکی را تجربه می‌کند. تا چند سال آینده، بسیاری از دندانپزشکان هلندی بازنشسته خواهند شد و  نیروی فارغ‌التحصیل جوان به اندازه کافی در این کشور وجود ندارد. باتوجه‌به این موضوع و مراجعه زیاد شهروندان هلندی به دندانپزشکی، این کشور مقصد مناسبی برای مهاجرت دندانپزشکان است. کیفیت بالای خدمات دندانپزشکی در هلند شهرت بسیاری دارد و در کل بیماران دو بار در سال به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند.

درآمد قابل توجه دندانپزشکان در نروژ

میانگین حقوق دندانپزشکان در نروژ سالیانه ۱۴۴٫۵۰۰ یورو در سال ۲۰۲۲ است. این کشور به نیروی کار متخصص دندانپزشک نیاز دارد، اما برای واجد شرایط شدن باید در دو امتحان به زبان نروژی، شرکت کنید. برای کار در این کشور به سطح C1 زبان نروژی نیاز دارید. همچنین اگر مدرک فارغ‌التحصیلی را از کشوری غیر از اتحادیه اروپا دریافت کرده باشید، باید برای گرفتن تاییدیه و دریافت مجوز، مدرک تحصیلی را برای مقامات نروژی ارسال کنید. توجه داشته باشید که هر مدرک دندانپزشکی در نروژ پذیرفته نمی‌شود. باتوجه‌به سخت بودن زبان نروژی، بالا بودن مالیات و هزینه‌های زندگی در نروژ، احتمالا بعضی از دندانپزشکان برای مهاجرت به این کشور دچار تردید می‌شوند.

مهاجرت دندانپزشکان به سوئد؛ نیاز به نیروی متخصص و درآمد بالا

به لطف مقررات ایمنی کارگران، سوئد یکی از کشورهایی است که بهترین شرایط کار در جهان را دارد. از طرفی سوئد با کمبود نیروی متخصص در حوزه دندانپزشکی روبه‌رو است و در نتیجه دندانپزشکان درآمد بالایی در این کشور دریافت می‌کنند. اما یادگیری زبان سوئدی یک چالش مهم بر سر راه دندانپزشکانی است که سوئد را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند. البته دولت سوئد شرایطی در نظر گرفته که متقاضیان یادگیری زبان سوئدی را به صورت آنلاین یا حضوری حتی در خارج از کشور آغاز کنند.

فرصت‌های شغلی دندانپزشکان بعد از مهاجرت

در سال‌های اخیر رشته دندانپزشکی برای مهاجرت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. فرصت‌های شغلی متعددی برای این رشته وجود دارد. دندانپزشکان می‌توانند در مطب، بیمارستان، کلینیک‌ها و یا سایر مراکز درمانی استخدام شوند و یا در صورتی‌که تخصص داشته باشند، امکان تدریس در دانشگاه‌ها و یا موسسات آموزش عالی برایشان فراهم است. همچنین اقامت کارآفرینی آلمان یکی دیگر از راه‌هایی است که دندانپزشکان برای مهاجرت می‌توانند از آن استفاده کنند.

بررسی فرصت های شغلی دندانپزشکان بعد از مهاجرت

چند نکته طلایی برای دریافت اقامت شغلی و مهاجرت دندانپزشکان

پزشکان و دندانپزشکان باید در کشور موردنظر مدارک خود را معادل‌سازی کرده و یا مجوز کاری آن کشور را دریافت کنند. به‌عنوان مثال در کشوری مثل هلند اگر پزشک یا دندانپزشکی بتواند مدارک خود را معادل‌سازی کند، چنانچه اقامت هلند را نداشته باشد، نمی‌تواند مجوز طبابت دریافت کند؛ بنابراین دو نکته مهم در بحث مهاجرت دندانپزشکان، معادل‌سازی مدرک تحصیلی و دریافت اجازه کار آن کشور است.

سایرس، راهنمای مطمئن دندانپزشکان برای مهاجرت و دریافت اقامت

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان به عوامل مختلفی بستگی دارد. همچنین مهاجرت با مدرک دندانپزشکی و پزشکی کار چندان راحتی نیست و به پیش‌نیازهای متعددی همچون معادل‌سازی مدرک، شرکت در آزمون تخصص، دریافت مدرک زبان و مجوز کار نیاز دارد. در این مسیر پر پیچ و خم و انتخاب راحت‌ترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان، به یک مشاور مطمئن نیاز داریم. موسسه حقوقی سایرس به‌عنوان مرجعی مطمئن در زمینه اخذ اقامت اروپا، می‌تواند همراه و راهنمای شما باشد و اطلاعات کاملی درباره شرایط زندگی در اقامت در کشورهای اروپایی در اختیارتان بگذارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۲۵۷۴۱ تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

9 جولای 2020

سلام مرسی از مقاله خوبتون. من دانشجوی دندان پزشکی دانشگاه بهشتی تهرانم. میخاستم بپرسم بعد از فارغ التحصیلی چقدر امکان اپلای کردن هست؟ یعنی می تونم به عنوان دندان پزشک برم اروپا. هزینه اش هم اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.

    10 جولای 2020

    سلام وقت بخیر
    پس از فارغ التحصیلی نیز می توان ویزای کاری اروپا را به دست اورد. برای کسب اطلاعات درباره هزینه و خدمات سایرس با شماره های اعلام شده در سایت سایرس تماس حاصل کنید.

      29 ژوئن 2023

      با سلام
      من فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی هستم
      آیلتس زبان هم دارم
      برای مهاجرت کاری به هلند
      باید آزمون زبان بدم یا نه ؟

        8 جولای 2023

        علیرضا عزیز سلام
        در خصوص مهاجرت کاری باید با موسسات کاریابی معتبر مشورت کنید.
        اگر تمایل داشتید تا برای اخذ اقامت تمکن مالی، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری اقدام کنید، کارشناسان ما در خدمت شما هستند.

9 جولای 2020

سلام وقت بخیر
من به تازگی در رشته دندان پزشکی فارغ التحصیل شدم. میخاستم بپرسم هزینه مهاجرت به اروپا به عنوان یک دندان پزشک چقدره؟ و اینکه موسسه شما دقیقا چه خدماتی ارائه می کنه؟

    10 جولای 2020

    سلام وقت بخیر
    برای اطلاع از هزینه مهاجرت و خدمات موسسه حقوقی سایرس می توانید با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل کنید.

3 سپتامبر 2020

من قصد،مهاجرت دارم لطفا با من تماس،بگرید

    21 اکتبر 2020

    سلام

    لطفا شماره تماس خود را بدهید.

9 سپتامبر 2020

سلام وقتتون بخیر ببخشید …امکان گرفتن ویزا کاری در رشته دندانپزشکی درسن ۳۷سالگی وجود داره؟ میشه لطف کنین بگین چ کشورایی؟ و حداقل چن سال سابقه کار نیاز هست؟

    21 اکتبر 2020

    برای دریافت ویزای کاری باید با مراکزی که در این زمینه فعالیت می کنند در تماس باشید.

21 اکتبر 2020

ممکنه در مورد مهاجرت دندانپزشکان به ایتالیا اطلاعاتی ارائه دهید؟

    18 ژانویه 2021

    به صورت کلی دندانپزشکان برای مهاجرت به کشور دیگر باید چند مرحله را طی کنند:
    انتخاب کشوری که به این رشته نیاز داشته باشد
    معادل سازی مدرک
    تسلط به زبان کشور مقصد
    دریافت مجوز طبابت

19 ژانویه 2023

سلام، برای پزشکی که بخواد اقامت بگیره اما فعلا در اروپا زندگی نکنه چه اقامتی رو پیشنهاد می‌کنید؟

    22 ژانویه 2023

    بهمن عزیز سلام
    در خصوص این مورد شما باید از روش‌هایی استفاده کنید که از نظر قانونی شرط حضور ندارند. در حال حاضر پیشنهاد ما برای این مساله، اقامت از طریق سرمایه‌گذاری یونان هست.

2 فوریه 2023

سلام وقت بخیر میخاستم بدونم برای خاهرم که دندانپزشک هست آیا میتونه از کشوری اقامت بگیره؟ حالا چه با پزشکی چه با ۲۰۰ هزار دلار برای خرید ملک با هرچیزی که منجر به اقامت بشه و چه کشوریهای ارزانی میتونه.

    5 فوریه 2023

    آرام عزیز سلام
    در حال حاضر بهترین و مناسب‌ترین روش اخذ اقامت با خرید ملک، اقامت سرمایه‌گذاری یونان هست که با مبلغ سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار یورو، ۳ خانواده (سرپرست، همسر و فرزندان، پدر و مادر همسر و پدر و مادر سرپرست) به صورت همزمان اقامت دائم اروپا را دریافت می‌کنند.

      7 فوریه 2023

      سپاسگذارم. فقط یونان مشکل کار ندارد؟
      برای مشاوره با شما چه ارتباطی بگیرد چون اربیل هست و ایران نیست مشکلی ندارد؟

        7 فوریه 2023

        داخل فرم مشاوره درخواستتون رو ثبت کنید با شماره واتس‌اپی که امکان صحبت باهاش وجود داره.
        کارشناسان ما هم در اولین فرصت هماهنگی‌ها رو انجام میدن و در خصوص جزئیات و اطلاعات بیشتر توضیحات رو خدمتتون ارائه می‌کنن.

26 مارس 2023

درخواست مشاوره برای مهاجرت دارم با مدرک دندانپزشکی

    10 آوریل 2023

    امین عزیز سلام
    برای دریافت مشاوره می‌تونید در ساعت‌های اداری موسسه، با شماره ۰۲۱۲۵۷۴۱ تماس بگیرید.